ystuc - főkép
>> EgyébAlfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2009-07-31

Kimentem a Népszigetre, és kerestem egy helyet, ahol jó kis képeket lőhetek az autóról. Na, meg volt egy ötletem az új főképemet illetően, és azt is meg akartam valósítani. Iszonyatosan meleg volt, muszáj voltam árnyékos helyet keresni. Hát, ilyenek lettek a képek. Itthon még a főképemet összeraktam Photoshoppal. Szerintem jó lett. Bár sokak szerint belőlem soxor egy is elég... :-D

>> EseményAlfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2009-07-25

Még sosem voltam Szegeden Alfa Romeo találkozón, valahogy eddig nem jutottam oda el soha. De most végre ez is bekövetkezett. Hangulatos kis találkozó volt. Beszélgetés, fagyizás, szokásos autómustra. Ja, és elmondanám, hogy ilyen koszos autóval én még életemben nem voltam találkozón. Hiába lett lemosva, éjszaka esett, és csúnyán száradt meg... Újra mosáshoz meg nem volt hangulatom... :-)

>> EgyébAlfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2009-07-23

Reggel pöccre indult az autó. Aztán valahol megálltam, és mikor újra akartam indtani, nem indult. Se kép, se hang. Teljesen elment minden áram. Sok ötletem nem volt, ezért beszéltem Alfaterral, hogy mi lehet a gond. Azt javasolta, hogy mozgassam meg az akku sarukat, hátha csak annyi, hogy valamiért elmozdult. Szerencsére ez bejött, a pozitív saru rángatásának hatására visszajött az áram. Viszont ezt a nap folyamán többször is eljátszotta. És nullázott minden alkalommal minden számlálót, és a rádiókódot is kérte. Ami szerencsére itthon volt, így egész nap tök kussban autóztam. :-/ Szóval most ez van.
Egyébként tipp a hibára az oxidáció.

Kiegészítés: Probléma megoldva. Saru megtakarítva, üzembiztosság helyreállítva. :-)

>> Tuning és extraAlfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2009-07-17

Hát, erre már nagyon vártam. Végre felkerültek az optikai kiegészítők. A két küszöb és a Novitec első toldat a helyén van. Valamint a műanyag rácsok helyett fekete alurácsok kerültek az autó elejére. Szerintem baromi jól néz ki így a kocsi, nekem nagyon tetszik. Nem is nagyon tudok ehhez még mit hozzáfűzni, beszéljenek a képek! :-)

>> SzervizAlfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2009-07-08

Ma végre volt időm, és el tudtam gurulni Gerissimohoz, hogy kicserélje nekem a korábban megrendelt turbócsövet. Bár a ragasztás is tökéletesen megfelelő volt, de azért mégis csak így az igazi. :-)

>> Tuning és extraAlfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2009-06-19

Gerissimonak köszönhetően az Atesz155-től nem rég vásárolt xenon is beugrott a reflektorba. Van ám fény... :-)

>> SzervizAlfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2009-06-19

És igen, az autó ismét jól megy. Sőőőőőőt, jobban, mint eddig! :-)
Gerissimo kiolvastatta a hibát a comuterből. És azt mondta, hogy a hiba a légmennyiség mérőnél keresendő. De aztán kiderült, hogy azért jelzett be, mert a turbócső egy helyen szétnyílt, így nem úgy mentek a légáramlatok, ahogy kellett volna, ezért füstölt mint a barom, és ezért tiltott le minden. Viszont most minden össze van rakva, átmenetileg csak jól megragasztva, de az új cső rendelés alatt. Ha megjön, akkor majd csere. Viszont úgy néz ki, hogy eddig is ment ott be egy kis plusz levegő, mert most az autó határozottan jobban megy, és még nagy gáznál füstöt sem látok a tükörben, mint eddig. Úgyhogy minden szép és jó, de még egy kis finomítás lesz, ha a cső megérkezik.
Ezen kívül az autó kapott még olyan dolgokat, amik valamiért hiányoztak. Pl a jobb hátsó lámpa belső takaró burája nem volt meg, valamint a vezető oldali napellenző mögötti lámpa kapcsolója hiányzott. Kapott egy teljes új lámpát.

>> SzervizAlfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2009-06-14

Korábban, mikor szervizben volt az autó, Alfater jelezte, hogy a turbó cső is cserés lesz. Nem tudni még, hogy mikor, de előbb utóbb be fog következni a csere. Nos, ma az autó is jelezte, hogy ideje a dolognak. Balatonról hazafelé tartva az érdi emelkedőn az M7-esen kezdtem érezni, hogy a teljesítmény csökkent. Furcsa volt, hogy vissza kellett váltanom ötödikbe, és még úgy sem húzott úgy, ahogy szokott. Majd az autópályáról leérve a hatalmas füstfelhő is feltűnt. Néztem a computer fogyasztási adatait, látszott, hogy a teljesítmény csökkent, a fogyasztás meg megnőtt elég rendesen. Félreálltam, és megnéztem a turbo csövet. Eléggé fel van puhulva, eddig meg kemény volt, úgyhogy a probléma egyértelmű. Bár szakadást nem láttam rajta... Úgy gondoltam, hazagurulunk, aztán no problem... De az Árpád hídon felvillant a borostyán sárga motorhiba jelző is, ettől azért megijedtem. Felhívtam Gerissimo-t telefonon, aki megnyugtatott, hogy nem lesz gond, hazajöhetünk az autóval. Szépen haza is gurultunk, olyan 40-50-es tempóval. Jövő héten valamikor szerviz...

>> Tuning és extraAlfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2009-06-12

Meg volt mára beszélve, hogy a küszöb felrakása előtt még konzultálok a sráccal, aki ezt a melót megcsinálja nekem. El is mentem hozzá délelőtt. Odapróbáltuk a kocsihoz a cuccot, és bizony nem jó... A jobb oldalit egyszerűen nem lehet feltenni, mert meg van csavarodva. Hogy mitől, azt nem tudom, nem értek hozzá, de ez azt jelenti, hogy még mindig van vele munka, így a fényezést is bukom. Igazán nagyszerű...
Megoldás talán a jövő héten lesz...
Ami zavar, hogy így most potyára lett lefényezve. :-(

>> Tuning és extraAlfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2009-06-10

A löhárító, a küszöbök és az első toldat Krisznek hála, le lettek fényezve. Már csak fel kell mindent szerelni a helyére. Alig várom már, hogy fent legyenek a cuccok, remélhetőleg ez a jövő héten be fog következni. :-)
Valamint az autó kapott egy full polírozást is. Eszméletlen gyönyörű színe lett, nagyot mutat.