Tagok >> VKG231!!! (156+75) >> Blog
Itt láttam az Adok-veszekben egy nagyon tetszetős kulcstartó hirdetést, Csabi cartárs hirdetett fehér bőr QV kulcstartót, és mivel vevő vagyok minden baromságra, rendeltem is tőle. Pikk-pakk megjött, rohadt jól mutat, Kvadrifojjó rulez!
(Naná, hogy tuning és extra rovat :))
Nos hát az úgy vooolt, hogy mindenképpen akartam valami második autót. Elsősorban hobbinak, élvezkedni, meg úgy egyáltalán valamit, amibe a rendes kútfejről kell tankolni :)
Rohadt régóta érlelődött bennem a gondolat. Felmerült gyakorlatilag minden, de mindig oda lyukadtam ki, hogy 75-ös kell, de Twin Spark, másnak nincs értelme. (Egyrészt a motorerő, de ez csak huszadrangú kérdés, azonban: Sperr, vastagabb stabilizátorrúd, Brembo fék, 5x98-as lyukosztás, arról nem is beszélve, hogy egy csomóban narancs műszerfal van plusz a szélesítések, de az America hülye harmonikás lökőse nélkül... Másrészt nekem az a szerelem gyerekkorom óta.)
Ha az ember valami hülyeséget akar csinálni, akkor csinálja. De rendesen. Úgyhogy emiatt kiesett Warbi TD-je (pedig alkalmas lett volna a célra, de a rossz üzemanyag miatt nálam kiesett végül, fateroméknak sem kellett volna még egy autó most, bocs Gyuri:)).
Aztán van (azaz e post megírásakor még volt) egy eladó csudaszép 155 2.0 (8V) TS is, tőlem 20 km-re, Alsóőrsön (430 ezerért). Esküszöm, vagy 10x megnéztem a hirdetést, de aztán gondolkodtam. Egyrészt ugye olyanom már volt. Másrészt mégiscsak Fiat... (Bocs 155 tulajok) Harmadrészt: a rossz végén hajt.
Oké, nézelődünk nézelődünk, telnek a napok-hetek, egyszer csak belefutottam egy valóban újszerű (132K-t futott) 146 1.7 16V boxerbe. (430 ezerért) Jól beindultam rá, klímás, hibátlan, csak hajtani kell, stb... és miért is ne? Abban legalább van bugi... ugye.
És akkor jött Szabolcstól egy üzenet, miszerint "Ezt nem nézted?". Egy 75 TS volt a képeken (350 ezerért). Nem, ez így nem megfelelő: A Másik Gödöllői (bocs helyesírási kéziszótár) Alfa 75-ös Volt A Képeken. Ez az autó 2000-től (amikortól a miénk is ott lakott) állt folyamatosan Gödöllőn, egy középkorú hölgy hajtotta (elnézést!), de nagyon ritkán láttam koppkeresztben. Akkor még piros volt. Amikor az utóbbi időszakban láttam, bordóra lett fényezve, a szélesítések rajta meg szürkék voltak. A rendszámot is ismertem... Felhívtam a telefonszámot, a volt tulaj fia vette fel. Az édesapjuk volt a tulaj, aki 3 éve meghalt, egyébként a FAM alkatrészbeszerzői divíziójának volt a főnöke, olasz volt, van az autóhoz 8 doboz gyári, zacskós alkatrész... én meg meggyőztem magam.
Nem hirdették drágán ugye, de azért elég sok lakatosmunka lett volna vele, amire el is értem a lakatosomat, aki készséggel vállalta is volna. Nekem nem kell több... Az összeg és az élmény tekintetében megérte volna, és soha nem adtam volna túl rajta.
Kitaláltam a programot, szombaton reggel megyek érte, nem érdekel semmi, szerelmes vagyok. Alig aludtam egész héten.
