Fórum >> Típusok >> 145-146

Shadin2018-06-18 12:00:25 // 140476
Most tettem össze a 159 TBi-t, ez sem lehet sokkal bonyolultabb :-(
Kau2018-06-18 11:57:03 // 140475
Én házilag nem kezdenék neki. De persze nem tudom ki mennyire bevállalós és ért az ilyenekhez. Ki kell venni a szívó oldali vezérműtengelyt, a végéről levenni a vez. módosítót, szétszedni... Háát. Ahogy érzed ;)
Ha az olajszint mindig maxon van, akkor hosszú életűvé lehet tenni. Nekem korábban mindig javító szettezve volt. Vezérléscserénél ezt is orvosoltuk, hogy ne ez miatt kelljen legközelebb szétszedni.
Kazes☻2018-06-18 10:35:54 // 140474
Igen! 1,8-ra vágytam én is, de hiába kerestem... nem volt, így lett 1,6. :)
GTVili2018-06-18 09:58:55 // 140473
" A legjobb az 1.8 TS......"
Ezt alá tudom támasztani....:-) Istenem,de jó kis kocsi volt!
Shadin2018-06-18 09:41:26 // 140472
A potenciális autón kb. 15k-val ezelőtt javították a vez. módosítót a felújítókészlettel és az mostanra szól rendesen alapjáraton is, na meg persze indításkor is. Gondolom ez házilag is elvégezhető?!
Kau2018-06-18 09:03:12 // 140471
Itt vagyok mindig, csak olvasgatok ;)

Fölöslegesen nem szólok bele. Jól összefoglaltátok :)
Valóban a 2.0 TS a legkényesebb. A legjobb az 1.8 TS, de az a legritkább. Olajszintet tényleg nem árt havonta ellenőrizni és ha kell, rátölteni. Nem új motorok már ezek.
Vez módosítót lehet javítani a javítószettel, de csak azt, amelyik szétszedhető. Mert van olyan is, amelyik nem. Csak a szakiknak egyszerűbb azt mondani, hogy csere... Nem ők fizetik.
2.0TS
Olajcseréről még annyit, én 12 ezernél cserélem és addig is utána kell önteni min 2 litert. Ékszíjjal sem érdemes 40-45 ezer km-nél többet várni. Lehet, hogy jó, de érdemes ránézetni! Lehet, hogy véletlen és egyedi eset, de nálam már hiányoztak fogak a 36 ezret futott szíjról. Véletlen vettük észre. Régebben is elég sokat olvastam, hogy szíjszakadás okozta a TI/Qv motor végét :(
marci912018-06-18 07:58:30 // 140470
Azt a gombot sajnos nem lehet kipattintani. Amikor a komplett középkonzolt leszereltem, én is megnéztem. Maximum ki tudod fúrni és belevarázsolsz valamilyen kapcsolót. Szerintem szereld le te is a középkonzolt, nem kell tőle félni, csak a csavarokra kell figyelni. Illetve ha már szétkapod, érdemes a középkonzol rizsszem izzóit is cserélni, mert miután készen vagy a művelettel, biztosan rögtön kiégnének :)
Ha nem egy gagyi fejegységről van szó, nem kéne, hogy áram alatt legyen kikapcsolt üzemmód mellett. A sárga memória szálnak kell egyedül a fix +12V, különben minden beállítást el fog felejteni, de ott nagyon minimális áram folyik.
marci912018-06-18 07:52:26 // 140469
Az akksitól balra a vezmódosító, AC pumpa és még valamilyen alap relé van, lehetséges hogy a riasztóét is oda tették. Mellesleg amúgy ajánlom kicserélni azokat a reléket ajzattal együtt, ugyanis az akkumulátor mellett a pára és nedvesség miatt törésig eloxidálódnak a relé ajzatok sarujai. Erről már írtam korábban egy blogot. Egy remek kis téli éjszakai vontatás lett belőle, mert az AC nem indult pont emiatt.
Sok sikert a riasztóhoz!
rodolfo752018-06-17 22:41:29 // 140468
Szia!
Az akkutól balra található a relécsoport, arra gondolsz? Az egyik relét le is testeli a riasztó, a kapcsolási rajzi jele hirtelen nincs meg, de kimértük. Van rajz, az alapján fogjuk kiiktatni. Majd írok a blog-ban róla, hátha valaki tud belőle ötletet meríteni.
R75
Kazes☻2018-06-17 21:31:30 // 140467
Különben arra a jó kis sirató falra gondolsz?! Az elég kemény... :)
Kazes☻2018-06-17 21:29:46 // 140466
Grat! :)

1. Igen.

2. Igen.
Gergely2018-06-17 21:28:29 // 140465
Köszi a segítséget, sikerült a műtét :)
Legalábbis most már 90-nél megáll a mutató, emelkedőn felfelé tartós 120-nál is (M0 Ecser-Maglód közt tesztelve).
Maradt bennem még pár kérdés:
1. Az új hűtő már alu, és ennek ott a jobb felső sarokban(bentről nézve) van a légtelenítő csavarja. Jól gondolom, hogy azt a rendszer feltöltésekor ki kell tekerni és amikor jön rajta már a lé, akkor betekerni?
2. Viszont ezen a hűtőn is van egy kis "pöcs", csak itt a felső cső bekötése alatt. Jól tettem, ha a kiegyenlítő tartályba vezető vékony csövecskét ide kötöttem?
Gergely2018-06-16 22:25:34 // 140462
Srácok!
A hűtő kiszereléséhez jól gondolom, hogy érdemes levenni a hűtő feletti összekötő hidat (amiben a gépháztető zárja is van)?
Kazes☻2018-06-16 19:05:30 // 140461
Akkor azt a százast alkudozd le és mehet a jöhet...! ;)



A vezmód kb egy ötvenes csak, de talán ez is a legdrágább alkatrésze! :D
Shadin2018-06-16 18:36:43 // 140460
Mégegyszer köszi az infókat! Megnéztem az autót és tényleg nagyon jó, az árával passzoló állapotban van. Csak közvetlenül az emelő pontokon van korrózió, de nem vészes. Kormányszervó kicsit sír, de nem látom az olajat a tartályban, nem is értem, hogy nem tűnt fel a tulajnak. Klíma nem megy és vezérlés módosító zörög indításkor és mintha alapjáraton is szólna kicsit, de nem vészes. Két éve próbálkoztak felújító készlettel orvosolni, de nem nagy sikerrel. Zsámbékon szervizelte általában, most volt vezérlés meg olaj meg stb. csere, Osztrákoktól jött két éve, azok a papírok is megvannak, plusz a tulaj is minden számlát eltett. Nincs semmi kókányolva rajta, jó vezetni, futómű nem kopog, gumik jók.

Említett helyeken, küszöb, hossznyúlvány, torony, első sárvédő konzol stb. épek.
Foncsor ill. lámpák tiszták és még nincsenek leszakadva, mennyezet nem lóg, kárpit majdnem sértetlen.

Nem kevés érte a 650k, de tényleg jó állapotú, viszont egy 100-ast simán lehet h el kell tapsolni a már most ismert hibáira...

Erősen gondolkodok rajta, nagyon jó vezetni, gyerekeknek is nagyon tetszik, nagyon közvetlen a kormány és a futómű.
Piritu - 1.000.0002018-06-16 17:11:43 // 140459
421.890 TS-es km után nyugodtan mondhatom, hogy mindegyik kényes az olajra, karbantartásra és a használatra. Normálisan használva bőven 300 felett elmegy.
A régi 146-om amikor utoljára hallottam felőle 310e-nél járt és gond nélkül szaladt...
Kazes☻2018-06-16 15:22:26 // 140458
Nekem kb. két éve van Ts-em... és szeretem. Szerintem nagyon jó... nem egy erőgép, de jó vele minden perc az úton... pedig sajna a motoromhoz már kellet hozzányúlnom. Folyadékokra kb. kéthetente ránézek, de melyik verdánál nem... :)
Az enyém sajna más kategória és most komolyabban kell kasznizni. A hátsó kerék előtti emelési pont és környéke eléggé el tud hervadni, ahogy ott felcsapódik a trutyi... és a küszöbborítás alatt a küszöb nem látszik... az is lehet hervatag. Eddigi tapasztalatok alapján a FL könnyebben korrodál, mint az előd... ki érti ezt?! :)
WarbiRunner (Gyuri)2018-06-16 10:35:52 // 140457
A 2l-es motor tudtommal a legveszélyesebb ebből a szempontból. Erről már 10 éve is ment az adok-kapok, hogy jó e a TS. Részemről nem véletlenül vettem anno jtd-t. Kényes az olajra a ts, ha jól rémlik a dugattyút hűtő olajzó furat dugulása volt egy tipikus motorhalál okozó (főleg 2.0). Ha csapágyas azt meghallod, hogy kopog.
Majd Kau hátha erre jár, ő ment itt legtöbbet ts-el.
Shadin2018-06-16 09:22:54 // 140456
Köszönöm az infókat, megpróbálok alaposan utánamenni a dolognak, kicsit remélem, hogy elmúlik a vágy, kicsit meg remélem, h nem :-)

