Blog >> alfa

>> SzervizBéci Ɨ|ѯ // Alfa 156 6C 2500 // 2017-03-22

A Sprintauto Service-ben beszerelték az új Eibach pro kit rugókat és a Koni STR.T lengéscsillapítókat. Az alkatrészt én vittem, de kellett még hozzá 4 porvédő a lengéscsillapítókhoz, illetve Rado szólt, hogy a felső lengőkarok elég gatyák (a szilentek nyikorgását én is hallottam), úgyhogy azokat is kicserélték.

Beigazolódott a sejtésem, hogy nem a gyári rugók voltak benne, hanem egy Vogtland ültető szett, ami 40 mm-t ültet elöl-hátul. Az új rugókkal (amik 3 centit ültetnek) is láthatóan magasabb lett a kocsi, főleg elöl. Ezt egyáltalán nem bánom, mert állandóan leért mindenhol az eleje. Attól, hogy egy kicsit magasabb lett még most is elég jól néz ki. :)

A fő különbséget persze akkor vettem észre mikor elindultam az autóval és mentem kicsit. Szó szerint ég és föld. Sokkal összeszedettebb az egész, a gátlók pont jó keménységűek. Nem billeg, nem úszkál, fogja az utat és fekszik a kanyarban, mint macska az ágyban. :) Egyszerűen olyan, mintha egy másik autót vezettem volna.

Ja és kicserélték az ABS pumpát az eredeti megjavítottra. Rendesen működik: van ABS, működik a sebesség mérő és km számláló és nincs hibaüzenet. :)

Csináltam egy előtte-utána képet, ami elég béna, de azért látszik a lényeg. És van egy kép a régi rugókról is.

Az autóhoz pótkerékkel együt 7db nyári kereket kaptam, mindegyiken Conti Sportcontact 3 gumikkal. Különböző állapotban. Próbáltam itthon kitalálni, hogy hova melyiket tegyem, de nem sikerült igazán összeraknom egy tuti garnitúrát. Két kerék volt amin rengeteg minta van még, a többi olyan forma-forma, még egy szezon bennük van.
Úgyhogy felhívtam a gumist, két fordulóban elcipeltem neki a rengeteg antracit Ti felnit és megkértem őket, hogy rakjanak össze nekem egy használható garnitúrát, vagy javasoljanak valamit, hogy mi legyen.
Gondoltam, hogy ha picit is indokolt, hívnak majd, hogy új gumi kell, hisz nekik az az üzlet. De nem hívtak. Másnap a megbeszélt időpontra ott voltam, már elő volt készítve a 4 frissen centírozott kerék.
És a helyszínen még variáltam picit, mert átcseréltettem egy felnit. Feltűnően le volt horzsolva a pereme. helyette egy épre átszereltettem a rajta lévő gumit. Kicsi plusz költség, de a 4 felni így már fix, nem kell tovább csereberélgetnem.

Aztán gondoltam egyet, rákérdeztem mennyiért raktározzák el a télieket. Valahogy semmi kedvem nem volt 2 fordulóban visszacipelni a rengeteg kereket. Azt mondja 4e/garnitúra. Na mondom akkor ezeket nem viszem innen sehova :-) Ennyiért elteszik, ősszel felhívom őket, időpontot egyeztetek, ők addigra lemosva előkészítik a 4 kereket. Jó szolgáltatás, jó áron.

Aztán csaptam egy próbakört, mert megvallom tartottam a 19-esektől. Bár anno ilyennel próbáltam a Ti-t és tetszett. Na.. most is. Magára talált, sokkal jobban viselkedik vele, mint a 17-esekkel. Nem ráz jobban egyáltalán, sőt, simábban veszi a rossz utakat és mintha könnyebben ugrana.

