Tagok >> WarbiRunner (Gyuri) >> Blog
Az eredeti rendszámot vissza kell adnom az előző tulajdonosnak, így új rendszámot is kapott az autó az átírással egy időben. A rendszám valószínűleg annak a képlete amiből azt a gyenge 160e Ft-ot kalkulálták amibe a komplett átírás került:
Átírás=NxN-746
Hosszú vajúdás után végül elengedtem a kis 146-om kezét. Fáj érte a szívem nagyon, mert az több mint egy gép, de itt volt az ideje. Hogy miért is?
Tegnap lett ez tiszta számomra. Mondhatni évek óta napirenden van az autócsere. Kerestem a méltó utódot, ami fürge, könnyed, elég direkt és agresszív, szóval valamit ami olyan mint a 146.
Hetente egyszer biztos felnéztem az autoscout-ra, mobile-re, használtautóra. És nem, és nem akart jönni az a szikra, ahogy Alfát vesz az ember. Az, ahogy képről megérzed, hogy EZ lesz az autód. És ez egész hétfőig így volt.
Az nem egyszerű történet, hogy végül hogy lelt rám az autóm, egy Cartárs sokat segített ebben. Ha majd szeretné, írok róla. Köszönet neki. Egy éjszakám volt átgondolni. Nagyjából erre is fordítottam, nem mondom, hogy jól aludtam :-) Kaptam pár képet egy fekete TI-ről, ami ha azt nézzük fekete Ti, mint a többi. És ez megérintett.
Másnap ott voltunk megnézni... kipróbálni.
Mondanom sem kell, hazahoztam. Nem bocsánat, hazahozott :-) Ott abban az autóban a próbaúton fogtam fel, hogy nem azt kerestem, amit a neten mindenáron ki akartam túrni. Nem feltétlenül a könnyed, teszem-veszem autó az ami nekem kell.
Hazáig nem bántottak, nem piszkáltak, nem akadályoztak, pedig volt forgalom.
Én meg nem az órát néztem, hogy mikor érünk haza, hanem piszkáltam a navit, kapcsolgattam a rádiót, próbálgattam a tempomatot és pihentem. Az autó meg hozott. És a városban sem volt bennem az a mindenáron tépjünk haza feeling. Persze haladtam, soroltam, elértem a zöldet, de jóval szolidabban.
Valahogy leért az autó üzenete, hogy ebben a dugóban araszolni is jó. Egyszerűen annyira kellemes környezet, hogy nincs hova rohanni. Ott benne jó. Nem kell a gyerekekkel rohanni haza és majd otthon beszélgetünk, játszunk. Már ott benne annyira más az atmoszféra. És ehhez az automata "must have".
Szóval így lett, van egy 5 éves autóm 125000km-rel.
Találtam végre Debrecenben egy normális rendes Alfás szívű kasznist. Olyat, akinél ott mertem hagyni az autót. Kivették az üléseket, padlókárpitokat, megtörtént a helyzet felmérés.
Van dolog vele bőségesen. Az érzelem harcol az értelemmel és az idővel. Szívem szerint megcsináltatnám és akkor még 5 évig ez tűzön vízen autó. Olyan igazán szerethető autó. De... lehet ideje volna továbblépni. Csak bár halvány gőzöm lenne, hogy mi tudja betölteni az űrt...








Csak hogy ne nyugodjak motortartó ügyben, kísérleteztem egy kicsit.
Adott két rossz motorkitámasztó, ami a motor bólintását hivatott csillapítani. Az egyik egy utángyártott, nagyon szétszakadt, és a gyári, ami csak kicsit.
Az utángyártott volt benne, kezdett zavarni, hogy leállításkor nagyot rándul a beltér, és a váltás érzet sem tökéletes. Olyan üresség érzet, mintha valami a helyére mozdulna mielőtt megérkezik a vonóerő.
Lehet, hogy ez a kitámasztó rúd?
Kísérlet 1.
Beleraktam a gyárit, aminek "csak" a motor felőli oldala van felrepedezve belül. Eredmény: jobb váltás érzet, de még mindíg olyan rángós leállás. Hidegen több rezonancia, rezeg a középkonzol.
Itt el is dőlt, hogy új alkatrészt nem veszek, szinte bortékolt, hogy beépítem és hangos lesz az autó, rezegni fog a beltér. Úgyhogy...
Kísérlet 2.
Plasti Dip gumival kiöntöttem a gyári tartó motor felőli szakadt szilentjét. Egy éjszaka várakozás után ma beépítettem. Ahogy vártam, a beltér rezgés még erősödött (nyilván melegen alább hagyna azért), viszont az indítás, leállítás érzet sokkal jobb lett. Menni nem mentem vele egy métert sem, ilyen rezonáló beltérrel ez nem maradhat.
A szituáció tehát az, hogy a motor billenését a keményebb gumi tudja csak megfogni, ami kicsi elmozdulást enged. Igen ám, de az behozza a motor rezgését az utastérbe, nem is gyengén. Van megoldás?
Kísérlet 3.
A motor ugye menetirányban mozdul. A szilent a rezgést csak ebben az irányban csillapítja, itt az eredendő probléma. Vagy kemény gumit raknak ami fogja a motort, vagy puhát ami halk. Mi sem egyszerűbb, csillapítsuk meg a felfogatást az elmozdulás irányára merőlegesen is!
3mm-es szilikon gumi lapokból ronda kis alátéteket kanyarítottam. Kettő alul, kettő felül a motor oldalon, egy alul, egy felül a kaszni bekötési ponton.
Eredmény: a beltér nem rezeg, a motor nem mozog. Sőt! kézzel megfogva a kitámasztót érezhető hogy az sem rezonál, teljesen megeszi a rezgést.
Holnap megyek is vele, megnézzük mozgásban. Még a csavarok majd kapnak egy kis csavarrögzítőt a menetre, mert nyilván a szilikon gumikon nem lehet olyan erővel fixre húzni őket, mint fém a fémen.
UPDATE:
A hosszú hétvégén kirándultunk, teszteltem a módosítást.
- Igen, fellazult 100km alatt. Úgyhogy itthon beragasztottam ipari csapágyragasztóval.
- Egyértelmű pozitív hatása van. Országúton kb. 100km/h tempóig nincs motorhang, csak suhanás. Gyorsításkor, amikor megfeszül a kitámasztó, akkor határozottan felmorog, de egyenletes tempónál kisimul.
-hidegen csökkent a vibráció, vagy áttevődött a hallgatható tartományba, de kellemesebb.







Van egy hangulata két egyforma autóval vonulni a városban. Főleg, ha az a két egyforma autó feltűnően ritka. Hogy megnézik e a két öreg olasz vasat amit gurulnak hazafelé? Igen. Vasárnap a legjobb.
Olyankor nem olyan nagy a forgalom, mások akadályozása nélkül ténylegesen formációban lehet autózni. Szépen, dinamikusan. Ahol kiadja egymás mellett. Nem kell hozzá 2x2 sáv sem... Ha nem jönnek szemben, elő-elő fordul hogy csak a feeling kedvéért kisorolok és a két 146-os vidáman gurul fej fej mellett. Na ezt meg szokták nézni erősen. És érdekes, de ez még sosem zavart senkit. Inkább csak rácsodálkoznak, nem gyakori látvány.



