Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

frusciante2018-05-29 14:20:07 // 53952
Csak azért értetlenkedek mert tényleg soha semmi hangja nem volt elötte a gumiharang gyönyörű állapotban volt és még csak nem is kanyarban hanem egyes alapjáraton szó szerint robbant eggyet... Miamanna? Erhardtól rendeltem újat 14én viszem szerelőhöz kíváncsi leszek mit mondd mitől lehetett ez? Remélem nem a váltó csinálta ezt valahogy... :(
WarbiRunner (Gyuri)2018-05-29 13:15:57 // 53951
Kopogni szokott, így szétugrani még porrá kopva sem igazán.
frusciante2018-05-29 12:53:21 // 53950
A harang épp volt egy hete fényeztem az első fékeket akkor néztem mintha új lett volna... :(
Kazes☻2018-05-29 12:23:46 // 53949
Lehet, hogy az odaút volt a kegyelemdöfés... pl. már kicsit korábban széthasadt a gumiharang és bejutott némi por, apró kavics és nyekk... Bármi megtörténhet és annak az ellenkezője is! ;-)
frusciante2018-05-29 11:22:12 // 53948
Na hát nekem semmi ilyesmi nem volt... Ráadásul tök egyenesen mentem 1es alapjáraton és így eldobta magát...
Kazes☻2018-05-29 09:56:20 // 53947
Igen. A külső csukló először pl. kanyarban kicsit "finoman " ropogó hangot ad, majd ez durvul, aztán elindulásnál is kattan. És ha ez már nagyon durva, akkor előfordulhat, hogy kanyarban szétugrik. Kb. ilyesmi...
frusciante2018-05-29 08:51:16 // 53946
Féltengelynek szokott lenni vmi hangja ha rossz? Kopogni szokott nem? Tegnap voltam párommal a Visegrádi várnál. Erre parkolóban elindultam tök egyenest vmi durranás jött előről... Megálltam mondom rámentem egy öngyújtóra? Vissza tolatok... vagyis csak nék... Az autó meg sem mozdul.. Eredmény:

A kutya fáját... Semmi előjele nem volt semmi hangja semmi... Holnap nekiállok szétkapni.
Kérdés annyi lenne, h valaki járt már így? Lehet a váltó is eldobta magát? Nem értem...
axel2018-05-27 21:47:08 // 53945
Szia. Merem ajánlani a "Novakleen" nevű tisztítót. Bitang jó anyag de sajnos ha nem tudsz hozzá jutni nagyon drága 13 körül van egy liter.
Csabo222018-05-27 21:45:26 // 53944
Amíg nincs gyújtás kimaradás addig ne foglalkozz vele. A hőtől mind megreped.
Dagadtgyerek2018-05-27 21:42:35 // 53943
Urak! Ötleteljünk kicsit. P0091 hibakódot dobott a pályán egy gyorsítás után. Vészmód max 2000 ig forog.. nincs turbonyomás, stb... Újraindítottam minden ok, csak a tengeralattjáró maradt meg. A képen minden látható... Hibát töröltem, és a railszelep csatlakozóját kontakt tisztítottam.. Ötletek? Az alany egy fl159 1.9jtdm 16v
marci912018-05-27 18:41:37 // 53942
Sziasztok!
1.6 TS gyújtótrafóim sajnos mind repedtek. Javìthatóak ezek, vagy inkább komplett csere? Köszönöm!
Csabo222018-05-27 13:08:33 // 53941
A felporszivózható vanish-t kéne kipróbálni rajta vagy olyan szert amihez nagyon kevés víz kell. Ha sok vizet használsz foltos lesz. Gőz és kárpittisztító gép tuti nem jó
Levee156SW2018-05-27 09:37:04 // 53940
Szia, probaltam ipari tiszitohabbal,de olyan applikatort nem talaltam,amitol nem bolyhosodik. Es ez is inkabb zsiros szennyezodesekre,mikozben nalam rozsdas beazas is volt - vegul az ujrakarpitozas lett a megoldas. (Az eredetire ragasztva.)
frusciante2018-05-26 10:21:54 // 53939
Más topicot nem találtam rá...
Tetőkárpit tisztításhoz ötletek? Magasnyomásúval? Szivaccsal? Tisztítóspray? Valakinek ötlete tapasztalata? Köszi előre is
Piritu - 1.000.0002018-05-24 22:47:20 // 53938
Minden iparossal így van :-(
Ha már megcsináltad akkor miért adnád el? Használd, élvezd...
Liquid2018-05-24 22:34:32 // 53937
Alfához értő szerelőhöz kell menni ez tény.
De lehet kérdezni itt, tudunk javasolni...
Szido2018-05-24 22:21:27 // 53936
Megcsináltatva fogom eladni. Igazából az borzaszt el, hogy bármi van a kocsival, nem találok rendes szerelőt, aki rá is érne. Mindenhol csak gyorsan le akarnak húzni.
Levee156SW2018-05-24 12:07:00 // 53935

Sziasztok,

van itt, aki 1.5a verzioju USB ELM327 -et hasznal MES-sel?
Erinti meg ot az R14 ellenallast leforrasztos jatek?
Ha igen, itt is az R14 még az R14?

