Pár napja elkezdett durva hangokat kiadni a bal első ablakemelő. Recsegett, ropogott, fémes súrlódó hangot adott. Tegnap szétszedtem. A bovden "szőrösödött ki" 2 helyen.
A Bárdinál tudtak délutánra prezentálni alkatrészt, így onnan szereztem be.
Tegnap eljátszottam vele egy bő órát, mire szét mertem annyira szedni, hogy látszódjon mi a baj. A mai szerelés már gyorsabban ment.
Mivel a zárólemezt is le kell venni, így az is új tömítést kapott, ezzel kiiktattam egy potenciális beázási pontot.




Csörivel nézegettük az első féket is a legutóbbi szerviznél, és mondta hogy legkésőbb tavasszal valószínűleg cserések lesznek.
Na sajnos előbb jött a dolog. A szerviz után kb. másnap elkezdett súrlódó hangot adni a jobb első fék, pont olyat mint amikor kavics megy alá. Mivel nem marad abba, leszereltem a kereket és benéztem a belső betéthez. Nem egyenletesen kopott el, a külsőn még volt kb. 3-4mm, a belsőn jóval kevesebb, és a betét "vasa" elérte a tárcsa minimális vállát. Innen jött a súrlódó hang. Gyorsan bejelentettem a KwikFit-hez, kapott ATE betéteket.
Cserélt dolgok:
- olaj (Selénia WR 5W40), olajszűrő
- szervó cső
- hátsó féktárcsák (Brembo), betétek (gyári)
- kézifékkötelek
Ismét olajfolt keletkezett az autó alatt, most a szervó csöve adta meg magát. Úgy néz ki ez a 2.4-esek jellemző kopóalkatrésze , 200e km felett. Be van ütemezve a cseréje, addig töltögetem, illetve ráhekkeltem némi burkolatot, hogy ne spricceljen, és lehetőleg ne a generátorra folyjon.
Újabb 2 év :)
Kéziféket kellett kicsit reszelni, mert túl nagy volt az eltérés -> hátsó tárcsa + betét csere lesz, kézifékkötelekkel együtt.
Az első xenon szint jeladó eltört, AlfaDepo-ból vettem bontottat 16.500-ért
Megvolt az ottalvós buli, úgy néz ki megoldódott az olajfolyás probléma. A hiba fő oka az olajtermosztát ház feldele volt, az kapott egy új tömítéskészletet. Ezenfelül az olajhűtőre menő csövek is cseréve lettek. Így már volt értelme a motortartó cseréjének is.
Az alsó lengők cseréjénél kiderült, hogy a felsők is csereérettek.
TRW került bele.
Az olajfolyás sajna még mindig rejtély. Komolyabb szerelés nélkül nem látszik egyértelműen, hogy honnan jön.
Januárban lesz egy ottalvós buli, majd akkor átnézi Csöri az egészet és remélhetőleg megtalálja az okot. Megvettem a motortartó bakot is, de majd csak az olajfolyás megszüntetése után lesz értelme kicserélni.