Készen lett a középső mérőórák -üzemanyag,óra,vízhőfok mérő- világítása is.
Habár nem ment minden olyan zökkenő mentesen ,mint a 2 nagy mérőórával.
Itt ugyebár szét kell bombázni mindent:
-fejegység
-klíma vezérő tekerőo
-hamutartó (2 csarlakozó van mögötte)
-további 2 csatlakozó az elakadás jelzőnél
-váltószoknya
-egy halom csavar
-végül maga a középkonzol borítás
Miután ezzel megvagyunk kivesszük az óracsoportot. Semmilyen bonyolult dolog nincs benne, hátul egy csatlakozó található, azt kihúzzuk.
Bemenekülünk a januári hidegből , nekiállunk szétszedni az órát.
Elöljáróban az átlátszó műanyagot vesszül le, majd egy fekete részt. (apró csillag csavarok fogják,és tartó fülek)
A technika ugyan az,mint ezelött. Mutatók le, számlap le, számlap csiszolás, piros fólia ragasztás, majd összeszerelés.
Minden mehet össze, látszólag minden rendben!
Ráadom a gyujtást, a vízhőfok alapból felmegy 60fokra, üzemanyag is nagyon fals értéket mutat.
Kiműtettem megint majd bennt szétszedtem-összeraktam 3x, még mindig nem jó.
Mérgemben úgyhagytam, gondoltam majd holnap!
Volt egy elméletem ,hogy akkor valószínület gyujtáson kell visszarakni a helyes értékekre a mutatókat. Nálam ez teljesen bevált, a fals értékek már a helyeset mutatják.
Itt nagyon fontos ,hogy az üzemanyag szintet vagy jelölt be, vagy fotózd le, meg is jegyezheted, lényeg, hogy tudd hova kell visszatenni a mutatót!
Tanulj a hibámból ,így jár az az ember aki kisérletezik :D
Lényeg ,hogy minden klappol, sok sikert !




Mindig is tetszett a sportcsomagos órája, a piros világítás miatt.
Lehetőségem adódott egyszer ,hogy lecseréljem, de nem tettem.
Azért nem, mert a fekete óra magában nem tetszik ,snassz, az ezüst sokkal jobb.
Csak ,hát ugye ronda zöld a világítása.
Elhatároztam ,hogy átépítem valahogy pirosra.
Vettem T5 piros SMD ledeket, ami persze nem passzoltak a foglalatba, így ezt a tervet el is vetettem.
Tegnap viszont egy ismerősöm nekiállt a Fiatját átalakítani zöldről fehérre. A megoldás képekben illusztrálva volt.
Annyi a lényeg,hogy a számlapot valamilyen úton-módon meg kell szabadítani a zöld festéktől.
Vegyszerrel, vagy csiszolással. Én az utóbbit alkalmaztam.
Miután le van csiszolva a zöld festék ,megkezdődhet a színezés.
Gondolkoztam ,hogyan lehetne, eszembe jutott ,hogy a Puntóm után még maradt piros lámpafóliám, így azt ráragasztottam a számlap hátoldalára.
Nagyon jól színez, anno azért is szedtem le a lámpáról ,mert az index is piros lett tőle.
Egyedüé a KM számláló világításával nem vagyok megelégedve, ugyanis nem sikerült szétszednem ,így magára a "kijelzőre" ragasztottam lámpafóliát!
De legalább nem zöld...
Szerintem így is frankó ,bár kapni fog új izzókat mindenhova, mert valahol fényesebben világít picit (na ott jó az izzó :D)
Középkonzol még hátra van, de jó is lesz....... (:



Várom már a tavaszt, hogy a Novitec-et visszarakhassam (bár a jövője bizonytalan)
Kis apróságot már kapott is, fém alfás szelesapkákat!
Van a szetthez egy kis kulcstartó, mely egyben villáskulcs.
Jól rálehet húzni, így a nem felkészült(10-es villásal felszerelt) kis hülye gyerekek nem tudják levenni.
Meg még jól is mutat a kulcsom mellett.
Ja , és van még 1 szettem , eladó!
És ez itt a reklám helye! :)))



Pótoltam a hiányzó gyári, sportcsomagos középkonzol egy fontos részét, a hamutálat.
Amikor a fa -hatású- középkonzolt kevlár -hatású- ra cseréltem ,nem járt hozzá hamutál, így ideiglenesen lefóliáztam a fa tartót carbon fóliával.
Ma sikeres csere történt.
Gyerekjáték , korom sötétbe 3perc alatt megvolt.
Lenyitod, felül 2 csavar fogja, kihúzod, 2csatlakozót széthúzod a hátulján ,az újjal összedug, visszarak a helyére,csavarokat szintén, és kész.


Nagyon kattogtak már a féltengelyeim, egy szerelő barátom kicserélte őket, tökéletes állapotú bontottra! A gumiharangok is tökéletesek voltak, azokat se kellett venni.
Nagyon jó munka lett, bye bye kattogás!
Hátsó féktárcsák is cserélve lettek, betétbe 1000km van, így azok maradtak amik voltak.
A szervóolaj fekete volt, nehéz volt tekerni a kormányt, , így mondtam a szerelőmnek azt is cserélje le. Tökéletes lett. Mintha más autóba ülnék!
Ja , és a szelepfedél tömítést is cseréltettem, Victor Reinz-re!
Kinyitom az ajtót, és csendben nyílik. -mostmár-
Nem úgy ,mint eddig, még az 5 házzal arréb levő szomszéd is hallotta .
Rohadt egyszerű meglazultak az ajtóhatároló csavarjai.
Ha ilyen gondod van ezzel kezd ,én már majdnem vettem határolókat...
Öröm bódottá'

Ismét meg lett polírozva a gép, nem elhanyagolandó ez a téli hónapokban sem!
Magam csináltam, polírgéppel, kb. másfél órát vett igénybe.
Csak fényesítővel mentem át rajta. Elötte persze le kellett mosni.
Mire végeztem rámsötétedett, így a képek megint ratyik :D
De hidjétek el ,fasza lett :)
Ja, a műanyagokat leápoltam epres szilikon spray-vel nagyon jó illata van tőle!


Ma elég sokat foglalkoztam a kocsival ,ezt is megejtettem.
Elég okádék volt már rajta a fólia (gyári?!) festeni rohadtul nem volt kedvem
-durva tőlem ilyet hallani-
Így inkább lefóliáztam. Viszontlag hamar megvolt, egyedül csináltam szóval nem túl nehéz művelet!


Sokunk küszköd a problémával ,hogy "foghíjas" a pótféklámpája, kiégnek az izzók.
Ennek most -remélhetőleg- véget vetek, kapott egy 15SMD ledből álló ledszalagot.
Kevesebbet eszik, nagyobb a fényereje, és sokkal hosszabb az élet tartalma.
Az egész megvolt 25perc alatt, ajánlom mindenkinek...
A képek jó sz@rok ,de ez van :D


Gondolom sokatoknak ilyen "szép" állapotú a gyári kulcsa,mint az enyém. (így vettem)
A megoldást számomra a bicskakulcsos központi zár szett hozta meg.
Végre sikerült beköttetnem a zár vezérlőmet!
Rohadtul untam már a kulcsos nyitogatást,főleg ,hogy csak a jobb oldalról lehetett.
Nyit-zár, csomagteret is tudna nyitni,de ez még nem megoldott nálam.
Indulás után a fékpedálra lépve bezája az ajtókat, majd ha leállítom az autót,vagy meghúzom a kilincset kinyílik!
Cakk-pakk kb. egy huszasomba van, tekintve ,hogy nem túl minőségi a cucc nem olcsó.
De teszi a dolgát, nagyon hiányzott már!

1
564
Fórum
Friss topicok
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Találkozások
- Alfa reklám
- Giulia
- Alfa történelem, híres ...
- 4C
- Retrovízió - A '70-es, ...
- AlfaCity 2025 - július ...
- Oldtimer, youngtimer
- 159
Tagok
Új tagjaink
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10