ATSPC parancs timeoutra fut teszten - 38400-as Baud, MES 4.0.

Koszonett:L
Liquid2018-05-23 22:23:48 // 53934
Az EGR-nek nemigen van köze a DPF-hez, max közvetetteb. Jól mondja az előttem szóló CarTárs.
A DPF eltömődését az esetek nagy többségében (a 2.4-nél főleg) a nem megfelelően működő injektorok okozzák. Persze ha behal az EGR, és lyukas a turbocső, akkor egy rendes dízel füstölne mint állat, ebből látnád hogy DANGER van. Namármost a DPF ezt szépen megeszi, nem látszik, de a DPF se tud vele mit kezdeni hosszútávon, aztán szépen eltömődik. Szóval első körben ki kellene sakkozni mi a retek okozza az túlzott kormolást. Aztán ha az megvan akkor lehet szórakozni a tisztításával, vagy inkább cseréjével.
Nyilván ki is lehet venni. Az EGR lefalazása nagyon jótékony hatású, persze nem túl zöld, de legalább nem baxxa tele korommal a szívó oldalt.
De persze el is adhatod...
frusciante2018-05-23 22:15:03 // 53933
Most látom h 2,4... Akkor inkább kiölném mindkettőt valakivel aki ért ia hozzá... Itt az oldalon találsz 2 ambört is rá..
frusciante2018-05-23 22:11:58 // 53932
Szerintem a dpfet tisztítani butaság... tüneti kezelés.... Ráadásul két tisztítás árából majdnem veszel egy újat...vagy Egy tisztítás árából offolod... Inkább meg kéne nézni miért tömődik el... Persze ha nem a sok városi használat az oka...egeret is kiölheted teljesen bár én nem értem h a ledugózott egr h oldja meg a dpf eltömődöttségének a problémáját de én nem is vagyok szakember... Igaz én azt gondoltam, h az egér ha nincs lefalazva csak elvesz egy kis kormot a dpftől azáltal h visszavezeti így nem vele hanem a motorral eteti meg, de akkor valszeg vmit rosszul tudok. Ha pedig szeretnéd eladni itt is hírdesd meg. Hibásan apró pénzért tudsz eladni bármilyen kocsit, ha meg megcsinálod butaság eladni de ezeket nyilván te is tudod.
Liquid2018-05-23 21:43:49 // 53931
má nemazé de sokan a fél karjukat odaadnák, ha csak ennyi problémásuk lenne évek alatt a modern turbodízellel...
Mindegy áron alul eladod mert szar, aztán az új tulaj aprópénzér rendberakja és királyság lesz :)
Szido2018-05-23 21:21:12 // 53930
Kész, elfogyott a türelmem és a kedvem is. :(
Pár napja kérdeztem az EGR falazásról, jöttek is válaszok.
Azóta ami történt: szétszedtem az EGR-t. Közben elszidtam az összes olaszt,
mert a kiegyenlítő tartálytól alig lehet hozzáférni, és valami kábeltartó konzolt is
le kellett szedni előtte. Na mindegy, leszedtem, és akkor láttam meg, hogy már
az előző tulaj (mármint valószínűsítem, hogy ő) lefalazta a bemenő (téglalap alapú)
résznél. Csak 4 darab 10-es furat volt a lemezen. Gondoltam akkor a megrendelt
ovális lemezt beteszem a másik oldalára. Keserves 2 óra után sikerült összeraknom
az egészet. Próbakörön nem jelzett a computer.
Viszont sajnos a turbó most valahol kifúj, és a legkisebb gázadásra is úgy süvít, mint
egy Tatra.
Az egészben az a legszomorúbb, hogy 2 éve erőtlenkedett a kocsi, és akkor Szamosiék
azt mondták be volt ragadva az EGR. Diagnosztikai okokból ledugózták, aztán amikor
rájöttek, hogy az a baj, kitisztították a szelepet, és utána megjavult. Másfél évvel később
a részecskeszűrő kezdett jelezni, hogy nem tud regenerálni. Most kitisztították, és
javasolták, hogy dugózzam le az EGR-t, mert az okozza, hogy eltömődik a részecskeszűrő.
Azt hiszem most lett egy eladó 159-esem. :(
berobbantam2018-05-23 21:17:34 // 53929
Sziasztok
Sz9lnok,Bács,Csongrád megyében tudtok megbízható szerelőt,akihez oda lehet vinni egy 156 1.9 jtd-t vez.szíly cserére?A szett meg van de a szerelőm lerobbant.
Piritu - 1.000.0002018-05-23 17:51:54 // 53928
Egy kiolvasás sose árt. Vannak hibák, amire nem kapcsolja be a lámpát, azokat csak így lehet megtudni.
adamcroh2018-05-23 15:34:06 // 53927
Hmm hát ez sajna én sem..nem dobott eddig ki semmilyen hibakódot, úgy értem semmiféle jelző nem világított, érdemes ettől függetlenül rádobni gépre?
Levee156SW2018-05-22 20:48:21 // 53926
MAP szenzor hiba (->tul nagy alapjarati elogyujtas) is okozhatja,bar nem tudom, tiedben van-e olyan.
(Mikor a JTS-t kiprobaltuk egy Selespeed vezerlovel,akkor lett ily kemeny,marmar halodo vezmodos alapjarat+ map szenzor jelet hianyolo hibakod.)
adamcroh2018-05-21 21:38:58 // 53925
olajat nem eszik, jól megy teszi a dolgát
Liquid2018-05-21 21:16:28 // 53924
Igen a vezérlésmódosító okoz dízelhangot, ha haldoklik, de az az ECO-ban nincs.
adamcroh2018-05-21 21:00:21 // 53923
Akartam már kérdezni, hogy mennyire hangos ez az 1.6 t spark motor (eco)? Mert kissé hangosnak találom alapjáraton. Juniusban viszem kipufogoshoz, mert gyanitom hogy van luk valahol. Viszont ez a hangos alapjárat kissé hajaz egy újabb dízelmotor hangára. Mi okozhatja ezt, ha nem a lyuk lesz a ludas? Okoskerék ugye nincs mert ezt olvastam hogy az adhatna ki ilyen hangot
Don Vito2018-05-21 10:42:15 // 53922
Sziasztok! 159-esemen a jobb oldali tükör sajnos nem állítható, meg sem mozdul. (Becsukható és kinyitható, de a tükörlap nem mozog.) Budapesten hová érdemes ilyen hibával fordulni, mindenképp Alfa-szakemberhez - mondjuk nem mintha másban megbíznék, vagy akár ismernék nem Aldás-szakit.)
Köszönettel, DV
swan2018-05-21 08:36:25 // 53921
Sziasztok!
Egy fontos kérdésem lenne felétek: Az alany 1.8TS 156. Hidrotőkét lehet felülről cserélni vagy le kell venni a hengerfejet hozzá?
adamcroh2018-05-20 09:31:43 // 53920
Ez mennyire alfa" betegség", hogy igy ki tud fakulni? Konkrétan megvan az öv csíkja
berobbantam2018-05-18 21:15:55 // 53919
Az enyém most szorult meg.Annyira,hogy eltört a pecek.Nesze neked becsípődés gátló😃.
De lehet csak bekapott valami koszt.Mikor felbakoltam fával a végén már egész könnyen járt kézzel is.
Levee156SW2018-05-18 21:04:46 // 53918
Mikor megvettem(156 SW 2 ev allas utan),brutalisan szorult,egyszer probalkoztam tiszta szilikonolajjal,de nem hinnem,hogy maszaton kivul adott valamit.
Aztan valahogy bejarodott,es azota is jo.
Italian tuneup kell ennek is. :D
bagoly2018-05-18 21:00:00 // 53917
Sziasztok. 2.2 jts nem indul elsőre, csak 2-ra. Szerintetek hol keressem a hibát? Diag nem ír hibát. Köszönöm
berobbantam2018-05-18 15:58:25 // 53916
Sziasztok.Az ablakkereteket mivel érdemes megkenni,hogy könnyebben járjon az üveg,de nem maszatoljon össze mindent?
Levee156SW2018-05-18 06:16:23 // 53915
A 98+ benzinek vilagaban vagyok fokent erintett-azt talan meg az OMV is Swechatrol hozza,az adalekokas meg valoban szamit (ha valoban belekerul).
Az elkeveredes miatt nem aggodnek -egyreszt a brown mozgas miatt,hisz elegy kepzodik-masreszt off auton en is olompotlozok (bar ott a mozgas is segit),es nem szokott gond lenni vele. Talan azert gyengul kicsit a tank vegefele,mert a hagyomanyos mechanikus AC abbol mar nem tud akkora benzinnyonast csinalni,illetve el is melegszik.
Mondjuk viz is lehet benne-azt egyszercsak megvizsgalom. :)
atis_166jtd2018-05-17 19:56:31 // 53914
Ennyire nem egyértelmű. Nézzél meg egy mol telepet, bent áll az omw-s tartályató. Haverom felirat nélküliver jár minden fajta kútra. Csak van akik előre adagolt üzemanyagot kérnek, van akik tiztát és ők öntik bele a tartályba. Általában az autó lefejtése után a literhez mérten. Beleöntik és várják a cyodát hogy majd elkeveredik.
Levee156SW2018-05-17 17:48:19 // 53913
Akkor nem lepodom meg. :P
Szerintem legalabbis tok egyertelmu az OMV-MOL-Shell sorrend(illetve hogy utobbinal a V-Power racingkent tankolt dolog ritkan ad pluszt a vegosszegen kivul)-a tobbirol meg ne is beszeljunk.
Meg a Lukoil,meg az Agip bekebeli 98-asa (#ladaszag) egy hasznos dolog,de kizarolag katalizator nelkuli autoba.
frusciante2018-05-17 14:25:14 // 53912
Az én vasamnak is az alja a gyenge pontja... Motor porlasztók, dpf egr kettőstömegű minden rendben van sőt... De holnap megyek küszöbökért Tuningman Gabihoz... Aztán ha lesz hely cseréljük utána kap vagy 3 liter rücsit.... :)) elviszem vmi komolyabb alvázvédelemre üregvédelemmel.
WarbiRunner (Gyuri)2018-05-17 14:09:40 // 53911
sokalltam=keveseltem. Szóval későn történt a befecskendezés :-)
WarbiRunner (Gyuri)2018-05-17 14:05:22 // 53910
A dpf tisztítóval nem biztos hogy játszanék egy 159 2.4-nél. Megemeli a hengerben a hőmérsékletet, ezzel próbál a dpf-nek segíteni. Az égést eltolja a magasabb NOx felé , ugyanis ez spontán regenerációt tud eredményezni. Tehát hosszabb lehet a regen. ciklus. Nem tudom biztosra hogy ezt csinálja, de elég valószínű.

Még a 146-ba töltött nekem egyszer egy szaki. Elhalkult a motor, és ezt ő óriási eredménynek gondolta, csak jó lehet.
Aha... szerintem meg megnöveli a gyulladási késedelmet (véletlenül sem javítja az égést), későbbre tolja az égést, ezzel növeli hengerek hőmérsékletét, így a NOx kibocsájtást. Elvileg ekkor a spontán regeneráció gyorsul, ritkább lesz az aktivált regen. Egy Eur 2-3 -mas autó még nagyobb előtöltésre van hangolva, ha chipes, akkor pláne. Azokkal tehet csodát, helyére tolja az előtöltést, halkul.

Na ez egy 159-nél gyilkosság, mert eleve nagyon késői befecskendezésre van programozva. Lehet hogy csak simán többet fog zabálni, de lehet hogy a hengerfej sem köszöni meg. Én van ahol 4(!) fokot húztam rajta vissza, mert borzasztóan sokalltam az előtöltését.
WarbiRunner (Gyuri)2018-05-17 13:44:15 // 53909
Én is csak az injektor felújításig önöttem Spurit, 2t olajat, mindenfélét. Azóta inkább gázolajon kívül semmit... nulla értelme van :-) Pláne a régi jtd-kbe, amik minden varázslat nélkül elfutnak 4-500e km-t. Hamarabb rohad el a kaszni, mint hogy kidőljön a motor. Inkább alvázvédelemre költeném a plusz pénzt :-)
Föckös2018-05-17 13:24:17 // 53908
Egy egr kikapcsolással jár ;-)
a chip része, ha lehet így fogalmazni... szóval ahhoz nem nyúlunk, ha nem kéred.
ha esetleg "rigó", akkor max elsírjuk magunkat...
atis_166jtd2018-05-17 08:17:27 // 53907
Biztos van külömbség, főleg hogy a kút sima adalékmentes üzemanyagot vásáról és liter után ő önti a tartályba az adalékot. Sajna van ismerős sok kútnál meg tartáky autós is. Tőlük érdemes megtudni hól van jó üzemanyag.
Gyapi Ɨ|ѯ2018-05-17 08:10:24 // 53906
na mégegyszer, hátha

Van valakinek elfekvőben (159 2.2 JTS)
71739394 és 71739393
kódszámú tömítése, amit el is adna?
mindenhol csak 10 darabos csomagban adják.
Esetleg tudtok mondani helyettesítő alkatrészt vagy alternatívát a cseréjére?
Piritu - 1.000.0002018-05-17 06:49:57 // 53905
Mar lecsereltem :-)
frusciante2018-05-17 06:39:01 // 53904
Ha igen?...;)
VV62018-05-17 02:35:20 // 53903
Másik ótót kén' má venni, nem kútra fogni! :D
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak