Régen volt az autó nagy szervizen, pár dolog kijött rajta, volt mit csinálni. Először is olajcsere történt, természetesen szűrővel. Eddig Selénia volt benne, de rábeszéltek, hogy próbáljak ki másik olajat. Sok jót hallottam róla, remélem nekem is beválik, így Motul X-Clean 5W40 olaj került a helyére. Az utóbbi időben kb 1 literrel felment a fogyasztás, ennek az okát is meg kellett keresni. Főleg termosztátra gyanakodtam, mert meg sem közelítette a 90 fokot a hűtővíz. Még a gyári volt benne, kapott új Behr termosztátot. A légszűrő csövénél is volt némi probléma, illetve a katalizátor és turbo találkozásánál is kifújt a rendszer, ezek is rendbe lettek téve, valamint új légszűrő is került az autóba. Cserélve lett még 2 db hosszbordás szíj és a főtengely szíjtárcsa, mert iszonyatosan csörömpölt már. Az izzítógyertya visszajelzője évek óta villogott, és nem segített rajta az sem, amikor ki lettek cserélve a gyertyák. Kábel probléma volt, ez is rendben van most már. A műtét Zé. műhelyében lett végrehajtva. Nagyjából ennyi történt, viszont jövő hónapban folytatás következik, mert a klímakompresszornak is csúnya hangja van, és úgy tűnik, hogy engem is utolér a kettőstömegű lendkerék cseréje. Eddig megúsztam, de tudtam, hogy lassan várható.
Valamint ma elvitték az airride maradék részeit. A 4 gátló volt már csak nálam, egy másik 156 SW-be fog kerülni. Jó áron jutottam az egész szetthez és sikerült is eladni úgy, hogy szinte nullszaldósan szálltam ki belőle. Bár nem egyben ment el, hanem megbontva, lényeg, hogy kipróbáltam, és elmondhatom, hogy Magyarországon az első levegős 156-os az enyém volt. :-)
Volt némi probléma az első fékekkel. A Brembo féknyeregkonzol távtartója nem sikerült túl jól az évekkel ezelőtti felszerelésnél. Konkrétan nem gyártva lett a távtartó pontos méretvétel után, hanem alátétekkel volt megoldva a távolság. Ez az akkori "kókány" megoldás az évek alatt megtette hatását. Fékezéskor fura volt, hogy ugyanazzal az erővel nyomott pedál esetén is szakaszos a fékezés. Szétbontás után kiderült, hogy a két felfogatás között 1mm az eltérés, tehát a fék ferde. Ez azt eredményezte, hogy a betét egyik fele jobban kopott, valamint a tárcsába beleért a nyereg. Természetesen ezt rendbe kellett rakni, rendes, méretpontos távtartó lett esztergáltatva. Bár a jelenség csak a jobb oldalon jelentkezett, a bal is ugyanígy meg lett oldva és fel kellett szabályoztatni a tárcsákat is emiatt. A korábbi nyikorgó Brembo betétek helyére csökkentett fékporos EBC-k kerültek. Picit ez is nyikorog, remélem abbahagyja majd. Na meg kíváncsi leszek, hogy tényleg nem lesznek annyira fékporosak a felnik? Majd kiderül... Az esztergályos készített nekem másik tehermentesítőket is a Toora felnikhez, mert amit korábban kaptam, az nem lett jó. És bekerültek az egyedi kupakok is a felnikbe.
Valamint kikerült az airride, aminek egy részét a szerelő átvette, csak a gátlókat nem, így ezért az egész munkáért még én kaptam pénzt. Persze kiszámoltuk, az airride kiszerelés, a korábbi gátlók visszarakása, a fékek javítása felszabályzással és esztergálással, valamint a tehermentesítők legyártása munkadíjakkal mindennel együtt levonásra került a szett árából.
Mivel a felniket úgy vettem, hogy a kupak nem volt meg hozzájuk, azt is kellett beszerezni. Átmenetileg RoliQ4 adott kölcsön eredeti Toora kupakokat. EBay-en rendeltem sima, egyszínű 60mm-es kupakot, GT pedig készített rá nekem matricát.
Amíg még bent van az airride, gondoltam lövök pár képet. :-)
Na meg videó az airride-ról ITT.
Az autó a B pavilonban kapott helyet ismét. A Martini Racing design próbaképp került fel rá, de elképzelhető, hogy lesz a dolognak folytatása... :-)
A mai napon felkerültek a nyári kerekek. Azt hiszem jól sikerült a végeredmény.
Hónapok óta ment a keresgélés, hogy szakember építse be az airride rendszert. De aki közelben van, az tele volt munkával, aki meg ráért volna, az nagyon messze él. Aztán végül mégis lett valaki a közelben, aki ráért. Sajnos minimálisan ugyan, de hiányos volt a készlet, pár dolog hiányzott. De ez csak beépítés közben derült ki. Végül sikeresen bekerült. A rendszer jó, hibátlanul működik, de rá kellett jönnöm, hogy tényleg nincs rá szükségem. Ez már a beépítés előtt is megfordult a fejemben, de ha már nálam volt, mindenképpen ki akartam próbálni. Terveim szerint nem marad bent sokáig az autóban.
A teljesen leeresztett, valamint a teljesen felemelt állás között kb 15 cm van, szép nagyot emel. Minimálisan lett keményebb a futómű, teljesen jól használható a mindennapokban is.
Ez is elkészült. Hamarosan a gumik is felkerülnek.
Több, mint 7 éve adtam el ezt az autót, és a mai napig sajnálom, hogy így alakult. A karácsonyi szabadság alatt készítettem egy összeállítást, melyből egy fotókönyv készült. Így már nyomtatott formátumban is bármikor átlapozható az együtt töltött 5 évünk története.
A Facebook-on szerveződött Alfa Romeo találkozó Szilveszter napjára. Elgurultunk Visegrádra, pizzáztunk egyet, beszélgettünk, kicsit fotóztuk, aztán átfagyva hazaautóztunk. Ha nem lett volna ilyen hideg, akkor még jobb lett volna!