Blog >> 166

>> AutóápolásBéci Ɨ|ѯ // Alfa 166 2.5 V6 24v // 2018-08-13

A kocsi védelme érdekében beszereztem egy ponyvát. Bár fedél alatt áll, de a por nagyon rászáll, illetve a macskák is állandóan rámásznak.
Találtam egy ránézésre és a leírtak alapján elég jó minőségűnek tűnő ponyvát a softgarage.de oldalon. Rendeltem egy 5 rétegű 166-ra méretezett, színben is stimmelő kivitelt. 89 EUR volt. Lélegzik, meg UV, meg minden.
Tényleg ráfér az autóra, szépen lefedi mindenhol. Nem típuspecifikus, mert a tükrök helye nincs külön kiszabva rajta, de az ára sem volt csillagászati. Sok rögzítő fül és csatt is van rajta, bár ezeket most hagytam, a fedél alatt nem fogja lefújni a szél. A szélei egyébként elől és hátul gumisak, jól be lehet fogatni a lökhárítók alá.

Remélem nyújt egy kis plusz védelmet, ez a kocsi szerintem megérdemli.

>> AutóápolásBéci Ɨ|ѯ // Alfa 166 2.5 V6 24v // 2018-08-10

Egy új autóval az a jó, hogy rengeteg első dolgot lehet vele csinálni. Példának okáért ma először mostam le. Továbbá kiporszívóztam és leápoltam a bőrüléseket is a békás cuccal.

Végül, de nem utolsó sorban lőttem róla néhány fotót. :)

Aztán visszaálltam vele a helyére. :( pedig már úgy mennék...

>> SzervizBéci Ɨ|ѯ // Alfa 166 2.5 V6 24v // 2018-08-09

Ma meg is érkeztek a különböző olajok és a hűtőfolyadék. Jó nagy csomag, de illusztris társaság . :)

>> SzervizBéci Ɨ|ѯ // Alfa 166 2.5 V6 24v // 2018-08-07

Két féle gumi van a nagyvadon. Elől Fulda, hátul Good Year. A Fulda-k 2002-es gyártásúak, a Good Year-ek viszont 2001-esek (!). Egyik sincs kirepedezve, de hallhatóan elég hangosak, megérettek a cserére.

A 166 gyári 16-os mérete az acélfelniken 205/55 R16, ami egy egy nagyon elterjedt méret, óriási belőle a választék, nem is drága. De persze a 16-os alufelnin már 215/55 R16 a méret, ami ugyan csak kicsi eltérés, de épp elég ahhoz, hogy már ritka legyen és darabja kb. egy 10-essel legyen drágább. Update: a manual szerint volt 7 coll széles 16-os Speedline és volt 6,5 collos is. Az utóbbit szerelték 205-tel, az előbbit 215-tel. Az enyémen 7 collos van. ;-)

Imádom az olaszokat, rendszeresen ezt csinálják. A 145-tel is így jártam, mert a 15-ös gyári méret a 195/55 R15, volt míg az általános méret 195/50 R15, ott is hasonló árkülönbséggel.

Természetesen ott a lehetőség, hogy csak 205 széles gumikat vegyek rá, több 166-on láttam már. Most azt kéne eldönteni, hogy hosszabb távon meg akarom-e tartani a 16-os felniket, vagy majd vegyek rá 17-eseket. Utóbbi esetben ideiglenesen elég lenne a 205 széles gumi is.

Körbenéztem a neten, de nem dobálják az ember után a gyári 17-es felniket, főleg nem azt a fajtát, ami tetszik.

Csupa dilemma az élet.

Nem akartam én igazán nagyféket, nem akartam semmi tuningot, nem akartam költeni rá... Stb.
Hogy aztán végül így is lett, az viszont Csörinek köszönhető :)

Na de in medias res helyett...

Azt hiszem májusban tett fel Buksi egy hirdetést, miszerint ő eladná a 155-ről megmaradt 305-ös Brembo nyergeit, mert lecserélte őket. Konzollal, tárcsával, betéttel együtt mondott rá 50 ezer JMF-ot. Úgy voltam vele, hogy na jó, hát egyszer élünk, megvásárolom. Megbeszéltük, hogy mivel nekem a dolog eléggé ráér, majd Alfacityre elhozza őket, én közben gyorsan elküldtem az árát (mert Buksiéknak kellett a zsé), aztán megdumáltuk a dolgot, pipa.

