Blog >> ködlámpa

>> Tuning és extraKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2017-04-25

Hamarosan cserélem a ködlámpát. Tegnap érkeztek, de még csak egy bepróbálásra volt időm. Felfogatásilag semmilyen átalakításra nincsen szükség, teljesen passzol a gyári helyére. Majd az elektromos bekötés fog egy picit több időt igénybe venni.

>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2017-02-18

Eljött ismét a kötelező szerviz ideje. Már 14.-én illő lett volna megejtenem akkor volt pont egy évvel ezelőtt az előző, a kilométer állás is majdnem 20 ezerrel lett több.
A cumót HpeDave kolléga szerezte be nekem, innen is köszönet érte ;)
Ami lett:
olaj: Selenia WR
olajszűrő: Champion
Üzemanyagszűrő: Champion
Légszűrő: Sofima
Pollenszűrő: Kristal (aktív szénnel)
Egy balos kézifékkötél: Cofle
Egy ködlámpa: Depo
Egy kuplung oldali főtengely szimering: Corteco
Egy vezérlés oldali szimering: Corteco
És amit már ki is cseréltem az az olaj, olajszűrő, üzemanyagszűrő, légszűrő és a ködlámpa. A pollenszűrőre és a kézifékkötélre még alszom egyet. A főtengely szimering meg majd ha sor kerül a kettős tömegű cseréjére.

>> SzervizRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2016-06-19

Mikor az autót megvettem, már kiszúrtam, hogy az első lökhárító nem áll rajta tökéletesen. A legérzékenyebb pont, ahol a nem jól álló elemet ki lehet szúrni a 159-esen az a sárvédő-lökhárító-motorháztető találkozása. Persze tudjuk, hogy az illesztések sosem tökéletesek, de én ezt többnek láttam annál, mint ami belefér a tűrésbe.
Azért is zavart a dolog nagyon, mert az előző autómnál is volt ilyen, majd később kiderült, hogy ez egy korábbi törés jele volt, nem is lehetett a deformálódás miatt szépen visszailleszteni. Mivel gyorsan kellett döntenem és az autó egyébként hibátlannak tűnt, megvettem, azzal az elhatározással, hogy ha karosszériás is kell hozzá, helyrerakatom az elemet úgy, hogy szépen illeszkedjen.
Droberto-val konzultálva arra jutottunk, hogy lekapjuk és meglátjuk, hogy mit mutat. Ha szerencsém van, tényleg csak elbénázták a visszarakást miután valamikor levették.
A jobb ködlámpa búra és a jobb első doblemez is törött volt már vételkor, ezekhez a cserealkatrészt azonban az eladó ALFI156 már vételkor adta a kocsihoz. A ködlámpa egyébként működött, csak beázott és emiatt el is színeződött a búra. Továbbá a lökhárítóban lévő bal első rács volt megtörve, ehhez a múlt héten szereztem be pótalkatrészt az Iharos és Gollernél 5620 Ft-ért.
Neki is láttunk a műtétnek a tegnapi nap folyamán, kocsi megemel, először a doblemez lett kicserélve. Ehhez igazából csak a kereket kell levenni, utána teljesen jól hozzáférhető. Utána le lett véve a lökhárító. Egy kis kínlódás után a rácselem és a ködlámpa is ki lett cserélve.
Na itt jött a számomra izgalmas rész. Vajon vissza lehet-e rakni a lökhárítót úgy, hogy jól álljon az autón. Droberto nem látott semmi olyasmit az autón, ami törésre utalt volna. Feltettük, helyezgettük, nyomkodtuk egy kicsit, aztán csodák csodája, majdnem tökéletesen helyre lehetett passzintani az elemet. Hatalmas öröm számomra!
Hatalmas köszönet droberto-nak, aki nélkül ez nem sikerült volna :)

Ui: Nem a kocsi fényezése ennyire undorító, csak nem akartam a szerelés előtt vinni mosni és előtte a juharfa alatt álltam, ami ereszti ezt a cukros gusztustalan trutyit. Ez száradt rá a karosszériára.

>> Tuning és extraKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2015-11-19

Még korábban vettem ledet a tompítottba, de itt nem egészen úgy működött ahogy elvártam volna. Így onnan kivettem, és az volt a terv, hogy majd a refibe villogtatni jó lesz.
Végül is a ködlámpák kapták meg, és itt nagyon jól funkcionál...
Jobbos ködlámpa sajna kitörött, és mivel hamarosan megy műszakira, nem akartam a gyári kavicsnyomos tartalékot visszarakni, mert ez azért elég homályos, persze elsősorban ebben próbáltam ki a led beszerelést, ez látható az első képen. Maradt az új, persze most nem volt azon a cikkszámon TYC ködlámpa, így DEPO lett, végül is a foncsor hasonlít, és legalább szép víz tiszta az üveg.

>> Szervizdr_rock // Alfa 145 1,9 jtd // 2014-05-30

az új lökhárítóban lévő ködlámpák nem működtek, kiderült hogy hiányzik hozzájuk a relé. ez is megoldva, és lőn világosság :D
km: 195.650

No, szépen eltelt egy év a legutóbbi bejegyzés óta...