+1 kérdés, a hajtókarcsapágy és egyéb motor kopások legendája mennyire valós, ill. ellenőrizhető-e egy vételnél?
WarbiRunner (Gyuri)2018-06-15 21:17:29 // 140455
Ja és hívj nyugodtan, ha tudok, segítek!
WarbiRunner (Gyuri)2018-06-15 21:16:55 // 140454
Csatlakozom, rozsda. Öreg autók már ezek. Ha alulról meg tudnád nézni, az jó lenne.
A bal elejét is vizslasd meg, nekem képről az más árnyalatú, és fura a fekete ködlámpa betét. Egyébként jól néz ki az autó.
Jó lenne, ha teljesen hidegen tudnád indítani, ne legyen dízeles csattogása (vez. mód. hiba).
MES full verzióval ki tudod olvasni, de kelleni fog Fiat 3 pólusról OBD-re adapter. A csatlakozó a motortérben, a jobn futómű toronynál. A km-t ha ellenőriznéd, ezeknél az öreg vasaknál nem szoktak az ecuval bíbelődni, csak visszatekerik a műszeregység epromját. Hogy TS-nél mennyire hiteles a MeS, azt nem tudom. Jtd-nél pontos.
Ezen kívül a rozsda :-) Nekem is van egy 157e-t futott újszerű autóm, de a rozsda benne van már.
V.Tomi.145-146 🍀2018-06-15 20:23:41 // 140453


+ olaj szintek
Ha már kiprobalod akkor úgy váltsd el hogy legalább egy 4000es fordulat legyen, mert a TS váltó hajlamos reccseni olyankor, általában kettes hármas fokozatban
V.Tomi.145-146 🍀2018-06-15 19:46:16 // 140452
Küszöb mellett kopogtasd meg, ne csak nézd mert a védő réteg alatt elofordulhat hogy nincs lemez. Esetleg a küszöb műanyag boritasat is, hogy nincs a tartó kirohadva. Kicsit finoman megmozgathatod, csak ne tépd le :) Az első kerék előtt, a műanyag doblemez előtt alul ha telefonnal befotozol akkor látni a lökhárító tartó állványt, az mindegyiken lerohad. Olajteknőt is nézd az olaj folt végett. Ha kiprobalod és megfordulsz vele egy kör ívben balra jobbra a Féltengelyek végett, kattog bármi az mind az alku felé sodor. Az első lámpa ha maga elé világít akkor az javítandó, de ha most meg nincs el törve a tartó akkor majd fog. Tipushiba. Tető kárpit is lóg, de inkább az FL előttiekre jellemző.
Gergely2018-06-15 18:50:49 // 140451
Szia!

A rozsdára mindenképpen érdemes figyelni, szerintem, főleg a kocsi alján.
Shadin2018-06-15 18:36:22 // 140450
Sziasztok!

Kicsit impulzusvásárló vagyok és ez már nem fog változni, nem olvastam ezt a fórumot és ezért elnézést kérek, de holnap megnézem ezt a jószágot.

Csak félig vagyok zöldfülű, ha lennétek kedvesek néhány megnézendőt összeírni nekem a típusról sürge, azt nagyon köszönöm!

Esetleg, ha ismeri valaki az autót, az plusz jó lenne :-)

Köszönöm!
Shadin
Totti 1462018-06-15 17:53:04 // 140449
Menjek segitsek? ;)
V.Tomi.145-146 🍀2018-06-15 14:20:38 // 140448
Lehet hogy úgy még gyorsabb is lesz :)
Kazes☻2018-06-15 11:35:09 // 140447
Sörözéssel együtt... :-D
V.Tomi.145-146 🍀2018-06-15 10:53:34 // 140446
Meg lesz az :) egy napot rá fordítasz akkor meg van a két első ajtó bőven. ;-)
WarbiRunner (Gyuri)2018-06-15 10:16:58 // 140445
Köszi! A sofőr felől megtaláltam a csatlakozó aljzatot, arról talán egyszerűbb. A túloldalon valamit biztos bontani kell, a kesztyűtartó mögött lesz biztos valahol. Még gyűjtöm az erőt. Pláne, hogy aztán még a zárat át kell tenni, kilincseket bekötni, kárpitot átrakni.
djhans2018-06-15 09:03:07 // 140444
Persze, előtte megnézem a gyertyákat. Belül megnézem a fűtőradiátor környékét. Bár ekkora vízfogyásnál a lábamnak tocsognia kéne benne. Meg kell csinálni mert 242 ezer KM ellenére remek a blokk. Olajat egyáltalán nem eszi. Kár hogy egy ilyen hengerfej művelet tisztességesen végezve már összemérhető az autó árával. Nem is tudom milyen gép lehetne helyette. Az újabbak, tele elektronikával szerintem már messze nem fognak ennyit bírni.
V.Tomi.145-146 🍀2018-06-14 23:06:29 // 140442
Ki tudja :) kilométerben kevesebbet futott a tiétek ;-)
Én már 345ezernel járok. Most a TS a legfrissebb javítás téren. Abban 182ezer van. A JTD is 332000.
4. Autó már sok lenne. Ha nyerek a lottón akkor egy boxer lesz és egy Gtv Spider. Újabban nem gondolkodok annyira. Egyszer ennek a korszaknak az autói is ritkaságok lesznek
Kazes☻2018-06-14 23:04:42 // 140441
Pakolj bele mindent, ha már úgyis le van állítva... és az új szalad! ;)

