Végre kicsit kulturáltabbá vált az időjárás, így lemostam a gépet és felragasztottuk a Q4 jelet.
"droberto" ötlete volt, hogy kupakkal el lehet fedni a rozsdásodó kerékcsavart.
Felbuzdulva gyorsan lőttem is egyet ebayen, Bulgáriából jött.
Van hozzá egy kiszedő tool.
Krómozott műanyag, korrektül néz ki és rendes anyagból van, szerintem nem lesz gond velük.
Ma délután lezárult (autós) életünk egyik meghatározó korszaka. Elment a 156. Nagyon szerettük. Így hogy fél éve a garázsban állt kicsit könnyebb volt az elválás, mert sajnáltam hogy céltalanul rostokol a garázsban. Még mindig nagyon tetszik a hangja és az egész megjelenése, valóban kortalan a forma, amit Walter mester megalkotott.
Néhány adat:
- 6 évet birtokoltam
- ezalatt 55000km-t tettünk meg együtt
- 769.275 ft-ot költöttem a szervizelésre
- 207.065 volt az extrák ára
- 1.857.461 ft-ot tankoltam bele, ez 121 tankolást jelent, összesen 5999,6 litert
- az átlagfogyasztás 9,76
1.700.000-ért vetem 500.000-ért ment el tehát havonta szűk 17.000 ft- volt a kvázi bérleti díj, és 40.000 ft a rezsiköltség.
Ez szerintem abszolút nem rossz, még akkor sem ha volt néha egy kis stressz is a dologban, és volt pár korából adódó problémája.
A motor-váltó-kuplung triumvirátushoz, illetve a futóműhöz nem kellett hozzányúlni érdemben. Ez nagy fegyvertény szerintem egy 15 éves gépnél.
Remélem jó gazdája lesz Sopronban, és találkozunk majd valamelyik összeröffenésen.
Miután futottam pár kört különböző emberekkel akik bontanak 159-et, vagy foglalkoznak bontott alkatrészeivel, és leginkább válaszra se méltattak illetve nem vették fel a telefont, úgy döntöttem biztosra megyek és elküldtem a listát Csörinek. Legközelebb egyből hozzá fordulok.
A cuccok:
- az első ajtó kilincseknél, a csavart takaró fekete műanyag "kupak" (XA06 - FASTENER, BUTTON, CAP - 156063147 - PLUG , 156063150 - PLUG )
- a bal hátsó ajtó-határolónak "tömítése"
- 2db csomag rögzítő fül a csomagtartóban (50500337 - PLATE)
- csomagtér ajtón lévő embléma (50516864 - ORNAMENT)
- Q4 embléma (60697405 - TYPE PLATE)
- a bal első ajtóban lévő ablakemelő/tükörállító kapcsolócsoport
Egy csomó mailváltás után szólt hogy megvan minden mehetek érte (a tükörállító kapcsoló kivételével újak).
A látogatást összekötöttem egy futómű ellenőrzéssel, szerencsére minden rendben, nem kellett állítani rajta.
Autóztam egy jót :)
A hátsó emblémát szétszedtem és majd megpróbálok csak plakettet cserélni rajta ha sikerül ésszerű áron beszereznem.
Ha már ott jártam elhoztam sógi (Mozes147) kocsijához való csavartakarót is, meg természetesen beszélgettünk egyet. Úgyis ritkán járok arra...
A hétvégén a Q4 embléma kivételével helyre is raktam a dolgokat. Ismét léptem egyet az autó megfelelő állapotra hozásához vezető úton :)
Az ablaktörlő lapátok elfáradtak (valószínűleg még a gyáriak), ideje cserélni. Az őszi időjárásban előfordult többször is hogy használni kellett így kijött hogy nem megfelelőek.
Champion felirat volt rajtuk. A Bosch AeroTwin már bevált a 156-on (6 éves) és még most is jól töröl, ezért nem is volt kérdés mire cserélek. Szerencsére egy barátom tudott szerezni akciósan - Erhardnál olcsóbb lett volna, de sajna messze van :(
Skull kocsiján láttam ilyen árnyékolókat. Nagyon jó, minőségi és masszív cucc. Autóspecifikus, így nem kell barkácsolni vele, könnyen levehető és a saját tokjában tárolható, és az üveg szabadon mozgatható mellette.
Csak kevés helyen kapható, Skull Pozsonyban rendelte ugyanott ahol az övét. Mivel nem olcsó ezért filóztam rajta egy kicsit de aztán úgy döntöttem megveszem, megér ennyit az hogy tökéletesen odaillilk és nem fog szétesni 2 hét után.
150EUR volt az ára.
kerékcsere után, mikor először mentem messzebbre, durva gyorsításnál 1-2-3-ban felfigyeltem egy alulról/elölről jövő súrlódó hangra. 2 kemény anyag összeérése ad ilyen hangot. Először a felni ragasztott súlyára gyanakodtam, hogy elér valamit megfelelő helyzetben mert ilyen esetem már volt a 156-tal. De miután levettem a kereket és felraktam mankót, akkor is megmaradt a hang. Még jobban körülnéztem mindent most a hátsó kerék lett gyanús, hogy eléri a dobbetétet illetve a lökös alsó belső peremét, mert ott láttam kopást, de az nagyon hihetetlennek tűnt, aztán tovább hallgattuk és inkább elölről és alulról jött a hang. Közben azért használtam a kocsit, óvatosan haladva semmi baja nem volt. Szombaton elmentünk Szlovákiába Skull barátomat meglátogatni, és elhozni tőle az árnyékolókat. No az Ő munkahelyén a műhelyben felemeltük és kiderült hogy mi a baj. Kb. váltógomb vonalában a kardán alagutat áthidalja, merevíti egy fém konzol. Ezen van egy kábel rögzítő fül. Egyszer a múltban kaphatott egyet ez a lemez és elgörbült, így a kábelrögzítő nagyon közel került a kardánhoz (pár mm), és hirtelen terhelésnél a kardán mozdult annyit hogy összeértek, ez adta a hangot. Érdekes az hogy nem emlékem arra hogy a gumicsere után leütöttem volna az alját, tehát valószínűleg régebbi a dolog, viszont fura az, hogy a nyári kerekekkel nem csinálta. Lehet hogy pont annyit fog vissza a teljesítményből a 19"-os kerék?
Elsősegélyként egy veszítővassal visszahajlítottuk annyira hogy ne érjenek össze, így most csendben van és mihamarabb elviszem szerelőhöz, aki majd leszereli és kiegyenesíti a konzolt.
Időjárásilag ugyan még ráértem volna, de nov.1-től Ausztriában erősen ajánlott a téligumi, és időnként mennem kell arra, így átszereltem.
Háát, megnyertem a háborút, de kemény csaták voltak. Először is qrva nehezek a kerekek, aztán nagyon lent van az autó alja, alig fért alá a krokodil emelő, ráadásul mivel füvön szereltem, még alá is kellett tennem egy bútorlap darabot, mert besüllyedt a földbe. A 3. keréknél megadta magát a bútorlap, az emelő kereke egyszerűen belesüllyedt, nehéz a vas. A gyári 17-es felni és a féknyereg között nagyon kevés hely van, elöl pedig max. pár milliméter. Igaza volt az előző tulajnak, nagyon kell figyelni télen, mert ezzel a kerékkel lejjebb van az autó, így ott is leér az alja ahol eddig nem. A téli kerekeket a kocsihoz kaptam, így "nem kerültek semmibe", 225/50R17 Vredestein Wintrac Extreme
A csomagtartó 2 szélén a bemélyedésekben tartok pár szükséges dolgot, mivel nincs ott semmi rögzítési lehetőség úgy döntöttem csinálok...
Egyszerű műszálas szalagból készült nagy patentekkel. A kárpitot ki kellett mozdítani, majd vágtam rá egy rést amin áthúztam a pántot. A másik cégére egy keményfa pálca került, ez tartja a helyén. Nem kell nagy erőt elviselnie, csak annyi a feladata, hogy ne engedje elmászkálni a dolgokat.
A 156-ba is beépítettem egy mágneses GPS tartót a középkonzol tetején lévő légbeömlőre, ugyanezt megcsináltam most a 159-cel is. Maga a tartó a régi, egy ebayről vett univerzális tartó, aminek levágtam az alját és szintén az ebayről vett erős mágnest szereltem rá. A gömbfejet egy kicsit reszelni kellett mert nem ment rá a Wayteq tartója, de megoldottam. A légbeömlőre egy fémlapot csavaroztam, ez lett a mágnes ellendarabja. Ugyanide beépítettem egy tápcsatlakozót, amihez a szivargyújtóról vezettem el az áramot, egy feszültség csökkentő/stabilizáló cuccon keresztül (a GPS-nek 5V kell, USB-s). Szintén ebayről vettem egy mini USB toldót, aminek 90 fokban el van forgatva a feje, így a készülékbe bedugva, hátrafelé megy a kábel, ennek a másik végére szereltem a tápcsatlakozót.
A táp elvezetéséhez szét kellett kapnom a középkonzolt. Ez nem olyan bonyolult mint amilyennek hangzik. A 3db kör alalkú légbeömlőt egy speciális kampóval lehet kihúzni, hajlítottam drótból. A valtó körüli fedelet fel lehet pattintani, alatta van 2 csavar, további kettő a két szélső légbeömlő alatt, és még 2 opcionális a rádió mögött. Megcsapoltam a szivargyújtó csatlakozóját, és onnan húztam el a kábelt. A feszültség csökkentőt az óracsoport mögé csavaroztam fel, innen egyszerűen át lehet vezetni a kábelt a felső légbeömlőhöz. Közben megjavítottam az egyik légbeömlő lamelláit, szét volt esve az egyik, és pótoltam egy csomó csavart, elég kókány munkát végzett a villanyász aki szerelte régebben.