Felhívtam még aznap Csörit, aki viszont nem volt elájulva az ötlettől. Álláspontja szerint annyival nem lesz jobb a 305-ös fék a 284-esnél, mint amennyi nyűg van vele, ő inkább a 330-asra cserét javasolja. Na de ahhoz meg minimum a 17-es felni... Én meg egyelőre hanyagolnám azt az utak miatt...

(Eközben egy párhuzamos univerzumban) Amikor elvittem június elején Attilához az autót, azt mondtam neki, hogy amit tud nézzen át, hogy megbízható legyen és ne nagyon legyen vele gond egy darabig. Ő egy nap elteltével hívott. Idézem a beszélgetést: "Te Viktor, akárhogy is nézem, eléggé ki vannak a betéteid elöl is, a tárcsáról nem beszélve. Lecserélhetem?" Mire én: "Persze, ha már nálad van, csináld meg!" Megcsinálta. Nekem eközben valószínűleg az evésen járt az eszem, mert rohadtul nem maradt meg ez a nagyfék projekt. Az autó elkészült, vadonatúj féktárcsa-fékbetét ugye bent figyel.

Miután eszembe jutott a probléma, és Buksi elé tártam, úgy alakult, hogy meg is hirdettem Facebookon a nálam még soha nem járt Brembo fékszettet, ami aznap el is kelt. Egy Toyotában fog jó szolgálatot teljesíteni :) Buksi odaadta a vásárlónak, visszaküldte az árát nekem, én meg el kell, hogy fékezzem ezt a szett betét-tárcsa kombót, utána meg ki tudja mi jön :)))


Így alakult, hogy volt is Brembo fékem az SW-n, meg nem is :)

>> SzervizPutyesz // Alfa 166 2.4 JTD // 2018-07-07

Mióta megvan a nero dög nem cseréltettem hosszbordásszíjat...valahogy elfelejtettem,de a lényeg hogy most új Gates ment bele!Eddig se nyifogott semmi a vezérlés felől,csere után is maradt a kuss!
Az első felső lengőkarokat is cseréltettem,viszont most derült ki hogy az alsók is haldoklanak...következő project a futóműbeállítassal és hátsó motortartó bak cseréjével mert megadta magát!ugyanis indításkor kicsit(vagy nem is kicsit) beremeg a kasztni...menet közben szinte semmit nem érzek ebből,és leállításnál sem!Szóval megnézettem és kiderült hogy ezért...itthon nincs,lengyelből tudok csak rendelni!
Meg vettem végre valahára egy eredeti zender hátsó szárnyat a csomagtartóra,de ez nem minden....ugyanis egy 166 specifikus ragazzon végdobot is vettem!!!Mintha karácsony lenne... felrakásuk hamarosan!!!!

>> AutóápolásPutyesz // Alfa 166 2.4 JTD // 2018-05-21

Leápoltam a bűrkét,szokásos autoglymes cuccokkal...tisztítás és ápolás!Most egy napig pihen hogy az ápolót beszívja majd száraz ruhával áttörlöm hogy ne csillogjon!!
16 éves bézs momo bőr....no comment!

>> SzervizPutyesz // Alfa 166 2.4 JTD // 2018-05-11

Kicentíroztattam mind a négy kereket..hibátlan futásúak!
Kaptak szinte vadi új gumikat is!

 
>> Tuning és extraPutyesz // Alfa 166 2.4 JTD // 2018-05-06

Eljött az idő hogy felújítassam a kormányt.
Perforált bőrt kapott, a fa pedig vissza lett csiszolva,újrapácolva majd újralakkozva! A multigombok pedig ragacstalanítva!Majd még leápolom a bőrt autoglymes cuccal.
Meseszép lett...!

>> Szervizforrasr // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2018-04-27

Első gátlókat cseréltem Kayabákra, visszakapta a régi rugókat, amivel nem SUV-s a kiállása. Kayaba RC1140 a kayaba katalógusban tévesen van megadva a 2,4jtd 10v manuálra, ugyanezt hozza a 3,0v6aut-ra is...hát magas is volt, egy év alatt sem érte el a normális szintet így mentek vissza régiek rozsdamentesítés meg festés(2k). Ha már így alakult rendbe tettem a gátlók villáit is. Bekerültek a gyári (OE) felső lengőkarok is. Jobb első kopogott, gondoltam a bal sem lehet már túl jó, de meglepően jó állapotban maradt. Mindegy ha már készleten volt új ment be az is.