Blog >> egr
Tegnap sikerült kitakarítani Szabi barátom segítségével az EGR szelepet. Nem volt hiábavaló küzdelem a leszedése mert nagyon nagyon koszos volt. Mannol féktisztító csodát művelt, pár perc alatt megjelent a fém a korom alatt :). Nagyon érezhető lett a teljesítményen is, kis fordulaton sokkal erősebb és megy mint a meszes :)
Az elmúlt időszakban kétszer is megszopatott egy eldurrant vákum cső és arra jutottam hogy az autó korából adódóan az összes gumi cső ki lesz cserélve.
Következő hévégére be van tervezve 3 dolog. (az alkatrészek már megvannak :)
- hátsó keresztösszekötők szilentjeinek cseréje
- kormányösszekötő gömbcsuklók cseréje
- futómű állítás
folyt köv...
KM: 184100
olaj és szűrő csere (Olaj: Selenia WR P.E 5w30 | TECNECO FM )
levegő szűrő (MULLER PA3132)
pollen szűrő ( TECNECO FM K1005)
üzemanyagszűrő csere
EGR & MAP szenzor tisztítás
Óraállás: 124020
Az EGR hibája miatt egy hosszú folyamat eredményeként kilyukadt a műanyag szívósor. Kapott egy bontott, de hibátlan állapotú szívósort amit alapos tisztítás után gyári állapotúra hoztam. Ezenkívül egy új EGR szelep a hozzá való gyári szűkítővel került beszerelésre. A művelet után erősebb lett az autó mint előtte. Nem is csoda hisz (a képeken látszik) a szívósor belsejében új kora óta rakodott korom már lényegesen csökkentette a kereszt metszetet. Most teljesen gyári minden, gyönyörű hangja van és ismét falhatjuk a km.-eket.
Rászántam magam és nekiugrottam az EGR szelep tisztításnak. Időnként hibát dobált miatta, illetve előfordult hogy elfogyott az ereje a kocsinak 3500 körül. Sose csináltam ilyet így nem tudtam milyennek kell lennie amikor koszos, de egy tisztítás biztos nem árt neki alapon elkezdtem.
Megszenvedtem a szelepre csavarozott tartókonzol leszerelésével, mert valami ökör el is nyalta az anyát, de úgy meghúzta valamivel mintha minimum 3 tonnát kellene megtartania egy gumicső helyett. :) Az után már ment minden frankón. Nem tudom mennyire tud elkormolódni az egység, de volt benne mocsok. A tisztításhoz féktisztítót használtam.
A korábbi hibák elmúltak és sokkal erőteljesebb kis fordulaton a motor. A turbólyuk teljesen eltűnt, ami eddig érezhető volt. Szerintem megérte a rászánt időt...
Ma voltam EGR szelep tisztításon Berdo-nál, mert már akadozott. Meg kellett küzdeni egy kattanó, de mégis5 másodperc alatt lecsúszó egr csatlakozóval is.
Véletlenül ott volt a műhelyben 2004-es év majdnem teljes Alfa palettája. (GTV műhelyben van,nem látszik képen)
Volt egy kis szabad időm. Szétszedtem és kitakarítottam az EGR szelepet. Ráfért. Teljesen meg volt szorulva a tengelye. (Egy kis WD40 csodákra képes) A MAP szenzort is kipucoltam.
Km állás: 169.294km
Levettem az EGR-t áttisztítani. A terv az volt, hogy szétszedem, kifúrom a műanyag burkolatot a csatlakozónál, majd alaposan áttisztítom.
Miután szétszedtem, észrevettem, hogy valaki előttem már elvégezte ezt a feladatot, kifúrta a burkolatot, tehát volt már szétszedve. Miután kihajtottam a 4 csavart, csodálatos látvány fogadott... masszív korom-lerakódás mindkét oldalon. Benyomtam a pöcköt, ami a szelepet működteti és ahelyett, hogy visszarúgott volna, úgy maradt, benyomva. Király, lehetséges, hogy megvan a hiba okozója. Mivel jelenleg nincs kéz alatt olyan valaki, aki ki tudná írni az EGR-t az ECU-ból, így a teljes tisztítás mellett döntöttem, később kiíratom.
A tisztításhoz használt eszközök:
- Sgrassatore
- fogkefe
- csiszolópapír (vizes 120 & 400)
- finom kézmosó
- mini ultrahangos tisztító
A kamra részt pár órára beáztattam Sgrassatore-s vízbe. Ez a tisztítószer igazából más használatra volt kitalálva, de mióta felfedeztük a környéken mindenre használjuk :) (a felnikről a fékport úgy viszi le, mintha sár lenne). Ez a cucc olyan erős, hogy a keményítős festéket leette az edény faláról, amiben áztattam az EGR-t. A korom 85%-át így eltüntettem simán öblítéssel. Következő lépésben vizet tettem a mini ultrahangos tisztítóba, majd 10 percig úgy tisztítottam. Aztán fogkefe, minden apró részt átsúroltam. Aztán vissza az ultrahangos tisztítóba 5 percre, majd megfordítottam, megint 10 perc és ezt megismételtem párszor. Az elektromágnesben található pöcköt átpucoltam benzinnel, majd azt is beáztattam ebbe a tisztítószeres vízbe. Miután leöblítettem, átcsiszoltam 120-as majd 400-as vizes csiszolópapírral. Ezek az alkatrészek fél órát töltöttek el az ultrahangos tisztítóban. A pöcök felületén valamilyen feketés elszíneződések vannak, se csiszolópapírral nem tudtam leszedni se tisztítószerrel. Próbaként összeraktam az elektromágneses részt, most szépen jár a pöcök.
Elvégzett karbantartás:
olaj és szűrő csere (Olaj: Selenia WR P.E 5w30 | TECNECO FM )
levegő szűrő (MULLER PA3132)
pollen szűrő ( TECNECO FM K1005)
üzemanyag szűrő (CHAMPION L502)
EGR & MAP szenzor tisztítás
téli szélvédőmosó folyadék (from Lidl)
Óra: 105822 km
Ismét elérkezett az idő a szokásos puceválásokra.
EGR, LMM, levegőszűrő kipucolva,lekezelve, újra jól veszi a gázt a gép és nem torpan meg.
Km: 252100
Csaba cartárs önzetlen segítségének köszönhetően le lett cserélve az olajszűrő (CHAMPION), motorolaj (ENEOS Premium Hyper 5W-40), gázolajszűrő (MANN-FILTER), valamint ki lett pucolva kályhatisztítóval az EGR szelep, amit le is dugóztunk, persze egy kis lukkal, hogy az egyébként szintén olajsártól megpucolt MAP kapjon áramlást és ne sípoljon addig, ameddig nem lesz Remapolva az ECU és ameddig nincs kiütve az EGR. Tesztút hazafelé 2-es, 3-as fokozatban lényegesebben jobbat tolt, na és 3-asban is kifelé a körforgóból, felfelé könnyebben megindult.
Végre a két kocsi is le lett fotózva egymás mögött :)
Óra: 114 613 km
Köszi a segítséget Csaba!