Aztán szombat délelőtt (út közben) írt a srác, hogy elvitték az autót. Az orrom elől. Pedig esküszöm gondolkodtam rajta, hogy pénteken menjek érte Gödöllőre, de azt mondta a srác, hogy ő nem tudja most megmutatni, csak a bátyja vagy az édesanyja, ők meg annyira nem kompetensek, menjek csak szombaton...
Hát eléggé elszomorított. Annyira, hogy kicsit tágítottam a látókörömön. Boxer Alfát nem akartam (bocs boxeresek), mert csak.
Más olasz autót olyat, ami az én látókörömben lenne nem találtam, viszont felötlött bennem a gondolat: Ha már kevés pénzből akarom jól érezni magam, mi lenne, ha Fiat Punto Cabriot vennék? (Bocs Alfások :))
Felütöttem a hahut, 12 eladó példány. Na mondom lássuk, ezek az autók két éve még 400-500 magasságában voltak alsó hangon... Erre szembejött ez. Friss műszakival, kilakatolva, Pécsett. Noszarajta, nézzük meg. Próbaút: de hiszen ez harap, milyen jól forog, nincs zörgés, nincs nyeklés... Tök jó. Legyen.
Az árból alkudtam még 50 ezret, mert van a gyújtáskapcsoló szét van kopva, viszont és de: a kínálat tetejét jelentő 400 ezres árhoz képest itt majdnem a feléről beszélünk, ugyan kopottas a fényezés és csak lemezfelnin jött. Ezek filléres apróságok, pláne, hogy találtam egy donort Bp-n, ami 90 ezret futott garázsos autó, ugyanebben a színben. Arról valószínűleg megmenekítek néhány szép karosszériaelemet, ha lement az átírás, meg kiderült, hogy megbízható-e a kisautó és lehet-e ezekkel foglalkozni, vagy mással kellene inkább.
Az árat az élmény tükrében nem tartom soknak /240K/, 1.6 benzin, elektromos tető, 1 hónapos műszaki, kilakatolt küszöb és emelési pontok. Mindig magyarországi volt, a km óra állás teljesen hihető (192 ezer), sokat autópályáztak vele osztrákiában. Valszleg ezért kellett ugye kilakatolni is. Na de sebaj :)
Hazafelé Pécsről pedig kellemes 18 fok (június vége van hahó!!!!!!!!! valakinek szólnia kéne fenn...:)), de napsütés, úgyhogy nyitott tető, fűtés be (ismerős ez a 155-ből valahogyan, ott is mindig nyitottam ki a napfénytetőt, ha kellett ha nem), 90-nel csordogálás ON.
Hát ez nagyon más kávéház ám, mint a Sportwagon :))) Ott a 90 kellemetlenül lassú, még a hatodikat is nyögvenyelősen veszi, ez meg 5-ben 50-ről rángatás meg minden nélkül gyönyörűen gyorsít, és 6 - 6.5 liter közt fogyaszt, pedig a Mecsekben megcibáltam a bajszát. (De jó is duplakuplunggal visszaváltani...:)) És tök jól szól!!! Hiába, sokan mondják, hogy jók a Lampredi-motorok.
Így változott át a bordó 75-ös álom egyelőre egy sárga Cabriová. Hansúlyoznám, hogy EGYELŐRE... :) A műszaki időtartamát előreláthatólag nálam tölti, a továbbiakat meg majd meglátjuk :)
Ja és SIMÁN NÉGYSZEMÉLYES. Hihetetlen mekkora hely van benne. :)
Úgy alakult, hogy a büntetőjogi szakvizsgámat egy olaszországi túrával ünnepeltem :)
Firenzébe mentünk, ahol az általam még nem ismert város mellé egy hatalmas plusz is volt: a Firenze Rocks fesztivál. Ami 4 nap konstans 10/10-es nevű zenekart jelentett, a városnézést súlyosítva.
A nevek: Foo Fighters, Iron Maiden, Guns n' Roses, Ozzy Osbourne, Judas Priest, Avenged Sevenfold...
