SanyiJTD - főkép
>> Tuning és extraAlfa 156 2.4 JTD 10V // 2014-03-24

A motortakarómat is lefényeztem ,holott már egyszer megtettem ,csak olajos lett ,és annyira nem szerette a lakk a féktisztítót :-)

A showra meg azért megcsináltam minden apróbb részletet amit csak tudtam, meg nem volt horribilis összeg.

Grafitszürke lett, a feliratot fehérrel húzkodtam ki ,így elmosván ecsettel, tehát nagyon érdekes ,és különleges, viszont lehet átfestem rendes fehérre, majd meglátom!

Kapott 2 réteg lakkot, megszáradt, felraktam. Kész!

>> Tuning és extraAlfa 156 2.4 JTD 10V // 2014-03-24

Volt az elején pár kisebb hiba, így lefényeztem, fényes lett, xirallic szemcsékkel (barna és kék) , 2nap száradás után visszacsiszoltam az egészet 2000-es vízpapirral,majd kapott egy 2 lépcsős 3M polírt, aztán egy wax réteget.

Üvegtető feeling ON.

>> Tuning és extraAlfa 156 2.4 JTD 10V // 2014-03-17

Minden esti autózásom gyertyafényes volt, és itt most nem a terülj-terülj asztalkámra kell gondolni, meg a csinos leányzóra az oldalamon ,hanem a lámpáim fényereje egy gyertyáéhoz volt mérhető körül-belül.

Beállíthatatlanok, az autó elött 2m-re elhaladó hangyákat kiválóan észleltem éjjel.

Ennek felelősei, az új, utángyártott DEPO lámpák, amibe új kora óta nem működnek a helyzetjelzők (se a led, se a halogén) , beállíthatatlanok, max állásba is a kocsi elé világít. Rendesen féltem közlekedni este az autóval...

Ennek véget kellett vetnem, 4 lámpából csináljunk 2-t.
Az új lámpákon a "búra" tökéletes volt 0 perces kora óta fóliázva volt, így azt szerettem volna átműteni a gyári CARELLORA. Sikerült is, a végén beleapplikáltam a hónapokkal ezelött megvásárolt xenon szettet is a refibe, itt az erdő között rengeteg a bambi...

(Nem azért nem került be a xenon ,mert lusta voltam, hanem mert állandóan gond volt a gyári kábeleivel, de karaktert erre az ügyre többet nem is ütnék le, mert biztos vagyok benne ,hogy valami szívbaj elvisz így a 20-as éveim elején... :D )

A xenon izzó se fért bele a gyári helyére, kicsit kellett fúrni faragni, megszoktuk már...
Végülis össze állt, a lámpafóliát le kellett szednem ,mert annyira nem "lájkolta" a 180fokot a sütőben, vagy fél óra volt lesikálni a lámpáról a ragasztót, frenetikus kikapcsolódás, próbáljátok ki. (ne!) :D

Persze rakok rá másik fóliát ,csak épp nincs. Azt a pár napot kibírja talán :P

A xenon 6000kelvin színhőmérsékletű, a tompított Osram Night Breaker +

Konklúzió : Látok éjjel is !

>> Tuning és extraAlfa 156 2.4 JTD 10V // 2014-03-11

Két féle verziót hallani!

- Cserélni kell átvezetőt ,hogy belehessen rakni FL kormányt.
- Semmit nem kell csinálni, csak felrakod és jó.

Na akkor most írásban is megcáfolom mindkettő állítást.

Átvezetőt nem kell cserélni , először én is azt hittem ,mert az FL kormányon felül, még az FL elötti kormányon oldalt mennek be a kábelek!
Viszont a kis műanyag gyűrűt benyomva forgatható, így abba az állásba rakod, ami neked jó.

Felraktam a kormányt, fú de happy, dugnám össze a kábeleket, de hoppá!
Aztán ,hogy lesz nekem dudám? Ugyanis az FL elöttibe nincs olyan csatlakozó (legalábbis nekem nem volt)

Tanakodás, gondolkozás, semmire sem jutottam, így egy kis segítségért szaladtam.
Hamar megállapítódott,hogy a gyári duda vezetékeit hova kell majd forrasztani a kormányra (ja, felmegy egybe, semmit nem kell csinálni......:) )

A nyomó érintkezők ,vagy nem is tudom ,hogy jellemezzem fém részéhez kell forrasztani. Nem mindegy hova, de ha nekiállsz, és próbálgatod ráfogsz jönni hol szól!
Onnantól kezdve nem nagy ördöngősség!

A gyári kábel ehhez a művelethez rövid, meg kell toldani. Nekem forrasztva, és zsugorcsövezve is lett ,javaslom mindenkinek elvégezni!

Jó pár óra, de végre fent van az FL kormány,és működik a duda is!

>> EgyébAlfa 156 2.4 JTD 10V // 2014-03-10

Végre sikerült szeretnem egy szett új mozgókúpos kerékőrt!
Nem egyszerű feladat, főként a mozgókúp végett, másrészről pedig az 1.25ös menetemelkedés miatt.

1.5el Dunát lehetett volna rekeszteni...

Egy szó ,mint száz, végre megvan, postával 4ezerért. Azért barátibb, mint 9.000 máshol.

Most már van aki vigyáz a japan racingre :)
A képen a felni elég retkes (pedig hátsó), háát igen. Fehér felnit mazohistáknak...... :)))

>> Tuning és extraAlfa 156 2.4 JTD 10V // 2014-03-04

Sokat gondolkoztam a GTA utódján, méltó váltást szerettem volna eszközölni, szerintem maximálisan sikerült.

A választásom egy JAPAN RACING JR3-as felniszettre esett, amit a Red Sun Servise-nél vásároltam meg, 8X17 ET 35-ös méretben, 5x100, és 5x114,3-as lyukosztással, fehér színben.

Konkáv küllői szerintem brutálisan jól néznek ki, és ha vélsz hasonlóságot felfedezni a ROTA GRID DRIFT felni ,és ez között ,akkor a meglátásod helyes, szinte teljesen megegyezik a két típus.

A gumikat megörökölte a GTA-ról ,így maradt a 215/40R17, kapott rejtett szelepeket, a gumizás, és centírozás után a súlyokat is fehérre festettem :D

Ez után következett a dekor, amit ki más, mint GT készített nekem, az én elgondolásom ,és terveim alapján!

Körben minden felni kapott egy 4mm-es rózsaszín felnicsíkot (igen, jól látod, rózsaszín) , és a hátsó felnik Legen WAIT FOR IT Dary feliratot.
A féknyergeket továbbá matt feketére fényeztem, és Rózsaszín Alfa Romeo felirat került rá.

Nekem nagyon tetszik az összkép, már megkaptam az Alfásoktól ezt a "szentségtörő" titulust, de hol is érdekel ez engem?! :D

A futóművet felrakás elött a téli beállításokról lejjebb módosítottam, elöl -15 , hátul -10 mm-el, így a gyárihoz képest körül-belül -90mm ültetést jelent.

Hogy az anyagiakról is szó essen... Fájt, zsír új felniről vagyon szó , ráadásul minőségi is, így karcoljuk a 200,000ft-ot!

Nem mellesleg az autómat Bellának kereszteltem :D

Bella felvételt nyert kiállítóként a 2014. március 21-23 között Budapesten megrendezésre kerülő AMTS (Auto Motor Tuning Show)-n ,így én képviselem a márkát!

De erről majd egy külön blog postban...

>> SzervizAlfa 156 2.4 JTD 10V // 2014-02-23

Vágjunk bele ,leírom mi cserélődött az autón!
A lényeg, amiért elvittem szerelőhöz,hogy drasztikus lett az olajfolyásom, és kék füst turbóhibára utalt!

Így az elvégzett cserék:

-Turbócsere: Garrett VNT 25 -gyári-
-Olaj : Luqui Moly 5W40
-Olajszűrő: Knect
-Légszűrő: Müller
-Váltóolaj: nem emlékszem, de 75W90
-Komplett bal csonkállvány kerékcsapagyostól ,és ABS jeladóstól (az volt a lényeg, bár a kerékcsapágynak nem tetszik a hangja...)
-Bal féltengely gumiharang
-Légszűrőház (el volt törve)
-Nano energizert öntöttem az olajhoz
-Főtengely csavar
-Olajfolyás rovására: 2kisebb szimering, illetve főtengely szimering, ehez a váltót le kellett kapni a verdáról, a szerelőm valszeg elrágcsált egy levél xanaxot közbe...

Olajfolyás sajnos még mindig van (minimális, de akkor is idegesít)
A régi turbóm, amit rossznak tituláltunk jó nem hordta az olajat, minimális tengely lógása van,a turbócsöveimbe annyi olajpára volt,mint minden turbós autóba...

Egyedül a geometriája volt leragadva, ez magyarázza a 2BAR-os töltőnyomást.

A töltőnyomásom most a gyári érték, tehát 1BAR!

Azért örülök is, meg bosszús is vagyok egyben ,de most aránylag rendben van az autó!

Képek most nem nagyon készültek, csak a turbóról...

Anyagiak... uhh, nem merem összeszámolni ,de kb 150.000ft...

>> Tuning és extraAlfa 156 2.4 JTD 10V // 2014-01-26

Gazdára lelt a GTA szettem, be kellett számolnom egy garnitúra Ti szettet az árába. Voltak rajta esztétikai sérülések, eladni így csak rossz pénzért tudtam volna, így lefényeztem Gun Metálra, és meghírdetés után 15percel már jelentkeztek rá.

Jó helyre került mind két garnitúra felni szettem!!!!

Az új felniket elő rendeltem, zsír újak lesznek, jövőhéten megérkezik, erről post majd csak később, lehet,hogy csak AMTS-en (Auto Motor Tuning Show) lesz leleplezés.

>> SzervizAlfa 156 2.4 JTD 10V // 2013-12-20

...Nos ,mint előző blogposztomban olvashattad, olajfolyás után,most gázolaj folyásom van/volt. Csodás. Autót megemeltük, majd ragasztószalaggal betekertük,hogy hazáig talán nem folyik el annyi (halottnak a csók).

Megvoltam róla győződve, hogy az a műanyag L alakú elágazó törött el, szereztem csere darabot is hamar-gyorsan.

Ma apámmal alábújtunk aknán, és nem ez volt a gond.
Úgy tűnik valaki már kivágott az üzemanyag csőből előttem valamikor egy darabot, és egy nagyobb keresztmetszetűvel helyettesítette, melyet ráhúzott a régire, és bilincsezte, amivel nem is volna gond , csak ez közben elöregedett, és folyatott.

Már nekiálltam telefonálgatni ,hogy szerezzek üzemanyag csövet, holnapig bakon maradt volna az autó, de közben rájöttünk (na jó, fateré a dicsőség :D) ,hogy van egy kb. fél elbontott JTD-m a garázsban ahol szereltünk ,és a gázolajszűrőn mit ad isten rajta voltak a csövek, amik pont jónak bizonyultak. Egy bilincs jó volt ,egy használhatatlanul összerohadt. Az volt a legtöbb idő ,míg szétszedtünk.

Összerak ,felső bilincs meghúz, teszt! Nem folyik, hazajöttünk ,most ezt megírtam, és végre kezdek megnyugodni.

>> SzervizAlfa 156 2.4 JTD 10V // 2013-12-20

Kb. 2hónapja kartercsere történt az autómon , bizonyos okokból ,ami szerintem világos.
Vettem egy bontott kartert, majd egy cimborámra bíztam a cserét.
10óra fáradságos munka után lecserélte, hát ugye megfelelő szerszámok hiányában lassan megy a móka...

Úgy tűnik nem lett tökéletes, mi több napról napra jobban folyatta az olajat.
Már KUL-on is elég drasztikus volt a helyzet.

Töltögettem utána a friss olajat. Az olajfogyasztásomban szerepet játszik még a turbóm ,ami már az utolsókat rúgja, de egyszerűen sehol sem találok normális turbót...

Úgy voltam vele,hogy majd turbo cserekor újra tömítjük a kartert is, már megvettem az olajat (Liqui Moly5w40 ,6l) , olajszűrő, légszűrő, LOCTITE tömítő egy vagyonért.

Már 1hónapja ott áll a garázsba a sarokba a beépítésre váró olaj, én pedig szorgosan töltöm utána, és apám szentségelését hallgatom nap-mint nap az olajfoltok miatt (jogos) .


Nem várhattam tovább, felhívtam a cimborám ,hogy most ráérek, segítek, de csináljuk meg,mert ez nem állapot.
Így is lett elérkezett a nap, tegnap mentem hozzá ,és nekiláttunk.
A garázsa neki is ilyen ház alatti, hát egy vicc volt lejárni, de végül sikerült. Itt-ott leért, nemgond, megszoktuk már.

Rutinból 4óra alatt végetünk már vele, Loctite-al tömítve, hát rohadtul remélem,hogy 4ezerért (kedvezménnyel) tudja is majd a dolgát :)

Kész, autó összerak, új olaj bele (ja igen ideiglenes olajat míg nem kap turbót 10w40-et kapott) , alul nézegetés, nem folyik, úgy néz ki jó. Kijárás a garázsból, kabaré ismét, de sikerült. Nézzük a betont bazdmeg valami folyik.

Hát rájöttünk ,hogy ez bizony gázolaj, egyik hibát elhárítva előjött egy másik.

Erről a következő blogbejegyzésemben fogok beszélni.