Blog >> váltó
Ha nem vágtak volna le a váltórúd tetejéből, még jó is lett volna a "gyári" váltógomb. Így eléggé instabil. Inkább rendeltem egy olyan rögzítésű gombot, ami előzőleg volt beszerelve. Nagyon masszív hatása van. A krómozott része is műanyag, így talán nem fog túlségosan melegedni a napon.
A jelenlegi rádió, már bekapcsolásnál adja a jelet a motoros antennának. Teljesen mindegy neki, hogy rádióra, vagy CD-re, vagy pendrivra volt kapcsolva. A korábbi Sony fejegység az tudta, hogy csak akkor adjon jelet, ha rádiót halgat az ember. Előzőleg úgy oldottam meg, hogy a jelvezetéket elvezettem a hamutál alá, és ott egy sarus megoldással, ha összedugtam, kiment az antenna, ha szét akkor le, persze bekapcsolt fejegységnél. Menet közben nem volt túlságosan hatékony, ezért rendeltem egy esztétikus gombot. még az lett volna jó, ha valami motoros antenna jel van rajta :)
Igyekeztem diszkréten a középkonzol oldalára helyezni. Gondoltam arra is, hogy akkor világítson, ha ki van nyomatva az antenna, de inkább a felkapcsolt világításhoz kötöttem.








A váltógombon kezdte elengedni magát a bőrnek a varrása, meg egyébként is kissé viseltesnek tűnt, így rendeltem egy újat. Előre nem nézegettem a váltógomb rögzítését, valahogy fejben adott volt, hogy nagy erővel lerántom, majd az újat rányomom, és kész. Jött a meglepetés, hernyó csavarokkal volt rögzítve a gomb, és még volt némi szövetes ragasztószalag tekerve a rúdra. Így az is kiderült, hogy az elvékonyodó részét a rúdnak levágták. Mind ettől függetlenül, az új váltógombot fel lehetett tolni passzosan, de szerintem lényegesen stabilabb érzetet adna, ha meg lenne végig a rúd.
A szivargyújtóból a töltő rendszerint kirázkódott menet közben, és nem volt túl hatékony róla a telefon töltése. Vettem egy vízhatlan, USB csatis aljzatot a helyére, még az akku feszültséget is tudja mutatni. Bekötése nagyon egyszerű, a gyári stekkerben meg kell csaréni a +12V, és a világításnak a vezetékét, és mehet is rá a gyári stekker.










A gyári kormánybőr már elég kopottas és fényes volt, így a napokban kapott egy új bőrözést. Hogy passzoljon a kormányhoz a kézifékkar és a váltó szoknyai is megkapta ugyan azt a bőrt és cérnát.
A kormány annyiban változott, hogy kétoldalt félperforált lett és minden piros cérnával lett varrva. A felhasznált bőr egy Porsche gyári valódi nappabőr. Gyönyörű matt felület és finom puha. :) Rengedteget dobott az autó belső megjelenésén.







Már nem nagyon tudtam eldönteni, hogy esetleg még a váltó is morog ötödikben, vagy ez még mindíg csak a kipufogó hangja. Biztos ami tuti lecseréltem a váltó olajat.
Minden esetre ráfért. Csak kb.1.7L jó fekete olajat sikerült leengedni.
Úgy tűnik, csak a kipufogó hangját hallom, az a morgás ugyan úgy megmaradt...



Dec. 27.
Néha visszaváltásnál voltak fura felpörgései a motornak, és kis rántással zárta a kuplungot többnyire hármasból vissza kettőbe. Ez egy körforgóban, csúszós úton nem tűnik túl egészségesnek.
Gépre köt, volt tárolva hiba, engedte törölni, majd figyelgetni kell, hogy vissza jön-e.
Elvégeztem egy gyártósor végi/szerviz önbeállítást a váltón. Valahol azt olvastam a Selespeednél tízezrenként nem árt megcsinálni, golndoltam itt is jótékony hatása lehet, bár a Multiecuscan erre nem tér ki.
Érdekes, és egyben para volt számomra, hogy a folyamat elindítását követően megszakad a kapcsolat a program és az autó között. A váltón lehetett hallani, hogy dolgozik, az írt öt perc helyett kb. hárm perc alatt végzett. Azért kivártam az öt percet, és csak ekkor vettem le a gyújtást. Gép vissza csatlakoztat, hiba nincs, és nem hajlandó sbességbe rakni a váltót, csak a P és az N fokozat volt. Motor leállít újra indít, ugyan ez. Elvégéztem újra az egész műveletet, ugyan ez a helyzet. Már beparáztam, hogy nem kell menni sehova az autóval, de csak piszkálta a fantáziámat, ha hiba nincsen tárolva, akkor csak jónak kell lennie. Amit nem ír le sehol, a folyamat végén meg kellett nyitni a sofőr ajtótó, majd visszacsukni, és már működött is a váltó, ahogy kell...
Dec. 29
Megérte úgy tűnik megszűnt a visszaváltásnál jelentkező felpörgés, és mintha a többi váltás is finomodott volna.
Ui:
Ma kerek egy éve vettem meg a Multiecuscan regisztrációját, még éppen engedte is frissíteni 4.8-ra :)

Kiderült, hogy miért szakadt el az ékszíjam. Megint szétesett az ékszíjtárcsa. Ez azért is nevetséges, mert kereken 3 évet bírt, ezalatt mindössze 10ezer km-t mentem az autóval. Tehát amikor 3 évvel ezelőtt cserélve lett, akkor vagy valami használt szar került bele, vagy egy hulladék, rossz minőségű új. A gyári 14 évet és 200ezer km-t bírt. De ezzel már nem tudok mit kezdeni, nyilván levonom a megfelelő konzekvenciát.
Szervizben töltött idő alatt még cserélve lett a tárcsán és az ékszíjon kívül egy kipufogó flexi, mert rezonált az egész bal hátulja. Futóműben egy felső lengőkar és egy hátsó stab. szilent is cserélve lett. A váltó kulisszát kellett még javítani, mert nagyon akadt. Valamint teljes vezérlés- és olajcsere is volt. Végül felkerültek a téli gumik.



A 233 ezer kilométer sajnos már meglátszott a váltogombon is, így elhatároztam magam a felújításra. Lehetne új kupakot venni 5 ezer Ft körüli összegért és alsó részt 18 körül, de alapvetően nem volt szimpatikus számomra a színe és a minősége a gyári gombnak.
Az egész műveletben a váltógomb leszedése volt a legnehezebb. Ezt sikerült megoldani úgy, hogy az összes pöcök túlélte az operációt. A három pöcök mellett, 3 pötty ragasztó is fogta a felső fedelet. Ezt 3 lapos csavarhúzóval sikerült sérülésmentesen leműteni, kb 15 perc alatt.
Ezután kapott egy alapos csiszolást, három szinten, a végén pedig egy vizes 1500-ast.
A szín RAL9006 lett plusz fényes lakk, 3-3 rétegben. A végén pedig a kis fűszer, a számok és a kiosztást jelölő csíkok piros színre lettek festve, így passzol a varrásokhoz és az autóhoz is.
Kíváncsi leszek, hogy mennyire lesz tartós a festés. Az idő majd eldönti.



Volt a jobb oldali első sárvédőn egy nagyobb horpadás. Így vettem az autót de mindig is zavart. Nekiálltam hátha sikerül helyrehozni. Persze az olasz ürge jó vastagon spray-el lefestette a karcot úgyhogy az megmaradt, de a horpadást sikerült elviselhetően kihúzni. Először csináltam ilyet, nem mondom nem lehetne jobb de nem lett rossz.
Mivel olvastam hogy kényes ez azM32-es váltó, így gondoltam lecserélem az olajat benne biztos ami biztos. Gyári Tutela 75W-85 került bele pontosan 2,8L. Úgy olvastam, hogy kicsit túl kell tölteni hogy az 5. 6. fokozat tengely csapagyai rendes kenést kapjanak. Állítolag így tartósabb lesz. Majd megválik.
Ár: 3L Tutela 75W-85 olaj 180 ron (postával együtt)
Km: 134484







Váltó és szervó olaj lecserelve.
Váltó olaj csere fotókkal.
Kicsit keresgéltem az amoren hogy a JTD-t hol kell feltölteni váltó olajjal. Konkrét dolgot nem találtam, csak inkább hogy cserélve lett. Az olaj le eresztés nem volt kérdés, mivel látszik alulról, csak hogy én kettő helyen találtam le eresztő csavart, de ahogy olvastam más is többesszámban írta, úgy hogy el fogadtam ezt ilyennek.
Le eresztő csavarok (1.-2. Kép)
Feltölteni a tolató lámpa kapcsolónál töltöttem. Remélem jutott mindenhova :))) másnak 2 liter ment bele, nekem 1.9 liter.
KB úgy saccolom hogy ennyi is jött le az edénybe, bár nem álltam neki méregetni.
A szervó olaj is sűrűbb volt már és sötét is. Most feltöltve az újjal. Érezhető változás nem történt mivel eddig is jó volt.





0
538
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Alfa történelem, híres ...
- Forma-1
- Spider
- Filmek
- 155
- Alfa tuning
- Zenebutik
- AlfaCity 2025 - július ...
- Adok-veszek
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV