Sokat pihent az autó, ideje volt már és megjárattam picit. A múltkori túrán némi fennakadást adó gyújtás előtétellenállás vezeték bekötését javítottam. Kettős hiba ritka esete forgott fenn.
A zümmögősre koptatott első gumik kaptak egy becsiszolást. A magas profilú gumi belépő élei magasra koptak, pontosabban az él mögötti rész lett hiányos a deformació miatt, és ezek a magas élek idegesítően hangosak 70-80 között. Koronggal lekaptam őket, nem zajosak többé..Érdekes, hogy ez az oldalkötött gumi mennyire másképp tud kopni oldaltól függően.
A bal kép a bal első kereket mutatja, a jobb a jobbost.
Jobb első kerékcsapágyon állítottam egyet, 60 fokonként lehet rögzíteni, a kettő között lenne ideális, de most a feszesebbre tettem. Megfigyelés alatt tartom, remélem nem fog melegedni nagyon.


Ketten mentünk a fiammal.
Óriási, elkezdték javítani az 52-est. Kecskemétről kifelé felmarták, kijjebb már aszfaltoznak. Bár legjobban a Solt-Fülöpszállás rész igényelné. Remélem azt is meg fogom még élni aktív autósként.
Kevés az Alfa az utakon, eltűntek vagy sosem voltak sokan. Odafelé talán ötöt láttam, de négy Teslát (azokat csak Akarattya és Füred között), visszafelé 4-2 az arány az Alfa javára. Egy Stelvio került mögém Káptalanfürednél még odafelé szombaton, a többi Giulietta,159, 147-156, kb. azonos számban. Innen is üdv újra a kartársaknak/kartársnőknek. (már a füstös-golfos srácok is intenek egymásnak, hova halad a világ..)
Kmét-Dunaföldvár-Balatonfüred-Dunaföldvár-Kmét

Sok minden rendhagyó történt ezen a túrán, de az útvonal maradt. Továbbra is ez a kedvencem itt az országban, jobbat az ilyesfajta kimozdulásra nem találni.
Kis egyeztetés után végül a keddi napban maradtunk, a létszám folyamatosan változott, végül a túra bizonyos időpontjában négy autó is összejött. Három a 105/115-ös szériából egy pedig a jelenlegi AR kínálatból. András a 2000 Berlinát hozta el, Tamás pedig egy 1750GTV Mk1B-vel jött. Lacinak viccesen feldobtam a kérdést nincs-e kedve kipróbálni a frissen bejáratott autóját a szokott helyeken, ahol egy hónapja közösen a 156-jainkkal jártunk. Átszervezte a naptárját és eljött. A közös kezdőpontot és egy későbbi megállót sikerült összehoznunk. Nem is kíséreltük meg hogy a tempóját hozzuk, más géposztály...
Balaton és Borsodnádasd közötti hegyen találkoztunk, mentünk pár oda-visszát. Tamás hatására átléptem egy holtponton, belekóstoltam az erőltetett oldalazás tudományába a csúszós oldalon, inkább csak felfelé, lefelé még néha bizonytalankodom, féltem a járgányt no, ez a helyzet.
Ózdon tankoltunk, majd Serényháza Ragály szakaszt leautóztuk. Két Ragály-Imola kör után Lacival is összefutottunk.
Szőlősardó után a padnál ebédeltünk, duma, autómustra, fotó. Lacitól elbúcsúztunk élmény volt az autójának hangja ahogy elhúzott. Összenéztünk és beindítottuk a mi Nord motorjainkat, amik persze hasonlóan képesek érzelmi húrokat pengetni. Nekilódultunk és mentünk egy Perkupa-Ragály szakaszt. Klassz volt, de minket most leginkább a Ragály-Kánó rész vonzott, ott mentünk jópár oda-visszát. Mit mondjak, a legjobb ezzel az autóval. Az erő elég a csúsztatáshoz ezen az aszfalton is, 'rengeteg' az ehhez alkalmas kanyar, nagyszerű volt.
Ózdon keresztül Balaton felé mentünk, Tamástól elbúcsúztunk, Andrással még egy bükki kanyart terveztünk. A járgányom megállt Mónosbélen, szerelés, legalább beszélgettünk. Próbáltam nyugodt maradni, beindult, utána még napoztunk/beszélgettünk. Előjött a második komáromi Alfa City-m emléke is 2010-ből, ahol ugyancsak a gyújtással bajlódtam az akkor frissen összerakott motoron, egy napomba került mire rájöttem az elosztó alatti O gyűrű annyira eltartotta az elosztó tengelykapcsolóját, hogy 4000 felett azt szétdobta. Micsoda szívás volt. Elindultam és meg voltam győződve, hogy a kicserélt kondenzátor meggyógyította a bajokat. Jól elment az idő és akkorra már András nem vállalta be a bükki kanyart. Javasoltam neki, hogy akkor legalább a Mátrán menjen keresztül hazafelé.
Hat után járt az idő, de felmentem a hegyre, nem tudtam kihagyni. Mentem két Hereg-rét bükkszentkereszti kereszteződés oda-visszát. Visszafelé megállt újra, majd ráindítottam és beindult, onnan kezdve Egerig azon agyaltam mi a sz@r ez. Benzin nem lehet, terhelést bírja, kapja az anyagot, a gyújtás vagy jó vagy nem. Akkor mi a fene ez?! Erős döccenőnél kohhent egyet, aztán megy rendesen. Egerben tankoltam, már sötét volt, kissé már nyugtalanított az eset, mert nincs magyarázat. Telefon lámpájának fényében megtaláltam a nyavalyást. A gyújtótrafó előtti ellenállás saruja csúszott le, de úgy, hogy a vezeték rugalmassága kontaktban tartotta. Uhh. Kis elemzés után rájöttem a zajszűrő laza csavarja megengedte, hogy pár fokot mozogjon, ami a sarut képes volt lejátszani. Szivatós, igen szivatós. Volt ezzel már más jellegű bajom is korábban, még most sem az igazi. Ha jobban belegondolok egy éve így mehetett az autó, mert tavaly Tótvázsonynál volt hasonló megállás és utána indult a motor, de nem találtam rá erre a hibára. Három ilyen túra meg ez. Ez hogyan lehetséges így?! (~4000km) Volt magyarázat, így már nyugodtabban indultam haza Kecskemétre.
18 év alatt két útszéli szerelés, belefér. Pláne ha megnézem micsoda élmény egy ilyen gépet hajtani!
Basszus, a gumi meg zümmögösre kopott...
642km
Kmét-Cegéd-Jászladány-Heves-Eger-Balaton-Ózd-Serényfalva-Ragály-Imola-Kánó-Aggtelek-Serényfalva-Ózd-Balaton-Eger-Bükk-Eger-Heves-Jászberény-Farmos-Kmét
A legjobb túrák egyike volt!

Motorolaj csere, váltóolaj, difiolaj, kormányműolaj szintig feltöltve, 29982km. Macerás a szűrőbetét csere: rugó, alátét, tömítés, O gyűrű, mindezeket nem is látja az ember mikor egy csavarra felfűzi és közben csak épp be lehet fordítani az olajteknő miatt. 1970-től jött az egyszerű patronos megoldás.
Fékcső rezonancia elhárítva.
Másnap a próbakörön elértem a nálam töltött 30000-et, a fényképpel meg jól lemaradtam.

Hosszúra nyúlt a tél, és így sem sikerült eltalálni a végét. Múlt csütörtökre lőttük be az időpontot az ünnepélyes szezonnyitó túránkra aranytl és alfista78rg kartársakkal. Szerdán hó hullott a Bükkben, így kénytelenek voltunk egy napot csúsztatni, hogy biztosan elkerüljük a nedves, csúszós utakat. Az útvonal terv is módosult, hogy minél több idő legyen a száradásra és a melegebb aszfaltra.
Kmét-Eger-Balaton-Ózd-Serényfalva-Ragály-Imola-Perkupa-Aggtelek 2x-Ózd-Balaton-Bükk2x-Eger-Kmét. ~770km.
A Bükkben volt pár nyirkos folt az aszfalton, különben teljesen száraz utak vártak mindenütt. Felhőmentes napsütés, 7-10 fok. Imola-Kánó szakaszon volt poros rész, ott jobban kellett figyelni.
A Bükk vitt most nekem mindent, forgalommentes, jól belátható volt az út. Hereg-rét és a bükkszentkereszti elágazó között mentem két oda-visszát. Jót autóztam, autóztunk. A gumin is igencsak meglátszik.
Aggteleken a barlangnál (kép1). Borsodnádasd előtt a 25-ösön (kép2).


Hetedikén megérkeztek a fék cuccok. Szombat reggel nekiugrottam. Lockheed szervót csak a 1750 Mk1-ben használták, az alap 105-ökhöz Benditaliat. Kivettem, elkezdtem szétszedni, a kis membrán feletti vezérlő dugattyú persze nekem a régi fajta, amihez nem volt a készletben tömítés. Minden rendben lévőnek tűnt, megtiszítottam és kapott egy kis szilikon zsírt a leírás szerint és ment vissza. Kell egy ilyet szereznem, addig nem szedem szét tovább. Úgy döntöttem, hogy a főfékhenger cserével ideiglenesen megelégszem.
A gondot egyébként a főfékhenger gumi harmonika renyhülése okozta, beázott, berozsdált, ropogott, a bizalmam meg megrendült benne. Talán megúsztam volna az egész macerát, ha figyelek rá és kiszárítom az egynapos esőben használat után még az ősszel, de ez elmaradt. Mai szemmel már vicces konstrukciós megoldások ezek.
Még 2004-ben Bonaldi-féle főfékhengert raktam bele, ezek 1962-1970-ig mentek az alap 105-ös Alfákba, de a 1750-ben Bendix-féle való. Most olyat kapott, kicsit drágábban. Akkor nem foglalkoztam vele, csak az árát néztem, de most leesett, hogy ez egy prémium konstrukció a másikhoz képest. Ez nem fenékszeleppel dolgozik, hanem a dugattyú tömítés a tartályból jövő betáp furaton áthaladós fajta, mint a mai napig hasznát megoldás. Így csak két mozgó tömítés van benne, ami tönkre mehet. A Bonaldi megoldásban három ilyen van.
A fékolaj tartályból kivezető flexi csövekből kapott újat, sok éve szereztem be a 7x13-as EPDM csövet, így a kuplungot is légteleníteni kellett.
Légtelenítés után kb. 50x megnyomtam a pedált kis és nagy erővel hosszan, röviden. Nincs csöpögés puhulás, ki lehet menni az utcára.
Ma a próbakör megvolt. Kmét-Ágasegyháza-Kmét. Egyformán, jól adagolhatóan fog. Remélem jó is marad.





Kmét-Páhi-Kiskőrös-Páhi 2x-Kmét
130km
Repült.
Jobb első fék csikorgott 60-nál. Vasúti átjáró rendbe tette. Remélem ez csak egy rossz tréfa volt. Minden új, ami az lehet, még a dugattyú tömítés is. Megint nem vittem az infrás hőmérőt, de úgy tűnt hátul is bekopott már a betét.
5 éve az első rozsda jeleknél javíttattam ezt a részt, de nem volt precíz munka, megrepedt, berozsdált, szégyenfoltja lett a fehér autónak. Két éve egy másik alkalommal mikor fényezőnél járt, elegánsan átugrották a feladatot.
Ilyen aprósággal nem lehet odamenni sehova, ezért nem tudnak pénzt kérni, meg az idő, logisztikai macera elvinni-elhozni az autót, úgyhogy nekiálltam. Alapanyagok a garázsban, hajrá. Szeretem az ilyen feladatokat, jobban mint a fékszerelést pl.
Szétfeszítettem a lemezeket, kitisztítottam, rozsdaátalakító, varrattömítővel kikentem, összekalapáltam, varrattömítővel rücsit utánoztam, 2x filler, vizesen becsiszoltam, festettem, készítettem gyári sablon alapján matricát. Vállalható lett. Kb. 2.5 óra nettó. Egy hangyányi polír pár hét múlva és késssz.


