Sajnos az új fejegység beszerelése szeptemberre csúszik. Öröm az ürömben, hogy még egy kiegészítő beszerzésére volt így idő. Ismét eBay, és már meg is érkezett a tolatókamera. Bekötése a fejegységgel együtt fog megtörténni.
Meleg volt, de a sok üdítőnek és fagyinak hála, túléltük. Az autó szépségversenyen nem indítottam a kocsit, mert szegénykém most picit le van pukkanva, majd ezt-azt meg kell csinálni a külsején, hogy ismét teljes fényében pompázzon...
Hanna lányunk még nincs 1 hónapos, de első hosszabb útja egyből egy Alfa Romeo találkozóra vezetett. A nővérét ezzel jócskán túlszárnyalta, Fanni 7 hónapos volt, mikor először járt találkozón. :-)
Rendeltem matricákat GT-től. Ma meg is érkeztek, egy alapos kocsimosás után fel is kerültek az autóra.
Lassan 5 éve, hogy megvettem az autóban lévő JVC fejegységet. Egy fantasztikus kütyü, imádom, de eljött a pillanat, hogy elkezdtem másra, többre vágyni. De mi lehet a több, egy ilyen tényleg szinte minden igényt kielégítő termék után? Nos, a nagyobb monitor, érintő képernyővel. És mivel a kinyílós cuccok sosem tetszettek, így csak a 2 DIN-es méret maradt, mint opció. Ezzel nem is lenne gond, ha a 156-os alapból simán 2 DIN-essé lenne alakítható, mint a 147-es, vagy a GT. Sajnos ez nem így van. De csak nem hagyott nyugodni a dolog, elkezdtem keresgélni külföldi fórumokon, illetve a YouTube-on. Kiderült, hogy bár melós dolog, de mindent meg lehet oldani. Így hát jöhet a 2 DIN-es cucc! Na, de milyen? Milyen legyen, mit tudjon, stb...? Évek óta Android operációs rendszerrel szerelt telefonom van, illetve ugyan ilyen tabletet is használok. Eléggé megszerettem az Android rendszert, és mivel korábban már hallottam Windows-t futtató fejegységről is, elkezdtem keresgélni, hogy vajon Androidos van-e? Hát, van. Van magyarországi forgalmazó cég is, de arany áron, gyenge konfigurációval, na meg a Pioneer is gyárt Android képes cuccot, de az sem ad akkora szabadságot, mint a sima, tiszta Android. A YouTube-on sok videót megnéztem, illetve olvasgattam is tapasztalatokat, végül mint már olyan sokszor, most is az eBay-t hívtam segítségül. Elég nagy mennyiségben vannak fent ilyen-olyan fejegységek, azok közül kellett a legmegfelelőbbet kiválasztani. Ez sikerült is, elkezdtem számolgatni, és arra a következtetésre jutottam, hogy ha sikerül jó áron megnyerni egy aukciót, akkor bizony megéri belevágni a dologba. Következett az eBay bújása, és sok aukció elbukása. Lévén, főleg a távol keletről jönnek ezek a műszaki cikkek, valahogy mindig bőven éjfél után, jártak le az aukciók, így pár dollárral mindig túl lettem licitálva, miközben aludtam. Aztán az egyik reggel 5-kor ért véget. Éppen korábban is ébredtem, és végül bizony enyém lett, amit akartam, mindössze 68414 Ft-ért. Természetesen tisztában voltam vele, hogy erre még rá jön a szállítási költség, majd itthon a vám és ÁFA. Sikeres aukció után írtam az eladónak, hogy ha már lúd, legyen kövér, én bizony szeretnék egy digitális TV adás vételére alkalmas egységet is pluszba. Felajánlotta, hogy egy közel 50ezer Ft értékűt küld nekem, mindössze 13000-ért. Tetszett az ajánlata, elfogadtam.
DHL-lel küldte, végig nyomon tudtam követni, hogy merre jár a csomag, vasárnap megérkezett Magyarországra, majd vámolás után ma meghozta a csomagszállító. Mivel korábban már rendeltem műszaki cikket külföldről, tisztában voltam az árakkal, de számomra ismeretlen okokból most kicsit túllőttek a dolgon, és olyan értéket dobtak ki, ami jóval több, mint amire számítottam. De most már mindegy, lényeg, hogy ma megérkezett. :-)
Költségek:
68.414.- A fejegység ára,
9.270.- Szállítási költség,
13.921.- A digitális TV vevő ára,
38.938.- Vám + ÁFA
Na, és a fejegységről pár szó...
Szóval Android 4.2.2 fut rajta, márkáját tekintve AutoPumpkin. természetesen tud magyarul is. Cortex A9 1,6 GHz két magos processzor, 1 GB Samsung DDR3 RAM, WiFi, Bluetooth, GPS, FM rádió és minden más, ami egy Androidos telefonban, vagy tabletben benne van. Digitális és analóg TV vevő, DVD lejátszó, USB, tolató kamera előkészítés és ami a legfontosabb, kormányról is vezérelhető!
Kaptam hozzá ajándékba egy 4 GB méretű kártyát, amin rajta van az IGo teljes Európa térképpel, természetesen ez frissíthető, bővíthető.
Azt hiszem, jó lesz, csak kerüljön be. Na, az nagyobb meló lesz, de sikerülnie kell! :-)
Elég régóta terv volt egy ilyen csatlakozó beszerzése, de valahogy mindig elmaradt. Ebay-en nézelődve azonban a nagyon kedvező ár miatt azonnal lecsaptam rá. Ma meg is érkezett, kipróbáltam, működik, csak még a legmegfelelőbb progit kell hozzá megtalálni Androidra. Párat már kipróbáltam, de még nem tudom melyik válik be a legjobban.
Update: Úgy néz ki, hogy a Torque Pro a befutó app.
Kisuvickolt autóval indultunk reggel Balatonfüredre, és amint kikanyarodtam a parkolóból, elkezdett esni az eső Budapesten. Ez már a harmadik év volt, hogy megáztunk AlfaCity-be menet. Tiszta ideg voltam, mert pont annyira lett vizes az autó, hogy tele legyen foltokkal. Balatonfüreden emiatt az első utunk egy mosóba vezetett.
Kíváncsian vártam az új helyszínt, nekem nagyon bejött, hátránya, hogy nem találkoztam mindenkivel, akivel váltottam volna pár szót. Van több olyan ismerősöm, akiről csak onnan tudom, hogy ott volt, hogy láttam a képeken. :-) Viszont több lehetőség volt árnyékban üldögélni és egy ilyen napsütéses napon ez nem volt hátrány! Csemete nagyon élvezte az ugrálóvárat, elég hosszú időt töltött ott.
Mindent összevetve nekem bejött az új helyszín, a kiccsalád is jól érezte magát, tökéletes program volt. :-)
Egy kis saját készítésű videó a rendezvényről:
http://youtu.be/Dswyoi7lbEM
Kinyitottam ma délután az autó ajtaját, és mit látok? Egy ketté tört rugó fekszik a szőnyegen. Néztem a pedálokat, mindegyik működött. Hát, akkor honnan jött? Nem messze jártam Zé.-től, be is ugrottam hozzá, hogy tekintse meg. Megnézte, azt mondta nem kell aggódni, nagy baj nincs, csak drága. Ez a rugó a kuplung pedál valami visszahúzója, igazából sok funkciója nincs alapvetően. Én viszont úgy gondoltam, hogy nem baj az, ha a helyén van. Meg is kaptam az összeget, kb 17000 Ft az új. Ez nem hangzott túl jól. Viszont gyorsan kikaptak egyet egy bontás alatt lévő 166-osból, amit megkaptam 5000-ért. Rugó gond letudva.
