Blog >> fék
Egy picit jegelve volt a project. Az a helyzet, hogy az elgondolás, hogy ha konzollal nem tudom feltenni a GTA féknyerget, akkor cserélek csonkállványt is, alapból jónak bizonyult. Csak hát nem számoltam a dologgal, miszerint lehetetlen GTA csonkállványt beszerezni. Szó szerint NINCS! Újra át kellett gondolni a dolgot, hogy akár kompromisszum árán is, de meg legyen oldva valahogy a féknyereg cseréje.
EvoDave Lancia Delta Integráléján tervbe lett véve, hogy szintén nagyobb fék kerül fel az autójára. Ő a 166-os 4 dugattyús Bremboját vette meg. Átbeszéltük a dolgot, méregettünk, és kiderült, hogy neki a GTA fék is elfér, úgyhogy végül abban maradtunk, hogy cserélünk. Neki igazából mindegy, nekem meg simán konzollal meg lehet oldani a dolgot. Konzolt is gyártatott már, de az a Deltára nem stimmel, az enyémre hibátlanul passzol. Azt átveszem tőle, neki meg készül egy másik konzol kifejezetten a GTA nyereghez. Még le kell fényezni a 166-os nyergeket, ezt Dave intézi, lévén a GTA-ét én már megcsináltattam. Majd még egy kis távtartót kell esztergáltatni, mert nem akarok alátétekkel bohóckodni, azért ez ettől komolyabb dolog. Úgyhogy végre finisben van a dolog, augusztusban összerakjuk. Hű, már nagyon várom! :-)
A rozsdás kerékcsavarokat és a fékeket cinkspray segítségével varázsoltuk újra széppé. Köszi a segítséget Misinek!
Sikerült kicseréltetni végre. 1,5 nap volt egy embernek. Most rendben van, de most, hogy több offos verdát kényszerültem használni, valóban soványnak tűnik ez a fékerő erre az autóra.
A hátsó féktárcsák és betétek ki lettek cserélve a korábban vásárolt cuccokra. Az első dolgok cseréje még picit várat magára, mert elől csonkállványt kell cserélni, mert a konzolos megoldás mégsem kivitelezhető. Itt jegyezném meg, hogy itthon hiánycikk a GTA csonkállvány, akinek meg van, az aranyárban adja. De ha minden jól megy, akkor jövő héten Olaszországból lesz. Remélem!
Cserélve lett még a kézifékkötél, ami konkrétan már nem is volt, legalábbis funkcionálisan. Igaz, hogy nem nagyon használom, de néha azért szükség lehet rá, na meg az utolsó használat alkalmával kicsit meg is szorította a bal oldali féket, ami így picit fogott is. Valamint a jobb hátsó ablakemelő motor megadta magát, abszolút nem mozgatta az üveget, úgyhogy az is cserelve lett. És ezeken kívül felkerültek a nyári felnik is.
A munkát ismét Alfater végezte, bónuszként még egy autómosást is kaptam. :-)
A tavaly év végén vásárolt Brembo féknyergek lakkozása nem volt tökéletes, meg egy-két helyen voltak sérülések is. Úgyhogy az újrafényezés mellett döntöttem. És bár így a fényezett Alfa Romeo felirat eltűnt, majd kap másikat, bár csak matrica formában. Egyre jobban közeleg az időpont, hogy az autóra kerüljenek. :-)
eljutottam Zé kollégához, aki volt olyan jó hozzám, és komplett első lengőkarozást, első betét+tárcsa cserét, és izzítógyertyacserét végzett Lián.
Az eredmény: végre nem nyekereg a futómű, stabil a haladás, és nem villog az izzítógyertya visszajelzője:)
Emellett a fékek is biztonságosabbak lettek.. egyszóval minden oké.
Még megtudtam, hogy más hibát nem talált. Alváz rendben, kipuff rendben, hátsó futómű és fékek rendben. A motornál volt valami olajfolyás, azt is elintézte, szóval minden kiváló:)
Ami maradt:
-üzemanyag szint jelző háttérvilágításának cseréje, mert nem ég
-plusz rájönni, hogy melyik izzó miatt ég a lámpavisszajelző, mert sehogy sem találtuk meg:)
örülök, hogy végre ez is megvan. Mindenki egészséges
Willynek köszönhetően jelentős kedvezménnyel sikerült hozzájutni Car Sport féktárcsákhoz, valamint Jurid betétekhez hátulra. Előre nem vettem betéteket, mert azok már vannak a Brembo nyereghez. Ha minden jól megy, akkor jövő hónapban beépítésre kerül minden.
Eljött az idő a nagy szerviz előtti hibafelderítésre az alsó szegleteken. Hiba nem volt, hál' Istennek.
Az átvizsgálás oka pedig evidens. Tervezek tavaszra egy fútóműbeállítást, és e fenti szemlével, szerettem volna minimalizálni annak az esélyét, hogy röviddel a beállítás után esetleg valami tönkremegy, és a ismét szükséges legyen geometriát hangolni.
Az eredmények:
Lengéscsillapító:
BE: 77%
JE: 76%
BH: 63%
JH: 52%
Fék:
BE: 1876N
JE: 1658N
BH: 1388N
JH: 1076N
Kézifék:
BH: 1616N
JH: 1315N
A mérésekről jegyzőkönyvet kaptam.
Köszöznet érte: Gemenc Autócentrum - Paks.
A hátsó fék konzolhoz sikerült anyagot szerezni, ami hát egy "picit" kemény... Hát nem egy élmény vele dolgozni, de lassan azért alakul.
Elkészült a főfékhengerek sablonja is a mai napon fel is raktam rá próbaképp a főfékhengereket és pedálgép házát is kivágtam.Most szerzek ahhoz is anyagot, és már csak a hátsó kell összedobni és kész a fék.. :) Ugye milyen egyszerű?