theBanyai - főkép
>> Tuning és extraAlfa 156 2.4 JTD 10V // 2013-01-12

Készen lett a középső mérőórák -üzemanyag,óra,vízhőfok mérő- világítása is.

Habár nem ment minden olyan zökkenő mentesen ,mint a 2 nagy mérőórával.

Itt ugyebár szét kell bombázni mindent:

-fejegység
-klíma vezérő tekerőo
-hamutartó (2 csarlakozó van mögötte)
-további 2 csatlakozó az elakadás jelzőnél
-váltószoknya
-egy halom csavar
-végül maga a középkonzol borítás

Miután ezzel megvagyunk kivesszük az óracsoportot. Semmilyen bonyolult dolog nincs benne, hátul egy csatlakozó található, azt kihúzzuk.

Bemenekülünk a januári hidegből , nekiállunk szétszedni az órát.

Elöljáróban az átlátszó műanyagot vesszül le, majd egy fekete részt. (apró csillag csavarok fogják,és tartó fülek)

A technika ugyan az,mint ezelött. Mutatók le, számlap le, számlap csiszolás, piros fólia ragasztás, majd összeszerelés.

Minden mehet össze, látszólag minden rendben!
Ráadom a gyujtást, a vízhőfok alapból felmegy 60fokra, üzemanyag is nagyon fals értéket mutat.

Kiműtettem megint majd bennt szétszedtem-összeraktam 3x, még mindig nem jó.

Mérgemben úgyhagytam, gondoltam majd holnap!

Volt egy elméletem ,hogy akkor valószínület gyujtáson kell visszarakni a helyes értékekre a mutatókat. Nálam ez teljesen bevált, a fals értékek már a helyeset mutatják.

Itt nagyon fontos ,hogy az üzemanyag szintet vagy jelölt be, vagy fotózd le, meg is jegyezheted, lényeg, hogy tudd hova kell visszatenni a mutatót!

Tanulj a hibámból ,így jár az az ember aki kisérletezik :D

Lényeg ,hogy minden klappol, sok sikert !

>> Tuning és extraAlfa 156 2.4 JTD 10V // 2013-01-10

Mindig is tetszett a sportcsomagos órája, a piros világítás miatt.
Lehetőségem adódott egyszer ,hogy lecseréljem, de nem tettem.
Azért nem, mert a fekete óra magában nem tetszik ,snassz, az ezüst sokkal jobb.
Csak ,hát ugye ronda zöld a világítása.

Elhatároztam ,hogy átépítem valahogy pirosra.
Vettem T5 piros SMD ledeket, ami persze nem passzoltak a foglalatba, így ezt a tervet el is vetettem.

Tegnap viszont egy ismerősöm nekiállt a Fiatját átalakítani zöldről fehérre. A megoldás képekben illusztrálva volt.

Annyi a lényeg,hogy a számlapot valamilyen úton-módon meg kell szabadítani a zöld festéktől.

Vegyszerrel, vagy csiszolással. Én az utóbbit alkalmaztam.

Miután le van csiszolva a zöld festék ,megkezdődhet a színezés.
Gondolkoztam ,hogyan lehetne, eszembe jutott ,hogy a Puntóm után még maradt piros lámpafóliám, így azt ráragasztottam a számlap hátoldalára.

Nagyon jól színez, anno azért is szedtem le a lámpáról ,mert az index is piros lett tőle.

Egyedüé a KM számláló világításával nem vagyok megelégedve, ugyanis nem sikerült szétszednem ,így magára a "kijelzőre" ragasztottam lámpafóliát!
De legalább nem zöld...

Szerintem így is frankó ,bár kapni fog új izzókat mindenhova, mert valahol fényesebben világít picit (na ott jó az izzó :D)

Középkonzol még hátra van, de jó is lesz....... (:

>> Tuning és extraAlfa 156 2.4 JTD 10V // 2013-01-03

Várom már a tavaszt, hogy a Novitec-et visszarakhassam (bár a jövője bizonytalan)
Kis apróságot már kapott is, fém alfás szelesapkákat!

Van a szetthez egy kis kulcstartó, mely egyben villáskulcs.
Jól rálehet húzni, így a nem felkészült(10-es villásal felszerelt) kis hülye gyerekek nem tudják levenni.
Meg még jól is mutat a kulcsom mellett.

Ja , és van még 1 szettem , eladó!
És ez itt a reklám helye! :)))

>> Tuning és extraAlfa 156 2.4 JTD 10V // 2012-12-30

Pótoltam a hiányzó gyári, sportcsomagos középkonzol egy fontos részét, a hamutálat.
Amikor a fa -hatású- középkonzolt kevlár -hatású- ra cseréltem ,nem járt hozzá hamutál, így ideiglenesen lefóliáztam a fa tartót carbon fóliával.
Ma sikeres csere történt.

Gyerekjáték , korom sötétbe 3perc alatt megvolt.

Lenyitod, felül 2 csavar fogja, kihúzod, 2csatlakozót széthúzod a hátulján ,az újjal összedug, visszarak a helyére,csavarokat szintén, és kész.

>> SzervizAlfa 156 2.4 JTD 10V // 2012-12-30

Nagyon kattogtak már a féltengelyeim, egy szerelő barátom kicserélte őket, tökéletes állapotú bontottra! A gumiharangok is tökéletesek voltak, azokat se kellett venni.
Nagyon jó munka lett, bye bye kattogás!

Hátsó féktárcsák is cserélve lettek, betétbe 1000km van, így azok maradtak amik voltak.

A szervóolaj fekete volt, nehéz volt tekerni a kormányt, , így mondtam a szerelőmnek azt is cserélje le. Tökéletes lett. Mintha más autóba ülnék!

Ja , és a szelepfedél tömítést is cseréltettem, Victor Reinz-re!

 
>> SzervizAlfa 156 2.4 JTD 10V // 2012-12-22

Kinyitom az ajtót, és csendben nyílik. -mostmár-
Nem úgy ,mint eddig, még az 5 házzal arréb levő szomszéd is hallotta .

Rohadt egyszerű meglazultak az ajtóhatároló csavarjai.
Ha ilyen gondod van ezzel kezd ,én már majdnem vettem határolókat...

Öröm bódottá'

 
>> AutóápolásAlfa 156 2.4 JTD 10V // 2012-12-22

Ismét meg lett polírozva a gép, nem elhanyagolandó ez a téli hónapokban sem!
Magam csináltam, polírgéppel, kb. másfél órát vett igénybe.
Csak fényesítővel mentem át rajta. Elötte persze le kellett mosni.

Mire végeztem rámsötétedett, így a képek megint ratyik :D

De hidjétek el ,fasza lett :)

Ja, a műanyagokat leápoltam epres szilikon spray-vel nagyon jó illata van tőle!

>> Tuning és extraAlfa 156 2.4 JTD 10V // 2012-12-22

Ma elég sokat foglalkoztam a kocsival ,ezt is megejtettem.
Elég okádék volt már rajta a fólia (gyári?!) festeni rohadtul nem volt kedvem
-durva tőlem ilyet hallani-
Így inkább lefóliáztam. Viszontlag hamar megvolt, egyedül csináltam szóval nem túl nehéz művelet!

>> Tuning és extraAlfa 156 2.4 JTD 10V // 2012-12-22

Sokunk küszköd a problémával ,hogy "foghíjas" a pótféklámpája, kiégnek az izzók.

Ennek most -remélhetőleg- véget vetek, kapott egy 15SMD ledből álló ledszalagot.
Kevesebbet eszik, nagyobb a fényereje, és sokkal hosszabb az élet tartalma.

Az egész megvolt 25perc alatt, ajánlom mindenkinek...
A képek jó sz@rok ,de ez van :D

 
>> Tuning és extraAlfa 156 2.4 JTD 10V // 2012-12-09

Gondolom sokatoknak ilyen "szép" állapotú a gyári kulcsa,mint az enyém. (így vettem)

A megoldást számomra a bicskakulcsos központi zár szett hozta meg.

Végre sikerült beköttetnem a zár vezérlőmet!
Rohadtul untam már a kulcsos nyitogatást,főleg ,hogy csak a jobb oldalról lehetett.

Nyit-zár, csomagteret is tudna nyitni,de ez még nem megoldott nálam.
Indulás után a fékpedálra lépve bezája az ajtókat, majd ha leállítom az autót,vagy meghúzom a kilincset kinyílik!

Cakk-pakk kb. egy huszasomba van, tekintve ,hogy nem túl minőségi a cucc nem olcsó.
De teszi a dolgát, nagyon hiányzott már!