Blog >> fék

>> SzervizPutyesz // Alfa 166 2.4 JTD // 2011-12-22

hátsó fékbetétcsere, plusz féknyereg felújítás....és maradt tartalékban 2 betét

Bár csak az ABS-t akartam légteleníttetni a biztonság kedvéért, mert (indulás után) kicsit hangosnak tűnt az utolsó fékfolyadék csere óta, kiderült, hogy az egész rendszert légteleníteni kellett.
Valamint a szerelő nem volt megelégedve a fékerővel, szerinte (is) kevés ez a fék erre az autóra, szóval valamikorra be kell ütemezni a nagy fékesítést is.. :)

Mint kiderült szervíz közben, a hátul az egyik úszó be volt rohadva és persze megégett kicsit a féktárcsa ill. a fékbetét kuka. Féktárcsa maradhatott, betétek cserélve lettek.

>> SzervizLiquid // Alfa 156 2.0TS // 2011-12-20

Kicseréltettem az első fékeket. Az alapanyag már nagyrészt megvolt, még egy flakon Ferrodo fékolaj és 2 fékcső jött hozzá, plusz munkadíj.
Sajnos nem csak az egyik, hanem mindkét tárcsa belső oldala félre volt kopva. Nem tudom mi lehetett az oka. Elvben most jó lesz. Komolyan még nem tudtam kipróbálni.

>> SzervizLiquid // Alfa 156 2.0TS // 2011-12-05

legutóbbi olajcsere és futómű reparálás alkalmával észrevettük, hogy a bal első féktárcsa felső fele csúnyán vállas. Olyan mintha a fékbetét levált vagy eltört volna párezer Km-rel ezelőtt. Úgy döntöttem kicsrélem. Hosszas nézelődés után egy barátom tudott "normál" árban beszerezni Brembo Max tárcsákat, betétestül. Ez fog felkerülni hamarosan.

>> SzervizÁdi_3900 // Alfa 155 2.0 TS 8v // 2011-12-01

Újra felgyulladt a felkiáltójel. Újra szervízbe vonultunk.
A múltkor nem cserélték a bal hátsó nyerget, próbálták megtatani a régit. Kiderült, muszáj cserélni. Megtörtént. Most minden jó.

>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2011-11-25

Elhatároztam, hogy egy kicsit komolyabb fékeket szeretnék az autóra. Brembo cuccokban kezdtem el gondolkozni, így kézenfekvővé vált, hogy a gyári Alfához készült fékek kerülhettek szóba. A 166-os nagy fékére gondoltam először, de aztán, Vinnie szólt, hogy van eladó GTA nyerge betétekkel. Mivel kialkudtam nála egy olyan összeget, ami mindkettőnknek megfelelt, így a biznisz létrejöhetett. Ma voltam a postán a csomagért. Hamarosan a fék többi része is beszerzésre fog kerülni, és tavaszra minden felkerül az autóra.

>> Szervizkoz // Alfa 145 1,6 TS // 2011-10-19

Számolatlanul faljuk a kilométereket, idén belement a gépbe vagy 2ezer...:-) Néha bevásárláshoz, 1x-2x Bp., néha egy kis sétakocsikázás, amúgy a parkolót díszítem csak az autóval.
A legutóbbi szervíz után nem változott az olajszint, aztán hirtelen elkezdett fogyogatni. Nagyon nem estem kétségbe, mert ezzel egyidejűleg elkezdett nyomot hagyni maga után a parkolóban. Innentől nem is volt kétséges, hogy a hegesztett karter adta meg magát. Hívtam a Bélát, pont volt is neki, úgyhogy elvittem kicseréltetni, hogy a végére jussak már ennek a mizériának, ha már így megszívtam az előzővel. Hát így esett, hogy most sem tartott ki 10E-ig az olaj, rendeltem megint, de most nem volt 5w40, ezért 5w50 lett helyette. A termosztát is eddig bírta, szétrepedt a gumi részén és eresztette a vizet. Csere. Az abs hibára azt mondta, hogy passz.
Pusi lett a következő szerelő, ha már olyan lelkesen támogatja a helyi találkozókat, meg amúgy is. Hátha tud valamit mondani, vagy hogy hová vigyem, meg közben megint hallottam, hogy nyiszog a fék. A kéziféken kellett igazítani valamit, mostmár nem fog be, az abs hibát meg megnézette egy diagnosztikás csávóval. Ő arra jutott, hogy a vezérlő kukás, mert semmilyen teszterrel nem tudta szóra bírni, és szerinte a kézifék visszajelző is amiatt világít, pedig az mostmár tényleg fasza. A fékolaj szintjelzés is jó. Úgyhogy Erhard242 fog küldeni ilyen vezérlőt, holnap, vagy holnapután megjön a cucc.
A tavaly felújított lemezfelniken lett egy-két rozsdapötty, ezért unalmamban nekiálltam kijavítgatni, aztán átfestettem még két rétegben, meg küldtem rá lakkot is bőven. Szép lett.
András bácsitól vettem gépháztető-kitámasztó-csukló-bizbaszt, azt is sikerült beleapplikálni.
A felesbe-etanol tankolást is befejeztem, már egyáltalán nem éri meg, kár, hogy benzinnel nem megy úgy, egész megszoktam az extra nyomatékot.
Remélem sikerül eltüntetni a hibajeleket, mert elhatároztam magam: eladom a gépet. Rohadtul fog hiányozni, nagyon összenőttem már vele, de egyszerűen semmi értelme megtartanom. Évi 1-2 ezer km-re őrültség autót fenntartani, nekem meg kimondottan luxus. Városban csak annyit használom, hogy rendszeresen megjárassam, amúgy a wc-re is biciklivel megyek. Városon kívülre meg - 2-3 havonta 1x, ha megyek - tudok kölcsönkérni, de még a bérlés is sokkal olcsóbb lenne.
Másrészt meg mióta vitt a kollégám az ezres géesikszerével, azóta valahogy kevésbé érdekelnek az autók. Ha minden jól megy, tavaszra meglesz az A-s jogsim, addigra kéne valami motorféleség.
Szóval hamarosan megy fel az adok-veszekbe, meg a használtautóra. Esztétikailag van mibe belekötni, de műszakilag patent. Az ára 630 ezer pénz lesz. Szerintem ennyiért ingyen van.
km: 180660

>> SzervizLongman // Alfa 146 1.4 TS Junior // 2011-10-04

197 000 km
Első fékbetét + tárcsa, belső féltengely gumiharang + szimmeringek, kuplung alsó munkahenger cseréje

>> SzervizTrombozis // Alfa 156 1.6 // 2011-09-14

Alfa még most sincs kész. Tegnapi konzultáció után átbeszélt dolgok:
Futómű OK. Kézifék kötél cserélve.
A hátsó nagyobb fék a porvédő hiányába nem lesz még most cserélve. Marad fent a 251 mm-es. Ez még bőven bír elég sokat. Ha elfékeztem rajta mindent, akkor jöhet a csere. Tárcsát, azért ne felejtsek venni...ja meg a porvédő lemez is kell.
Toronymerevítőtől eddig nekem se záródik a géptető. :-) Hehehe...
Képek még nincsenek, mert kocsim sincs....mi volt még? Nem tudom.