Elkezdődött az alkatrészek beszerzése tavaszra.
Végre szereztem ültető rugókat Ausztriából. Hibátlan állapotúak.
20euro+10euro posta. Köszi Adrián


Az ex tulaj nem tudott pontos adatot mondani,hogy mikor lett cserélve a vezérlés (ő nem is cseréltetett) ,az asszem' meg nekem nem elég ,így lecseréltettem. Egyébként nem volt régi szíj, még ment volna ,de biztos ami tuti.
Kapott új fagyállót is.
Cserélve lett továbbá az alsó turbócső, egy utángyártottra, ami meglepően jó minőségű, sokkal vastagabb anyagból van ,mint ami rajta volt. Cserélve lett pár résolajcső, mert könnyezett, és pár bilincs az üzemanyag rendszeren, szintén ez miatt.
Vezérlésszett, vízpumpával : Gates
309500km



Szert tettem egy szett gyari kuszobre.
Szinre fujtam,masnap pedig felragasztottam. Sikaflex 227-el. Alulra meg kap par csavart. Sokat dob rajta, szep lett.


Első körben emblémákat feketére cseréltem a kopott gyárik helyére.
Utána fújható gumival a scudettot vettem kezelésbe, mert a króm nem volt a legszebb állapotban ,meg amúgy is agresszívabb szerintem feketén. Úgy gondoltam ,hogy a ködlámpa takarókat is próba képpen lefestem, aztán úgy is maradt, mert szerintem szebb, mint színesen, talán szélesít kicsit rajta.
Levettem a szürke hályogot a lámpáról :) A bal lámpa csúnyán matt ,és besárgult volt.
Ez is orvoslásra került.
Ha már ennyire belejöttem a feketítésbe, és a festékboltba voltam ,kevertettem fekete festéket RAL 9005 (itt legalább meglesz) ,és lefújtam a tetejét. Szóval ez is megvan :)



Olaj és szűrők cseréje megtörtént.
motul 5w40
ufi szűrő
sct olajszűrő
~ 309000km .
Csak ,hogy ne menjen minden simán, az olajleeresztő úgy bele votl tépve,hogy az imbusz átfordult rajta, mint kés a vajban. 1óra alatt azért kiszedtem. Szerencsére minden "új" autóhoz amit szervízelek rendelek új leeresztő csavart, most sem lett ez másként.
Ja, a motorburkolatot kicsit kicicomáztam, autó gyári színe, fekete betűkkel.



Szembe jott a hirdetes, hat nem tudtam otthagyni. :)
Rohangalosnak hasznalom, igy a GT mehet a garazsba, es sokkal ritkabban kell elobujnia katyukkal telitett orszagunkba pattogni.
A kocsi ruhaja azert hagy nemi kivetni valot. 5meterrol egesz szep :) Az elejen brutal sok a kavics felverodes, rengeteget ment autopalyan.Ez latszik a km-en ami meghaladta a 300ezret, viszont az auto szerkezeti allapotan is ,ami patent.
Elso korben egy lyukas turbocsovet kellett befoltozni -ideiglenesen-. Okadta a kormot, es semmi ereje nem volt. Ezt orvosoltam egyelore, majd kap egy ujat.
Nemregiben csereltek benne olajat, de 10w40-et toltott bele a szerelo ,amivel en nem ertek egyet, szoval holnap csere friss 5w40-re.
Rozsda: Meglepoen jo allapotu, az aljan semmi nyoma rohadasnak. A kuszob hatso reszen kivul volt nemi korrozio elol ahol talalkozik a kuszob es a sarvedo, illetve a csomagter belseje. Semmi sem lyukadt at, a lemez meg eros.
Kikoszorultem, epoxy primer-t kapott, alapozot, majd felrucsiztem a kuszobot. Szinre is fujtam, bar az felesleges, mert kap egy gyari kuszobspoilert, de ha mar csinaltam... mindegy.
Mikor megvettem valami fanak a nedve mindenhol ra volt folyva, iszonyu nehezen jott le. Az ajtok alja vegig katranyos volt, a a felnik sem mostanaba lettek letakaritva. Nagyjabol lecsutakoltam, de elvittem kozmetikaba, hogy vegyszerrel szedjek le a katranyt en nem kivantam kinlodni vele. Egyuttal lemosattam a motor teret is.Ott is meg kell oldani azt a keves ganyolast amit valaki eszkozolt. Amugy szep lett. Hatso rendszamot felragasztottam, megcsinaltam a rendszam vilagitast,mert az egyik felig ki volt esve, a masik sziloval beragasztva. Gyonyor volt. Donor autobol kivettem, ebbe at, boldogsag. Vagyis reszben , kozben kiegett egy izzo, na bumm , micsoda tragedia 😁
Naprol napra alakul, majd jelentkezem :)




Egyik pillanatról a másikra a távvezérlő se kép, se hang.
Raktam bele új duracell elemet kis naívan ,persze semmi sem történt. Sokan panaszkodtak erre különböző fórumokon ,de megoldást nem igen találtam rá. Reménykedtem ,hogy nem a kulcs ment tönkre, mert akkor az egy 25-35.000 ft-os történet (a másik GT-hez kellett új anno) .
Tudtomra adták ,hogy tanítható MES-el ,de persze ehhez kell a kód kártya. Fogalmam sem volt,hogy megvan-e ,de szerencsére megvolt az autóhoz. Feltanítottam ,de nem akart működni. Aztán megint, aztán megint. Semmi.
Elpakoltam mindent, mérgelődés közben rányomtam a gombra, és működik. Valószínű kell egy gyújtás fel-le is. Szóval akinek ilyen gondja van, ez a megoldás.
Hogy miért dobta el a jelet arról fogalmam sincs...


Felkerült egy 147 Q2 szett, amire gyorsan le is csaptam. Az 17" , nem 18" ,mint a GT Q2, így éppen optimális lett télre.
Bár volt téli szettem, de ez úgy gondoltam jobban fog tetszeni.
Persze a küllői meg voltak gyalulva, tehát fényezhettem újra, meg a gumikat is eldobtam amik rajta voltak.
Megszáradt, ma átgumiztattam, és fel is tettem az autóra. Keveset használom ,így kb. tökmindegy,hogy most ,vagy 2 héttel később.
Kapott nyomtáv szélesítőket a nagy fék miatt, viszont ami meglepetés,hogy ez a felni elfér nyomtáv nélkül is (!!) Úgy viszont senkinek sem ajánlom, nagyon beesik alá, még így sem az igazi, főleg a blackline után, de barátkozom vele :)
ELKELT.
Az utolsó képen szereplő 17-es felnim eladó. Ez volt az előző téli alig futott, a fényezése is hibátlan! 70ezer a szett.






Mai nap lemostam, tankoltam még bele benzint, az ablakmosót kiürítettem, és feljebb fújtam a gumikat, végül kivonattam a forgalomból március 11.-ig
Tavasszal pedig indul a nagy project ezzel az autóval, nagyon várom már :)
Szinte km-re pontosan 1000 km-t használtam, ami nagyon nem sok, de csak 1 hónapot használtam ,azt is párhúzamosan a másik autóval, ergo nem napi szinten. Ez alatt nem kellett olajat rátöltenem.


Ha először látod ezt a címet, jogosan merül fel benned a kérdés,hogy ez mi a lósz@r.
Én is így álltam a kérdéshez, sosem hallottam ilyen szenzorról.
Be-be dobta néha a ABS SYSTEM failure kódot, kikapcsolta az ESP-t ABS-t, minden velejáró dolgot. Majd eltünt,egy hónapig nem láttam. Aztán KUL elött 2nappal megint bejött, és el sem tűnt. Hát gyorsulás elött nem poén ha nincs ABS. Nagyon nem.
Meg hát amúgy sem.
Kiolvastam ,pörgés szenzort dobott ki, kis nyomozás után rátaltam,hogy mi a bánat ez.
Gondoltam hamar rendelek egy újat, hát erről lettetem ,mert 88-140ezer forint között mozog. Találtam bontott jót 3ezerért. Az kicsit barátibbnak hangzott. Fiat Stilitol a Maseratiig ugyan ez van benne egyébként... Műszerfal alatt könnyen cserélhető, hibatörlés és jöhetett a teszt. KUL elött még beugrott egy pesti hétvége, 450 hibamentes km meggyőzőnek tűnt, és KUL-on is sikerült elég rövid féktávokat venni az autóval :) 5. képen látszik is, épp orra esek :)
Ja és ha már KUL, remekül éreztem magam attól függetlenül ,hogy a reptér milyen körülményeket produkált... Köszönjük a szervezőknek. Az autóm korrektül megy, azzal pedig elégedett voltam :)








4
463
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Félig Off-os autók (egy...
- Spider
- Junior
- Coffee - Minden ami kávé
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Motorsport
- Gumi, felni, futómű
- Alfa reklám
- Találkozások
Tagok
Új tagjaink
- benebp
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki