SanyiJTD - főkép
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TwinSpark // 2020-04-08

Kicseréltem a felső vízcsövet, mert nem volt abban az állapotban amiben bíztam volna. Gyárival megegyező csövet nem találtam ,így rendeltem külföldről szilikont, ami hajlítható.
Megjött, beszereltem, nagyon örültem. Majd hazaértem ,és másnapra tócsa a kocsi alatt. Ezt eljátszottam 4x . (ilyenkor mindig víz leenged stb...) Műhelyben sosem szivárgott. Meguntam a gagyi awab bilincseket, "sajnos" olyan vastag ez a szilikon cső, hogy nem lehet akkora erővel meghúzni, hogy fogjon rendesen, mert hamar megszakad. Ezért teherautó bilincsekre cseréltem, most pengének tűnik.

Továbbá beszereltem a vízhőfok jeladót a vízkörbe. Még be kell vezetékelni az utastérbe, és nem feltűnő helyre eltenni ,vagy megpróbálni a gyári órára rákötni. Csak teszteltem egyelőre, nagyon frankón működik.

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TwinSpark // 2020-03-09

1-es fokozatban az ablaktörlő nem igazán akart működni, és utána visszaállni sem nagyon szeretett volna a megfelelő pozícióba, sokszor a szélvédő közepén megállt.

Piritu_blogja alapján abszolváltam a javítást.
Köszi!

Illetve közben eltört egy gumicső ami nyomja a balos ablaktörlőre a mosó folyadékot, ki volt már keményedve. Annak cseréjére is sort kerítettem.

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TwinSpark // 2020-02-22

23 évig Olaszország megőrizte az alját ,így továbbra is fent szeretném tartani ezt az állapotot. Leghátul találtam néhány minimális felületi rozsdát ahol nem volt gyárilag alvázvédő. Drótkorong, kémiai rozsdaátalakító, cinkspray, alvázvédő volt a recept. Ha már felbontottam egy dobozzal átfújtam az egészet.

Közben összeszereltem az átfényezett GTV-t :D

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TwinSpark // 2020-02-21

Az autót visszahelyeztem a forgalomba, és elvittem szervízre

Cserélve lett:

Olaj (Total racing 10w50)
Olajszűrő Filtron
Elötte motoröblítő
Karter csere, javítás, új csavar új tömítés (A régit rosszul hegesztették meg és folyatott)
Hajtókarcsapágyak (Glyco)
Szelepfedéltömítés (Elring)
Vezérműszíj szett vízpumpával (Gyári Original Ricambi)
Balansszíj, és annak a csapágya (dayco)
Kopogásérzékelő mivel törött volt, így cserélték (Bosch)
Kipuffogó Y tömítés
J.E. féltengely gumiharang
G12 fagyálló
Váltóolaj (Tutela ZC75) 2L
Vezérműtengely jeladó (attól függetlenül a hibakód továbbra is fentáll :( viszont az autón semmit nem kehet észre venni)
Ezzel kapcsolatban tippet elfogadok hátha találkozott ilyennel valaki...

+Munkadíj

KM állás 159.100

>> EseményAlfa GT 1.9 JTDm 16V // 2020-01-18

GT-nek és a 147-nek is lett végre garázsa.
Az alapot profi kőművesekre bíztam, a betont mixer hozta 6.5m3 ,C20, 6-os betonhalóval vasalva.

Az udvaron emelni kellett egy 30cm-t ez 12 teherautó földet ,és egy kamionnyi mészkövet jelentett.
Kapu elött 12 mèteren begyűrüztem az árkot teljesen ide is sok anyag kellett a befedèshez.

A garázs miatt 3 fát ki kellett vágni, és a kerítést elötte elbontani. Sok idő, munka, idegeskedés, szervezés, és pénz árán végre garázsban állnak a kocsik. A kapuk motorosan nyílnak. A kerítés egyelőre még ideiglenes, tavasszal jön az a project.

A garázs 7x6m Konstal Superline+ , +ajtóval +2db kapunyitó motorral szerelve.

 
>> EseményAlfa Spider / GTV 2.0 TwinSpark // 2020-01-17

Leköltöztettem a házhoz a GTV-t a bérelt garázsból ,így akár minden nap tudom nézegetni :D

Dzsumbuj írtással kezdődött a történet, amit az előző tulaj ránkhagyott, aztán új kerítéssel folytatódott hátul (Ide jön majd még belátás gátló)

Betonalap öntést mi csináltuk,nyilván nem egy profi munka, de vasalva, 15cm vastagságban lett csinálva.Arra,hogy ráálljon a kocsi, tökéletes. :D
Egy rámpát kell még tavasszal önteni elé, mert most igen körülményes a bejárás.

Az ünnepek miatt ,vagy 1.5hónap volt mire hozták a garázsokat.

A GTV garázsa amúgy semmi extra, max annyi ,hogy erősített horganyzott szerkezettel kértem ,és az eleje feketére van festve,hogy ne virítson egy bádog az udvar végén.
Téli álom vége : 2020.03.01.

 
>> Tuning és extraAlfa GT 1.9 JTDm 16V // 2020-01-03

Szerettem volna kicsit lejjebb szigetelni a külvilágra és utastérbe szűrődő hangokat ,ezért kibéleltem a géptető belsejét zártcellás hangszigetelő szivaccsal, külsején alumínium borítással. Igazából időtöltésnek jó volt, mert semmi különbséget nem vettem észre. :D

 
>> SzervizAlfa GT 1.9 JTDm 16V // 2019-12-11

Lecsereltem az olajat, igaz nem egeszen 7000km-t mentem vele, de sokat varosoztam, keveset hasznalom manapsag hosszu tavra, es igy lattam jonak.
Illetve kapott 2db bosch ablaktorlo lapatot is.

 
>> AutóápolásAlfa GT 1.9 JTDm 16V // 2019-11-07

A bal fényszóróm xenonja nem kívánt világítani. Lebontottam az elejét ,és feltártam,hogy hány darab 10ezresbe fog ez nekem kerülni. A trafót kivettem a lámpa alján, pár láb nedvességet kaphatott, már elvolt zöldülve. Kontaktspray mindenhova, levegővel kifújattam és jó lett. A másik probléma a rohadt ledes helyzetjelzők, emiatt majd bonthatom le az elejét mégegyszer.
Továbbá a párásodással nem tudok mit kezdeni a fényszórón...

Ezután még volt egy pár órám, lemostam, fényesítő pasztával átfutottam rajta (durvázásra nem volt szükség) ,azután pedig átwaxoltam a tél elött.

 
>> EseményAlfa Spider / GTV 2.0 TwinSpark // 2019-11-03

Kivonattam a forgalomból. Forgalomba visszahelyeződés automatikusan : 2020.03.01.
A téli felkészítést még nem kezdtem el, mert a GTV garázsa még kicsit zsufi, addig a műhelyben pihen.

update: kipakoltuk a garazst, gumikat tulfujtam kicsit, ablakmosot kinyomattam, es bealltam a garazsba. 3 hetente azert beinditom.