Blog >> v6
4 darab Michelin Pilot Sport 3 esett bele az autóba. Tűkön ülve várom a jóidőt, hogy ki is próbálhassam őket.
Megvettem az új Bosch lambdaszondát( cikkszám:0 258 006 190) mivel még több mint valószínű,hogy gyári volt benne és a diagnosztika alapján kicsit már fáradt volt. Nos a gyári szonda 15 év és 220 ezer km után úgy gondolta ,hogy ő jó helyen van ott és nem igazán akart kijönni a helyéről. Hossza melegítés, csavarlazítózás és erőlködés után kijött de a menet nélkül :) szerencsére a szondáról jött le a menet nem a csőben lévő furatból. Szóval kellett egy 18x 1,5 -es menetfúró amivel helyreigazítottuk a kipufogó csőben a menetet. Ezután az új szonda már gond nélkül beszerelhető volt. Eredmény biztosabb, egyenletesebb alapjárat szinte rezzenéstelenül jár a V6 motor:) Megnéztem utána Multiecuscannel és valóban gyorsabb az új szonda, magasabb frekvencián (~0,5-1 Hz) dolgozik mint a régi és kb. 300 és 950 mV között változik a lambdafeszültség.
Másik művelet a szintén még gyári kuplung munkahenger csere , mivel már kicsit engedte az olajat kapott egy új Brembo munkahengert. Itt is hasonló események voltak mint a szondánál tehát, hogy 15 év után nem igazán akart megmozdulni...szokásos melegítés,csavarlazító, kocogtatás,türelem:) és nagy nehezen kijött az aluházból a munkahenger...az újat már könnyű beszerelni, légtelenítés és kész.
Röviden így telt a szombat délelőtt:) de megérte...imádom továbbra is a V6-ost:)
Mivel az én csomagtartómon volt jó pár kisebb horpadás a széleknél ezért szereztem egy szín-azonos hibátlan darabot, ami karcmentes! Olyan szép hogy a donor többi elemére is alkudozom tartaléknak.
Hetek (na jó, hónapok) óta csereérettek voltak az ablaktörlőim, de mindig csak akkor jutott eszembe, amikor autóban ültem. Tegnap végre egy Tescóban is. Ugyanolyan Valeókat lőttem, mint ezelőtt. Ha megint kihúznak egy évet, egy rossz szavam se lesz rájuk.
Kilométeróra állása: 145 823
Egy ideje nem kapcsolt az első világítás, most a szabadság alatt volt időm vele bíbelődni és kimértem hol a hiba. A csatlakozóba még megvolt ugyanis a 12V, az izzó foglalatnál már nem. Az izzóhoz vezető vezetősáv egy helyen nem érintkezett az alatta tovább futó vezetősávval. Ezt kellett megforrasztanom. Konstrukciós hiba ugyanis gyárilag egy műanyag fogta össze a két sávot.
Jöhet ide is a canbus LED.
Üzemanyag: OMV maxxmotion
10.2 liter/ 100km téli gumival , sport-légszűrővel; autópálya és város vegyesen 896 km-en mérve.
90%-ban a Shel-en tankolok Vpower-t, ritkán MOL EVO NEO 100-at. De a Maxxmotion annyira érezhetően jobb mindegyiknél.... Én is meglepődöm mennyivel rugalmasabbnak érezni az autópályán az autót. Bemelegedett motor maxxmotion-el érezhetően halkabban és simábban jár. Nálam abszolút a legjobb üzemanyag.
Alapjáraton érezni lehetett egy kis rángatást néha ezért úgy döntöttem kitisztítom a légmennyiség mérőt, vettem speciális tisztító spray-t hozzá illetve kapott új légszűrőt is (UFI). Szétszereléskor örömmel láttam,hogy a légmennyiségmérő szinte új állapotban van, talán Svájcban már cserélték. Egyenletesebb lett az alapjárat szóval nem ártott a tisztítás viszont a lambdaszonda jelem még gyanús (nem állandó frekvencián dolgozik) és úgy láttam azt még nem cseréltek benne (220 ezernél jár) úgyhogy a következő egy új szonda lesz.
Ki lett cserélve, végre van fűtés :)
A hűtővízcsere is nagyon kellett , szörnyű barna lötty jött ki a rendszerből.
update: bitang fűtés lett ! Behr gyári került bele a többi azt mondják semmit nem ér.