Különben meg Alfaboooy szépen leírta a cserét. :)
V.Tomi.145-146 🍀2018-06-14 22:57:42 // 140440
Nem vészes. Én csak arra nem jöttem rá hogy hogyan lehet szethúzni a csatit, ott ahol bemegy a kasztniba a kábel köteg. Most már van olyan ami szét van szedve, mikor vettem kábel köteget, csak meg kell ismerni. Egyébként ha a két 10es fejű csavart ha kitekered, meg a tüskét kiütöd a határolóból akkor le is tudod emelni. Érdemes rajta hagyni az ajtó kárpitot hogy amíg le emeled majd az ajtót addig le engedett ablaknál belül a kapaszkodót fogod, kívül a tükör alját. Ha szerencséd van akkor az új ajtó is egy ívben fut a hátsóval és nem lesz szint eltérés. Ez függhet attól hogy milyen pozícióba hegesztették fel gyárilag az ajtóra a zsanért.
WarbiRunner (Gyuri)2018-06-14 21:53:35 // 140439
És ha jövőre megy el, addig kerülgetem a cuccokat? :-)
Nyáron legalább az ajtókat és a lököst feltenném.
Kazes☻2018-06-14 21:22:01 // 140438
Ne törődj vele, majd az új tulaj intézi...! ;)
WarbiRunner (Gyuri)2018-06-14 21:10:09 // 140437
Ajtót mennyire macera cserélni egyébként? Hogy fogjak hozzá? Valahogy csak fel kellene tenni, ha már van két hibátlan. Deezl cartárs olyan ajtókat küldött, hogy még a gyári fólia is benne van, belül zsír nagyon, nulla a rozsda.
WarbiRunner (Gyuri)2018-06-14 20:57:16 // 140436
Tudom én, olvastam a blogját :-) Irigy is vagyok, hogy magának meg tudja foltozni az autóit. Az enyémen közel nincs akkora munka, de sajna ez nagyon nem az én asztalom.
Nekem két folt rozsda már az autó végét jelenti kb :-)
Ez az ajtócsere sem megy.. Millió munka, tennivaló mellett mindig van fontosabb. Konkrétan megszivattam magam ezzel, nem férek az autó alkatrészektől.. :-) Nekem se időm, se energiám megcsinálni, embert meg nem találok rá, aki ennyit elvállal, hogy felteszi azt a pár elemet.
WarbiRunner (Gyuri)2018-06-14 20:34:23 // 140435
Azért vakon ne szedd szét. Nézd át a vízcsöveket, csekkold a gyertyákat.
Kazes☻2018-06-14 19:58:54 // 140434
De Td-je már van, ami jó is, meg újrafényezett, meg minden...! :)
WarbiRunner (Gyuri)2018-06-14 19:56:25 // 140433
Tarcsiba?? Ez lenne a legjobb autója :-)
djhans2018-06-14 19:40:26 // 140432
Köszi. Akkor az a rozsdás vizet is megmagyarázza. Olcsó nem lesz mert akkor ha már lent van érdemes a hengerfejet is rendberakatni. Szelep szár szimmeringek, szelepek felcsiszolása, új tömítés, új hengerfej csavarok.
Kazes☻2018-06-14 19:36:03 // 140431
Akkor vidd haza negyediknek... tarcsiba! ;)
V.Tomi.145-146 🍀2018-06-14 19:03:37 // 140430
Érdemes neki állni :) én személy szerint nem akarok váltani más típusra
WarbiRunner (Gyuri)2018-06-14 18:54:00 // 140429
Ez így lett :-) Most érett meg a csere gondolata.
Csak tudnám rávenni magam egy kis szerelésre.. 2 nap alatt cakkba vágnám a meglévő cuccokból.
V.Tomi.145-146 🍀2018-06-14 18:40:24 // 140428
Hát ha 1 évvel ezelőtt árultad volna akkor meg is néztem volna, de már meg vettük Melinek a JTD-t. Azon is van meló, csak már megszerette :)
Kazes☻2018-06-14 18:33:05 // 140427
Már ajánlottam rá még egy sört is...! :D
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak