Gerissimoék szervizében meglett javítva a váltóm. Nem volt olcsó, de mint a vaj, olyan fantasztikus lett. Mióta nálam van az autó (4 és fél éve), sosem volt ilyen jó. Csoda, hogy ennyit kibírt. Vezettem más ti-t is közben, és feltünt, hogy annak finomabb volt a váltója, de nem vettem róla tudomást. Most így utólag belegondolva kár volt, mert olcsóbban is megúszhattam volna, ha időben felismerem a problémát.
Amiért fizettem:
- Kuplung munkahenger,
- Teljes váltó,
- Kuplung szett,
- Váltó olaj,
- Munkadíj.
És köszenet Gerissimonak a gyorsaságért, valamint Zsé145-nek, hogy furikázott. :-)
Nos a Speedy reggel 8-kor nyitott, ott is voltam. A srácok csóválták a fejüket, de megnézték az autót. Sajnos ők, mint gyorsszervíz, az autóhoz ilyen mértékben nem nyúlhatnak, így nem tudták megcsinálni. De adtak egy címet a közelben, hogy próbáljam meg ott. Haro jött is, mint felmentő sereg, és elvontatott. De az a szerviz és vezetője valahogy nem nyerte el tetszésemet, így végül Gerissimohoz lett elvontatva az autó. Ő pedig remélhetőleg gyorsan megold minden bajt... :-)
Sajnos útközben a vontatókötél elszakadt, és visszacsapódva (volt már ilyen), a lökhárítóm alját, a ködlámpa mellett eltalálta. Kb 2 centis részen lepattant a festék... :-/
Beszart a váltóm. Nem tudom mi van vele. Lámpánál egyesben indultam, majd kettesbe már nem tudtam berakni. Állóhelyzetben sem veszi mindegyiket, egyes nincs, kettesbe beletudtam erőszakolni, de aztán lefulladt. :-/
Alfafeeling jött menteni, köszönet neki a segítségért.
A Speedy gyorsszervízig elvontatott, de vasárnap lévén nincs nyitva, holnap reggel megyek oda nyitásra. Remélem nincs nagy baj, mert kedd este mennénk vele vidékre...
Kaptam egy ingyenes műszaki átvizsgálási lehetőséget, melyet a Speedy adott ki. Náluk lehetett átnézetni az autót. Mára kaptam időpontot a Váci úton lévő műhelyükben. Megnézték a futóművet, rázópadon volt az autó, a fékeket, fékerőt. Majd fel lett emelve, és alulról is átnézték a kocsit. A kipufogórendszert, valamint a fékcsöveket, betéteket. A motortérben szíjak, olaj, víz, stb is átnézésre került. És legnagyobb örömömre az autó majdnem tökéletes. :-) Ami hibát találtak, az a kézifék jobb hátsó kerékre ható ereje, az kicsit kevés. Mondjuk én a kéziféket alig használom, szóval ez a rész nem nagyon érdekel, majd esetleg másfél év múlva a műszakin. A másik dolog amit találtak, hogy a jobb hátsó lengéscsillapítóm nem tökéletes, lassan azt majd cserélhetem. Amúgy egy nagyon korrekt szerelő csapathoz volt szerencsém. Annak ellenére, hogy egy ingyenes átvizsgálásról volt szó, nem vették félválról, teljesen normálisak voltak.
Jó hangulatú találkozó volt. Indultam a hangminőség versenyen, de sajnos nem jutottam be az első háromba. Ettől függetlenül jól éreztem magam, nagyon családias volt a légkör, jó találkozó volt. :-)
Hazafelé a Váci úton picit beparáztam, mert az elektromos rendszer elkezdett szórakozni. A rádió ki-bekapcsolt, a fordulatszámmérő össze-vissza ugrált, a légzsák és az ABS visszajelző villogott, nem tudtam mi történik. Muszáj volt felnyitnom a motorháztetőt, és kiderült, hogy az akkusaruból az egyik vezeték kicsúszott. Szerintem az akksira bénán raktam vissza a talin a takaródobozomat, és akkor mehetett szét, de csak majdnem itthon jött ki a hiba a kátyús utakon. Szerencsére baj nincs, vissza kell csak rakni a vezetéket, de megijedtem...
Az autóm egy hölgyeménnyel körbe lett fotózva a www.carsandgirls.hu honlap számára. Kalandos volt, mert az egész napi forró napsütés után, pont a fotózás kezdetekor elkezdett szakadni az eső. Így várni kellett sokat, majd áttörölgetni az autót szárazra. A fotózás végére mindenki elfáradt, de nagyon jó képek készültek. Hogy a Cars and Girls honlapra mikor kerülnek fel, azt nem tudom, de előbb-utóbb biztosan. :-)
A tavalyi ugyanezen név alatt futó rendezvényhez képest gyengébb volt, de valamiért különleges is. Legalábbis számomra és a kisautóm számára. Ugyanis ez volt az első alkalom, hogy egy kiállításon az én autóm is a csarnokban, elkerített részen állt. :-)
Sokat vártunk rá, hogy ismét tavasz legyen, újra összejöjjön a sok Alfa Romeo fanatikus a nagy tavaszi találkozón. És végre eljött. Teljesen bevoltam zsongva. :-)
Végülis nem volt rossz találkozó összességében, de kimagaslóan jó sem. Valahogy nem azt éreztem, mint az eddigi esztergomi talikon. Lehet, hogy az időjárás miatt (picit hűvös volt), vagy nem tudom miért, de valami megmagyarázhatatlan hiányzott nekem.
Minden papír megjött, minden helyről. A közútkezelő fizetési jóváhagyását és a rendőrségi feljegyzést ma vittem el a biztosítóhoz. Kiszámolták, hogy a károm 50ezer valamennyi forint. Persze ha viszek számlát, akkor arra fizetnek, de nem volt kedvem még ezzel is görcsölni, nagyjából ennyiről tudtam volna számlát is vinni. Úgyhogy elfogadtam az összeget, állítólag 2 héten belül a számlámon lesz.
Nem hiányzott ez az egész procedúra, de nem is rokkantam bele, és meglepően kellemesen álltak mindenhol hozzá a dolgomhoz. Nem volt hőbörgés, sőt kifejezetten segítőkész volt mindenki. Persze ez a minimum, de sajnos sokfelé vannak rossz tapasztalatai az embernek. Mindenesetre pozitívan csalódtam az ügyintézésben.
2008.04.24.:
A pénz még nem érkezett meg. Ellenben jött egy telefon a biztosítótól, hogy kéne nekik a kocsi törzskönyve. Nem igazán értem, hogy minek, mindenesetre megkérdeztem a nőtől, hogy ez miért most jutott eszükbe...? Végül is nem kaptam konkrét választ. Bescanneltem, el e-mail-eztem neki. Várom a fejleményeket.
2008.05.08.:
És végre megérkezett ma a pénz. El sem hiszem, hogy végre lezárult az ügy. Ideje volt, de túl vagyok rajta, és végül is megérte. Minden olajozottan ment az elején, a pénz átutalása húzódott el csak.
Na, ma voltam az akkumulátorosnál. Mindent lemért, minden tökéletes volt az autómon. Azaz majdnem. Ugyanis az ő műszere szerint 0,2-vel többet tölt a generátorom, mint az "elfogadott". Vicces, hogy emiatt egy 24000 Ft-s akku tönkremegy másfél év alatt. Legalábbis én nevetségesnek tartom. Végül abban maradtunk, hogy az általuk adott csereakkumat én nem adom vissza, hanem használom. Ez egy felújított Varta akku. Amúgy a srác próbált korrektül hozzáállni a dologhoz, de neki is vannak főnökei, így sokat nem tehetett. Mindenesetre a cég viszonylag elfogadható, de Bären akkut ne vegyen senki, mert egy kalap szar...