Liquid - főkép
>> SzervizAlfa 156 2.0TS // 2011-04-28

Munkából hazafele, a repülőnél lejöttem a pályáról és a felüljárón lefele leállt, vagy legalábbis nem reagált a gázpedálra. Viszont magához tért mire leértem a felüljáróról. 1-2 Km-rel odébb viszont megállt teljesen. Semmi rángás, előjel csak leállt. 3-ra elindult és szépen bementem az irodába utána haza, és a ház előtt 20m-re ismét leállt, szépen hazagurultam. Vacsora után megnéztem a hibatárolót, de semmi csak a P1172. Azóta csak a garázsba mentem el vele, hamarosan megy Csörihez, mert így nem megbízható.

>> SzervizAlfa 156 2.0TS // 2011-04-13

Szokásos szombat délelőttként indult, reggeli, bepakolás, indulás a Mamáékhoz. Marcinak pisilni kellett, így a börcsi pihenőbe kimentünk, beguruláskor, mikor kinyomtam a kuplungot megállt az autó, és nem indult. Reléket nézegettem, minden jónak tűnt, AC kapcsolt, befecskendező hibajel világít. Pár telefon, de senkinek se volt konkrét ötlete, viszont egy nagyon rendes középkorú Úriember (így nagy Ú-val) felajánlotta hogy segít bármiben, megpróbáltuk behúzni, sikertelenül. Megköszöntem a segítségét...Közben a tréler hívás előtti utolsó pillanatban beugrott, hogy itt van a laptop és az OBD kábel is, összedugtam, fordulatszám jeladó hiba (P0335). Töröltem a hibát és láss csodát elindult, szépen járt a motor. (hogy a törlésről, vagy még inkább a kihűléstől indult azt nem tudom). Gondoltam elmegyek a lébényi lehajtóig, ott ha esetleg leáll, már egyszerűbb vontatni mint a pályán. A lehajtónál, ugyanaz a szitu, kikanyarodáskor leállt. Szerencsére nem jött senki, nem kellett megállni, így elgurultam a Mosonszentmiklós tábláig. Onnan eltoltam a köv bekötőútig (100m), közben egy nagyon jófej biciklis segített tolni (már a második, segítőkész ember fél órán belül!!!). Hívtam Apóst jöjjön értünk. Közben eltelt egy jó fél óra de most már nem indult sehogy se. Hazavontattuk, másnap persze indult pöccre. Az utcában lévő szerelő srácot bíztam meg a javítással (RPM Max szervíz). Megrendelte a jeladót, kicserélte, az autó megy, holnap kiderül mit mutat hosszútávon. A P1172-es hiba visszajött, de a többi eltünt. Remélem a legjobbakat

>> SzervizAlfa 156 2.0TS // 2011-02-15

2006 szeptemberében Conti SportContact 2 gumkkal vettem a gépet, szinte teljesen újak voltak. 4 és fél szezont alatt a belső felületük kopásjelzőig kopott, közben volt futómű állítás, valszeg ez volt a fő ok. Idén nyárra újak kellenek. Sokat agyaltam mi legyen a következő, hiszen a Contival maximálisan elégedett voltam, de tetszik a Falken ZE912, a Pirelli P7, a Nokian és még sokan mások. A végére a Conti SportContact2 és a Nokian H vagy V maradt a pakliban, ezek közül a Nokian -t tudtam sokkal olcsóbban megvenni, ezért amellett döntöttem. Rejtett szeleppel szerelve 20.375 Ft. volt darabja (205/55R16). Várom a jóidőt, hogy kipróbálhassam :)

>> SzervizAlfa 156 2.0TS // 2010-11-07

Már régóta nem tökéletes az ablakmosó rendszer, visszaengedi a csőből a folyadékot, így ablakmosáskor az ablaktörlő töröl 2-őt mire elkezd spriccelni. Ezt javítottam meg. Az ablak előtti jobb oldali burkolat alatt (ahol a pollenszűrő is található) van egy Y-elágazás. Ez lenne hivatott meggátolni a folyadék visszafolyását. Ezt cseréltem ki.Eper cikkszám alapján jött a Hegyaljától.

>> EgyébAlfa 156 2.0TS // 2010-11-01

a téligumi garnitúrát eleve rejtett szeleppel szereltettem össze, az első szezonban nem volt gond, de tavaly állandóan elszökött a nyomás a 3 keréknél is, ráadásul nehezen fújható volt a szelep. Idén kicseréltettem a Pandánál már bevált másfajta szelepekre. Közben kiderült hogy az egyik kerékben volt egy jókora szög.
Át lett szerelve mind a 4 kerék, centír, defektjavítás + a szelepek

>> Tuning és extraAlfa 156 2.0TS // 2010-09-19

Alfacityben nyertem egy DefedLock váltózárat, így nyáron kissé lassan őrölnek a malmok, agy csak most került beépítésre.
A DefendLock szerelője eljött Győrbe és a Re-Cartánál (ők a helyi viszonteladók) beszerelte.

>> SzervizAlfa 156 2.0TS // 2010-09-17

utángyártott Marelli teleszkópok voltak a csomagtérajtón, de sajnos csillapítás nélkül, így teljes erővel felvágódott az ajtó. Trencsikről szereztem be egy pár gyári bontott teleszkópot. Ezek ugyan jóval gyengébbek, de csillapítottak.

>> SzervizAlfa 156 2.0TS // 2010-06-28

Mesa segítségével rátaláltam az ebay-en egy nagyon jóarcú és pofátlanul olcsó USB-s OBD csatolóra.
"USB kkl Cable Interface OBD2 OBD-II-2 Vag-com Audi Seat"
Eredetileg fócvágenekhez reklámozzák, de ismeri az Alfadiag és a FiatECUScan is. Ez utóbbival teszteltem, szépen olvas/töröl hibát, mutat adatokat stb.
A Panda-hoz is jó.

>> Tuning és extraAlfa 156 2.0TS // 2010-06-28

Homasita felé jártam, beugrottam körülnézni és vettem 2 pár oldalra világító helyzetjelzőt.
"SMD LED - W.BAX9"
Sajna az előzőt sikerült tönkretennem. Az egyik eltört mikor csak nehezen tudtam kioperálni a foglalatból lámpacserekor.

>> SzervizAlfa 156 2.0TS // 2010-06-28

A benzintank szivárgás sajna ismét előjött, állandósult. Csörire bíztam a megoldást, ami úgy néz ki sikerült is, az AC tömítését kellett cserélni. Ha már Várpalotán állomásozott a gép, kapott új olajat (Selénia 20K AR) és szűrőket, illetve műszakit újabb évre. A vizsgabiztosok morogtak a gumik miatt, amik valóban kellően kopottak, ráadásul a belső oldalt megette a futóműállítás előtt. Szóvan nem voltam jó ügyfél, elnézést is kérek miatta, de a lényeg hogy minden rendben volt, nem kellett szerelni semmit. A xenon-ba nem kötöttek bele, igaz megvolt minden hozzá (gyűjtőlencsés lámpa, mosó, bólint).