Piritu - 1.000.000 - főkép

A Giulietta már egy régi történet. Anno 2010. május 29-én találkozhattam vele először AlfaCity-ben. Megcsodáltuk, beleültem, fényképeztem. Büszkeséggel töltött el, hogy az Alfa egy új modelt hozott ki, de boldog 156 és Spider tulajként ennyi volt.
A dizájn már akkor is nagyon új volt. Később megkapta a nevét is: maciarc.
Aztán eltelt fél év, és kellett valami a 156 helyett. Szerencsére Rieglerék szerveztek
tesztvezetést.
Egyszóval nem győzött meg az új autó, és 159 lett az utód. Nem csalódtam benne, tényleg komoly előre lépés volt a 156 után.

Aztán eltelt újabb majd 5 év és valami kellett a 159 után.

Kisebb, mint a 159? Igazából nincs is szükségem akkora autóra, a két kezemen meg tudom számolni, hogy az ez elmúlt 5 évben hányszor volt "teltház".
Dizájn? Az elmúlt évek alatt az utcakép része lett. Ugyan annyira "más" a mostani autók közt, mint a többi Alfa az akkori autók közt. A "maciarc" tulajdonképpen nagyon szimpatikus is tud lenni.
Ráadásul Alfáék nem hoztak ki új típust, a Giuliára 2012 óta hiába várunk, így egyre inkább kezdtem megbarátkozni a gondolattal, hogy a 159 utódja ő lesz....

 
>> EseményAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2015-08-15

Csak a tavalyi blogomat tudom ismételni:
"Kezdésként Jóska bátyámmal a megbeszéltek szerint megittuk az üdvözlő chivas regal & gyömbér kombónkat, majd belevetettük magunkat a forgatagba.
A hangulatot leírni nem lehet, ott kell lenni.
Napsütés, párakapu (de jól jött volna City-ben is!), ismerősök, klassz kocsik, műszaki csemegék, pezsgő, szendvicsek, üdítő, jégkrém, jégkrémtorta, pizza, kávé, vetélkedő, autó szépségverseny, tombola. "
Néhány kiegészítés:
- Odafelé hatalmasat kabrióztunk, jó idő és sok lassú OFF-os volt az utakon (szívesen elbeszélgetnék a 70-es tempót tartókkal).
- Siófokon továbbra se értem, hogy miért 40 perc kell a bejutáshoz. Idengenforgalmilag nem vet jó fényt a városra. Pedig, ahogy észrevettem csak a lámpákon kellene állítani.
- Hazafelé királyság volt a komp, Liquidékkal találkoztam is.
- Hazafelé a komptól Tapolcáig tetőt kellett csukni, mert iszonyú meleg volt. Csak a klíma segített.

Aki nem érezte jól magát magára vessen...
Meg az is, aki nem jött el!

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2015-08-01

Jó az idő, menni kell. Bárhová...
Elsőre Pápát és Veszprémet céloztuk meg. Speakon aljazatot és dugót vettem.
Ebédelni az Alba Plázába mentünk, itt örökített meg minket Erhard242 Cartárs.
Némi boltnézegetés után vissza Veszprémbe, ahol a Balaton Plázában fagyiztunk egyet.
Ezek után bementünk Herendre a múzeumba és a bemutató részre. Láthattuk a régi porcelánokat és azt is, hogy hogyan készülnek. Nagyon tetszett.

Két érdekes óra állást is sikerült rögzíteni: 177.771 km - 177.777 km

 
>> SzervizAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2015-07-31

Elgurultunk Csörihez a szokásos olajcsere&átnézés combóra.
Menü:
- szűrők (gázolaj, pollen, olaj, lég),
- olajcsere,
- a turbó mellett menő vezetékek szigetelésének pótlása ( a melegtől kikeményedett és lepotyogott),
- megelőzősként a főtengely ékszíjtárcsa cseréje (nem látni rajta semmit, de a csere óta sokkal nyugodtabban alszom).

Még megoldandó feladatok:
- új rádióantenna (megint megette a szomszéd macskája),
- hátsó kipufogó dob,
- defektjavító folyadék cseréje,
- egr hűtő műanyag fedelének cseréje.
Ez utóbbiakra várhatóan augusztus végén kerül sor.

Az alvázkeret jól láthatóan felületi korrózióval terhelt...

 
>> EseményAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2015-07-23

Elmentünk St. Georgenbe egyet. Odafelé útba ejtettük a stuttgarti TV tornyot. Sajnos nem volt nyitva és nem lehetett felmenni. Hazafelé Thomannéknál jártunk (thomann.de).
Hazafelé elértük a 177.777 km-t, ami egyben azt is jelzi, hogy lehagytuk a Spidert a maga 177.623 km-ével. A fiatal lehagyta az időset...

 
>> EseményAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2015-07-11

Már előre eldöntöttük, hogy egyik konvojhoz se csatlakozunk, így 8-kor elindultunk egy kellemes kabriózásra. Azaz csak indultunk volna, mert a tegnapi kocsimosás után úgy nézett ki az autó, mint egy vaddisznó.
Szóval tankolás, kocsimosás után indultunk útnak. A 71-esen két cartárssal verődtünk össze, így mégis konvoj lett belőle.
Sikerült jó helyet találni a fedett részen. (A füves részt továbbra is Alfához méltatlannak tartom.)
Sikerült kipróbálnom a részeg szemüveget. Jó buli .
Sikerült lefényképeznem egy jobb kormányos Spider belsejét, vele együtt egy gyári rádiót. Ilyet kell szereznem. (HA van valakinek, akkor keressen meg.)
Sikerült vennem bőr- és kabriótető ápoló szettet.
Sikerült fagyit venni a City területén. (Nagyon fincsi volt a szotyolás.)
Sikerült sok ismerőssel beszélgetni.
Viszont nem sikerült "hagyományos", galléros Alfás pólót venni.
Továbbá nem sikerült igazán jól érezni magam. A City már nem az, amit eddig nekem jelentett. Valami elveszett, valami ami nehezen megfogalmazható. Már nem annyira az Alfáról szól az egész...
Hazafelé jót kocsikáztunk egy kis megállóval Badacsonyban.

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2015-07-05

Nagyon meleget mondtak mára, ami nyitott tetővel már-már elviselhetetlen. Adja magát, hogy "felfelé" kellene menni, ahol jobb idő van.
Semmering! Már voltunk ott kétszer is, csak anno nem kerestük a hágót. (2009.08.02. és 2013.06.09.) Pedig pont ott van, ahol parkolni szoktunk. A második képen az oszlopnál van a hágó (tábla nem jelzi, csak a térkép a falon), a körforgalom mögött meg a parkoló.
Ha már ott vagyunk körül kellene nézni hágó ügyben is, mert régóta nem gyarapodott a megmászott hágók listája.
- Pfeffensattel - 1.368 m (Ma kétszer is megmásztuk, egyszer oda-, egyszer visszafelé.)
- Feistritzsattel - 1.286 m

A listám 412 helyet tartalmaz, ebből már 47 "megvolt" :-))

 
>> EgyébAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2015-07-02

Ma elértük a 175.000 km-t. (Már csak 2.000 km és utolérjük a Pókot.)
Megünnepelendő kaptam egy hibaüzenetet, hogy nézzem meg a jobb első helyzetjelzőt.
Rutinnak tűnt, de nem az lett.
A kis fülecske egyszerűen letört az izzóról. Innentől Giovanni rokonsága erős emlegetés alatt állt. Szóba került a komplett lámpa kiszerelése is, mert a letört rész beleesett a lámpatestbe. Később erről lemondtam, mert az egész lökköst le kell szedni hozzá.
Aztán a rokonság emlegetése mégis hatott, mert némi kínlódás után kijött a foglalat és be tudtam tenni az új izzót. A fül meg marad a lámpában...

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2015-06-27

Tegnap este bemutatták a tv-ben a siófoki óriáskereket. Tehát elmentünk megnézni.
Tényleg csak megnézni, mert NEM üzemelt. Sehol senki. Akkor meg minek reklámozzák és mutatják be a híradóban?
Sebaj, egy jót kocsikáztunk.