Blog >> 166
Kiégett a bal első tompított izzóm. Még volt otthon egy pár emelt fényű Osram H7-es izzóm, amit a 156-hoz vettem, de abba nem került bele, mert nem kellett. A csere elég egyszerű a 166-on, gyorsan ment. Szebb a fénye, mint az előzőnek és valóban erősebb.
Néha félig lent maradt a kuplung pedál és mintha nehezebb is lett volna váltani. Az itteni cartársak segítségével sikerült is azonosítani a hibát, de az elhárítást szakemberre bíztam. A mostanra már bevált Rumen, gyorsan és szakszerűen orvosolta a dolgot, a felső kuplung munkahengert kellett cserélni.
Most már minden pöpec. :)
Nem így terveztem, de úgy hozta az élet, hogy kelleni fog. Kleber Krisalp HP3 lett végül, az olcsóbb, de még gyári 205/55r16 méretben.
újra eljött az olajcsere ideje, miért is ne a drága ezt tudtomra adta azzal hogy kilyukadt az egyik szervó cső, és elfolyt az olaj, ami miatt megsült a szivattyú....
eddigi tapasztalatok alapján igazán készülhetnék a következő olajcserére :D
kapott egy bontott szivattyút, új szíjat, olajat, szűrőket, meg egy garnitúra gyári 16-os alufelnit :D
Lengyelből megérkezett a hátsó motortartó bak...ugye egy egri szerelő mondta hogy az döglött be, ezért rángat indításkor!
Egy belső hang folytán szóltam Accus Főhangyának!Szakértette és kiderült hogy nem a hátsó,hanem a felső motortartó bak fáradt el(hamarosan cseréljük is)!...köszi,puszira vettem egy alkatrészt!...Miért nem tud minden autószerelő ilyen alapos lenni mint a Főhangya?
Egy ideje kehesen indult a bella hidegen és melegen egyaránt...sokáig tekert mire elkapta....mintha porlasztó baja lenne!Megnéztük és kipucoltuk a map szenzort,ráfért!Visszaraktuk és azóta újra szépen indul...sőt,sokkal szebb az alapjárat...sőt,sokkal jobban megy...sőt,nem kormol!!!Öröm és boldogság!
Megvolt még az olajcsere minden szűrővel is!Km: 290200
Kicsit már fáradtak voltak az eredeti teleszkópok a csomagtartó tetőn, kétszer-háromszor fejbe is vert mikor behajoltam a csomagtartóba.
Kapott új marelli teleszkópokat, gond letudva.
A hűtőket tartó konzolt megzabálta a rozsda. Egy helyen átlyukadt a dupla lemez. Szereztem egy egészséges bontottat, lekezeltem és cseréltem.
Megejtettük a vásárlás utáni első nagy szervizt:
Amik cserélve lettek:
Olajszűrő: Mann (W 714/3)
Légszűrő: Mann (C 1589/3)
Pollen szűrő: Bosch (1 987 432 360)
Gyertyák: NGK (4853)
Hosszbordás szíj és feszítő görgők: SKF (VKM 32082)
Vezérműszíj készlet + vízpumpa: SKF (VKMC 02540)
Motorolaj: Selénia Racing 10w60
Váltó olaj: Tutela ZC 75
Hidraulika olaj: Tutela GI/A
Fékfolyadék: Tutela dot4
Hűtőfolyadék: Selénia paraflu
Így most már nyugodtan használhatom.
A szervízt egy helyi alfa guru (Rumen) végezte, meg vagyok vele elégedve. Összeírt még egy kis listát, leginkább a futóműben kell ezt-azt cserélni és egy felső motortartó bakot. Egyébként azt mondta rendben van a a kocsi.
Következő a klíma töltés és a gumik cseréje lesz.