Mit mondjak, elég nívós kis lista... :) Ráadásul Firenzében, ráadásul autóval... :)
A gond csakcsupán annyi volt, hogy az odautazásra a Foo Fighters koncert napján került sor, mert egyrészt nem volt több szabadságom (így is kimaxolom magam év végére), másrészt a szállás így is komoly költségvetési lyukat alakított ki.
Na de a lényeg: reggel 9-kor indulás, az M7-es néhány ordenáré hatalmas vihartól eltekintve eseménytelenül telt, a szokásos INA kutas tankolás + szlovén matrica vásárlás, aztán gyí Szlovéniába. Százszor jobb idő volt, de az általam már sokszor megtapasztalt gyönyörű hegyeken átkelve nem pihenhettünk sokat, ezért egy újabb, már jól bevett megálló: OMV kút "a" hágó után, 50 km-rel Koper előtt. Most viszont nem arra mentünk, hanem egyenesen át Trieszt felé. Az olasz határon a vámosok megállítottak beszélgetni, nem akarták elhinni, hogy nincs nálam semmi érdekes, de szerintem szimpatikus volt nekik az, hogy - ugyan évek óta nem szólaltam meg, de a maradékból is megéltem - olaszul próbáltam kommunikálni.
Ez eddig egy tök eseménytelen út, nem? De. Csak azért amikor egy fenékkel levezetsz 800 km-t, majd az utolsó 100-at végigülöd egy helyben, mert akkora a dugó az autópályán, hogy azt menésnek bajos lenne nevezni, na akkor azért elfáradsz. Plusz nehezítésnek még a dugó előtt (de közvetlenül), mikor már bíztam benne, hogy nincs sok hátra, a Panoramica autópályán (a google szerint ez volt a leggyorsabb, pedig a Direttamente nevében is benne van, hogy közvetlen, no sebaj :)) összeakadtam egy B osztályos Mercivel, aki nyilván helyi volt, és nyomta mint a süket a csengőt. Egyébként semmiféle előzési manőver nem volt senki részéről, csak a kanyargós autópályán mentünk egymás mögött 140-150-nel (az olasz rendőrök úgyse olvassák :)), elöl a Mercivel, mögötte meg én. Ekkor jöttem rá, hogy kuurva jó futóműve van a 156-nak. Meg sem moccant az úton ugyanannál a tempónál, aminél a Merci hol le akart repülni, hol le akart sodródni, de az rohadt élet, hogy az ember belül úgy érezte, hogy ő a sumaher.
A fáradtságra visszatérve: velem is ez volt, a nap végére hiába értünk oda időben (kb este 8-ra), már nagyon feküdtem volna, pedig még csak akkor jött a lényeg: Foo Fighters koncert!!!
Előbb azonban parkolni kellett valahol, mert ugyan csábítóan hangzott az utcán hagyni az autót, de mégsem feltétlenül próbáltam volna ki. Lett a szállástól nem messze egy parkolóház, ahol iszonyatosan sok pénzért állhattam 4 napon keresztül (100 Euro), de az Alfi legalább feltöltődött olasz élményekkel, ugyanis egy régi szerviz volt a tetthely, tele Mille Migliás meg Alfás relikviákkal. Iszonyú szimpatikusak voltak egyébként a tulajék is, egy idős nénivel egyeztünk meg abban, hogy vigyáz az autóra.
A szállásunk megtalálása ugyan nem volt nagy feladat (a GPS-ek korában semmi sem az), viszont a félsz bennünk volt, ugyanis a booking.com-ról már levették, és előtte is 1.6-os (a 10-ből!!!) volt az értékelése... személy szerint én a pokol legmélyebb bugyrára számítottam, legalább 30 -40 üvöltő olasszal, akik belehánynak a fülembe, ezzel szemben abszolút pozitív meglepetésként ért az, hogy nagyon rendben volt minden szinten az egész. Nem csak tisztaság volt (minden nap takarítottak, ahogyan azt illik), de csend is (az ablakból legalábbis, az üvöltő olaszok ugyanis mégiscsak jelen voltak:)), az ágy pedig kényelmes volt.
