SanyiJTD - főkép
>> SzervizAlfa 156 1.9 JTDm 16V // 2018-11-29

Nem tudom hányadik ilyen blogom már ,de kb. az összes autómnak volt valami gebasz a kulcsával :D

A történet kezdete,hogy így vettem, a csomagteret nyitja, de az ajtókat nem. Bal oldalról valami bidám-bidám fel akarta egyszer törni ,szóval csak jobb oldalról volt kulcsal nyitható ,ami nem túl elegáns, és egyben macerás is. Ma elégeltem meg ,mikor reggel befagyott, pedig elötte nap fújtam be, érdekes...

Elbaktattam a garázsba a GT-ért ,és azt használtam napközben, illetve elvittem a kulcsot forrasztatni.

Mivel a sok nyomkodástól a mikro kapcsoló tetején levő gumi "izé" elfoszlott, így a kellett egy másik mikrokapcsoló. Szerencsére a donor cabrio 156 kulcsa még megvolt ,szóval így szállíttattam a műszerésznek ,hogy rakja át.

Hamar meg is lett, örültem neki, hazajöttem, összeraktam. Semmi. Se nem nyit, se nem zár, már csomagteret sem, slusszpoén,hogy el sem indul a kocsi. (immo hiba)
A GT-mnél rátanításnál pont ez volt, nem reagált, majd pár perc múlva működött. Itt is ugyan ez történt. Itt MES-el tanítás nem lehetséges, így gyujtáson nyomkodtam az összes létező módszerrel a gombokat, hát valamelyik bevált . :D

Oké, nyit-zár, de az immo továbbra sem jó. Szétszedtem sokadszorra, akkor vettem észre,hogy a chip kieshetett. Felfedező útra indultam a szőnyegre, míg végül megtaláltam ,és működik tökéletesen.

A kulcsház hagy némi kívánni valót maga után, ezért rendeltem egy másikat. Ahogy sokan mások is, ebay, aliexpress stb. Viszont!
Ezek nagyrészt nem stimmelnek ,szétszedett képen gyönyörűen látni,hogy a 2gombos távirányítók valahogy a 3 gombosból vannak átmókolva, és sok minden teljesen más.
Ebayen Angliából viszont találtam megfelelőt, legalábbis képről ,így azt rendeltem meg. Az ára a kétszerese a kínainak, bár így sem vészes, de nagyobb eséllyel lesz összeszerelhető ,és 1hét alatt megérkezik. Erről majd később.

update: Megjött Angliából a kulcs. Már alapból elállt nem kicsi, a belseje ugyan az,mint a kínai 1.5dollárosnak. Átbaszás, vissza fizették az árát. A kulcstartó rész a gyárinak eltört ,azt és az emblémát legalább tudtam hasznosítani.

 
>> Tuning és extraAlfa Spider / GTV 2.0 TwinSpark // 2018-11-25

Elkezdődött az alkatrészek beszerzése tavaszra.
Végre szereztem ültető rugókat Ausztriából. Hibátlan állapotúak.
20euro+10euro posta. Köszi Adrián

 
>> SzervizAlfa 156 1.9 JTDm 16V // 2018-11-20

Az ex tulaj nem tudott pontos adatot mondani,hogy mikor lett cserélve a vezérlés (ő nem is cseréltetett) ,az asszem' meg nekem nem elég ,így lecseréltettem. Egyébként nem volt régi szíj, még ment volna ,de biztos ami tuti.
Kapott új fagyállót is.

Cserélve lett továbbá az alsó turbócső, egy utángyártottra, ami meglepően jó minőségű, sokkal vastagabb anyagból van ,mint ami rajta volt. Cserélve lett pár résolajcső, mert könnyezett, és pár bilincs az üzemanyag rendszeren, szintén ez miatt.

Vezérlésszett, vízpumpával : Gates
309500km

 
>> Tuning és extraAlfa 156 1.9 JTDm 16V // 2018-11-08

Szert tettem egy szett gyari kuszobre.
Szinre fujtam,masnap pedig felragasztottam. Sikaflex 227-el. Alulra meg kap par csavart. Sokat dob rajta, szep lett.

 
>> AutóápolásAlfa 156 1.9 JTDm 16V // 2018-11-08

Első körben emblémákat feketére cseréltem a kopott gyárik helyére.

Utána fújható gumival a scudettot vettem kezelésbe, mert a króm nem volt a legszebb állapotban ,meg amúgy is agresszívabb szerintem feketén. Úgy gondoltam ,hogy a ködlámpa takarókat is próba képpen lefestem, aztán úgy is maradt, mert szerintem szebb, mint színesen, talán szélesít kicsit rajta.

Levettem a szürke hályogot a lámpáról :) A bal lámpa csúnyán matt ,és besárgult volt.
Ez is orvoslásra került.

Ha már ennyire belejöttem a feketítésbe, és a festékboltba voltam ,kevertettem fekete festéket RAL 9005 (itt legalább meglesz) ,és lefújtam a tetejét. Szóval ez is megvan :)

 
>> SzervizAlfa 156 1.9 JTDm 16V // 2018-11-06

Olaj és szűrők cseréje megtörtént.
motul 5w40
ufi szűrő
sct olajszűrő

~ 309000km .

Csak ,hogy ne menjen minden simán, az olajleeresztő úgy bele votl tépve,hogy az imbusz átfordult rajta, mint kés a vajban. 1óra alatt azért kiszedtem. Szerencsére minden "új" autóhoz amit szervízelek rendelek új leeresztő csavart, most sem lett ez másként.

Ja, a motorburkolatot kicsit kicicomáztam, autó gyári színe, fekete betűkkel.

 
>> SzervizAlfa 156 1.9 JTDm 16V // 2018-11-05

Szembe jott a hirdetes, hat nem tudtam otthagyni. :)
Rohangalosnak hasznalom, igy a GT mehet a garazsba, es sokkal ritkabban kell elobujnia katyukkal telitett orszagunkba pattogni.

A kocsi ruhaja azert hagy nemi kivetni valot. 5meterrol egesz szep :) Az elejen brutal sok a kavics felverodes, rengeteget ment autopalyan.Ez latszik a km-en ami meghaladta a 300ezret, viszont az auto szerkezeti allapotan is ,ami patent.

Elso korben egy lyukas turbocsovet kellett befoltozni -ideiglenesen-. Okadta a kormot, es semmi ereje nem volt. Ezt orvosoltam egyelore, majd kap egy ujat.
Nemregiben csereltek benne olajat, de 10w40-et toltott bele a szerelo ,amivel en nem ertek egyet, szoval holnap csere friss 5w40-re.

Rozsda: Meglepoen jo allapotu, az aljan semmi nyoma rohadasnak. A kuszob hatso reszen kivul volt nemi korrozio elol ahol talalkozik a kuszob es a sarvedo, illetve a csomagter belseje. Semmi sem lyukadt at, a lemez meg eros.
Kikoszorultem, epoxy primer-t kapott, alapozot, majd felrucsiztem a kuszobot. Szinre is fujtam, bar az felesleges, mert kap egy gyari kuszobspoilert, de ha mar csinaltam... mindegy.

Mikor megvettem valami fanak a nedve mindenhol ra volt folyva, iszonyu nehezen jott le. Az ajtok alja vegig katranyos volt, a a felnik sem mostanaba lettek letakaritva. Nagyjabol lecsutakoltam, de elvittem kozmetikaba, hogy vegyszerrel szedjek le a katranyt en nem kivantam kinlodni vele. Egyuttal lemosattam a motor teret is.Ott is meg kell oldani azt a keves ganyolast amit valaki eszkozolt. Amugy szep lett. Hatso rendszamot felragasztottam, megcsinaltam a rendszam vilagitast,mert az egyik felig ki volt esve, a masik sziloval beragasztva. Gyonyor volt. Donor autobol kivettem, ebbe at, boldogsag. Vagyis reszben , kozben kiegett egy izzo, na bumm , micsoda tragedia 😁

Naprol napra alakul, majd jelentkezem :)

 
>> SzervizAlfa GT 1.9 JTDm 16V // 2018-10-11

Egyik pillanatról a másikra a távvezérlő se kép, se hang.

Raktam bele új duracell elemet kis naívan ,persze semmi sem történt. Sokan panaszkodtak erre különböző fórumokon ,de megoldást nem igen találtam rá. Reménykedtem ,hogy nem a kulcs ment tönkre, mert akkor az egy 25-35.000 ft-os történet (a másik GT-hez kellett új anno) .

Tudtomra adták ,hogy tanítható MES-el ,de persze ehhez kell a kód kártya. Fogalmam sem volt,hogy megvan-e ,de szerencsére megvolt az autóhoz. Feltanítottam ,de nem akart működni. Aztán megint, aztán megint. Semmi.

Elpakoltam mindent, mérgelődés közben rányomtam a gombra, és működik. Valószínű kell egy gyújtás fel-le is. Szóval akinek ilyen gondja van, ez a megoldás.
Hogy miért dobta el a jelet arról fogalmam sincs...

 
>> Tuning és extraAlfa GT 1.9 JTDm 16V // 2018-10-09

Felkerült egy 147 Q2 szett, amire gyorsan le is csaptam. Az 17" , nem 18" ,mint a GT Q2, így éppen optimális lett télre.

Bár volt téli szettem, de ez úgy gondoltam jobban fog tetszeni.

Persze a küllői meg voltak gyalulva, tehát fényezhettem újra, meg a gumikat is eldobtam amik rajta voltak.

Megszáradt, ma átgumiztattam, és fel is tettem az autóra. Keveset használom ,így kb. tökmindegy,hogy most ,vagy 2 héttel később.

Kapott nyomtáv szélesítőket a nagy fék miatt, viszont ami meglepetés,hogy ez a felni elfér nyomtáv nélkül is (!!) Úgy viszont senkinek sem ajánlom, nagyon beesik alá, még így sem az igazi, főleg a blackline után, de barátkozom vele :)

Az utolsó képen szereplő 17-es felnim eladó. Ez volt az előző téli alig futott, a fényezése is hibátlan! 70ezer a szett.
ELKELT.

>> EseményAlfa Spider / GTV 2.0 TwinSpark // 2018-09-24

Mai nap lemostam, tankoltam még bele benzint, az ablakmosót kiürítettem, és feljebb fújtam a gumikat, végül kivonattam a forgalomból március 11.-ig

Tavasszal pedig indul a nagy project ezzel az autóval, nagyon várom már :)
Szinte km-re pontosan 1000 km-t használtam, ami nagyon nem sok, de csak 1 hónapot használtam ,azt is párhúzamosan a másik autóval, ergo nem napi szinten. Ez alatt nem kellett olajat rátöltenem.