Elrepültünk, minden király, de azért közben telefonlátam a Hondához, hogy jönnék vissza műszakira. Na most már azt mondta a szaki, hogy megváltoztak a dolgok és mégse jó a kutyacsont, illetve szemműtétje lesz és emiatt ugrik 2 hét, nincs időpont július közepére, közben június 28-án lejár...
Na ez így már nem annyira funny. Csörivel megbeszéltük, hogy elküldi az időközben beérkezett alkatrészt, én pedig utalok. Ezután intéztem időpontot a CarNet-nél alkatrészcserével egybekötött műszaki vizsgára. Kezdtek egyenesbe állni a dogok.
Miután lepattantam a műszakiról, gyorsan felhívtam Csörit, hogy húzzon ki a bajból :)
Megrendelte a cuccokat, Rotinger tárcsák, gyári betétek, gyári kutyacsont, illetve rendeltem 2db ISOFIX fedelet a hátsó üléssorra, mert az egyiknek hiányozott a felhajtható része, a másik meg félig le volt törve.
Megjelentem, majd jött a rossz hír, hogy a kutyacsont nem érkezett meg. Na ez tényleg rossz hír volt, de mindegy főzzünk azzal ami van -> legalább a fékcsere meglesz.
Meg is lett, minden rendben, elég gatya volt a régi. A hiányzó alkatrésszel meg abban maradtunk, hogy majd a nyaraláskor odaugrok Alsóörsről.
Mindez a külföldi nyaralás előtti napon pénteken volt, másnap igen kora hajnalban indultunk Ciprusra :)
Kollégám / barátomnak a helyi Honda szervízben van ismeretsége, nekem megy mindegy hol műszakiztatok, így kértem én is oda időpontot. Sajnos első körben nem sikerült a dolog, 3 problémát találtak:
- hátsó fékek, tény hogy szarul néztek ki
- nem volt egyértelmű hogy jelzi a vontatmány irányjelzését (ezt nem értettük, mert a villanyász azt mondta terhelve sípol, amit megerősített a saját utánfutós teszt is)
- bal hátsó kutyacsont
Ez utóbbira azt mondta önmagában nem nagy gond, ezzel átmenne, de ha már úgy is meg lesz bolygatva a hátsó rész, akkor cseréljük ki azt is.)
Régóta szerettem volna vonóhorgot, de a 159 berlina és a vonóhorog számomra nem összeegyeztethető :) A Stelvio viszont már más tészta, ezen el tudom képzelni, persze csak valami kulturált, levehető változatban. Győrújbaráton Stipsits Dénest kerestem meg, Ő intézte a beszerzést, beépítést és bekötést is. (Steinhof W10-03 6007 A50-X)
Saját építésű relés megoldás lett az eredmény, az index terhelésre sípol.
Vettem hozzá egy 13 -> 7 pólusú átalakítót is.
Kezdetektől idegesít a start-stop rendszer. Műszaki emberként nem tudom elfogadni hogy nem kártékony, ráadásul elég hektikusan működik. Rendeltem egy kitet az ENG-CUSTOM-tól. Igényesen megépített cucc, adnak hozzá célszerszámot és leírást. 2 perc alatt lehet beépíteni. A működése pofonegyszerű: gyújtás ráadása után kb. 2 másodperccel "megnyomja" a start-stop off gombot.
https://youtu.be/ywMD3u5DweQ
Ma úgy döntöttem itt a nyár :) Felszereltem a nyárigumikat, és kihasználva az alkalmat lemértem a szerelt kerekeket. A sejtésem beigazolódott, mert nagyon nehéznek éreztem: 26.5kg. Az az vicces hogy mindkét komplett kerék 26.5kg.
Nyári gyári 8.5x20-as felnin 255/45R20 Michelin Latitude Sport 3
Téli RONAL R56 8x18 felnin 235/60R18 Hankook i*Cept EVO3
Mindig is tetszett az amerikai változatok beépített garázsnyitója, most érkezett el az idő hogy megcsináljam :) A belső tükör mögött takaró lemezre helyeztem a két nyomógombot, az átalakított távirányító simán elfért az idom alatt. Marci festette a betűket.
Felkerültek a téligumik. A TPMS szenzorok szépen működnek, minden kerek :)
A Stelvio is megkapta az akku teszter, továbbfejlesztett nyomógombos változatát :)
Anno kettős célzattal vettük. Egyrészt áthidaló megoldásként amíg jóárasul a Giulia (ami sajnos máig se jóárasult), másrészt pedig hogy próbáljuk ki milyen az élet egy TBI-vel.
Egész más világ volt a 2.4 Q4 TI után. Egyrészt könnyebb vagy 200 kilóval, másrészt gyengébb valamivel amit kompenzál a súlykülönbség. Tehát útra vitt erőben nagyjából hasonló, de a dízel brutalitása hiányzik belőle, cserében sokkal könnyedebb,
és a Q4 után megtanultam azt is hogy milyen az orrtolás. Nagyon szerettük, mert igazi kényelmes utazó. Csendesebb és tágasabb az elődjénél. A hátsó üléseken jobban el lehet férni ezt a kollégák mondták.
Az AlfaTex kárpit ugyan nem olyan szép mint a TI ülés de szerintem kényelmesebb és kellemesebb, jobb benne ülni.
Igazából a 20e km alatt csak két gondja volt, az egyik egy MAP szenzor, ami check-engine-t produkált hideg-indítva, de ezt leszámítva nem okozott gondot.
A másik a powerbox, ami inkább volt placebo mint valós többlet, ellenben bő egy év és kb. 10e km után szívatni kezdett, lehet hogy csak a csatlakozói közül
nem tökéletes valamelyik (tény hogy leharcoltak a csatik), de miután kiszereltem, eltűntek a hibák, meg a vészprogram check-engine-nel.
Szóval tökéletesen tudta azt amitől Alfa az Alfa. Nem fogyasztott keveset, de mondjuk én ki tudom hozni a maximumot kb. mindenből. :)
Néhány adat:
- bő 3 évet birtokoltam
- ezalatt 21700km-t tettünk meg együtt
- 784.667ft-ot költöttem a szervizelésre, kopóalkatrészekre, egyebekre (ebben benne van minden)
- 1.066.549ft-ot tankoltam bele, ez 45 tankolást jelent, összesen 2616,33 litert
- az átlagfogyasztás 12.2
A fogyasztásoz hozzátenném, hogy ez autópálya 150++, sima közút, szintén nem tojásokkal a gázpedál alatt, illetve rövid városi utak.
2.600.000-ért vettem, 3.500.000-ért ment el (ennyit drágultak az autók), tehát a havi bérleti díj nem játszik, mert inkább kerestem rajta,
a rezsiköltség pedig 45.100ft / hó.
Egy Stelvio First (Launch) Edition lett az autód (2.0T 280LE, automata).