ystuc - főkép
>> SzervizAlfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2010-03-22

Lekerültek a téli gumik, és felhívták rá a figyelmemet, hogy az összes kerék belső fele kicsit kagylósan elkezdett kopni. Mivel ez nem annyira ideális dolog, gondoltam megnézetem rázópadon, hogy a lengéscsillapítóra milyen értékek jönnek ki. Bár furcsának találnám, ha az összes gátló egyszerre adta volna meg magát. A Speedy gyorsszervízben most ingyenes átvizsgálási akció van, ezt kihasználva el is mentem a Váci úton lévő műhelybe. A rázópad bár nem tökéletes, de elfogadható értéket hozott, vizsgán még simán megfelelne, de most nem ez a lényeg. Fel is lett emelve az autó, szegény srácok jól megszenvedtek ezzel, ugyanis a küszöb miatt nem egy egyszerű dolog megemelni az autót. De semmi nem lóg, minden a helyén, futómű hibátlan. Most már csak a kerék dőlésszögének ellenőrzése van hátra, másra már nem tudok gyanakodni. Viszont ez holnapra marad, majd elviszem lézeres beállításra az autót. Remélem megoldódik a probléma...

>> EgyébAlfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2010-03-22

Lassan egy hete, hogy ismét beköszöntött a tavasz. Már nagyon ideje volt. Ma végre volt rá időm, hogy a nyári felnik visszakerüljenek. Elgurultam GabCsiékhoz, akiknél megtörtént a csere. Viszonylag szép időben indultam, mire odaértem, szakadt az eső. De sebaj, lényeg, hogy ismét a szebbik felniken gurulok. :-)
Sajnos van egy kis üröm is az örömben, erről szóljon a következő bejegyzés...

>> Tuning és extraAlfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2010-03-12

Meglett az erősítő helye. Szerintem egy nagyon igényes beépítés született, hála a Fanat-X csapatnak. Készült egy konzol, ami le lett kárpitozva, a kábelek el lettek dugva, minden a helyén van. A hangzás is be lett állítva, kész a rendszer. Szépen szól, tiszta a hangzás, és ereje is van. Úgy érzem, hogy kifogástalan lett. :-)
Ja, és még maradt bőven hely is a csomagtartóban. :-)

>> EseményAlfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2010-02-21

Ahogy írtam, nekem ez a promó matrica nem nyerte el 100%-ban a tetszésemet. Nem a dizájn miatt, hanem hogy egy nagy lap az egész. Karosszériára nem szívesen ragasztok rövid távon, oda inkább a hosszasan megmaradó dolgok kerülnek (erről majd egy későbbi blogpost fog szólni), úgyhogy marad az üvegfelületre tapasztás. És bár nem a legfontosabb, de azért szeretek kilátni a hátsó szélvédőn, teljesen betakarni nem akartam a látóteret. Úgyhogy egy kis mókolásba kezdtem tegnap. Vágóeszköz, meg némi ötlet, és máris átalakult a matrica. Ma pedig fel is került a helyére. Szerintem egész pofás lett, a látótérbe sem zavar bele, és még talán jól is mutat. :-)
Még egy kis apró finomítás hátra van, de a lényegen az már nem fog változtatni, úgyhogy tekinthetjük ezt a végleges verziónak, így marad. :-)

>> EseményAlfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2010-02-20

Átvettem a promó matricát. Kicsit vegyesek az érzéseim. Nekem valahogy a korábbi évek promó matricái jobban bejöttek. Nem csúnya az idei, nem úgy van vele gondom. Mármint tetszik a forma, meg az elgondolás. Viszont azt hiszem, hogy a matrica nálam kicsit át fog alakulni. Van egy ötletem, ha sikerül megoldanom, akkor egyedivé teszem majd. :-)

>> Tuning és extraAlfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2010-02-03

Mióta bekerült az új fejegység, azóta fura, hogy egy rész fekete a középkonzolnak, a többi meg ezüst. Valahogy az összkép nem igazán volt így rendben. Így hát a Fanat-X csapatnak köszönhetően a közép rész teljesen karbon-matricát öltött magára. Valahogy egységesebb lett így a kép, nekem jobban tetszik. :-)

(A fejegység még nincs rendesen rögzítve a végleges helyén, ezért áll olyan furán a képen)

>> Tuning és extraAlfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2010-02-03

Régóta tervben volt már a gyári Bose lecserélése, mert valahogy sosem nyerte el maximálisan a tetszésemet. Régi ismerősként a Fanat-X csapathoz fordultam segítségért, akik egy szerintem kedvező ajánlattal álltak elő. Egy komolyabb rendszert akartam, mint ami a 146-osomban volt, nagyjából felvázoltam az elképzelésemet, és végül egy full Vibe Audio rendszer lett a dologból, mely a következő részekből áll:
- Vibe BlackAir 12 MK II+ subwoofer (30-cm-es mélynyomó, 1600W terhelhetőség, 550W RMS, 89Db érzékenység, 20Hz-1500Hz frekvenciatertomány, 4 ohm),
- Vibe Slick A4 erősítő (4x150W, vagy 4x250W 2 ohm, vagy 2x500W RMS teljesítmény, 20 - 20.000Hz frekvencia átvitel, 98dB jel / zaj viszony, beépített LP / HP szűrők, 4 csatornás, 650W max. összteljesítmény, 55 - 5500Hz között állítható frekvencia vágás, 0-18dB bass boost 45Hz-en),
- Vibe BlackAir 6 (120W folyamatos, 360W max. terhelhetőség, 90dB érzékenység, 60 - 25.000Hz frekvencia átvitel, 4 ohm impedancia, 16,5cm-es mélyközép hangszóróval szerelt 2 utas hangszóró szet),
- Vibe Slick 60 hangszórók (80W folyamatos, 240W max. terhelhetőség, 91dB érzékenység, 54 - 25.000Hz frekvencia átvitel, 4 ohm impedancia, 16,5cm-es átmérőjű 2 utas koaxiális hangszóró).

A rendszer majdnem 100%-osan be van szerelve, még az erősítő helyét kell pontosan megtalálni, mert a jelenlegi elhelyezés átmeneti. Valamint a hangzáson még erőteljes finomítás szükséges. De ha elkészül, akkor azt hiszem egy elég jó cucc lesz... :-)

>> Tuning és extraAlfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2009-12-30

Még az év utolsó napjaiban sem nyugszom meg. :-) Gerissimo volt olyan rendes, és teljesítette két kívánságomat. Végre bekerült a kocsiba a MOMO Gotham pedálszett, és a korábban Mark145-től vásárolt xenon a ködlámpába. A pedálokhoz nem fűznék kommentet, jól néznek ki, is illik az autó belterébe. A hely szűke miatt nem volt könnyű felvarázsolni őket a helyükre, de siketült, és ez a lényeg. :-) A xenon a ködlámpában meg kemény! :-) Hogy mekkora a különbség a gyári halogén és a xenon között, az egyik képen látszik. De amúgy nem vakít, éppen olyan fénye van, mint a gyári tompított xenonomnak. Hazafelé jövet - lévén köd van - végig használatban volt, és senki nem villogott, hogy zavarná. Úgyhogy most már tri-xenonom van (tompított, reflektor, ködlámpa)... :-)

>> SzervizAlfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2009-12-22

Szeptemberben, mikor át lett vizsgálva a futómű, akkor derült ki, hogy a jobb hátsó stabilizátor rúd lassan cserére szorul. Azóta az autóval mentem kb 4000 km-et, és egyre jobban zörgött. Gerissimoval megbeszéltem, hogy ma megyek, és orvosoljuk a problémát. Az autó felemelése után kiderült, hogy a bal oldali is haldoklik, így mind a kettő ki lett cserélve. Persze a szétszedés nem ment könnyen, csak a flex segített a dolgon... De a lényeg, hogy ismét csendes a futómű. :-)

>> Tuning és extraAlfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2009-12-14

A hétvégén a matricázódott kupak belekerült a felnibe.
Ma pedig jól le lett csutakolva az autó, és a hátsó oldalüvegre került fel egy matrica. Ott korábban az AlfaAmore felirat volt, most azt leszedtem, keresek neki majd másik helyet. A helyére került egy saját tervezésű logóval egy szöveg, mely tisztelgés az Alfa Romeo 100 éves tradíciója előtt. Jövőre lesz aktuális, de én már most elkezdem az ünneplést... :-)