ystuc - főkép
>> Tuning és extraAlfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2010-04-09

Ma visszatértem az autóvillamossági szerelő sráchoz, hogy végre tényleg beépüljön az adapter, amelynek segítségével a gyári, kormányon lévő gombokkal is tudom kezelni a JVC fejet. A technikai fennakadás oka tegnap előtt az volt, hogy helyszűke miatt egy-két korábban feleslegesnek vélt csatlakozó is ki lett szedve. Természetesn jól el is pakoltam őket... Ez hiba volt, mert most az egyikre szükség lett volna. Ezért segítségül hívtam George-ot, hogy megnézzük, az Ő autójában hogyan is van a csatlakozók bekötése. Nem akartuk találgatásra bízni a dolgot, így azért egyszerűbb. Miután megnéztük az eredeti állapotot, kiderült, hogy hiába, mert pár kábel még így is hiányzik nálam. Miután minden szét lett borítva, kiderült, hogy az viszont mégis megvan, csak jól elbújt. :-) Lényeg, hogy pár órás küzdelem után most már hibátlanul működik minden, szakszerűen beszerelve. És végre a fejegység is tökéletesen a helyére került. :-)
Ezen kívül volt még egy kis problémám, valahonnan generátor hang jött a hangszórókon keresztül. Ahogy lenyomtam a gázpedált, a fordulatszám függvényében jött a zúgás. Kicsit idegesítő volt, így egy zajszűrő is beépítésre került. Most már tökéletes, a zaj megszűnt. Cserébe kiment a tápkábelen lévő biztosíték, azt majd kell vennem. :-)

>> Tuning és extraAlfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2010-04-07

Ma megint piszkáltuk picit a hifit, bár inkább látványilag, mint hangzásilag. :-) Már régóta terv volt (az előző autómnál is), hogy kapjon egy védő rácsot a mélynyomó a csomagtartóban. Az előző kocsimnál végül ebből nem lett semmi, de most viszont bekerült ez is a helyére. Stílusosan, ha már minden Vibe (na jó, a fejegységet leszámítva), akkor legyen ez is Vibe! Ma be is lett szerelve, és azon túl, hogy praktikus, még jól is néz ki. :-)
Megpróbáltuk beszerelni a kormány-távirányító adaptert, és ez majdnem sikerült is, míg egy kis technikai problémába nem ütköztünk. Erre pénteken térünk majd vissza. :-)

>> Tuning és extraAlfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2010-03-30

Meg is érkezett Angliából a csomag. Ezt villámgyorsan postázták, még nincs egy hete, hogy megrendeltem. Nem sokára beszerelésre kerül, és ismét használhatom a multikormány gombjait. :-)

>> Tuning és extraAlfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2010-03-24

Mióta ki lett cserélve a fejegységem, azóta nem tudom használni a kormányon lévő gombokat a hangerő és egyéb dolgok kezelésére. Annyira megszoktam már őket, hogy hiányoznak. :-) Hallottam róla, hogy létezik olyan adapter, amely az utólagos fejegységekhez jó, és a gyári irányítással össze lehet kötni. Először e-mailben megkerestem a JVC képviseletét, de válaszra sem méltattak. Egy-két héttel később felhívtam őket telefonon is, de fogalmuk sem volt róla, hogy mit is akarok pontosan. Lényeg, hogy nem tudtak segíteni. Aztán teljesen véletlenül, a neten böngészve rátátaltam arra, ami kell nekem. A kis hazánkban lévő boltban viszonylag borsos árat láttam, így ismét az E-Bay-t hívtam segítségül. És még postaköltséggel együtt is majdnem az itthoni ár feléért ráleltem a keresett dologra. Gyors levélváltás az eladóval, és kiderült, hogy tényleg erre van szükségem. Úgyhogy megrendeltem, és most várom, hogy Angliából megérkezzen. :-)

>> SzervizAlfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2010-03-23

Ma elmentem a lézeres futómű beállításra. A Megyeri úton van egy szervizállomás, ott dolgozik egy ismerősöm, elgurultam hozzá. Ő állította be tavaly is a futóművet. A gép azt mutatja, hogy minden tökéletes, a gyári előírásnak megfelelő. A tavaly beállított értékeket hozza a műszer, semmi nem ment el. Ismerősöm szerint ez a gumikopás a belső részen minden autónál előfordul, és nem kell aggódnom egyáltalán. Hát, remélem igaza van, és a megnyugodhat a lelkem...

>> AutóápolásAlfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2010-03-23

Nyílt egy új kézi autómosó a Röppentyű utcában Garage & Grill néven. Vagy lehet, hogy már régóta ott van, de én csak most fedeztem fel... :-) Az autó nagyon koszos volt, kellett egy takarítás neki. Meglepően jó áron dolgoznak a srácok, egy külső-belső takarítást kértem. Mondjuk volt valami akciójuk is... Lényeg, hogy nem volt drága, és nagyon korrektül takarítanak, teljesen elégedett vagyok, szerintem megyek majd még hozzájuk máskor is. :-)

>> SzervizAlfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2010-03-22

Lekerültek a téli gumik, és felhívták rá a figyelmemet, hogy az összes kerék belső fele kicsit kagylósan elkezdett kopni. Mivel ez nem annyira ideális dolog, gondoltam megnézetem rázópadon, hogy a lengéscsillapítóra milyen értékek jönnek ki. Bár furcsának találnám, ha az összes gátló egyszerre adta volna meg magát. A Speedy gyorsszervízben most ingyenes átvizsgálási akció van, ezt kihasználva el is mentem a Váci úton lévő műhelybe. A rázópad bár nem tökéletes, de elfogadható értéket hozott, vizsgán még simán megfelelne, de most nem ez a lényeg. Fel is lett emelve az autó, szegény srácok jól megszenvedtek ezzel, ugyanis a küszöb miatt nem egy egyszerű dolog megemelni az autót. De semmi nem lóg, minden a helyén, futómű hibátlan. Most már csak a kerék dőlésszögének ellenőrzése van hátra, másra már nem tudok gyanakodni. Viszont ez holnapra marad, majd elviszem lézeres beállításra az autót. Remélem megoldódik a probléma...

>> EgyébAlfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2010-03-22

Lassan egy hete, hogy ismét beköszöntött a tavasz. Már nagyon ideje volt. Ma végre volt rá időm, hogy a nyári felnik visszakerüljenek. Elgurultam GabCsiékhoz, akiknél megtörtént a csere. Viszonylag szép időben indultam, mire odaértem, szakadt az eső. De sebaj, lényeg, hogy ismét a szebbik felniken gurulok. :-)
Sajnos van egy kis üröm is az örömben, erről szóljon a következő bejegyzés...

>> Tuning és extraAlfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2010-03-12

Meglett az erősítő helye. Szerintem egy nagyon igényes beépítés született, hála a Fanat-X csapatnak. Készült egy konzol, ami le lett kárpitozva, a kábelek el lettek dugva, minden a helyén van. A hangzás is be lett állítva, kész a rendszer. Szépen szól, tiszta a hangzás, és ereje is van. Úgy érzem, hogy kifogástalan lett. :-)
Ja, és még maradt bőven hely is a csomagtartóban. :-)

>> EseményAlfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2010-02-21

Ahogy írtam, nekem ez a promó matrica nem nyerte el 100%-ban a tetszésemet. Nem a dizájn miatt, hanem hogy egy nagy lap az egész. Karosszériára nem szívesen ragasztok rövid távon, oda inkább a hosszasan megmaradó dolgok kerülnek (erről majd egy későbbi blogpost fog szólni), úgyhogy marad az üvegfelületre tapasztás. És bár nem a legfontosabb, de azért szeretek kilátni a hátsó szélvédőn, teljesen betakarni nem akartam a látóteret. Úgyhogy egy kis mókolásba kezdtem tegnap. Vágóeszköz, meg némi ötlet, és máris átalakult a matrica. Ma pedig fel is került a helyére. Szerintem egész pofás lett, a látótérbe sem zavar bele, és még talán jól is mutat. :-)
Még egy kis apró finomítás hátra van, de a lényegen az már nem fog változtatni, úgyhogy tekinthetjük ezt a végleges verziónak, így marad. :-)