Szombat:
Kezdődött a csomagtartóval. A jtd-ben bowdenes. Pénteken úgy döntött, hogy eltörik a rugó benne, így minden nyitás után a kis pöcköt vissza kellett piszkálni a zárban.
Szombat délelőtt nekiálltam, kicsit meghajlogattam a rugót, hamar kész lett.
Ha már így, akkor volt pár izzó mindkét autóban amit cserélni kellett, gondoltam megcsinálom azt is pikk-pakk. Nosza így lett.
NA de ha már... ott az ablaktörlő, ami úgy egy két hóna.... szóval éve nem működik rendesen, csak lusta dög vagyok. Gondoltam ha már autót bütykölök, kikapom.
Aha persze. Végül is bonyolult nem volt, csak még sosem csináltam ilyet, úgyhogy 12km-t legyalogoltam szerszámokért a műhely és az autó közt. Imbusz. Kis krova. Na még egy nagy. Még akkor egy csillag csavarhúzó. Jó, akkor egy csapágylehúzó.
Kivettem az egész cókmókot és szétszedtem.
A hiba egyszerű, a kenőzsír 80%-a a csigakerék helyett az érintkezők alatt volt. Visszakotortam, letisztítottam, kontakt sprayztem. Az elektronikát is leforrasztottam biztos ami tuti, leellenőriztem a reléket., kaptak kontakt sprayt. Na szóval erre kár volt éveket rákészülni. Tökéletes az ablaktörlő is végre.
Vasárnap:
Na gondoltam ennyi, foglalkoztam vele, mostmár legyen nyugton. De nem. Vasárnap a városban kocsikáztunk, és akárhogy szaglásztam én gázolajszagot éreztem. De jó, megint szerelhetek :-)
Egyértelműen a magasnyomású szivattyú felől jött. Rossz sejtelmeim lettek hirtelen. Vizionáltam tömítés készlettől bontott szivattyúig mindent. De közben szorgalmasan enyhén hígítós ronggyal törölgettem a pumpát, gondolván hogy tiszta környezetben hamarabb kiadja magát a bűnös.
Épp a gázolaj betáp csövén húztam végig a rongyot. Kicsit meghajlítottam... és fellélegeztem. Tehát csak ennyi. Egyszerűen a szivattyúra csatlakozó résznél az alsó 3 centi szanaszét volt repedve, izzadta a gázolajat.
Gyorsan lepattintottam a gyári bilincset, levágtam 4 centit a csőből, és a tisztaságra nagyon vigyázva visszadugtam. Ennyi. Gyári bilincs vissza. Azóta mentem 70km-t, a gázolajszag megszűnt.
Ez mind mind apróság, de be kell látni egy öreg autóval foglalkozni kell. Nem sokat, csak egy kicsit, hogy ne érezze magát elhanyagolva.












Még tavaly ősszel vizsga előtt észrevettük, hogy a féltengely külső gumiharang szakadt a baloldalon. Akkor nem lazult a csavar egyszerűen sehogy sem.,
Nem rizikóztunk vizsga előtt, hogy esetleg melegítve jön le és viszi magával a csapágyat is, ment úgy vizsgára. Valamint halálra ítéltük azt a féltengely csuklót, úgy hagytuk. Bírja amíg bírja. Egy évig tűrte a kínzást, az utóbbi hetekben már nagyon kerregett kattogott.
Vettem hát bele egy újat. És itt kezdődött a bonyodalom. Az autó szétszedve, Sanyi hív, hogy nem jó az alkatrész. Mert ebből is kétféle van, hála az égnek. A "belső felütésű", ami ránézésre kívül egy zégergyűrűvel rögzül. Ilyet kapni mindenféle márkában. Na ez pont nem jó.
A mi kis TD-nkbe olyan kell, ami a kerék felőli oldalon rögzül egy kis rugós karikával. A harmadik alkatrész lett jó. Kép alapján én szúrtam ki, hogy mintha ott rugós gyűrű lenne, nem zéger. És yess. Persze a leírás szerint ez is belső felütésű. Bármit is jelentsen.
A rögzítő csavar külön tanulságos eset volt. Kb 2m erőkarral sem mozdult. A szerelőm végül kis flexet használt, azzal szabályosan leműtötte a csavart. Hiába, még ez is gyári darab volt, 20 év alatt úgy összeállt a csukló a csavarral, mintha egybe öntötték volna.
Végül sok rohangálás és kemény küzdelem árán, de felkerült az új csukló, friss zsírral, új porvédővel.
Ha a túloldal kiszakad, már tudjuk... flexet neki. Ha menthető a csukló, nem sérül a menet, akkor jó. Ha nem, akkor a cikkszám már örökre feljegyezve...


Ma délelőtt autómosás közben elgondolkodtam. Miért jó ez nekem? Miért van az, hogy hogy kirándulások előtt úgy kerek a világ, ha tisztán csillog a kis autó?
Nem mindegy lenne? Mire hazaérek tele morzsáljuk, koszos lesz, bogaras. Akkor meg minek?
Megmondom hogy minek. Mert egy Alfa az egy ünneplő ruha. Mert el lehet járni farmerban, ingben. Ott elmegy egy-két gyűrés. De gyűrött öltönyben megjelenni az gáz.
Ha már az ember ünneplőben megy oda, ahova mások farmerban, akkor makulátlannak kell lenni. Mert az emberek olyanok. Meglátják, ha nincs kivasalva az ing, meglátják a foltot a zakón. És oda a hatás. Lesajnálóak lesznek a nézések, gúnyosak a mosolyok. Egy makulátlan belépő viszont ámulatot kelt.
És ezt egy Alfa tudja. Hát ezért. :-)



A tegnap délutáni szórakozásról gondoskodott a kis autóm. Történt, hogy hazafelé jövet, 2-esben gyorsításkor apró rándulás és a szokásosnál kisebb lelkesedés jelezte, hogy valami nincs rendben. Mire átfutott az agyamon, hogy ez fura volt, nincs rendben, ki is villant az injektor ikonocska.
Itthon gyorsan laptop elő, a kábelt csatlakoztattam.... és nem sikerült kiolvasni. Egy fél órát küzdöttem, csatlakozókat kontakt spray-ztem, kimértem, portokat állítgattam, semmi.
Na szép, gondoltam akkor pont itt az ideje elszaladni Sanyihoz a szerelőhöz, hogy rádugjuk az ő egy körrel profibb kábelét.
Indítanék, mutatók kalimpálnak, karácsonyfa effekt, egy kattanás, majd csendesen elhallgat. Akksi kifeküdt.
Két hónapja rádió szerelés után feküdt így ki 20 perc alatt. A C-Tek töltőzés gyárira hozta az indító áramát, de ezek szerint a kapacitása már gyenge, fél óra gyújtáson (okosan felkapcsolt lámpákkal) megölte.
Na jó. Beugrottam a TD-be, vettem egy akksit.
Itthon nagy lendülettel kicseréltem. Pontosabban addig szidtam míg végül sikerült, de hadd ne mondjam mennyire utálok dízelt szerelni. Egy akksi cserétől hót retek az ember.
Csere meg volt, irány Sanyi. Kiolvastuk (igen, a kiolvasó kábelem is pont most halt meg). Semmi nagy gáz. Vagyis pont a gázpedál potméter B pálya hülyéskedik. Yess, ezt már ismerem, kell egy csipet kontakt spray a toldó csatlakozóhoz.
Oké, majd otthon, indulnék haza. Beülök, raknám be a kulcsot. Ám az olajnyomás és töltés lámpa világít. Kulcs nélkül. Ó hogy az a....
Sanyival 15 percig jógáztuk, hogy most meg mi lett.
Meg lett. Akksi cserekor meglazulhatott az egyik testkábel :-S 10-es kulccsal fixre húztuk. Az autó helyre jött.
Itthon megkapta a kontakt spray-t, a gázpedál megjavult. Nem kicsi szívás kör 3 független minimális hiba miatt.
Akksi,+kontakt hiba+lelazult test kábel= biztos szórakozás egész délutánra :-)

Vettem egy alsó motorburklatot. Mert. Csak. Az én 146-omon legyen ilyen is, ezzel is több, mint egy használós, minden mindegy már autó.
Csoda hogy van hozzá. Még nagyobb csoda lett volna, ha könnyen fel is lehet tenni. A furatok végülis olyan helyre estek, ahol az alvázon is van valamiféle furat, de cseppet sem volt egyszerű felrögzíteni.
Középen a futómű bölcső egy használaton kívüli kis furatát kell használni. Nőgyógyászatilag egy csavart felülről bepiszkálni, alulról anyával felfogatni. Erre már mehet a burkolat.
Hátul mégrosszabb. Ott a padló első vízkifolyó furat volna a rögzítőpont. Gratula a tervezőnek :-S Ide kerestem olyan csavart, aminek a fejét be tudtam ütni a lyukon. Nem szép megoldás, de hatásos :-) Alátét, anya, jól meghúz. Hátsó rögzítőpont kész.
Elöl már sima ügy volt.
Így leírva 3 perc. Gyakorlatban akna nélkül, felváltva emelgetve az autó két oldalát, bő 2 órás izzadás a napon.
Most kész. Hogy jó e valamire, azt nem tudom, de az én 146-omon ilyen is van :-) Lehet placebo, de elsőre mintha halkabb lenne az egész. Majd látjuk...



0
538
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Zenebutik
- Filmek
- AlfaCity 2025 - július ...
- Spider
- Alfa történelem, híres ...
- 164-166
- Ugyanaz kicsiben
- Coffee - Minden ami kávé
- Adok-veszek
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV