gyml - főkép
>> SzervizAlfa Spider 2.0TS // 2013-07-17

Kb 1 hete elromlott a bal első ablakemelőm. Cserélni kellett és csak újban találtam hozzá. Kicsit drága volt, de most legalább tökéletes. Az ablak beállításával azért még el kell töltenem egy kis időt! :)

 
>> SzervizAlfa Spider 2.0TS // 2013-06-02

A jobb oldali motortartó bak cserére szorult és a jobb oldali féltengely gumiharang is cserélve lett, mert a bilincs többször is leesett a régiről. Emellett a jobb oldali fényszóróban is ki kellett cserélni a HB3-as izzót, mert kb egy hete nem világított. Köszönet Csöriéknek a péntek délutáni munkáért!

 
>> SzervizAlfa Spider 2.0TS // 2013-03-29

Mivel kifutottam az időből, ezért Győrben kellett műszakira vinnem az autót. A múltkori kipufogó szerelésnél egész korrektnek tűnt a Kwikfit szervíz és még közel is van hozzám, ezért gondoltam megint hozzájuk megyek. Ki is van írva, hogy vállalnak műszaki vizsgát. Első nagy csalódásom, hogy miután aláíratták velem a munkalapot, akkor derült ki, hogy nem is ők csinálják, hanem elviszik az autót. Hát ennyi erővel én is vihettem volna máshová.
Az egész egy átnézéssel kezdődött. Kiderült, hogy a bal oldalon hátul a stabilizátort és a lengőkart összekötő alkatrész egyik gömbfeje csereérett. Rendelni aznapra nem tudnak, de azért megpróbálják így. Kb 2 óra múlva hívnak, hogy nem ment át a kocsi, kiszúrták és ráadásul a kéziféknél is nagy az eltérés. Jó, akkor én beszerzem az alkatrészt, meg addig kicsit megmozgatom a kéziféket, mert soha sem szoktam igazán behúzni, lehet hogy nem állított utána.
Megjött az új összekötő a stabilizátorhoz. Nézem, nézem, nézem, ez nem lesz jó. A dobozban jó alkatrész van, elvileg bal hátsó is, de mégsem passzol. Rohanás vissza a 4Jet-be, hogy rendeljenek egy jobbost, az jó lesz.
Megjött az új alkatrész, visszamegyek érte, megyek a Kwikfithez, műszaki bejelentve, ma minden meglesz. Először megmérjük a féket. Hát jobb lett, de még mindíg nem jó. 35%-ot emlegetnek, 30-tól jó elvileg. Húzzák a szájukat, tárcsa és betétcsere. Jó, mondom nézzük milyen van benne. Gyanús volt, hogy már elő is volt készítve minden a műhelyben.
A kiszedett betétek kb feles állapotúak voltak az újakhoz képest, a tárcsák egy picit voltak "vállasak". A tárcsát nem engedtem kicserélni, erre húzták a szájukat. Úgy látszik elég jó haszonnal tudják beszerezni az alkatrészeket.
Betétcsere után újabb mérés és minden jó. Rendben, mehet a kocsi a vizsgaállomásra.
Kb 1 óra múlva telefon, baj van a kocsival. Hát mi a fene lehet megint,kérdem én. Erre kiderül, hogy nem sikerült kiállni a mérőpadból és odaverték az olajteknőt, elfolyt az összes olaj. Hát ilyen nincs, másnap reggel siettem volna haza a szüleimhez.
Végül megegyeztem velük, hogy vagy másnap délutánra kész a kocsi és ugyanazt az olajat rakják bele, amit én használok, vagy adnak egy csereautót! Végül szerencsére kész lett, bár ez nekik kicsit sokba került. Új tömítés 731 HUF, új olajteknő 107024 HUF, új olajszűrő 2679 HUF, és 5l Selenia Racing 10W-60 12990 HUF.
Összefoglalva az eddigieket: ha az ember már talált egy megbízható szerelőt, akkor nem érdemes újjal kísérletezni, mert sok helyen inkább alkatrészt cserélnek ahelyett hogy a régit megpucolnák és beállítanák!
Km: 168690

 
>> SzervizAlfa Spider 2.0TS // 2013-02-22

A középső kipufogórész csöve eltörött a közép és a hátsó rész csatlakozásánál. Érdekes, hogy a dobnak nem volt különösebb baja, csak a cső törött el. Viszont így nagyon hangos lett az autó és a közelgő műszakin sem menne át, ezért a Győri Kwikfit-nél kicseréltettem. 15%-os akció volt náluk kipufogó alkatrészre és munkadíjra. Az új középrész MTS márkájú lett és végre újra csendes az autó.

 
>> SzervizAlfa Spider 2.0TS // 2012-12-27

Eljött a vezérlés, a vízpumpa és az összes szíj cseréjének az ideje 165406 km -nél. Emellett kapott új olajat (Selenia Racing 10W60), hátsó motortartó bakot, lengéscsillapító porvédőt mindkét oldalon elöl, bal első fékcsövet, új fékolajat és első fékbetéteket, bal hátul trapéz gömbfejet és kerékcsapágyat. Az ajtókat nehezen lehetett nyitni, de egy kis karbantartással ezt is sikerült megoldani. Köszönet Csörinek a profi munkáért és a segítőkészségért.

 
>> SzervizAlfa Spider 2.0TS // 2012-08-07

Nemrég észrevettem, hogy a jobb oldali belső féltengely gumiharang ki van szakadva. Mivel most nem kellett minden nap használni az autót, ezért elvittem a szerelőhöz, aki a szüleim kocsiját is szokta szerelni. Gondoltam egy laza gumiharang csere neki sem okozhat nehézséget. Közben észrevette, hogy a jobb oldali fékcső is ki volt repedve és a jobb oldali lengőkar sincs a legjobb állapotban. Mivel a nemsokára újra minden nap kell az autó, ezért most ezt mind kicseréltettem vele. A futóművet is sikerült beállíttatni.
Ezen kívül kicseréltem a pollenszűrőt és belefújtam egy klímatisztítót.

 
>> SzervizAlfa Spider 2.0TS // 2012-07-14

Mivel már a tél óta nem működött a klímám elvittem a győri Béli és Béli-hez. Még a tavasszal megállapították, hogy a hűtő (menetirány szerinti) bal alsó sarkánál van egy fém rögzítő a fém klímacsövön és mivel a gumi kiesett a kettő közül, ezért a cső kidörzsölődött. Mivel mostanában nem vagyok itthon és az autóra sincs minden nap szükségem, azért visszavittem hozzájuk javításra. A csövet megcsináltatták, gázzal feltöltötték és most működik rendesen. A következő a klíma tisztítás lesz és a pollenszűrő cseréje!

 
>> SzervizAlfa Spider 2.0TS // 2012-05-19

A régi vászontető a korábbi felvágás és javítás után már elég csúnyán nézett ki. Sikerült szereznem egy bontott, de nagyon jó állapotú cseredarabot.

Az első 4 képen látható az új állapot és az 5. képen a csere előtti még csúnya tetővel.

 
>> SzervizAlfa Spider 2.0TS // 2012-03-10

Ma kicseréltem a téli szettet a nyárira. Szeretem hogy teljesen más karakterű a két felni garnitúra és ilyenkor mindíg megváltozik az autó külseje. :)
Az ABS lámpám világított egy ideje. A kerékcsere közben megnéztem a jeladókat, kábeleket hátha látok valami gyanúsat. A jobb első keréknél a kábel hozzáért a gumiharanghoz és ez "elrágta" a kábel szigetelését és magát a vezető réteget is. Kivágtam a hibás részt, összeforrasztottam, leszigeteltem, zsugorcsövet melegítettem rá és most működik.
A másik dolog, amit még észrevettem, hogy a jobb első keréknél a gumiharang bilincse nem volt a helyén. Ezt is sikerült visszatenni.
Olajat, ablakmosó folyadékot pótoltam, úgyhogy most már csak a jóidő hiányzik, aztán nyitom a tetőt és "feel the sunshine!"
Km:156087

 
>> SzervizAlfa Spider 2.0TS // 2012-01-14

Ma furcsa nagy zörgést hallottam a kocsi alól. A visszapillantóban megláttam, ahogy az első rendszámtáblám a tartóval együtt elrepül. Szerencsére egy nem túl forgalmas utcában kb 50-es sebesség mellett történt, így nem nagyon sérült és nem is ment át rajta senki.
A lökhárítóban a csavarok helye ki van tágulva, ezért tudott leesni az egész. Holnap felszerelem nagyobb csavarokkal.