A koncerttel kapcsolatban csak ódákat tudok zengeni, Dave Grohlék kitettek magukért, két és fél órát nyomták, koncert közben feljött a Guns (!!!), és úgy egyébként is... Dave Grohl egy zseniális frontember. Az látszik, hogy igazán szereti csinálni ezt az egészet, imád kommunikálni a közönséggel, és egy rossz pillanata sincsen.
Mondanom sem kell, hogy a 6 euros Heineken (0.33 ám!) nem lepett meg túlságosan :)
Első éjszaka tehát nem feltétlenül kellett altató, és állítólag egész éjjel randalíroztak az olaszok. Fogalmam sincs... :)
Mivel nem különösebben hajtott a tatár, az autóval pedig nem kellett foglalkozni (ilyen eseménytelen 900 km-t kívánok mindenkinek), úgyhogy másnap sokáig alvás után jöhetett a városnézés. Amit ugyan nem akarok letudni egy mondatban, de lehet, hogy nem lesz túl sok, ugyanis: Firenze csodálatos, mindenki menjen el, minden nagyon szép, minden nagyon jó, mindennel meg vagyok elégedve. :) Nem csak a templomok gyönyörűek, de a sima lakóházak, vagy éppen az átlagos utcák is, az Arno teljes látképe, a százezer tetőterasz, a Ponte Vecchio...
A Dóm szerintem egészen elképesztő, nem véletlenül készült olyan sokáig a kupola... megérte a melót :)
És mindenkinek kell ennie legalább egyszer az életben olasz fagyit. Minden alkalommal összerosálom magam a gyönyörtől, a gyümölcsfagyi gyümölcsből van, a noccsola noccsolából :))) Lehet, hogy nem 150 forint egy gombóc, de ez megéri. Ahogyan egyébként minden amiért pénzt kérnek, van abban valami, hogy amiért az olaszok pénzt kérnek, azért adnak is cserébe valamit.
Az esti Guns n' Roses koncerten HÁROM ÉS FÉL ÓRÁBAN adták ki magukból a srácok, ami bennük volt, az én magánvéleményem szerint Axl kicsit többet is, mert sokszor volt túl sok a kiabálás, de tényleg mindent megtettek, amit tudtak. Slash szerintem nagyjából egyben le tudna szólózni egy hetet anélkül, hogy megunná, az egész zenekar pedig iszonyatosan profi. A háttérben futó animációkból egyben benne van annyi munka, mint a Halott Pénz összes dalszövegében ever, a többiről nem is beszélve. Tényleg vérprofik, és tényleg nem véletlenül keresnek annyi pénzt, amennyit elképzelni sem lehet.
Az Iron Maiden sem véletlenül lett az, ami. Ők nem ilyen monstre koncerttel készültek, de nem is bántam, hogy két óra után vége lett, már nagyon nehezen bírta a lábam a mókázást... és hiányoltam a Blood Brotherst :)
Ami hatalmas meglepetés volt, az az idén hetven (!!!) éves Ozzy Osbourne. Képzelj el egy nagypapát, aki nem a Vásárcsarnokba megy a 47-49-es villamossal reggel csirkefarhátért, hanem rohadt nagy hangulatot varázsolva többtízezer embert szórakoztat (mondjuk amikor a villamoson mindenkinek áthúzza a lábán a banyatankot, akkor is szórakoztatásról van szó), teljesen ritmusban és dallamban maradva, mozogva, önmagán és az egész sátánista kultuszon is rohadt jókat röhögve... Na ez az Ozzy. Persze hogy volt indokolatlanul hosszú gitár és dobszóló (az oxigénmaszk meg nyilván hátul várta a Mestert), de nem vette félvállról, nem szart rá, hogy kik ezek a hülye olaszok... Odatette magát, ahogyan kell, riszpekt! Aztán utána ingyen utazott a villamoson, hisz 65 év felett ez már jár :))) És elment olasz csirkefarhátért reggel :)
Minden napot városnézéssel töltöttünk, erre külön a fent említett ok miatt (MENJ FIRENZÉBE!!!!!!!!!) nem térek ki, csak arra, hogy végezetül sikerült baromi olcsón. olyan utazótáskára beruházni, amilyet igazán stílusosan csak egy Alfából lehet kivenni... De hát ha másért nem is, emiatt életem végéig Alfát kell használnom :)
Hazafelé abszolút eseménytelenül jöttünk újabb 900-at, ez az autó (és a tempomat) nagyon sokat hozzátesz ahhoz, hogy az ember ne fáradjon el szinte semennyire. Azért itthon már nem kicsit voltam készen, a fürdés is jól esett.
Az egész út margójára annyit tennék, hogy: szerettem én a 155-öst, de abban meghaltam volna, ha egyszerre ennyit kell menni. Egyben 600 is túl sok volt, (Koperig anno) nem hogy 900, dugóban ácsorogva...
Ebben meg a 22 fokra állított klímával csak azon kellett aggódni, hogy mi legyen a következő szám amit Bluetoothról bejátszok. (Lesz majd bejegyzés arról is)
És igen, emiatt kell mellé valami kevésbé eseménytelen hobbiautó is :)
A tükrös képen 1850 km bogárgyűjteménye található :)
In medias res:
Csöri azt mondta, hogy a tisztítás óta láthatóan nincs leragadva a geo, viszont mivel a táblán 1.6 bar nyomásnál már tiltás van, részterhelésen pedig nagyon ritkán bedobja a motorkontrollfaliórát, és ennek ellenére jobb megoldás lenne egy új turbo, mivel ennek nem lóg a tengelye, és más baja sincsen, ha már úgy van, hogy vinném Mankyhoz íratni, írjuk meg a táblát 2 barig, annyit ki kellene bírnia amúgy is.
*újraolvasva is szép ez a mondat, ha valakinek sikerül elsőre megértenie, jár a keksz!
Szóval elmentem, kidiagoltuk, az alapján sem kerek a geo, de nem nagy a vész. Írjuk meg...
Kéreseim: magasabb alapjárat (850-900-ra), EGR OFF, picit több erő, és ha lehet akkor nézzük meg, hogy tilt-e így is.
Kaptam még egy 5%-ig visszaszabályozós geot (gyárilag 16%-ig nyit vissza), meg egy másik gázpedál mapot, illetve a gyári 1.25 helyett 1.5 kért töltőnyomást.
Ákos nem igazán hitt benne, hogy jó lesz, de már amikor elindultunk látszott, hogy nem lesz gond. (PERSZE ÉN VÉGIG HITTEM BENNE, HOGY KURVAJÓ LESZ:))
Mivel tesztelve lett és simán 1.6- max 1.75-öt tölt (lehet, hogy a geo szabályozás állítása segített), mértünk egyet rajta fékpadon.
Az eredmény 175 ló, és 428 newtonméter. Hibakód nuku.
Nagyon pici füst van, kb. amennyi gyárilag volt.
Nagyon megérte, jól megy.
Hosszútávú tapasztalataim majd lesznek, de eddig mindenkinek pozitív az is :)
Hazafelé az m7-esen alaposan ki lett próbálva, simán megy 120-130-at ;)
Km.óra: 280.000
Na szóval az van, hogy kellett 2 új hátsó kerékcsapágy, mert már búgott.
Ha már Csörinél volt az autó, kapott 2 új első alsó TRW lengőkart, egy vadonatúj stabilizátorrudat (nem pálcát, piha! Komplett rúd, az kell ide!), és ha már gágog, fogyasszon is alapon két első féktárcsát betétestül, hiszen miért is ne?
Fun fact: a stabrúd 2009-ben elvileg már volt cserélve, nem a gyári volt benne már. Ebből le lehet vonni a következtetést, miszerint a 156 7-8 évente igényel ilyen beavatkozást. Persze a futáshoz biztos semmi köze, meg ahhoz se, hogy egy ideje kishazánkban használják szegényt :)))
A lengőkarokban csúnyán koppant a gömbfej, időszerű volt már..
Mintha új autóm lenne, de tényleg. Minden nyeklésnyaklás eltűnt, marha jó!!!
Diagolás közben kiderült egy jó hír is, de erről majd egy új bejegyzésben... :)
Km. óra állás: 279.400
Márciusban napi 70 km-t kellett ingáznom, ezért kifejezetten rosszul jött ki, hogy egy nagy fékezés miatt elpukkant a fém fékcső. Nyilván elöregedett és ez volt az ok, de azért morcos voltam, mert 4 napra kiesett az autó. Legalább megtudtam, hogy a busz nem csak drágább az autónál, de 2x annyi idő alatt is teszi meg ugyanazt a távot :)
Csörihez vittem, mert bevált :) 1 napon belül megcsinálta, ezúton is köszönöm! Azóta jobb is a fék :)
Időszerű volt az olajcsere is. Liqui Moly Top-tec (vagymi) 5w40 ment bele, a Bárdiban sajna csak 5+1 lityós kiszerelés volt, és vettem mellé még torx T55-ös fejet is, mert valamiért nem a sima imbuszos az olajleeresztő csavarom.
Mindegy, ezt is csak egyszer kellett, ha máskor kell, lesz :)
Mindenesetre köszi Szabolcs a segítséget ezúton is :)
Ha már erre jártam, feltettem egy új emblémát is. Az előző nem volt normálisan rögzítve. Ez úgy van. Kép? Max az emblémáról :)
Ja és még márciusban vettem 4 nyári gumit is. Fuldákat.
Km.óra állás: 275.000
Szóval hát az elmúlt évben nem nagyon volt se időm, se kedvem blogolni Sportwagonkáról, mert a meló minden időmet elvette, azok után meg pláne nem akartam beleszaladni egy kárörvendő megjegyzésbe sem, miután egy közkedveltségnek örvendő "cartárs" azt bírta rá mondani látatlanban, hogy a 156-osok "legalja".
Szerencsére amúgy ez kicsit sem bizonyosodott be, ugyan kellett rá költeni és még kell is, de az elmúlt egy év és 3 hónap bizonyította, hogy igencsak rendben van ez az autó ebben a konfigurációban.
Ami gond volt, és foglalkozni kellett vele (hiszen nem alfásé volt és nem szeretgetve dédelgetett autó volt):
1)
Az úgy volt, hogy túl magas turbónyomás miatt betiltott nagy gáznál. Erről az eladó nem tájékoztatott és mivel sajnos ki volt kormolva amikor elhoztam, nem látszott a lyukas turbócső sem. Mivel azonban elment a lyukon a túlnyomás, nem is tiltott be az autó... csak a felső turbócső kicserélése után (Erhardtól jött). Oké, hiba volt, amin az otthon végezhető műveletek egyike sem oldott meg.
Mielőtt ezt sikerült volna elintézni, volt még egy olajcsere és egy termosztátcsere is, szűrőkkel.
Ezt követően lettem figyelmes arra, hogy levett zajcsillapítóval igencsak csattog szegény. Meglett a ludas is, az egyik csúcs alatt lévő réz tömítés fáradt el. Na de ha ez ilyen egyszerű lenne :)
Csörihez vittem, mert Veszprémbe költöztem és ő a kézenfekvő megoldás. Kicserélte a tömítéseket. Ez is milyen lazán hangzik... pedig nagyon nem volt az, napokat ázott spéci tisztítóanyagban, nem akart mozdulni a csúcs, már majdnem le kellett szedni a hengerfejet. De szerencsére nem :) Ezúton is köszi
Utána jött még egy olajcsere (5w40 liqui moly természetesen), aztán pedig újabb kör Csöri mesternél, ezúttal a turbóhiba miatt.
2)
Teljesen össze volt gyógyulva a geometria, de nem lekormolódva volt, hanem kb. összerohadva. Mint minden csavar. Volt már piszkálva az autó arrafelé, de aztán összevissza csavarokkal, alátétekkel lett összerakva. Mindent rendbe tett Csörgő Úr, az utolsó estén 11-ig dolgozott az autón. Nagyon hálásan köszi!
Kapott még egy jobb első felső lengőkart, kézifékköteleket (az pont előző nap hányta el magát), meg egy vezérlést vízpumpával, az előzőben benne volt a 60 ezer km, nem szabad kockáztatni. A km óra ekkor 265.000-nél állt (csak, hogy tudjam 320-nál :)).
Ezen kívül elfogyasztott egy megmaradt szett téligumit, egy nyári szettet is, amit tavaszra pótolni is kell, idén télre pedig kapott vadonatúj, 5.000 km-t futott Hankook téliket gyári új lemezfelnin, ami szerintem elég jó vétel volt.
Az előző gazdi rakott bele féket. Nem tudom, ki engedi piacra a "TOP" márkájú első betéteket, de statáriális kivégzésre kellene küldeni. 1, azaz 1 nagyobb fékezés kellett hozzá, hogy leszakadjon az amúgy még vastag ferodol réteg a betétekről. A többes szám nem véletlen, ugyanis mindkét oldalon elengedte magát 1-1. Mondjuk 50%, az nem is olyan rossz...
Nagy mák, hogy a nagyobb fékezést követően haza tudtam érni vele. Kapott Textar betéteket, ami nem csak nem szakad le, de fog is, mint a zöld festék :)
Valahogy így állunk most.
Ja és egy aliexpresses embléma leesett elölről a mosóban... :(
És felpolíroztattam az első pilácsokat.
Hogy a legalja-e? Szerintem nem.
Hogy hibátlan-e? Közel...
Hogy bírja-e a napi 100 km melóba járkálást? Simán.
Hogy mennyit eszik? 6 és 6.5 közt, lábtól függően. Hogy sok-e? Nem. A 155 anno ugyanennyi lóerőt közel 35-40%-kkal több üzemanyagból csalt elő.
Hogy kéne-e bele még 20 ló a fenti tartományban? Nem ártana :)
Ja, vettem még egy szett gyári dísztárcsát is Tackrytól.
És bebőröztettem Kecskeméten a kormányt meg a váltógombot.
És utálom a kikapcsolhatatlan VDC-t... :)
Per pillanat itt tartunk, az összeg szerintem az élmény tükrében nem sok, és tisztességesen meg van végre csinálva.
Szeretem, mert csendes és kényelmes. Nem szeretem, mert 100-ig 2x is kell váltani :)
Vételárral együtt most van egymillióban, ami szerintem tudásához mérten nem sok pénz.
Mondjuk pont ma hányt bele a kutya hátra, úgyhogy megyek is kitisztítani :))))
(És olyan se volt még, hogy egy év alatt egyetlen alfatalira se menjek el. De hát... most lett.)
Szóval... ez volt a második, amit megnéztem, este volt, előtte levezettem 600 km-t aznap... Ideális helyzet :)
Még alkudni sem alkudtam...
Megtetszett. Megszerettem.
90.000 Ft volt az átírás. Döbbenetes...
Kormolt, rossz volt a termosztát.
Most már van új termosztát :) És nem kormol.
239.000 kmrel vettem.
Termosztátot meg 245.000-nél cseréltem.
Szíjszakadt volt 190.000-nél, kapott egy motorfelújítást, új volt benne a kettőstömegű-kuplung és a fékek. (Edit: tök jó, de a legszarabb minőségű fékalkatrészekkel lett összerakva az előző tulajnál...)
Szóval reményeim szerint sokáig kitart.
Minimum 6-8 évre tervezek vele :)
Egyelőre tökéletes. Még egy felső turbócső, egy felső lengőkar, meg ami egy 156-hoz tartozik.
De én akartam, ez van :)
Terv a chip, meg valami szép 17-es felni, meg valami, a gyárinál jobb hifi...
Ui.: hozzáírtam az autó vételárát, ami 660.000 Ft volt :)
Szóval ennek a posztnak egyáltalán nem lenne itt semmi keresnivalója.
Mégis megtörténik. 5 és fél éve vagyunk együtt, vágyom valahová máshová.
Azt hiszem, ezt Ő is érzi. Mert sosem volt még olyan selymes, mint amióta hirdetem Őt.
Hogy mi ezzel a probléma? Meséljek arról, hogy 3 éves korom óta 155-öst szeretnék? Hogy amikor megszereztem, én lettem a legboldogabb, pedig előtte már a pokolba kívántam az Alfákat?
Dehogy is. Ezekről nem mesélek.
Kicseréltem a fél autót. Csináltattam rajta lakatosmunkát. Szeretgettem, ápolgattam, garázsban tartottam. Aztán valahogy jön az a bizonyos bogár a fülbe.
Aztán eljön egy érdeklődő, akkor még nem érzel semmit. Aztán eljön a második, aki teljesen beleszeret, és Te, a nagyfiú ott az Aréna Pláza kellős közepén, megöleled a másik nagy Őt, és elkezdesz pityeregni, mint valami pisis.
Aztán jön a hívás mindkét érdeklődőtől, hogy mégsem kell. Miután elhangzik a "sajnálom, de", már mosolyogsz, és tudod, hogy még nem kell elválnod tőle. Az indok? Túl erős... Persze, hogy túl erős. Indokolatlanul az, mindenkinek 60-70 lóerős autókkal kellene járnia. Vagy busszal. Vagy vw e-uppal.
Aztán egész héten arra gondolsz, hogy szeretnél egy reggelt csak vele kettesben egy szerpentinen. Eljön a vasárnap reggel 6 óra. Felöltözöl, iszol egy kávét, tankolsz, és beállítod a keréknyomást.
Kinyitod a tetőablakot. Remegve várod a szentendrei elágazást, aztán a pomázit, figyeled az olajhőfokot, megvan a 70 fok...
És jöhet háromnegyed óra ereszd el a hajamat. Senki nincs az úton, szemben csak egy Impreza WRX STI tűnik fel, rajta is látszik, hogy nem kellett volna sehová sem elindulnia, mégis megtette. Ez köt össze minket.
És csodálatos érzés, hogy ennyire egyben van, hogy a kanyarív közepéről ilyen szépen gyorsít ki, hogy pont jókat lehet vele fékezni, hogy utána le lehet őt fotózni a Bazilika tövében...
És amikor kiszállsz, kinyitod a motorháztetőt, hogy hadd hűsöljenek a lovacskák, odaülsz a Bazilikánál a másik nagy Ő mellé a küszöbre, és még 15 perc után is dől a meleg alul-felül, pattognak a hűlő fémek...
Na akkor érzed, hogy mindketten mindig a lehető legtöbbet adtátok egymásnak. Pedig ez csak egy gép.
Dehogy az. Maradni akar. Minden porcikájával. Viszontszeret.
Köszönöm.
221.703 km-nél. Túlszaladtam :(
AL-CO levegő ill olajszűrő került fel, eddig is AL-CO volt a légszűrőm, az olajszűrő Knecht volt, de most ez van.
L-M 10W60 GT1 Synth... Csak a szokásos :)
Magamnak: 12-es imbusz kell az olajleeresztő csavarhoz, vegyél majd!!!