Mindegy, ugorjunk, "máma történt":

-a műszerfal a kormánytól balra :-) kész. A vészvillogókapcsoló eddig is rendben volt, a ködlámpáét még egyszer átnéztem:, ott a visszajelzőlámpa fénye picit foltos, de takarítással már nem javítható, val'sz'eg a színes fényvezető öntése miatt. De ez már szőrszálhasogatás, műszakilag perfekt. És - a fórumos kommentekből levezetve -szinte 100%, hogy bármilyen furcsának is tartottam, logikailag is jól működik ; gyárilag is úgy van, hogy már a helyzetjelzőnél kapcsolható ez első ködlámpa. Feladat: relét - mivel a fűtésé van benne - beszerezni, ehhez magamhoz venni ! (boltban, villamossági szerelőnél esély nincs, hogy bemondásra ismerjék, amúgy sem kizárt, hogy szám alapján a neten hamarébb találok...)

-elkapott ez a "nem igaz, hogy semmilyen szekció nem véglegesíthető" érzés és tényleg: a legmagasabb ponton kezdve találtam elfoglaltságot. Kapóra jött, hogy a mennyezeti lámpa/óra visszaszerelése valamiért nem jött össze korábban és csak ott lógott - így kiszerelhettem az "anternát" (pontosabban a talprészét) mintának. Alatta letakarítottam a 24 éves mocskot , természetesen meglátszik a helye, de ezen a tetőn esztétikailag nagyobb gondok is akadnak - szerencsére korrózió nincs a lyuk körül. A kábelt kimértem, jó. Az utastéri csatlakozója eltört, így azt levágtam, jön velem mintának, vagy a hi-fisnél vagy az utcánkban lévő két híradástechnikai bolt valamelyikében veszek a vezetékre, illetve leginkább a mostani rádiókhoz való csatlakozót.

>> SzervizChrisVaughn // Alfa GT 2.0 JTS Distinctive // 2013-12-12

Bal oldali ködlámpám már megint nem világított hetek óta, nem testelt rendesen, így tegnap Gulyás Lacinál kötött ki megint az autó. Megcsinálta, most jó, remélem ezzel már nem lesz több gond. De ha már vinni kellett hozzá, átolajoztattam a jobb oldali ablakemelő szerkezetet is, kicsit szorult. A bal oldalit még októberben megcsinálta. Most jó minden, és fillérekbe került. :)

>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2013-05-06

A jobbos már nagyon kopott volt, a balos meg a minap kitörött, így eljött az ideje a cserének. Fiat Ducato ködlámpáit vettem meg mivel közel 3ezer forint/db különbség van árban. Fizikailag pedig a rögzítő keretet kellet átszerelni, hogy fel lehessen fogatni, illetve mivel xenon került vissza, így a hátlapot is kicseréltem mert megvan fordítva benne a vezetékek polaritása.
Most olyan szép tiszta, első ránézésre, mintha üveg se lenne a ködlámpán :))

>> Tuning és extraLacci33 // Alfa 33 1.7 8V I.E. // 2013-05-29

régóta szemeztem ezzel a dologgal, hogy kéne nekem sárga ködlámpa.. rendeltem is egy "havernál" 3000k xenon szettet még januárban, ami mai napig nem jött meg.. így ez le van sz@rva, leltem az ebay-en sárga halogént , szóltam is rögtön Szabeee-nak hogy legyen szives megrendelni nekem (köszi Szabi még 1x).. ma megjött, be is raktam... kiváncsi leszek rá sötétben :)

>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2012-03-26

Ma meguntam a rohadó sárvédő látványát, nekiálltam kicserélni. A múltkor Tatáról hoztam egy színhelyes hibátlan gyári darabot, apró felületi karcok, horzsolások vannak csak rajta, azon remélem egy polír segít majd.
Ráment a délutánom, de kicseréltem :-) A 2 évvel ezelőtti kasztnis munka összes hibáját "feltártam" és javítottam...közben kissé szidtam, mert 5 perces melókat spórolt el, nomeg néhány csavart... és a sárvédő alapozását, merthogy 2 év alatt nem kéne lerohadnia egy normálisan alapozott fényezett új elemnek akkor se ha u.gy.
Szépen megcsiszoltam a lökös tartó "létrákat" és lefújtam cink spray-vel. Ha már le volt bontva a balolodal, kicseréltem a légszűrőházat egy hibátlanra (szintén Tatáról hoztam), plusz kicseréltem egy-két csavart.
És vééégre! A gyári sárvédőt be tudtam úgy állítani, hogy az illesztési hézagok szép gyáriak, nem fér be az ujjam az elemek közé. Az első ajtó - sárvédő hézagot beállítottam, és minden a helyére került. A lökhárító is szépen követi a sárvédő ívét, és minden csavar betalált a helyére. Fele hiányzott, alul egyetlen 8-as csavar se fogta..
A ködlámpa is rosszul volt beépítve, azért volt 1 centis hézag előtte. Új csavarokkal ez is a helyére került. Még a dobbetétek is tök jól bementek a helyükre. MIvel rámsötétedett, a jobboldali dobbetét holnap kerül be. De most öröm van, nagyon masszívan egyben van most az eleje :-)))