Az utolsó alkatrész beszerzésnél, felhívták a figyelmemet, hogy eléggé kopottak a fékeim. Úgy voltam vele, hogy még nem jelzett, de közelebbről megnézve tényleg eléggé vékonykáknak néztek ki. Úgy is jött egy kis koporgó hang a bal elejéről. Rendeltem első fékbetét készletet, meg stab.pálcákat is. Be is igazolódott a szerelésnél, hogy a stab.pálca egyik gömbfej lógott.
Ha a jobb oldalon is lenne becsatlakozás a fékbetét állapotának visszajelzésére, már kaptam volna értesítést a műszerfalról is. A jobb oldali fékbetétből még ki is esett az a vezeték darabka. Kitakarítottam a lyukakat, és a marásokat is a tárcsákon.
Kopogást hallottam elölről--> elvittem a szervízbe.
Diagnózis: cserélni kell az első stab. kart és pálcát.
Most nem lehet hallani semmit. Sikeres volt a javítás.
Ami cserélve lett:
- Stab. kar
- Stab. pálca
- kipufogó felfüggesztő
Futómű is utána be lett állítva.
Km: 127.265
Olajcsere alkalmával észrevettek pár hibát.
Mai nap cserélve lettek:
- hátsó stabilizátor pálca;
- első axiál csukló;
- kipufogó felfüggesztő 3 db ;
- futómű állítás;
- hátsó lengőkar 2 db;
- csavar.
Km. : 120 600
Újra kopogott valami a futóműben. Futóműátvizsgáláson (500 Ft) megállapították, hogy elől újra a bal oldali stabilizátor bekötő adta meg magát. Szinte hihetetlen, de kb 3 hónapot és 3500 km-t bírt ki. Ebből Birth-öt soha többet nem veszek, az tuti...
Következő garnitúra FEBI Bilstein lett. 9200 Ft a kettő.
Múltkor szó volt róla, hogy a jobb hátsó kutyacsont (stabilizátor pálca) még nem koppan, de lehet cserélni kell majd. Nem vártam egy hétnél sem tovább, ki lett cserélve mindkét oldalon finom TRW-re :)
Eltelt 10ezer km az előző olajcsere óta, így aktuálissá vált újra.
A kb 1000 km-el ezelőtt beszerelt, korábbi szerelőm által javasolt alsó lengőkarok 500 km-t bírtak.. (kép) Eleve nem vagyok a kísérletezés híve, így ezúttal TRW került a helyükre, végre csendben van a futómű.
A jobb oldali stabilizátor pálca is cserés lett, így meg lett ejtve az is.
A műveletet a Csörgő autószervizben végezték el, alapos, gyors munkát végeztek. Köszönöm!
Hosszabb ideje hallottam időnként, hogy valami elkezdett kopogni a futómű környékén. Mivel decemberben volt a lengőkarok cseréje, és az átnézés-rendbetétel, nagyobb hibát elvileg kizártam. De a hang nem múlt, sőt, 10 napja elkezdett erősödni, és már rendesen zavart. Elszaladtam a szervizbe, ahol 20 perc alatt kicserélték a bal oldali stabilizátor összekötő pálcát, aminek az egyik végén lévő gömbcsukló adta meg magát. Minden újra csendes és rendes.
Sajnos egy évet sem bírt ki az első stabilizátor pálcám jobb oldalt...elkezdett kopogni.
Most találtam a neten egy nagyon jó üzletet ahol jó minőségű alkatrészek vannak 40%-os kedvezménnyel, tegnap meg is érkezet a névre szóló alkatrész (TRW) úgyhogy hétvégn be is szerelem :)
Rendeltem még felső lengőkar szilenteket is (Moog) meg légszűrőt....ha már postaköltséget fizetek :) meg úgyis kellenek hamarosan.
A mai napon Zé. és Töki mesterek által lecseréltetett a két első felső lengőkar ( Delphi ), és az első stabilizátor pálcák.
A korábban megvásárolt komplett ABS is beépült a rossz régi helyére ( halleluja, működik - nincs üvöltve arcba világító piktogram a műszerfalon! ).
Futóműállítás a Norauto-nál. Ez utóbbi még korrigálásra szorul... :S