Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

VinceP4 (Il capitano)2005-02-04 18:10:26 // 2173
Igen, de akkor 145-ben teszteld, mert a 33 sokkal könnyebb.
VinceP4 (Il capitano)2005-02-04 18:08:05 // 2172
EU-ban pont nem kell e motorszám, az enyémen meg pont nincs is, ugyhogy ha kell is, olyat teszel rá, amilyet akarsz. :))
lorinnyu2005-02-04 18:07:16 // 2171
mondjuk tesztelnem kéne egy 1.7 et h lássam az mit tud! mert nyomatékban alig több mint az enyém Le meg közel 30+, de azt érezni kell h menyit jelent
lorinnyu2005-02-04 18:05:25 // 2170
mid van felesleges? 1.7 17V ? de bejelenteni viszont bekel mert a motorszám ugye ott van
VinceP4 (Il capitano)2005-02-04 18:03:52 // 2169
Hopp, nekem meg véletlenül pont van egy felesleges. :))
VinceP4 (Il capitano)2005-02-04 18:01:26 // 2168
Amennyire én értek hozzá, a 33 és 145/146 boxerekkel és váltóikkal nyugodtan lehet legózni.
lorinnyu2005-02-04 17:56:20 // 2167
azt mondod? erre nem is gondoltam, de nem mondasz hülyeséget! na ennek majd részletesebben utána kéne nézzek
VinceP4 (Il capitano)2005-02-04 17:46:29 // 2166
Szerintem egyszerübb belerakni egy 1.7 16V-t, na meg olcsóbb is, meg lehet 1.5-nek hazudni, vagy be sem kell jelenteni a cserét.
lorinnyu2005-02-04 17:31:57 // 2165
köszi a segitséget a váltoban meg a fékben biztos voltam! H érdekel e? hát lötte végezni kéne egy felületes számitást h menyibe lenék ezzel! de ami tuti h nem idén mert nagyon nem állok ugy anyagilag! A talin is mondtad h lehet eladoda mocit, még mindig V6-ot akarsz?
Punisher2005-02-04 17:02:10 // 2164
Ja,, a motorcsere persze a teljes kábelköteg, és elektronika cseréjét is jelenti. Más a légszűrőd, a tágulási edény, ablakmosó tartály. A hűtő talán maradhat, de abban sem vagyok biztos. Ha komolyan érdekel, lehet hogy tőlem megkaphatod ezeket. Persze nem ajándékba. :-))
Punisher2005-02-04 16:57:59 // 2163
Motor, váltó, féltengely, fékrendszer. Máshogy nem fogják engedélyezni. Ezt biztosan tudom. Ha ezeket nem cseréled, akkor mérnöki számításokat és egyéb baromságokat kell vinned arról, hogy kibírja-e a kuplung, váltó, féltengely. A fékrendszer cseréje nem elkerülhető.
lorinnyu2005-02-04 16:47:11 // 2162
sziasztok! sajndnos nem vagyok nagy mestere a gépnek és a kérdés a következő lenne? A 145-ből a boxer helyett menyire lehetséges betenni egy 145 qv-ből a mocit!? Vagyis milyen komoly dolgokat kéne cserélni? Elég váltot vagy mindent? ha valaki tud valamit mondani azt előre is köszönöm!
Gordon2005-02-04 12:02:24 // 2161


Tudja valaki, hogy hol kell bekapcsolni az ülés fűtést?
Másik érdekes kérdés, hogy ha a bal oldali gombon mind a két led világit, tehát full auto üzemmódban van a levegő keverés, fúvás, akkor +25C-nál miért kapcsol be a légkondi? Mert a kocsiban tuti nincs 30-fok, amit hűteni kellene 25-re!

Sajna nincs felhasználói kézikönyvem a kocsihoz, így csak találgatok, hogy működik a 3 tárcsa!
ALFA75td2005-02-04 09:04:04 // 2160
Ez ugylátszik tipus betegség nekem már csak a predátorok tudják leolvasni az időt
granturismo2005-02-04 08:59:36 // 2159
beep Szereld ki az órát. Az bíztató hogy ha mozgatod akkor változik a helyzet. Ha mégi az derül ki hogy javíthatatlan akkor mindenképpen a bontókat javaslom mert egy gyári új óra kb. 20eFt.
beeep1462005-02-04 08:19:24 // 2158
Üdv! A középkonzolon levő kis digitális óra elkezdett haldokolni. Egyre kevesebb pálcika látszik, főleg a percnél. Ha megnyomom a bal alsó sarkát akkor egy-kettő megjelenik. Kontakthibás vagy cserélendő? Honnan lehet szerezni, ha cserélni akarom?
granturismo2005-02-03 22:32:42 // 2157
Docky
Hengerfejtömítésnek én nem használok pasztát az arra nem jó. Hengerfejtömítést venni kell készen vagy legyártani/tatni pld a Jókai téren az öreg harcosnál. A VM motyón ugyebát 4 db különálló hengerfej van de meg kell nézni, hogy milyen vastag a tömítés, mert van 1.42es 1.52.es 1.62.es.
Természetesen lehet vitatkozni arról hogy melyik tömítésmárka a legjobb sokan az Elringre esküsznek. Nekem az a véleményem hogy az Ajusa tömítések is jók különösen az utóbbi években sokat javult a minősége és szép lassan választékban is átvette az első helyet árban is kedvezőbb. De én pld. boxermotornál a Glaser tömítést használtam és hoztam is másnak ilyet arra sem volt panasz.
Természetesen van olyan hogy nem éri meg megvenni egy tömítést különösen olyat amely nem létezik utángyártottban csak gyáriban. Pld a váltótömítések ilyenek. Ilyenkor jön számításba a minta utáni elkészítés a fent említett Jókai tér itt az öreg van hogy nem kinlódik egy egyszerűbb tömítéssel ad egy darab tömítésanyagot (Klingerit márkát használ) és otthon kivágod így 2-300ftból is meg lehet úszni pld egy váltó hátsótömítést. De parafa tömítésanyagot is lehet kunyizni tőle. (karter, váltófedél)
Ha tömítéspasztát használsz akkor én nagyon melegen ajánlom az Elring Dirko HT nevű anyagát.

Ez egy bordó anyag - 50 - +180fokig hőálló. Én ezt használom nagyon jó anyag. Igaz nem olcsó.
VinceP4 (Il capitano)2005-02-03 16:50:37 // 2156
Igen, piacradobtam.
granturismo2005-02-03 16:47:29 // 2155
Szia Tom. Ha neked 30732 akkor az egy 1.3 karbis. A legközelebbi rokonaid a 30734 1.5 karbis és a 30743 1.2 karbis (ez is csíklámpás ritka modell) ezek a karbisok készültek 90 után. A 30755 Az 1.4 IE bosch befecskendezős A 30753 Az 1.3 IE IAW befecskendezős A 30168 Az egy 1.3-as karbis második generációs (88-90) Na a lényeg az hogy attól függ mit keresel, de a legjobb az a motorszámot nézni mert rengetegszer alakítgatták őket.
andrew0072005-02-03 16:34:36 // 2154
Alkatrészek engem érdekelnének. Majd felírom mi kellen és konzultálunk. Ja amúgy eladó alkatrészeid vannak??? :)
VinceP4 (Il capitano)2005-02-03 16:22:09 // 2153
Ebben nem tudok segíteni, de alkatrészem van egy pár.
Tom2005-02-03 16:17:46 // 2152
szeretnék kérni egy kis hozzá értést: probálok keresni alkatrészeket a 33-asomhoz a dilemmám a következő: motorszámra probálok alkatrész ár után nézni az választék: AR 30755 AR 30753 AR 30502 AR 30168 az enyém meg: AR 30732 most akkor mit válasszak, a 307 az tuti, és a többi?
Docky_SD ( Bruno Banáni ;)2005-02-03 15:49:54 // 2151
És ebben az esetben egy hibásan földágba kötött bizti elrepülése esetén a 24v sem elképzelhetetlen ;) Az már meg sem fordul a fejemben mivan ha a relé föld ága szakadt ;))) Szal mindenkinek igaza van ez itt a lényeg !!! Mindig vannak hihetetlen és szinte lehetetlen hibák... Ettől ilyen szép ez a szakma ;D
Docky_SD ( Bruno Banáni ;)2005-02-03 15:37:05 // 2150
24voltot kuldeni valahova csak akkor lehet ha sorba rakod a ket aksit de ez Fatal Error ;D azert ehhez tenyleg lángész kell, viszont a forditott polart azert meg lehet könnyen. Pl: egy külső aksival jaccik az ember és a pozitivjat érinti a testre ;) mondván hogy lehet testhibas is a cucc és közvetlen hajtod meg a 2 szállal. IMHO ez könnyen előfordulhat még gyakorlott emberrel is nem hogy laikus probálkozóval......
granturismo2005-02-03 15:36:40 // 2149
andrew007 Az úgy a jó.
