Blog >> egr
Nos, végre eljött az idő nálam is, hogy neki essek ennek az utálatos alkatrésznek a tisztításához. Utána olvastam sok blogban itt az Amorén mi ennek a menete.
Jelentem, kész lett..... Bár azt olvastam, hogy könnyű művelet lesz, hát nekem azért nem volt az :-)
Na sebaj, majd a kövi könnyebb lesz mert már tudom mit hogyan kell :-)
Sajna a nagy izgalomban el felejtettem képet csinálni hogyan is nézett ki, de aki már csinálta az tudja.
Nem mellesleg hamár EGR szelep, akkor a pillangó szelepet is leszedtem és azt is kipucoltam.
Hozzá valók:
- egy flakon féktisztító (had menjen neki :-) )
- fél flakon hideg zsíroldó ( well done )
- és egy kis benzin
Kiváncsi leszek hogy fog muzsikáli most az autó és mennyire lesz észre vehető. Azt olvastam, hogy sokkal jobb lesz... Na majd kiderül :-)
Km óra állás: 279.416
Glow Plugs Not Available üzenet --> Izzítógyertya csere (NGK)
EGR megszorult P0401 többszöri tisztítás után sem akart megjavulni, a tengely is nyitva szorult meg és amúgy sem tartom jó dolognak, hogy a kipuff gáz visszafele jöjjön így eljött az idő,hogy kiírassam a programból és ha már hozzányúltunk kapott egy kis okosítás.
A végeredmény nincs Have engine check üzi és nem villog az izzítás + elég jól megy. :)
KM: 123489
Az ismert típushiba megelőzéseként az EGR hűtő fedél (+vákuumtartály) és tömítések cseréje (71772987).
http://www.alfaworkshop.co.uk/Giulietta_1.6_2.0_EGR_valve_coolant_housing_replacement.shtml
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-giulietta/421625-can-any-one-tell-me-what-this-is-2.html#post6789562
http://www.insigniaclub.hu/smf/index.php?topic=82.0
80900 km
(Nem szivárgott, a tömítések rendben voltak.)
UPDATE1:
NE HASZNÁLJATOK SZŰKÍTŐT, MERT HALMOZOTT HIBA LÉP FEL. A DPF NAGYON HAMAR ELTÖMŐDIK ÉS P0401 HIBÁT DOB, MERT A KIKÉRT TURBÓNYOMÁST NEM TELJESÜL, LÁSD UTOLSÓ ÁBRA ZÖLD ÉS SÁRGA CSÍKOK :-(
Néha késlekedve reagált az autó alacsony fordulatról. Néha meg nem.
Gondoltam megnézem az EGR-t.
Nehezebb hozzáférni mint az előző verzióknál, de nem annyira gáz:
- motorburkolat leszedése, 1db csavar, 10-es kulcs
- vákuumcső lekötése és generátor pozitív vezeték kiszabadítása a patentekből...
- ...patent tartó konzol leszerelése, felül 13-as (vagy 14-es), alul 10-es kulcs
- nyomócső lekötése a pillangószelepről, 2db csavar, 5-ös imbusz
- stekker bontása, pillangószelep leszerelése, 3db csavar, 10-es kulcs
- kiegyenlítő leszedése, arrébb helyezése, 2db csavar, 10-es kulcs
- stekker bontása, EGR leszerelése 2db csavar, T30-as torx + hosszabbító szár
Utolsó képen a visszavezető cső, amibe a szűkítést lehet elhelyezni. 2db csavar, 5-ös imbusz.
EGR tisztítása a már jól bevált hideg zsíroldóval.
Próbakörön kb. semmit sem éreztem, majd normál üzemben figyelem.
UPDATE2:
Kivettem a szűkítőt, megjött a tb nyomás.
Alacsony fordulaton a bizonytalanság megszűnt, tisztítás előtt a szelepszár akadozott,
most, második kiszerelésnél is ellenőrizve, nem akad.
Próbakörön belimpelt látszólag indokolatlanul:
2: P0238 - Turbo pressure
ERROR DETAILS:
Engine temperature: 102,1 °C
Engine speed: 3151 rpm
Fuel quantity: 76,5 mm³/i
Gas pedal position: 100,00 %
Fuel pressure: 1715 bar
Boost pressure: 2388 mBar
Boost pressure sensor A circuit high. Check the following:
- Intake duct
- Vacuum tubes and accumulator
- Turbine actuator or turbine faulty
- Supercharging pressure sensor out of calibration
- Atmospheric pressure sensor (inside control unit) faulty
The reason for this fault is that ECU has received invalid signal from the sensor. The fault is present now. Take appropriate action to fix this sensor fault. Dashboard warning light was activated for this fault.
Az egr mizéria végső megoldás számomra, a ledugózott egr szelep lett, amit Manky segítségével lett kiírva a rendszerből. Ha már nála volt a gyári progi, kicsit bele is nyúlt, mivel nagyon ajánlotta. Tényleg kegyetlen jó lett, nem bántam meg. összegezve: rángatás nincs (nincs mitől), teljesítmény kiváló! A segítségemre ISMÉT Sahdin159 volt a program leszedésben, és fel flashelésben., akinek megint nagyon köszönöm!
A mai nap is hasznosan telt.Shadin159, ahogy ígérte, (Ezúton is nagyon köszönöm neki!!!) rendelkezésemre bocsájtott egy biztos jó MAF szenzort, így súlyos tízezreket spóroltam, mert mint kiderült az enyémnek semmi baja.
Így vissza kanyarodtam az EGR szelephez, mert ugyan meg lett pucolva, de gyanítom, hogy a szelepet mozgató motor ami rossz, mert takarításkor vettük észre, hogy nehezen jár a tengely.
Ismét Shadin159, segített (megint ezer köszönet!), aki adott nekem különböző lemezeket, amivel akár lefalazhatom az EGR-t, vagy csak csökkenteni tudom az áramlási keresztmetszetet. Én egy 9mm átmérőjű furattal rendelkező lemezt tettem be.
Nem kiabálom el, az autó 38 kilométer TELJESEN tünet mentes.
Most tartok egy teszt időszakot, aztán meglátom hogyan tovább. Itt főleg az dönt, hogy egy új EGR is beválna vagy sem. Ezért akinek van 1 kis időre kölcsön egy tuti jó EGR szelepe, az Shadin159 módra kisegíthetne! ;)
Kicsit rángatott az autó, ha volt kedve (és egyre sűrűbben volt), de csak 1500-as fordulat környékén. Turbónyomás elment, az autó meg nem. Ekkor, tanult kollégám, Soldiert, javasolta, hogy pucoljuk meg az EGR szelepet. Ő ezt meg is tette, amit nagyon szépen köszönök neki.
Még egy common rail-ekbe való tisztító adalékot kap az autó a közeljövőben, amit szintén ő ajánlott, neki csak utána múlt el ugyanez a jelenség. Nekem már a pucolás is segített, de ártani nem árthat alapon belelocsolok én is egyet...
Elértem a jubileumi 125 ezret óra szerint, ennek örömére egy kieső fél órámban EGR szelep és MAP szenzor tisztítókúrát kapott az autó. Háztartási konyhai Auchan-os zsíroldó segített az EGR-nek, Féktisztító pedig a MAP szenzornak.
Szelep kicserélve. Nem egy nagy feladat. de úgy látom ebben már egy bontott volt. OK festve rajta és nem egyezett a négy csavar feje...