A múlt heti takarítás után újra meglátogattam a Magic CarWash-t. A soros bőrápolást - főleg időhiány miatt - profikra bíztam, a fényszórókra meg már régóta ráfért egy polírozás. Szokás szerint szépen és gyorsan dolgoztak, és még Alfás kedvezményt is kaptam. :)
Előtte-utána képeket sajnos nem lőttem, de a különbség több mint látványos.
8-ra volt időpontom a gumisnál, aki a téli garnitúrát tárolta. 7:58-kor már nem voltak kerekek az Alfán, alig negyedórával később meg már kifelé tolattam a műhelyből. Most a nyári cipők maradtak ott megőrzésre.
Az Alpin A4-ek megkezdték az utolsó szezonjukat.
Kilométeróra állása: 165 537
Nem fiatal az Alfa, na. Erre utalhat, hogy a múltkori csöpögés megszűntetésével nem értünk az inkontinencia-gondok végére. Egyik reggel, munkából hazafelé eldurrant az alsó vízcső. Itthon vettem észre, hogy az autó orrából dől a víz. Utána pár napot állt a technika, mert a szó szoros értelmében csak aludni jártam haza. Hétfőn fogadta egy helyi szerviz.
Volt bennem félsz rendesen, mert nemhogy ismeretlen helyre vittem a szarolaszt, ráadásul nem is olaszautós műhelybe. Azért ide, mert ez van tőlünk 600 méterre, és a lehető legkevesebbet akartam elfolyó hűtővízzel autózni. Persze indulás előtt beleöntöttem pár liter desztvizet, mert jobb a békesség.
A szerviz összességében kellemes csalódás volt. Még hétfőn csörgött a szerelő a diagnózissal, az árral és azzal, hogy mikorra várható a megrendelt vízcső. Két napra rá mehettem a gépért, igaz csak késő délután, de akkor már belefért, aznap nem kellett autóznom. Persze az elvonási tünetek enyhítésére belefért egy kör. A kidobásra ítélt csövet kérés nélkül is megnézhettem: több apró lyuk is volt rajta, amiken nyomás alatt jutott át a víz. Alattomos dög.
A leengedett víz helyett természetesen új fagyállót is kaptam.
Egy ideje foltokat hagyott az autó maga után. Egy 12 órás műszak alatt egy tenyérnyi is összejött. Közben a műszaki lejárta is közeledett. Gondoltam, egy füst alatt letudjuk. Ma Várpalotán jártunk. Csöri mester megigazította a bűnös vízcsövet, aztán elvitte vizsgázni. Mármint autóval együtt. Csont nélkül átment. Mármint az autó.
Kilométeróra állása: 163 004
A mosóban eltört tükör helyére rendeltem Trencsikéktől egy másikat. Egy új utángyártott se lett volna sokkal drágább, de ezen Magneti Marelli logó van, én meg fetisiszta vagyok, szóval ez lett.
Egy szép kékre fényezett darabot küldtek. Első nekifutásra elöntötte a sz@r az agyamat, aztán rájöttem, hogy én voltam a hülye. Egy szóval se mondtam, hogy facelift előtti autóra kell. Külön dühítő, hogy nekem is volt faceliftes 156-om...
Kék tükröt viszont nem akartam, mert a) facelift előtti autóra matt fekete való és b) az autó sem kék. Előkaptam a csavarnyúzókészletet, és elkezdtem legózni. A régi tükörházat passzítottam össze az új talppal. A második legnagyobb gondot az ajtó belső oldalára felpattintott háromszög okozta. Harmadik nekifutásra sikerült leszedni, de legalább jól: el se törtem, és a patentek se estek bele az ajtóba. A legnagyobbat meg a kisfiam. Nem egyszerű úgy dolgozni, hogy egy hároméves minden kérdésére is válaszol közben az ember. Kormány, egy kazal pedál, egy csomó kar, mindenféle gombok.. csupa izgalom egy autóbelső. :)
Most van egy régi-új tükröm, amit nem hajt be a menetszél, és működik az elektromos állítása is. Csuhaj.
Nemrég írtam, hogy nem posztolgatok autómosásról, de már megint kivételt kell tennem.
Ilyen hentesmunkát még életemben nem láttam, Jónevű kézimosóba vittem a digót, de nem a megszokott helyekre. Kölyökkel voltam, háromévesen nem az a türelmes fajta, szóval ott hagytuk az autót, amíg elkészült. Tiszta lett. Ezenkívül eltörték a vezetőoldali tükrömet (ha valakinek van eladó, kérem jelezze, tartókonzollal együtt kéne), az eddig se karcmentes tető még kevésbé karcmentes, a kormányoszlop műanyagát lenyúzták, a középkonzol tartórekeszéből kicibálták a gumi borítást, és a tüskéjét félrehajtva nyomorgatták vissza, a hátsó kilincseket meg mintha reszelővel "mosták" volna.
Természetesen senki nem tud semmiről, biztosan úgy volt mosás előtt is...
A Sonax jobban megválogathatná, hogy milyen mosókhoz adja a nevét.
Az első-felső lengőkarok jelezték, hogy nyugdíjba mennének, szóval időpontot kértünk a Csörgő Autószervizbe. Ha már ott jártunk, kértem hat új gyertyát is, mert nem tudtam, mióta voltak az autóban a régiek. Mint kiderült, nagyon rájuk fért már a csere. Természetesen TRW és NGK.
Kilométeróra állása: 156 380 (+/− 10)
Egy kiégett izzó jó ürügy volt arra, hogy betegyem a kesztyűtartóban talált Night Breakereket.
Pikk-pakk elment az utolsó 10 ezer kilométer. Meglátogattuk Csörit egy újabb adag Selénia Racingért. Az Alfa most is kért egy új izzót, csak most a hátsólámpába. Odafelé pálya, mert siettünk, vissza 811-es, hogy élvezzük egy kicsit a Pilot Sportokat.
Kilométeróra állása: 154 539