És hát szép nagyon. Viszont szegény autó így járt egyelőre, még nem sikerült egy normális fotót lőnöm róla. Most is csak az udvar sarkában, kicsit koszosan sikerült, hogy valami azért legyen itt. Na majd, ha indul a kiránduló szezon :-)

>> Tuning és extraBéci Ɨ|ѯ // Alfa 156 6C 2500 // 2017-03-21

Megjöttek. :) Eibach pro kit rugók és Koni Str.t lengéscsillapítók. Jövő héten kerülnek be, már nagyon nagyon kíváncsi vagyok. :)

Az az igazság, hogy nem tudom milyen rugók vannak benne, mivel azokon nem találtam semmiféle jelölést is sima fekete rugók. Viszont szemre lejjebb van, mint egy sima sport futóműves 156.

Beraktam egy képet a jelenlegi állapotról, hogy lehessen látni majd a különbséget.

>> SzervizBéci Ɨ|ѯ // Alfa 156 6C 2500 // 2017-03-16

Megérkezett otthonról a megjavított ABS pumpa. Itt javították.Jövő héten viszem szervizbe az Ezüstrókát és majd kicserélik. Remélem most már rendben lesz.

Tegnap csak városban autóztam, mégis, nagyon a 159-hez volt kedvem. Hát mentem azzal. Nemzeti ünnepen ünnepi limuzin dukál. Ilyenkor nincs forgalom, nincs dugó, lehet csak úgy kellemesen autózgatni. Kicsi kerülővel, kedvenc útvonalon.

Már hazafelé gurultam, amikor olyat csináltam amit még sosem. Nem azért előztem, hogy hamarabb haza érjek, annyira nem volt sietős. Csupán hangját akartam hallani. Egy pillanatig még el is gondolkoztam, hogy előzzek? Minek.. Aztán mégis odaléptem neki, csak hogy kicsit énekeljen, a gurulós, lassan váltogatós cruising után egy kicsit érezzem ahogy pillanatok alatt dobálja a fokozatokat.

Ezt a pedállal előhívható előadást ezt nagyon szeretem benne. A többi autós biztos gondolt magában ezt-azt. A hülye.. hova siet. Vagy kitudja. Lehet volt akinek még tetszett is.

Mindegy is, valójában nem is előzés akart ez lenni, csak pár önfeledt másodperc az 5 henger hangjával.

Egy ideje ott pihen a csomagtartóban a gázolajszűrő cseredarab. Mikor az árát közölték, azért dobtam egy hátast, de végülis a xenon izzó óta nagy meglepetések nem érnek.

A cserét eddig halogattam, mert hideg volt. Annyira egyszerűnek tűnik a csere, hogy pénzt ezért nem adok, hogy más csinálja, nekem meg fázós a kezem. De végre egy szerelhető megoldás.
A felfogató pánt csavarját kell kioldani, csöveket lehúzni és ennyi. Végül alul kihúzni a vízérzékelő csatlakozót. Előbb kihúzni, és kézben, az autóból kivéve kitekerni a szenzort. Egyébként alul zúdul a gázolaj :-)

Kb 3 perc az egész, kár volt ennyit készülni rá. A légtelenítés kicsit hosszadalmasabb mint a 146-nál. Ott két gyújtás ráadás után már hallhatóan nem bugyogott a tankba visszatérő gázolaj. Itt a kulcsot kell ki-be rakosgatni vagy 5-6-szor mire megtelik a szűrő és lelégtelenedik.

A végén még kapott egy rutin kiolvasást. A múltkor rosszul gondoltam, nem regenerált. A kilovasáskor volt 96%. Tényleg az van, hogy nem szabad erre ráállni és figyelni, mert úgy tűnik hogy pont jókor áll neki a dolognak és figyel. Azóta a regenerálás is megtörtént és nem városban. Hajdúböszörménybe kellett átugranom. Hazafelé egyértelműen észrevettem. Mikor beértem Debrecenbe még dolgozott az ügyön, de mintha észrevette volna, hogy városba értem. Jól befűtött és gyorsan letudta, így nem kellett kerülgetnem, plusz köröket futnom, mire a belvárosba értem, már normál fogyasztási értékeket mutatott, helyén volt a turbónyomás.

>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-03-14

Régi kormánygomb illesztő kiszerelésre került egyrészről mert eléggé gány volt, másrészről pedig nem tudta azokat a funkciókat amit az újabb már igen.

Ilyen pl. a telefon gomb használata, felvesz-lerak, a Pioneer navi kihangosítójával és a gyárihoz hasonlóan gyújtás nélküli használhatóság is. Típusa az 1-es képen látható

Az új cucc bekötéséhez mindössze 4 vezeték kell az A1 stekkerből, a test, a kapcsolt 12 Volt, a CAN high és a CAN low. A dobozból a kimenet a navi felé a kézifék, rükverc, világítás, kézifék és a kapcsolt 12 Volt.

Ez utóbbi azért szükséges mert ez teszi lehetővé, hogy a gyújtás (gomb) kikapcsolása után is tudjon működni a zenedoboz. Egyébként meg csak a kulcs be ill. kivételével van/nincs kapcsolt villany a navi felé, ami miatt állandóan gyújtáson kellett legyen az autó pl. zenehallgatáshoz.

Két opció van a gombhasználatra, az egyik, hogy bent marad a Blue&Me modul, a másik meg, hogy kikerül az autóból. Én az utóbbit választottam, mert a rendszer nem tud elég intelligens lenni :-( Ha bent marad a B&M akkor annak kezelésekor, menüjének bogarászásakor pl. telefonkönyvben kereséskor azt egyszerre teszi a navi csatornaválasztásával, zeneszám urással stb... amikor a jobb oldali kormánygombokat nyomkodom. Erre nem találtam megoldást :-(

Így hát maradtam a második verziónál, kiszedtem a B&M modult és a mikrofonját is, meg az USB aljzatát is felhasználtam a navi bemenetére. A Pioneer mikrofonját betettem a gyári mikrofon helyére egy kis szivaccsal betámasztva és felül duct-tape-pel leragasztva lukat, kizárandó a szél okozta zaj negatív hatását. Jól hallanak a túloldalon általában, ill. nem hallanak rosszabbul, mint amikor ki volt lógatva a mikrofon a csillár mellett. Ronda volt na...

Már csak egy dolog maradt hátra, életre kellett kelteni a gyártó által beígért telefon gomb működést. Ehhez a MES-ben az eredeti állapotot (4-es kép) át kellett állítani. Tiltottam a B&M modult és az AUX bemenetet, ami a BT modulból küldte a hangot a gyári fej felé, és végül átállítottam a gomb típusát 10 funkciósra. A beállítás az 5-ös képen látható.

Ebben a konfigurációban ugyan buktam a gyári B&M kis kijelzőn kiírt információit, de ezek nagy részét már a navi elvette, így ez már nem okozott gondot.

Jelenleg minden kormánygomb funkció rendesen működik, a bejövő hívást a bal gombcsoport bal gombjával lehet felvenni és a jobb gombjával lehet a hívást megszakítani. Ez utóbbi korábban a hangvezérlés gombja volt.

>> AutóápolásShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-03-14

Kitakarítottam, leápoltam a bőr kárpitot, meg egy klímabombát is bedobtam. Kezdi elveszteni a holland füvescigi szagát a beltér :-)

>> AutóápolásShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-03-14

A bőr kárpitok elég elhanyagolt állapotban voltak.
A szálszakadást nagyjából sikerült orvosolni, de szükség volt egy kis felületfelújításra is.
A választásom erre a színfelújító balzsamra esett.
Tisztító és ápoló anyagot szintén ettől a cégtől rendeltem.
Tisztítást követően kezeltem a kopottas részeket a balzsammal.
Az eredmény kérdéses, nem tökéletes, de jobb lett. Lehet h nem úszom meg a festést.
1-2. képeken az előtte, míg a 3-4-5. képeken az utána állapot látható.

>> EgyébShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-03-04

Felragasztottam tükörragasztóval az első rendszámot :-)
Nem adták meg a D típusút most éppen. Előző kettőre érdekes módon igen.
Nincs kedvem utánamenni.