Update:
Kiderült menet közben, hogy ez a rugótörés a tempomat működésére is hatással volt, méghozzá negatívan. Hiába kapcsoltam be, nem tartotta a sebességet. Visszatértem hát a műhelybe, ahol sikerült megoldani ezt a problémát is.
Ma felkerült a reklám matrica a szokásos helyre, a hátsó szélvédőre. Vagyis csak részben oda, mert a "10 éves az Alfa Amore" rész hosszú távon is marad, annak más helyet találtam.
Ez már a negyedik ilyen szervezése volt a TotalCarnak, eddig mindig lemaradtam valamiért, de ma eljutottam ide is. Végül is ez egy márkafüggetlen autós találkozó volt, kötetlen beszélgetés, ilyesmi. Régen voltam bármilyen találkozón is, már nagyon ki voltam éhezve valamilyen összeröffenésre.
Alfákkal is voltunk páran, és életemben először vezettem Spidert is. Ezért hatalmas köszönet Willynek! :-)
Azt vettem észre az autón, hogy egyre jobban elhagyta az erő. Szinte napról napra gyengült a teljesítménye, de városban ez annyira még nem is jött ki. Viszont múlt hét végén egy vidéki út során, ahol több nagy emelkedőt is le kellett küzdeni, feltűnt, hogy az autó erőlködik, nem akar felmenni, vissza kell váltogatni, holott ez korábban ezen a részen nem volt megszokott. A motor is magasabb fordulaton kezdett el húzni, ha azt a minimális erőt húzásnak lehetett nevezni. A kipufogón is egyre több füst távozott, valamint a fogyasztás is megnőtt. A turbóra kezdtem gyanakodni, de szerencsére itt a fórumban megnyugtattak, hogy ahhoz nagyon nagy bajnak kell lennie, sanszosabb, hogy valamelyik turbócső adta meg magát. Mivel a motortérbe betekintve nem láttam sehol szakadást, ellátogattam Zé. mesterhez, hogy derítse ki nekem a hiba forrását. Sikerült is megtalálni, hogy hol távoztak a lovak. Végül nem a turbócsövek voltak a hibásak, hanem egyszerre két vákuumcső is bűnös volt. Mindkettő az illesztésnél szétszakadt. Az egyikről raktam is fel képet. Ez villámgyorsan orvoslásra is került.
Még a télen elszakadt az ékszíjam, akkor egy közeli szervizben lett kicserélve, de azt nem tudták megmondani, hogy mi nyírta el az ékszíj szélét. Viszont néha érdekes hang hallatszott az autó elejéből, kicsit csattogós, fura zörej volt ez. Zé. el is kezdte keresni a hiba forrását, és gyorsan kiderült, hogy az ékszíj megint rosszalkodik. Kiderült, hogy a feszítő görgő el van görbülve. Hogy ezt a téli ékszíjszakadás szervizelésekor a javítást végző szerviz miért nem vette észre, az talány. És hogy mi lehet az elferdülés oka, az szintén kérdéses volt. Szétszedés után derült ki, hogy a generátor szabadonfutójáról hiányzik a porvédő gumi. Először az volt a tipp, hogy elhagytam, de aztán kiderült, hogy ezt bizony valaki kilyukasztotta, csak a gumi közepe hiányzott. Itt szépen telement a szabadonfutó kosszal, megakadt, és minden egyes autóleállításnál rántott egyet a görgőn, ami szépen lassan elferdült. Ezt a rántást éreztem is sokszor, de őszintén szólva a kettőstömegű lendkerékre gyanakodtam. De végre fény derült a titokra, egy feszítőgörgő, egy ékszíj és egy szabadonfutó cseréjével ismét tökéletes a rendszer. Az autóba visszatért az erő, a csattogás is megszűnt és a leállítás is zökkenőmentes. :-)