Atesz155-től jóárasítva megvettem a H1-es xenon szettjét. A refibe fog kerülni, így "bi-xenon"-ná alakul az autó. :-)
Krisz, az aranykezű fényező mester kezelésbe vette a csúnya első lökhárítómat. A múltkori műanyaghegesztés nyomát, meg a néhány lukat, amik a régi nagy rendszám rögzítési pontjai voltak, el kell tüntetni. Úgyhogy ma elő lett készítve fényezésre.
Ezen kívül a spoilerek méretproblémái is meg lettek oldva egy kis csiszolással, vágással. Ezért hatalmas köszönet illeti Toto-t. Színt kapnak, és mehetnek ezek is az autóra. Éppen ideje már... :-)
A kétoldali kivezetés a mániám, ezt a dolgot már a 146-osnál is alkalmaztam. Eljött hát az idő, hogy végbemenjen a változás. A jól bevált csapaton nem változtattam, ismét ugyanabba a műhelybe mentem, mint eddig mindig, ha kipufogó specialistára volt szükség. Az időközben Dinamit kipufogóra változott nevű műhely ma reggel fél 8-kor fogadott. Lekerült a hátsó dob. Másik dob nem került fel, mert szerettem volna, ha egy pici hangja is lenne az autónak. Utána ki lett mérve a jobb oldali kivezetésnek a hely. Itt volt egy kis bonyodalom. Sajnos pont ugyan oda, ahol a bal oldalon a gyári hely van, nem lehetett rakni a végződést, mert a pótkerék tartó belelógott. Úgyhogy kicsit kijjebb lett kivágva a hely a lökhárítón. De sajnos fémet is kellett vágni, mert pont azon a helyen van a lökhárítót alulról fogó egyik csavar felfogatópontja. Ez le lett véve. Viszont így nem lett teljesen szimmetrikus a bal oldallal. Így a bal oldalon is ki kellett picit (3 centit) vágni a lökhárítóból a külső széle felé. A belső részen megmaradt rés majd a tervezett toldattal lesz eltüntetve. Ezek után csőhajlítás, hegesztés, stb, és bármikor szétkapható módon (ha valamiért szükséges szétszedni) helyére került minden. Mintegy 5 és fél órás munka után elkészült. Nekem tetszik, szerintem jó lett. A hangja kicsit mélyebb, búgó lett. Ettől lehetett volna hangosabb is, de hát ugye diesel, meg két katalizátor (amikhez ragaszkodok), ennyit lehetett kihozni a dologból. Összességében elégedett vagyok. :-)
És arra tekintettel, hogy már nem először járok náluk, kaptam 5000 Ft kedvezményt is. :-)
A múltkor nekiálltam a szelepfedél takarításának, és valamilyen szinten meg is csináltam, de nem voltam elégedett a végeredménnyel. Úgyhogy úgy döntöttem, hogy leveszem, és megpróbálok finomítani még a dolgon. Most másfajta tisztítószert használtam, és úgy tűnik, hatásos volt, mert a mostani eredmény már rendben van. :-)
A múltkori gumi bigyó eltávolítás után a patentek a hátsó szárny alján nagyon kiálltak. Másnak szépen belesimult a szárnyba, nekem valahogy nem igazán, és zavart is, pedig nem volt egy feltűnő helyen. De úgy döntöttem, hogy azokkal kell valamit kezdeni. Leszereltem a szárnyat, kiszedegettem a patentokat, de így meg a lyukak zavartak. Jobb ötletem nem volt, mint hogy mindegyik lyukra egy kis fekete szigetelő szalagot ragasztottam. Azt nem mondom, hogy így tökéletes, de a látvány jobb. És mivel az eldugottsága miatt így aztán végképp nem feltűnő, egy ideig biztos így marad. Esetleg majd egyszer, ha újra kell fényezni a szárnyat, akkor lesznek végleg eltüntetve, addig pedig marad ez a megoldás.
Ma látogatást tettem az autófényezők gyöngyénél, Krisznél. Kivittem a küszöböket, meg az első toldatot, hogy majd jól lefényezi nekem, és akkor kerülhet is fel minden az autóra. Lebontottam a gyári küszöböt, erre már nem lesz szükségem. Odapróbáltuk az új küszöböt, és sajnos nem tökéletes. Valamiért picivel rövidebb a kelleténél. Kicsit furcsa ez így, hiszen típusspecifikus a cucc, így rendeltem. Persze ettől még fel fog kerülni az autóra, ezen a dolgon lehet segíteni, csak hát ez plusz munka, és erre nem számítottam. A Novitec első toldattal ugyan ez a helyzet. Úgyhogy most a project kicsit jegelve... :-(
De ha már ott voltam, üres kézzel nem jöttem el. A féknyergek piros színbe öltöztek, valamint a féktárcsa és kerék közötti rozsdás részt is lecsiszoltam, és szép fekete színt kapott. Nagyon nagy köszönet Krisznek a segítségért!
Megkezdődött a kipufogó project is. Ahogy előző autómon, ennél is a két oldali ovális végződés a terv, asszonykámnak és nekem is ez tetszik a legjobban. A két oldali alap, de az, hogy ovális legyen, vagy esetleg dupla kör alakú, az kérdéses volt. De úgy döntöttünk, hogy ez a szebb. :-)
A kipuff végeket Vittorio intézte, és VinceP4 hozta el Budapestre. Köszönet érte mindenkinek! :-.)
Megérkezett a korábban Punishertől rendelt küszöb pár. Élőben is tetszik, már csak fényezni kell, és mehet az autóra. :-)
Még az előző tulaj hagyatéka volt a törött első lökhárító. Egy ideje terveztem, hogy megcsináltatom, és végre eljött ez is. A leszerelés/felszerelés nem egyszerű, volt vele dolga a műanyagosnak. :-) Viszont ez is kész van.
Na, meg a rendszám is a helyén van. :-)
Az önkormányzatnál azt mondták, mikor leadtam a legyártási kérelmet, hogy igaz, hogy a papíron egy hónap szerepel, de maximum két hét alatt meg fog érkezni, és küldenek értesítést róla. Értesítés nem jött, de öt napja letelt a két hét, így ma reggel felhívtam az okmányirodát. Legnagyobb örömömre azt az infót kaptam, hogy megérkezett, mehetek érte. Úgyhogy leszereltem az eredeti "A" típusút, mert azt lekellett adni. Leszedtem a rendszám tartó konzolt is, mert arra semmi szükség, sajnos a helyén lyukak maradtak. Így a legdögösebb a vas, mindenféle tábla nélkül... :-)
Az új rendszám meg majd a héten felkerül.
Ja, és az okmányirodában a hölgyemény még egy csekket az orrom alá tolt, hogy ezért az összegért jegyzi be a változást. Kicsit meglepődtem, hogy 1800-at kell fizetni egy ilyen semmiség miatt... :-/
A hátsó szárny alatt a tetőn van egy gumi, amit még eddig senkinek nem sikerült megfejtenie, hogy pontosan mire való. Több SW tulaj is eltávolította már, és elmondásuk szerint a hátsó szélvédő nem porosodik azóta annyira, vagyis van értelme a dolognak. Úgy döntöttem, hogy én is kiszedem.
Ahhoz, hogy a patentokhoz, amik fogják, hozzálehessen férni, jobb, ha levesszük a szárnyat. Belülről mindkét oldalon 3-3 csavar tartja, utána csak lekell emelni. Persze a pótféklámpa zsinórja nem engedi messzire a spoilert. Lapos fejű csavarhúzóval a patentot könnyen ki lehet húzni, bár a gumi nem feltétlenül éli túl. Nekem is elszakadt pár helyen, de mivel nincs már rá szükségem, így nem zavar. A patentokat visszatettem a lyukakba, de ez nem végleges megoldás így. Egyrészt kilógnak nagyon, másrészt van amelyik lötyög. Még annyira nem is zavarna, ha nem tükröződne a fóliázott hátsó szélvédőben, de így nagyon nem jó. Erre kell egy jó megoldás. Szigetelőszalaggal leragasztás átmenetileg jó lehet, de hosszú távon az sem 100%-os. Ezt még ki kell találni.
A látvány így szebb lett, tényleg szárny jellege lett ennek a tetőspoilernek. De hogy a hátsó szélvédő mennyire nem fog porosodni, ahhoz majd egy pár km megtétele szükséges lesz.
U.i.: Kocsimosás után tesztelve, valóban nem porosodik az autó segge. :-)