Docky_SD ( Bruno Banáni ;)2005-02-03 15:20:44 // 2148
Visszatérve a relés dologhoz azért tudom hogy a tekercs nem polaritás függő, lévén elektroműszerész vagyok ;D Viszont sok lammát láttam már aki bent a helyén akarta ugymond megvezérelni a relét egy +12Vos szállal, hogy akkor majd ő jól lássa megy-e ;))) igy viszont könnyen földre vághatod a +12v ot, mert az ugye a tekercs valamelyik végén ot lakik ...... kuülönben nem működne
pb_2005-02-03 15:18:35 // 2147
Kitisztítod az üzemanyag rendszert.
andrew0072005-02-03 15:15:29 // 2146
Sziasztok! Egyre jobban zavar , hogy mikor letekerem a tanksapkát szisszen és levegőt szív be. Hogy lehet ezt elhárítani? Valami cső tuti , hogy eldugult. Nem is megy annyira.
VinceP4 (Il capitano)2005-02-03 13:45:07 // 2145
Semminek nem lesz semmi baja, én megjártam Pest-Miskolcot így.
Paco2005-02-03 13:20:13 // 2144
Mindig csak szinezetlent. :) Amúgy jól el kell dolgozni, egy viaszolás általában 3-4óra.... :)
Charlie 1662005-02-03 13:16:06 // 2143
Megvan a gond. A szervohűtő csöve esett le, megadta magát a rögzítőgyűrű. Otthonról csak a szerelőig mentem, remélem ez a 20 km nem vágta tönkre. +lássuk. vazeeeeeeeeeeeeee
Bálint332005-02-03 12:59:40 // 2142
Én is azt szoktam, de a pirosra színezett változatot. Próbáltam már mástis de az alább említett probléma azzal is jelentkezett. Nálad nem volt ilyen?
Paco2005-02-03 12:57:42 // 2141
Én Turtle Wax-ot használok, a fémdobozosat.
Bálint332005-02-03 12:53:41 // 2140
Bocs a helytelen szóhasználatért :) , de igen arra.
Paco2005-02-03 12:52:09 // 2139
Mert polírozni olyan 3-4 évente illik, vagy még akkor sem :) Nem viaszra gondolsz...?
Bálint332005-02-03 12:48:14 // 2138
Ritkán. Miért?
Paco2005-02-03 12:46:43 // 2137
Aha. És megkérdezhetem milyen gyakran polírozod? :)
Bálint332005-02-03 12:43:19 // 2136
Kívül egész autó, amit én szoktam használni azzal az a baj, hogy utána meglátszik rajta minden ujjlenyomat.
Paco2005-02-03 12:40:43 // 2135
Attól függ mit kell polírozni.
Bálint332005-02-03 11:25:50 // 2134
Polírozáshoz ti milyen szert használtok?
norbee2005-02-03 09:40:51 // 2133
Bakker, sok villanyász nem tud dűlőre jutni... :))))
pb_2005-02-03 08:59:33 // 2132
Kösz a felhomályosítást. Sejtettem, hogy nem egészen teljes és tudományos a magyarázatom. Lehet kicsit jobban kellett volna figyelnem mikor tanították, bár már arra sem emléxem, hogy tanították-e.
Robi2005-02-03 00:53:47 // 2131
Szerintem nézd meg a szervóolaj szintjét. Ha elfolyt, akkor én inkább nem indítanám be a motort. Nem biztos, hogy jó néven venné a szervoszivattyú. A kormányművet szerintem nem kell félteni, azt a néhány kormánytekergetést mindenféle károsodás nélkül kibírja. Trailer nem kell, olcsóbban megúszod, ha odavontatod valakivel a szerelőhöz. Szerintem. ;)
mati2005-02-03 00:40:39 // 2130
Nos köszi a tanácsokat, visszaraktam az NGK-t bele, igaz elment a cserével 3 óra hossza, meg jó kis tornamutatvány volt, de beindult. Szóval a tanulság az az, hogy hidegben még egy indítás-leállítás is beköpi a gyertyát. Hiába mindig tanul az ember! De végre meggyógyult és újra szolgál :-)
Charlie 1662005-02-03 00:35:47 // 2129
Innen a szerelő 30km. Max annyit. Ez még belefér vagy trailer?
..2005-02-03 00:27:52 // 2128
Hát reméljük.Csak az a baj,hogy ha sokat megy olaj nélkül tönkremehet a kormánymű....és akkor az egy picit drága...:(((
Charlie 1662005-02-03 00:25:04 // 2127
Remélem csak ez a gond, bár hozzáférni itt piszok nehéz...
..2005-02-03 00:22:13 // 2126
Nekem is volt ilyen a 155-tel.Nekem egy gumicső durrant el, de felülről nem látszott mert a tűzfal felé volt a sérülés.
Charlie 1662005-02-02 23:53:53 // 2125
Basszus, este meccsről hazafelé elszállt a kormányszervóm.Valkinek tippje hogy világosban mit nézzek meg? Adott 10 mp-ig tompa "nyöszörgő" hangot, és nem colt szervó...
Wickey2005-02-02 22:51:14 // 2124
namajdholnap. pá. :-)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak