Blog >> alfa
Mivel tudom, hogy a bőr műszerfal nagyon kényes a tűző napsütésre, és úgy egyáltalán jobb védeni a tűző naptól amennyire lehet, készítettem egy ideiglenes "hűsölőt" az autónak.
Két épület között pont van annyi helyem, hogy kényelmesen be tudok állni. Az orra pont Észak felé néz, tehát a déli nap fentről/hátulról éri.
Elszaladtam a Jyskbe, pont akcióban fillérekért mérték a háromszögletű napvitorlát. Gondoltam ennyit megér, kipróbálom mire jó. Rögtön vettem kettőt.
Aztán a barkács boltban vettem dübeleket és csavaranyára hegesztett karikákat. Eltartott egy ideig, mire bejátszottam, hogy feszes is legyen, átlapolás is legyen a két vitorla közt, de végül nagyjából sikerült.
A csomagoláson lévő reklámfotón csúnyábban van kifeszítve, úgyhogy gondolom ez ennyit tud.
A mester urak őszre vállalták a normális kocsibeálló megépítését, úgyhogy addig itt fog lapulni az autó. Hacsak meg nem csinálom magamnak a beállót. Nincs szakember, mindere várni kell, aztán vagy szép lesz, vagy nem...
Hetek óta tervezzük, készülünk, hogy felmegyünk a Bihar hegységbe, Pádisra. Filóztam rajta sokat, hogy melyik autóval menjünk, és hát... idén másodjára történt az, hogy a 159 otthon maradt.
És idén másodjára érzem úgy, hogy de jól döntöttem, hogy az öreg 21 éves autót választottam. Nem, nem az általános útminőség miatt, hogy óvjam 159 őfelségét. Az ugyanis rendben volt nagyon. Viszont fent a hegyen esélye sem lett volna. A völgybe egy köves, sziklás út vezetett le, ahol a kis 146 vidáman mászott le még így rendesen megpakolva is. A köves út végén még egy kis patakon is át kellett kelni.
És úgy egyáltalán... lehúzott ablakkal élveztük a suhanó tájat, nem voltunk elszigetelve egy csendes bunkerbe. Nem tehetek róla, nekem így jobb.
És a kis TD kapott egy újabb csillagos ötöst. Ilyen terhelést még sosem kapott, 1500m-re kellett felkapaszkodnia egy elég erős szerpentinen. Hallatszott, hogy nagyon dolgozik, volt hogy spórolni kellett a gázzal, mert kúszott fel a vízhőfok, erősen dolgozott a turbó. De nem maradt szégyenben, a 10-14 évvel fiatalabb autókkal lazán tartotta a lépést. Úgy szálltam ki belőle, hogy megsimogattam a műszerfalat, ez nem semmi volt. Ilyen egy jó autó, ami tényleg bármire jó. Nem városi terepjáró, nem autópálya faló, csak úgy szerényen eljut bárhová.
És még az ebédünket is "megfőzte" :-)
És hogy milyen gyönyörű helyre hozott minket... egy újabb nagy élmény része lett. Elvitt minket az érintetlen természetbe, ahol nincs az égen egy négyzetmilliméter ahol ne látszana egy csillag, ahol a sziklahasadékban hatalmas jégcsapot találunk nyáron, ahol a forrás vizét ihatjuk és ahol megtapasztalhatjuk, hogy mi mennyire kicsik és esendők vagyunk. Ez az a hely, ahova még visszajövünk. Igazából nehéz volt otthagyni is...
Soha sem volt ilyen finom és halk hangja ezelőtt a jószágnak, minden apró rezgés, vibráció megszűnt. Jó érzés menni vele.
Sebváltó olaj csere is volt, ezzel kapcsolatban nem érzek sok változást, előtte sem volt rossz. Féltengelyek zsírozva kívül-belül, hajtáslánc "lógása" lényegesen csökkent. Lehet, hogy megpróbálkozom 75w-90-es olajjal.
...
Még a jtd-hez gyártottam a telefonomhoz egy tartót. Hosszabb utakon használtam is sokat, főleg navigáláshoz.
A TD-vel is kirándulgatunk néha, hamarosan megint megyünk egy kisebb túrára, ahol a telefonom lesz a navi... és egy csomó zene is preloadolva van rajta :-)
Szóval gondoltam felhasználom a régi tartót, de módosítok rajta. Mágnes helyett valami egyszerűbb, fixebb rögzítést kerestem. Végül adta magát, a szellőzőrostélyba pont becsúszik a 8-as PVC lemez. Az pedig van itthon mindig :-)
Úgyhogy átalakítottam a tartót, hogy be lehessen tűzni a szellőzőrostélyba. Jobb lett, mint a mágneses megoldás. Még jobban kézre esik a telefon, könnyen forgatható sofőr, vagy utas irányba.
Plusz bónusz, a telefon árnyékba került, nem tűz rá annyira a nap. Persze kitudja meddig lesz még meg ez a BlackBerry, elég öreg már. Ha más nem, navinak, utazáshoz zenélni meghagyom..
Ennél az autónál az alap tézis az eredeti kinézet megőrzése amennyire lehet. Nem tudom miért jó ez, de jó :-)
A hangszóróiról már tudom, hogy nem eredetiek, de szolidan a gyári rács mögött lapulnak. Valami jobb féle lehet, mert kék, és normálisan szól a gyári fejegységgel is. A gyári fejegység azonban erős korlátozás. Tud kazettát és rádiót.
A gyári fejegységhez ragaszkodok, úgyhogy olyan megoldás után kutattam, ami Bluetoothos, FM-tramszmitter, de szolidan elrejthető, hogy ne látszódjon.
A legtöbb ilyen kínai lom jó nagy kijelzővel rendelkezik, elég furcsa ízléssel mondható esztétikusnak. És nem illik egy korhű belsejű 21 éves autóba.
Hanem megtaláltam amit kerestem: Xiaomi Roidmi 2S
Szivargyújtó aljzatba tolható kis stick. Nagyon igényes kivitelű minimál eszköz. Ami ügyes, az a hozzá tartozó applikáció.
A telefonra telepített app segítségével lehet hangolni az FM frekvenciát, és ha fut az app, még az akksi feszülséget is kiírja. Kihangosítónak is tudja használni a Kinga szintén Xiaomi telefonja.
A rádió megtalálta könnyen a beállított frekvenciát és tökéletes minőségben, zúgás, zaj, sercegés mentesen játssza a zenét vezeték nélkül a telefonról. Pont ennyi amire szükség volt. Bónuszból két USB kimenet is van rajta, így a telefon tölthető is róla.
Nem volt egy óriási összeg, és a 21 éves "hifit" felokosította 21. századi igényekhez.
A tetőkárpit idén végleg feladta, egész belógott az utastérbe. Ezzel egyetemben a két hátsó ajtókárpit is végleg lehengeredett, kapott elég inzultust az apró lábaktól :-)
Egy ideig gyűjtöttem az erőt, hogy na majd szétszedem, megragasztom. De igazából tudom, hogy ez nem az én sportom...
Szóval végül a kárpitosnál kötött ki az autó, nem vitt rá a lélek, hogy elgányoljam. Itt hozzáértők, rendesen megcsinálták. Standard tetőkárpit anyagból újra lett húzva a teteje. Az anyag szinte pont olyan, mint ami a gyári volt. A textúra egyezik, árnyalatban egy picivel világosabb. Szép, rendezett lett a beltér így.
Az ajtókárpitokat nem cseréltettem, azt kértem, hogy ragasszák vissza. Az is szép lett, elégedett vagyok az eredménnyel.
Nem volt épp olcsó, de ezzel úgy vagyok, hogy egy olyan beltér, ahol órákat töltünk, legyen tiszta, rendezett...
Még a VTT-re hozott nekem "Coyote" Sanyi egy szép új kiegyenlítő tartályt és kupakot. Ugyanis a Selénia Rallyról hazafelé, ha gyorsan mentem az autóval, fogyott a víz. Kazes tapasztalatai nyomán az első gyanúsított a kiegyenlítő tartály volt.
Aztán pont a napokban olvastam a blogját, a csere darab nála nem sokat bírt, úgyhogy óvatosabb lettem. A tartály megy a lassan gyűlő tartalék alkatrészek közé...
Első lépésben levettem a kupakot és szétszereltem. Majd szétszedtem az újat is és ha jól sejtem meg is lett a hiba. A pici rugó, ami a gumi szelepet nyomja a nyíláshoz igen összement az évek során, nyilván nem tartott megfelelő túlnyomást, illetve kifújt.
A szétszerelt új kupakból felújítottam a gyárit, így szép eredeti pajzsos alkatrész maradt ez is.
Körbenézve a motortérben kicsit váratlanul ért, hogy a hűtő ventillátora le van billenve. A vízcsövek fogták, hogy ne essen ki. Két kis gyenge patent és az abba beletekert lemezcsavar fogja gyárilag. Az egyik kis patent egyik füle elporladt, és műanyagostól, csavarostól kidőlt. A túloldalt egy lemezbe tekeredik a csavar, de ez a kis lemez is el volt törve.
Kapott egy kicsit tartósabbnak ígérkező megoldást, kerámia távtartókkal (ha már épp a kezembe akadt).
Múlthéten megjöttek a nyárigumik amiket rendeltem.Szombaton (2017.06.03) elmentem feltetetni és akkor vettük észre,hogy a bal hátsó teló megrogyott,szétrohadt a tányérja.
Így aztán befigyel két hátsó teleszkóp is.......Most végeztem a berakásával,most már tutti.
A 4 gumi:UNIROYAL Rainsport 3 205/55-16=68128Ft
2 teleszkóp AL-KO =41 000fT
Nőttek a kiadások ,de kitartok mert imádom a kicsikét!
Kezdődött úgy, hogy a 2éve beszerelt (olaszautóbontós) generátor elhalálozott. Denso került be a helyére (új). Ha már megbontjuk cseréljük ki a kipuff leömlő csavarokat is. 2 már törött volt. Leömlőt síkba húzták, 1,5mm-volt benne. Csavarokat kicseréltük hőállóra, kapott új tömítést. Talán egy jó darabig semmi gond nem lesz vele. :) Ja és kényszerből egy egyedileg gyártott olajhűtőt mert szerelés közben elhalálozott az is. :D
Update: Időközben visszakerült a gyári olajhűtő. Nem bizonyult jó megoldásnak az előző ami bekerült.
Elővételes jegy meg van Alfacityre. Fiammal megyek ;)
2017. Július 8.: Hát ez az alfacity is hamar el telt. Igaz majdnem dél volt mire leértünk. Megnéztük a sok sok szép alfát, főleg a régieket ☺ fürödtünk a Balatonba, a víz is tűrhető volt 😉 jövőre is megyünk cityre. Tombola húzás után indultunk haza 😉