már március óta megvan a komplett rendszer, de csak most került sor a beszerelésre. Megnéztem pár gyári mosós 156-ot, lemértem, kb. honnan milyen távolságban vannak a spricnik, mivel a lökösön semmi jelzés nincs. Egy adat elmaradt ezért felzargattam ZOI-t , aki készségesen leugrott a garázsba lemérni, ezúton is köszi mégeccer! :)
Bepozicionáltuk a spricnit kifúrtuk a lököst , de trükkös, mert nem csak egy sima 22-es lyuk, hanem onnan még jobboldalra kiágazik egy 15x7mm-es "ág", de meg lehet csinálni :) Márti sokat segített méregetni. A tartályt is cserélni kell, mert nagyobb és 2 szivattyú van rajta. A dobbetétet félig lebontva lefelé kijön a tartály, a nagyobbat is ugyanígy be lehet szuszakolni, de nemeccerű mutatvány. Arra kell figyelni, hogy az ablakmosó szivattyújának a csöve úgy rágyógyul, hogy ha le akarom húzni letörik a csőcsonk is, sikerült letörnöm sajna, még agyalás alatt van, hogy miképp hozom rendbe, jelenleg csak a lámpamosó van bekötve a másik szivattyú inaktív. Miután a spricnik helyre kerültek és a tartály is kicserélődött már csak össze kellett rakni, sajna a motortér burkolattal megszenvedtem, de sikerült :)
Még az ablakmosó szivattyúval kell valamit kezdenem, meg belőni a spriciket, mert most összevissza fújnak...
update:
a szivattyút sikerült meggyógyítani, úgy hogy a csövet ráragasztottuk, belőtem a spricniket is, szóval zsír a cucc :)
a legutóbbi szervíznél, mikor a vezérlés burkolatát kicserélte Csöri mester, nem voltak meg a hosszú csavarok a hosszbordás takaróhoz, Trencsiktől lomizott nekem 2 csavart, így végre az utolsó elem is a helyére kerülhetett
Sajnos ismét megmakacsolta magát úgy 40-50 ló. Nemigen akart menni, 2-ben rángatva gyorsult, cserébe viszont csak 8,7-et fogyaszott. Megpróbáltam lehúzott LMM-mel, hát ég és föld, ment mint állat, csak nem volt alapjárat, megpróbáltam lehúzott lambdával is, úgy nem volt változás. Szóval LMM. Kapott féktisztítót gazdagon plusz egy 15 percre levettem az aksisarukat, resetelendő a compot. Hogy konkrétan e 2 eljárás közül melyik volt hatásos, azt nem tudom, de visszatért a power, szóval egy időre ismét elfeledhetem (remélhetőleg) az LMM cseréjét.
11 év és 170.000km után csereéretté vált a vízhűtő. Elvileg alu de mégis zöldül...
Kapott egy új Niessens hűtőt. Ezenkívül kicseréltük a vezérlés burkolatot, felkerült az új (Riderautó) motortérburkolat. Be lett állítva a futómű )összesen 6mm volt benne, ezért ette a gumikat) illetve megnéztük a computert, de szerencsére semmi komoly nem volt benne. Ja és zöldkártya újítás is történt.
Az erő problémának nyoma sincs, nemtudom mi lehetett, mindenesetre jó hogy nem kell cserélni a lambdát.
vettem 2l olajat tartalékba, hogy legyen ha esetleg után kellene tölteni
A pajzson lévő vízszintes "krómcsíkok" megkoptak, ezért kicseréltük, meg kicsit fel kellett újítani a QV-t is, ezenkívül egy lakkréteg került a jelre is, némi színezés után.
Eljött az ideje a nyárigumik felszerelésének. Nekiálltam és az utolsó keréknél a kerékőrt nem bírtam megindítani, küzdöttünk vele apámmal vagy 3 órát, végül feladtuk, és visszaraktam a téligumikat, és visszajöttünk Győrbe. A 2. gumisnak aztán volt célszerszáma és lekapta a kerékőrt...
Végül felkerültek a nyárigumik is, amiknek kicsit megkopott a belső fele, legközelebbi szervíznél kell majd futóművet állítani.
A régi JVC rádióm megérett a cserére, már kisebb úthibákon is eldobta a CD-t.
Sokáig keresgéltem olyat amin elöl van SD foglalat, vagy hátul USB kivezetés. Elöl USB-set nem akartam, mert az nem teccik ha a pendrive lóg kifele. Most megtaláltam a tökéleteset :) Blaupunkt Victoria SD48. Elöl SD foglalat, hátul USB kivezetés, no CD, ráadásul egész pofásan néz ki. Az USB kábelt elvezettem a váltókulisszában hátra a könyöklőbe. Oda van beépítve egy aljzat. Így szépen el van rejtve a pendrive.
Még egy beépítő keret hiányzik a teljességhez :)
Valami zavar támadt az erőben. Alacsony fordulatról nehezen pörög fel és magas fordulaton sem az igazi. Próbáltam lehúzni az LMM-et, akkor jobb lett, de elment az alapjárat. Kiolvastuk a compot, lambda hibákat írt, a hibatörlés óta sokkal jobb, már majdnem minden ló megvan, de most sem az igazi. Lehet hogy új lambda lesz belőle...
Ismét eljött az ideje a szervíznek. Az előző alkalommal (vezérlés cseréjekor) kimaradt a hosszbordás szíj feszítő és vezető görgője. Most pótoltuk. Ezenkívül a bal első felső lengőkar volt csereérett, illetve a lengéscsillapító gumiharangját kellett megigazítani.
Olaj (Selénia 20K AR), olajszűrő, légszűrő és pollenszűrő és a gyertyák (gyári NGK 100e Km) lettek cserélve.
Az egyik görgő és a pollenszűrő kivételével minden gyári.
Volt egy kis 156 minitali, mert GTPeti is épp ott volt, lengőkarcsere ügyben.
Legközelebb a hűtőcsere (réz, szivárog, nemszép) és egy kis futómű igazítás lesz.