SanyiJTD - főkép
>> SzervizAlfa 156 2.4 JTD 10V // 2013-05-23

Történetem azzal kezdeném ,hogy egyik este szépen leraktam a garázsba az autóm.

Másnap mennem kellett volna reggel vele, gyújtás, start, majd semmi.

Baszki ,lemerült az akksi? Töltőre fel!

Kb. 4 óra múlva már tényleg sürgős dolgom volt, időre kellett -volna- mennem, ennyi idő alatt biztos töltött az akksiba annyit, hogy elinduljon. Indítózok teker felet a motor.
Na neeeeeeeeeeeee, rohadtköcsögolaszbuziszemétládarohadjmeg.

(ismerjük magunkat)

Másnap írogattunk a fórumba, volt aki akkumulátor-ra volt aki önindítóra gyanakodott.

Én is inkább az utóbbi felé orientálódtam, fel is hívtam egy közeli szerelőt, hogy szét kéne kapni ,meg még 1-2 dolgot megjavítani az autón.

Tegnap este átgurult, majd 1perc alatt megállapította ,hogy rosszul testel le az autó.

Jó oké, ezt már megoldom én is.

- Ma visszakerestem a testkábelt kivettem az akksit, akksitálcát, mindent ami útba volt.

Megtaláltam a bűnöst, tiszta rozsda volt a csavar, a kábel vége pedig tiszta oxid.

WD 40 barátom volt, sikerült nagy nehezen meglazítani az anyát anélkül ,hogy lesarkozódott volna.

A sarut megcsiszoltam , kapott új alátétet, és az anya is ugyan olyan önzárosra lett cserélve.

Találtam még 1 test kábelt az akksi tálca elött, azt is felcsiszoltam biztos ami tuti.

Minden vissza a helyére, láss csodát tökéletesen indul. Talán sose indul ilyen könnyedén.

Én meg már önindítót akartam felújíttatni ,venni...

>> SzervizAlfa 156 2.4 JTD 10V // 2013-05-23

Tegnap kicseréltük a hűtőt.
Amint kiszedtük a régit (még a gyári) láttuk milyen, hát nem csoda,hogy izzadt szegényem.
Szörnyű állapotban volt.
A csere beletelt vagy 4 órába, szívás volt, végül alulról szedtük ki.

A másik hűtő vastagabb volt a réginél ,de szerencsére gond nélkül elfért.
Tesztkörön kiderül,hogy nem oldotta meg a melegedési gondom, így most keresgélek tovább.

De legalább nyugodt vagyok ,hogy ez is ki van cserélve...

Természetesen a folyadékok is cserélve lettek foszfátmentes fagyállóra, és ioncserélt vízre.

Nem új hűtőt kapott, unokabratyónak bontott 56'-ból még volt egy nagyon jó állapotú hűtője (Valeo), azt szereltük be.
Csak a régi hűtőt fényképeztem le a másikat elfelejtettem...

 
>> Tuning és extraAlfa 156 2.4 JTD 10V // 2013-05-19

Tud szépen szólni egy dízel?
Nézd meg a videóm ,és döntsd el te!
Nincs katalizátor, és a hátsó dob is átmenő. A rendszer gyári 60-as.
Én odáig meg vissza vagyok :)
Múlt hétvégén felakadtam egy kapuvasra , így a flexi csövem kifúj ,ez a videón is látszik :D

2,4 JTD sound

>> Tuning és extraAlfa 156 2.4 JTD 10V // 2013-05-03

Lecseréltem az akksi sarut.
Ennek oka, hogy nem lehetett valamilyen oknál fogva teljesen meghúzni, így többször volt ,hogy mikor ráadtam a gyújtást se kép-se hang. Géptető fel, megmozgattam a sarut, és mentem. Ennek sok értelmét nem láttam, így rendeltem sarukat.

A másik ok,hogy a gyári okádék kinézetű, ez azért barátságosabb.
És a hifi tápkábelének is van hely.

 
>> Tuning és extraAlfa 156 2.4 JTD 10V // 2013-04-30

Kapott egy kicsit más design-t a GTA felni szettem, ennek két oka van!

1. Padkázva volt az összes, mindegyiken volt valamilyen fajta sérülés.

2. Kicsit szerettem volna feldobni őket.

-Első körben a padkanyomok eltüntetésével kezdtem, kicsiszoltam az alumíniumból ez nem ,ment olyan könnyen ahogy gondoltam, kicsi volt a hely, a gumikat eszem ágában sem volt leszedetni...

-Miután ezzel megvoltam ,kezdetét vette a "patkók" és a "perem" fémig csiszolása, ugyanis ide polírt terveztem. Na ez egy hatalmas oboázás követte, de egy délután alatt csak-csak sikerült összehoznom.

-A felnik többi részét 800-as vízbe csiszoltam, azaz megmattítottam.

Miután ezzel megvoltam ki kellett ragasztani a "patkókat" Jól gondolod, itt jött egy 4órás kiragasztás , istenem ,de jó is volt... :)
Az egyiket már átpasszoltam barátnőmnek,mert már beállt a nyakam !
Ezekhez dekorszalagot kell használni ,ugyanis mással lehetetlen kiragasztani...

- Kiragasztás után jöhet a zsírtalanítás, majd a fényezés.

A fényezés úgy állt össze,hogy egy alap merci színre ráfújtam kék gyöngyház réteget, ezzel kap egy kék csillogást a napon, meg kicsit elviszi az ezüst színt...
A bázisok után 2réteg brutál vastag lakkréteggel zártam a rétegeket, és türelmetlenül vártam, hogy leszedhessem a maszkolást, kivihessem ,és visszarakhassam az autóra!
Szerintem egész jó, és persze egyedi, nincs senkinek ilyen.

1. kép : Ilyen padkanyom volt az összesen, így került hozzám, nem maradhatott így!
2. kép : Kész a polír :)
3. kép : Kiragasztva végre, fényezésre kész!
4. kép : Bázisrétegek, lakk felhordva, gyönyörű!

További képek meg már magukért beszélnek, íme a végeredmény!

>> Tuning és extraAlfa 156 2.4 JTD 10V // 2013-04-30

Megelégeltem ,hogy tiszta karc, olaj, zsír a motorburkolatom, így leszedtem, és lefényeztem nagy szemcsés merci ezüstre.

Sikertelen pirosra festés után kezdtem az egészet elölről, majd megkértem a barátnőm ,hogy ugyan fitogtassa már meg festegető tudását ,és fesse ki a betűket, számokat.
Nagyon szép lett ezután kapott 2réteg kék gyöngyház réteget, majd 2 réteg lakkot...

Nem szembetűnő a változás, de elégedett vagyok!

>> Tuning és extraAlfa 156 2.4 JTD 10V // 2013-04-26

Íme a képek a mostani állapotról!

A felnik még kapnak egy kisebb esztétikai felújítást, mert ráfér. Szegényre jobban kellett volna vigyázni! Illetve 1-2 apróbb módosítást még tervezek!

 
>> Tuning és extraAlfa 156 2.4 JTD 10V // 2013-04-26

Kicserélődtek végre a lengőkarok, lengéscsillapítók, és a stabilizátorok.

Nem volt könnyű menet, mert össze volt rohadva kb. minden ,mindennel.
Van amit melegíteni kellett lángal, csak úgy adta meg magát.

Elöl nem lehet koppra tekerni ,mert beleér a lengéscsillapító állító anyája, a csonkállványba...

Hátul le lehet rakni koppra, de akkor meg ugye ferde az autó.
Szóval úgy túl alacsony nem lett, kompromisszumot kellett kötnöm.

Olyan 90mm-el vagyunk jelenleg alacsonyabbak, mint egy gyári 56' . /később összemérjük/

A gondok szerelés közben halmozódtak, először egy fém fékcső tört el, azért futkoztam ,hogy szerezzek, réz fékcsövet kapott. Remélem örök lesz, mint a szegénység.

Utána észrevettük,hogy a váltótartó bak ki van szakadva, megint rohangálni-telefonálgatni alkatrészért...

Összerak, újra tesztkör, most is zörög valami. A féktárcsa mögötti fém védőlemez zörgött, hiába volt meghúzva, már megkezdte az idő vasfoga. Ez is csere érett lesz, jelenleg nincs is fent, majd szereznem kell egy másikat.

Röviden tömören most már tudtam használni, pár km-t beleraktam.

Komfort = 0 , rugózás kb. 1cm, pattog,mint egy gumilabda. Nem hiszem ,hogy fogok gyorshajtás miatt csekket kapni :)

Akik el vannak kényelmesedve azoknak ez nem való.
Az emelő sem fér alá, most hurcolhatok egy vastagabb deszkát magammal... :D

Képek hamarosan :)

>> SzervizAlfa 156 2.4 JTD 10V // 2013-04-21

Megjöttek az alkatrészeim.
Holnap ha isten is úgy akarja beépítésre kerül a lengéscsillapítókkal együtt.

-Alsó lenkőkarok
-Felső lengőkarok
-Stabilizátor pálcák előre
-Stabilizátor pálca hátra
-Kormány gömbfej
-Kormánymű gumiharangok jobb-bal

>> Tuning és extraAlfa 156 2.4 JTD 10V // 2013-04-20

Felniváltásra adtam a fejem, lecseréltem a féltve őrzött Novitec N5 garnitúrámat, gyári GTA garnitúrára! Régi vágyam volt már, tegnap mentünk el érte.

Ennek a legnagyobb oka, hogy a 18-as kerékre, ami 225/40R18-as gumival van szerelve nem lehet normálisan ráengedni a karosszériát, pedig most az a cél.

215/40R17-es gumikkal van szerelve, ez még csak a 4centis ültetéssel van fotózva, a futómű még nem került alá sajnos. De egész barátságos szerintem :)