Szerintem kissé vérszegény volt a gyári BOSE rendszer.
Nem tudom mennyi vagyont gomboltak le ezért a szalonban, esetleg aki újan vett ilyen, járművet, sokkolhatna egy árral csak úgy érdekesség képpen.
A csipogón, azaz a magassugárzón, ott virít a BOSE felirat.
A szépséghibája a dolognak,hogy a "prémium hangrendszerrel" szerelt modellek, mint pl. az enyém is, gyárilag nem rendelkeznek magassugárzóval. Ott virít a nagy semmi.
Az ajtóban elhelyezett koaxális hangszórókkal próbálják kompenzálni ,hogy a kilincs mögött nincs magas. Maradjunk annyiba,hogy szánalmasan szar.
Megtudakoltam ,hogy a nem BOSE-os GT-k azok a kilincs mellett csipogóval szereltek. Gyorsan szereztem is két gyárit.
Hogy miért gyáirt? Mert teljesen ok a csatlakozó, és gondoltam hamar gyorsan bepattintom a helyére. (Hát igen, csak gondoltam...)
Ugyanis rohadtul le is van falazva a helye.
Szóval itt elfarigcsáltam egy órát ,hogy szépen illeszkedjen ,és ne kelljen ragasztóval kókányolni, és ment is a helyére.
Csatlakozó fel van vezetve a BOSE-os kocsiknál is!!!
Sokkal dinamikusabb a magas így, mérföldekkel jobb az egész rendszer.
De a véleményem,miszerint ez az egész egy vicc, fenntartom :D
Örülök,hogy nem nekem kellett az extra listán kipipálni,mert akkor igen morcos lennék....



...ott hagytam abba,hogy a futóművesnél szembesültem vele,hogy még ma van műszaki az autón, hétvégén meg mennénk vele külföldre.
Tudom elég amatőr, én is mindig cikizem azokat akik nem tudják meddig érvényes. :D
Ok, szerezzünk műszakit azonnal!
Challenge Accepted.
Suzuki szervíz, tele van, másik jóember(holnapra) és problémázott a felni miatt.
Mondom gyári méret, ráadásul zsír uj gumikkal. De adjak neki műbizonylatot, mert nem Alfa Romeo gyártmány. (Valaki mutasson már nekem Alfa Romeo gyártmányú felnit... Speedline, Toora , Zender stbstb... Biztos minden felnit levesznek,hogy belül bele van-e ütve ,hogy Alfa Romeo... Hagyjuk már...)
Nyilván fel tudtam volna rakni a télit, de minek szenvedjek vele ha ez is jó, meg az ilyen vaskalapos ember keres mást is, pl. a kiégett helyzetjelzőm :D
Illedelmesen könnyes búcsút vettem tőle.
Átrohantam egy másikhoz, épp befértem, jófejek voltak!
Csont nélkül ment át az autó, minden rendben van vele, megdicsérték ,hogy kivételesen egyben van az gép. Ez is megvan ,még sincs este. :)
2018.08.04.-ig nyugi, valaki egy héttel szóljon már rám,hogy le fog járni ... :)
Challenge Completed
191.980km



Ültetés, és pár futómű alkatrész cseréje után úgy gondolom szükséges a futómű beállítás.
-2°22
-2°26
Az első kerékdőlésem, szóval hiába, itt is számítani lehet valamilyen belső gumi kopásra.
Az összetartás értékét ezzel kicsit kompenzálva 0°04'-re állíttattam.
Elbeszélgettünk a srácokkal ,mondom patent a kocsi lassan mehet műszakira.
Kérdezték mikor lesz?
Mondom huszonvalamennyi' ,mindjárt megnézem.
A szivem kihagyott egy ütemet mikor megnéztem, ugyanis ma jár le, hétvégén meg akartunk menni külföldre. Folyköv a következő blogba!
191.960km


Meguntam a semmire nem valo es nem rendesen erintkezo szivargyujtos toltoket, ezert uj megoldasra adtam a fejem.
Rendeltem egy dupla USB aljzatot. A legobb idot a szerelesbol a szivargyujto kiszerelese okozta, ezt roncsolas nelkul nem is sikerult eszkozolnom. Nem faj miatta a fejem, semmire nem valo...
A hatso csatlakozo teljesen megfelel ehhez az aljzathoz , annyi a kulonbseg, hogy nem jo helyen vannak a csatlakozoba a saruk, de szerencsemre szerelhetoek.
Atraktam masik helyre, es tokeletesen mukodik. Semmi kabelt nem kellett elvagni!
Ugy nez ki, mintha gyari lenne, semmi faragast nem igenyelt, es ami a legfontosabb, remekul mukodik.
Folyamatos GPS hasznalat mellett ratolt a telefonra. Ezt mas szivargyujtos eszkozzel soha nem tapasztaltam, merult kozbe a telefon allandoan, eppen , hogy csak lassitottak a folyamatot.
De ez perfect!
A hamuzot ki is vettem, soha nem lesz ragyujtva az autoba. A helyere egy voltmerot szeretnek.



Átalakíttattam egy mester emberrel a kormányom,és ha már azt csinálták, elküldtem a váltógombom is.
159 Ti design mintájára készült, nem kértem olyan markánsra az átalakítást. Piros cérna, és perforált bőr volt a kérésem az oldalára. A váltógomb is perforált bőr lett.
Profi munka, gyönyörű mindkettő.
A régi kormányomnak se volt baja, nem feslett, nem szakadt, nem azért lett átbőrözve.
Hanem ,mert nekem így tetszik!



Elvittem futómű átvizsgálásra ültetés után, akkor mondták ,hogy a jobb első lengéscsillapító nem jó, és a jobb felső lengőkar.
Vettem egy felső lengőkart, és két új gátlót, vagyis 4-et, ezzel volt némi herce-hurca, bele sem kezdek . :D
Felső lengőkar, TRW : 190.000 km
Első lengéscsillapítók, Bilstein : 191.100km
Goodyear Eagle F1-el vettem a kereket,még a minta is jó rajta, csak defekttűrő (olyan kemény,mint a beton) ezért szerintem kényelmetlen volt, így vettem rá normál gumikat.
Ha már elöl cserélem, vettem hátra is, aztán ezt letudtam.
Laufenn, Hankook gyártya, Made in Hungary, támogatjuk az ipart :D Eddig tetszik!
Gumik : 73.000ft
Felszerelés : 6000ft
191.000km



Történet lényege,hogy el kellett mennem Zalaegerszegre, mikor ott végeztem átmentem Keszthelyre, pont akkor zúdúlt le töménytelen mennyiségű csapadék, még a TV-ben is benne volt. Kénytelen voltam haladni, és átmenni ,egy úton amit elárasztott a víz.
Utána szinte azonnal észre vettem,hogy kb. 100lóerő szétszaladt valamerre.
2napja volt nálam az autó, gondolhatjátok mennyire örültem.
Másnap pont bevolt iktatva az olajcsere stb, gondoltam megnézem a turbo csöveket, de semmi rendelleneset nem tapasztaltam.
Még kb. 2napig nem aludtam rendesen, aggasztott a dolog. Turbo? Turbo geometria?
Élő adatot néztük, nem épül fel rendesen a turbónyomás, 0,7bar 3500-as fordulaton, nem valami bika...
Kaptam egy tippet, hogy nézzük meg a solenoidot.
Közben elkezdtem google barátommal kutakodni, és rá is találtam GTPeti írására, ahol szinte ugyan ezek voltak a tünetek, csak nálam nem volt hibakód.
Berendeltem egy új solenoidot, Roland159 vállalta a bújócskát, és kicseréltük.
A solenoidot elforgatva folyt ki belőle a víz... Szinte biztosak voltunk,hogy megvan a baj forrása.
Nagyon alul van, így beázhat, a 159-nél például fennt van a zárhídnál.
Vissza tértek a lovak, végre tudtam aludni.
De azért sokba került nekem az a szívesség,hogy elugorjak Zalaegerszegre...
2015 stlye embléma volt az autón amikor megvettem.
Ez nekem nagyon nem jön be, így ledobtam róla,és kapott gyárit.
Illetve felraktam a sárvédőre a QV logokat is, ami szintén aluminium, és gyönyörű !


Vegre megkapta az ultetorugokat az auto.
Nagyon nem jott be ez a lovaskocsi feeling.
A rugokat hasznaltan, de szinte uj allapotban vettem meg, lefujtam feketere, hogy gyarinak tunjon mindenki szamara.... :)
Supersport markajuak egyebkent, hivatalosan 35mm-t ultet, de olyan -40mm ment le elol.
Rafert!
Van rugozasa a kocsinak, nyilvan kemenyebb, de azert siman utazhato. Gewinde utan egy alom.Es sokkal stabilabb is, nem billegos, mint ezelott.
Beszerelesnel egy hatso stabizitator csavarjanak kiszedesenel DR. Flex volt segitsegunkre, szoval oda kapott egy uj stabilizatort.
Ezt leszamitva zokkenomentesen ment minden.
Az osszes csavart zsirral raktuk a helyere.
Koszi Norbi a szerelest!



3
592
Fórum
Friss topicok
- MiTo
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Oldtimer, youngtimer
- Alfa reklám
- Spider
- Forma-1
- Alfa tuning
- Coffee - Minden ami kávé
- Alfa történelem, híres ...
- Filmek
Tagok
Új tagjaink
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10