Blog >> váltó

>> SzervizCsongi // Alfa 156 1.6 ts berlina // 2017-08-05

A motor csere alkalmával a váltót is kicsit frissítettük Kazes barátommal. Friss olaj, friss hidraulikus kinyomó csapágy, friss szimering, friss kuplung tárcsa szett és friss hidraulika olaj. Bontóból beszereztünk gyári bontott bovden csatlakozást a szétesett helyére és egy hátsó váltótartó bakot a törött helyére.

>> Tuning és extraV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 2.0 TD // 2017-06-03

Egy 156os fa kormányát láttam hirdetésben, mivel 98as autóban volt, így hát egy próbát megér hátha jó az enyémbe is, mivel egy időben épültek :) Hát először is kellett javítani, mert meg volt kopva, vettem hozzá nagy kopásállóságú anyagot, ami ugyan olyan mint a légzsáknak a külső borítása. A felújítás rendben is volt, a kormány felrakása nem, mert az eredeti kormány mögött ott a légzsák tekercse, ami a fa kormány mögött nincs kialakítva, így hát vissza az eredeti amíg lesz megoldás, vagy is már van csak meg is kell csinálni :) Remélem össze jön :) Fa utánzatú sebesség váltó fej, E-bayen Kínából jött, alakítani kellett színt úgy. Egy rossz gyári sebváltó fejnek az alja kellett rá toldásnak, és hogy fogja a váltó szoknyát. elvágtam, átragasztottam két komponenses ragasztóval, és bevontam evvel a műszerfal anyaggal. Király lett :) Ja és egy kicsit belül fel kellett fúrni, mert nem ment rá teljesen a sebváltó rúdra.
Költségek:
Fa kormány 4.500,- + 2.500,- posta
Kormányhoz anyag 5.500,-, de ez 100x140 cm
Sebváltó fej postával 1.252,-

>> Szervizredbulz // Alfa 159 SW 2.2 JTS // 2017-01-12

Vételkor számoltam azzal, hogy a váltót javítani kell(csodálatos GM váltó a tipikus hibájával). Sajnos megbontáskor derült ki, hogy már annyira gatya volt(max egy hét élettartamot saccolt volna még neki a váltójavító szétesés előtt), hogy elnyelte a tüneteit a kettős tömegű lendkerék hibájának és e mellé még a kinyomó csapágy is kuka. A kereskedő ahonnan vettem, ugyan elmondta az érveit, hogy ezek kopó-fogyó dolgok amire garanciát nem lehet vállalni, de egy percig szóba nem került, hogy ne próbálna meg segíteni. Végül a kettős tömegűt ő szerezte be, így nyomott áron kaptam. Sajnos ez, valamint hogy a többit is próbáltam magam beszerezni eléggé elvitte az időt és még a karácsony is becsúszott, az autó pedig már másfél hónapja nagyon hiányzott, de végre haza tudtam hozni :)

Maga a váltó javítása a váltós díjával együtt 120000HUF.
A kuplungozás(kettős tömegű lendkerék+kuplung készlet+kinyomócsapágy) és a váltó le-fel szerelése, valamint még egy szervó olaj folyás javítása munkadíjjal 261000HUF.

Remélem ezekről a vackokról most évekig le van a gond :)

381000HUF

Ma végre a nagyobb beavatkozásokon végig értünk. Megtörtént a váltó olaj cseréje. A szerelő szerint igen időszerű volt, ezt valószínűleg sosem cserélték még, a szerviz előírásban nincs is benne. Ronda fekete lötty jött le az biztos.
A cserét átmosással végezte, vagyis az egyik csövön ment be az olaj, a másikon ki, egész addig, amíg tiszta olaj nem jött a kifolyó ágon.

11l Tutela GI/VI olajat használt el a művelethez. Nem egy olcsó játék, de érezhető eredménye van már most, használatban is.

Eddig sem volt (nekem) lassú a váltó, de most észrevétlenebb, gyorsabb lett a váltás.

A szerelő, Zoli erősen javasol egy hasonló átalakítást: AJÁNLOTT OLVASMÁNY minden automata váltós 159 tulajának.

Ezen kívül javasolt egy LubeGuard nevű adalékot is, amit saját maga kipróbált az autójában.

Nem vagyok adalék párti (sőt) de a LubeGuard-ról egyéb vonatkozásban is olvastam pozitívumot. Nevezetesen a hidegben hangos szervopumpa jelenséget oldotta meg vele az illető sikeresen.

>> Tuning és extraShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2016-03-04

Beszereltem a váltóút rövidítőt, amit a magyarországi importőrtől vásároltam.
A gyári áttét hosszabb és csillapított, míg a Novitec terméke rövidebb és direkt. Eredmény egy rövid úton járó nagyon határozott sebváltó lett :-)

(További képek és videó)

>> Szerviztipoatti // Alfa 145 1,4 TS Junior // 2015-04-27

A 10 év állás ugyan a kilométeróra állásának igen jót tett, azonban köztudott, hogy a hosszútávú stand-by állapot azért nem igazán barátja pár dolognak. A váltóoldali kihajtás szimmeringjének most fújt a bíró. Kiderült, hogy azon ritka 145-ök közé tartozik a verdám, melyet gyárilag Bravo/Brava féltengelyekkel szereltek, úgyhogy az először berendelt alkatrész nem is lett jó. Zé. elmondása szerint ( nem rövid ) pályafutása alatt ez a második ilyen 145-ös, amellyel találkozott. Igazi unikum tehát ebből az aspektusból is. :) Zé. mester cserélte a másodszorra megfelelővé vált belevalóval, egyúttal természetesen új olajjal is fel lett töltve a váltó.

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2015-04-17

Az előző szerviz alkalmával az Alfárium gárdája kiszúrt egy - akkor még enyhe - zörgést, amit lokalizálni is sikerült: a váltóból jött. Nekem nem nagyon van fülem hozzá, nem is hallottam semmit, amíg Alex nem mutatta, hogy mire kell figyelni. Pár nappal később már nem volt ilyen visszafogott a dolog. Motorféknél vagy hátramenetben olyan csörgést rendezett a váltó, hogy a szomszéd utca is hallotta. Nem volt mese, le kellett bontani.

Az tisztán látszott, hogy nem apróságról van szó. Valami elszabadult a váltóban, és kitartóan rombolt, amíg használtam az autót. Nem mentem sokat, de az a néhányszáz kilométer sem tett jót neki.

Hétfőn hagytam az autót az Alfariumban, és még aznap két lehetőséget kaptam. Az egyik egy 90 ezret futott váltó sok pénzért, a másik a saját váltóm felújítása még sokkal több pénzért. Végül az anyagiak miatt a bontott váltó mellett döntöttem. Elméletben a felújítás többet ért volna, csakhogy alapból másfélszeres szorzóval indult az ára, amiben nem volt benne minden kicserélendő alkatrész.

A kuplungom sem volt mai csirke. Működni működött, de nagyon fent fogott már és nehezen is járt. Gondoltam, úgyis le kell venni a váltót, itt az ideje a kuplungcserének is. A rugócserekor hívták fel a figyelmemet egy csereérett lengőkarra és egy kutyacsontra: ha már szerviz, ezek helyett is kértem újat.

Péntekre készült el minden. Nagyon elégedett vagyok az eredménnyel. Sokkal jobb a váltó, mint eddig bármi, amit Alfa V6-ban próbáltam, tökéletesen adagolható és vajpuha a kuplung, csendes és atomstabil a futómű. Mintha az egész autót kicserélték volna. :)

Kilométeróra állása: 132 632

>> Szerviztipoatti // Alfa 145 1,4 TS Junior // 2015-04-18

Fentiek cserélve, illetve javítva lettek Zé. kezei által. Van meleg, és hibátlan, újszerű váltó is.

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2014-06-20

Nem tartott sokáig az öröm az előző szerviz óta. Alig párszáz kilométer után megint elposszant a Selespeed. Még jó, hogy megtartottam a traileres névjegyét...
Ezúttal Szamosiéknál kötöttem ki. Végülis régóta terveztem egy látogatást, szóval úgy is vehetjük, hogy kapóra jött a dolog. Na nem, örülni azért nem örültem annyira.
Az autó már hétfőn készen volt, csak engem szólított külföldre a munka, így tegnap (csütörtökön) délután tudtam csak érte menni. Láttam az előző dugót, szépen el volt hajtogatva a pereme.
A szervizről egyébként nagyon kellemes benyomásokat szereztem. Szívesen megyek oda legközelebb is.

Kilométeróra állása:
194 800

>> Szervizjancsi // Alfa 146 1.4 TS // 2014-06-12

Még júni 7-én, a Krisztánál tartott nyárköszöntő tali előtt kicseréltem a hátsó tárcsákat és betéteket. Nem voltak vészesen lekopva, de kicsit megégtek, és menet közben (nem csak fékezésnél) nyikorogtak, ami engem kurvára zavart, pedig a fékerő nem is gyengült. A bal hátsó tiszta szopás volt, kalapáccsal vertük le a tárcsát az agyról, a féknyereg dugattyúja sem akart visszamenni a helyére. A jobb hátsó tárcsa meg simán leesett magától, és a dugattyút is kézzel visszanyomtuk. Légtelenítés után még a kézifék kötelet is kicseréltem. Ennyi meló elég is volt póló nélkül a tűző napon, szénné is égett a hátunk, így be is fejeztük a szerelést.
A lambda szondát és a váltó olajat ma cseréltettem szervízben. A szondával nem akartam otthon szívni, úgy voltam vele, hogy szopjon a szervíz, ne én, de aztán könnyen adta magát. A váltó szebben, puhábban jár, könnyebben váltható a hátramenet, a kipufogó pedig nem okádja a benzinszagot. További tapasztalataimat majd megírom, ma megjött az OBD2->USB kábelem, a napokban jön a 3 tűs kábel ami OBD2-re alakít át és akkor a műszerfal sem fog úgy kinézni mint egy karácsonyfa... :D