Blog >> alfa
Reggel találkozás a győri Praktiker parkolóban a többi alfással. Konvojban elindultunk Füredre, szépen le is értünk, bár útközben majdnem nekem húzta egy ladás az autóját, balról gyorsító sávja volt mi meg mentünk konvojban én se nem lassítottam se nem gyorsítottam de ő úgy gondolta erőszakkal fékezésre kényszerít, hát nem jött össze, le dudáltam, mint még pár alfás :-) na ez tetszett a legjobban, hát ő meg kénytelen volt megvárni hogy el haladjon a konvoj. Becsekkoltunk, elővételes jegyem volt, az tetszett hogy 146 szépség verseny volt, így felsorakozhattunk egymás mellé, és már jó érzéssel néztem az alfámra hogy gyönyörűen néz ki, a 13as alfacity után :) gyűltek a matricák a kis szépségen, sokáig 3. Helyen jártam mikor arra lettünk figyelmesek hogy valaki toborozza a matricákat az autójára, igy hát nem kell mondanom hányadik lett, és mindenki lecsúszott egy helyezést. Én tisztességes voltam, napjában vagy 20szor vissza mentem ellenőrizni hogy mennyit gyűjtöttem, végül 29 szavazó találta az én 146som a legszebbnek. Az második helyezettnek talán 49 volt. Szerintem egy nagyon jó eredményt értünk el :) Tombola sorsoláskor nyertem egy alfaamore ajándék csomagot :) utána irány haza mert már sötétedett. Éppen otthon, nagyon jó volt :) ami hiányzott hogy össze vissza álltak az alfák, típus szerint az igazi.
Hát az első autós találkozót úgy terveztem hogy kapunyitásra oda érjünk, de hát nem jött össze mert még a két műanyag küszöb borítást fel szerettem volna rakni, és még az autót is tisztítani kellett. Komáromba még egy gyors Tesco, aztán be is csekkoltunk kapunyitás után egy 2 órára. Jó volt az nap, csak azt sajnáltam hogy szegény alfám kicsit színvonal alatt volt :/ de jó volt Ennyi alfa között :) előtte alfacityn is voltam már, hiányoltam a domboldal gondosságát, és az ülő zsámolyokat. Látszott hogy csak ott nyírták a füvet ahol felsorakoztak az alfák, előtte években teljesen más volt . Este 6 óra fele elindultunk haza mint sokan mások, Győrben pont koncert volt hát benéztünk , én alkohol mentessel, két haverom Gábor és Gergely alkoholossal nyomták. Hamar elment a nap, jót szórakoztunk :)
Megvolt az olajcsere, és szűrő csere. Sokkal szebben jár a motor az új vérrel. Futóművet is be szerettem volna állíttatni, de azt mondták gatya a hátsó szilent a jobb alsó lengőkarban. Szóval ez a következő projekt. :/ :D
Végre sikerült szereznem egy gyári alu garnitúrát. Csak 17-es de egész jól áll a gépnek. A télen átgondolom hogy marad e, vagy lesz helyette 18. Az eddig használt Enzo R garnitúra lesz a téli, festése és átgumizása folyamatban.
Mióta megvolt az autó, a vezetőoldali ajtóemelő gomboknál az anyósoldali gombja nyomin állt és ellen kellett tartani, hogy működjön. Múlt héten neki álltam, hogy felfedjem a titkát. Sajnos, amint alányúltam a fedélnek és elkezdtem kihúzni, az egész kapcsolóház háromba szétbomlott és mint utólag kiderült, kis szürke és fehér műanyag tűk tűntek el a kárpit mélyén (lásd 1-es képet).
De a leges-legrosszabb, ami történhetett, hogy a kapcsoló nélkül nem működött egyik elektromos ablak sem, a csomagtérajtó nyitása sem (nincs benne kulcs), de a végső átok, hogy az autót megtankolni sem lehetett, mert nem nyitott az elektromos tanksapka, a biztosító piros madzag meg ugye a csomagtartóban van, ami szintén nem nyitható... Az elég hülyén nézett volna ki a kútnál, hogy előre hajtom az első üléseket, majd a hátsókat is, aztán bemászok a kalaptartó alatt a csomagtérbe, hogy kinyissam a tanksapkát :D
Neki vetemedtem, mit lehet tenni. Találtam egy szláv nyelvű videót a Youtube-on, amiben az ember huzalszeggel pótolta őket és neki működött. :) Nem szívesen szerettem volna lebontani a kárpitot, biztos, ami biztos alapon a helyi barkácsboltban vásároltam 15 db huzalszeget, aminek 1,2 mm volt a szár vastagsága, a műanyagé pedig egy tizeddel kevesebb,de olyan nem volt. Kemény 15 Ft-ot kértek értük :)
Végül ma mégis lebontottam az ajtókárpitot, felvittem,(2. kép) elkezdtem forgatni és az illesztések közt, a résekből ki is nyertem 4 db szürke, hosszú tűt a tükörállításhoz, valamint 3 db pici fehéret a 4-ből, az ablakokhoz. 1 db tehát hiányzott, azért állt csálén a gomb! Lemértem a méretet, barkács fűrésszel méretre vágtam (3. kép), összeraktam (4. kép) és lőn csoda, minden működik, mint új korában (5. kép)
Összesen tehát 15 magyar Forintból sikerült újra működésre bírnom. Egy új utángyártott kapcsoló kompletten, kedvezmény nélkül 80 ezer a Bárdinál. Használt, agyon kopott bontott sem lehet olcsó. Ha valaki ügyesebb ezermester, akár egy Forintból is megoldotta volna, egy szeg méretre vágásával, nekem harmadszorra sikerült!
Most megint működik, mehetek tankolni, autót mosni!
Nos, végre eljött az idő nálam is, hogy neki essek ennek az utálatos alkatrésznek a tisztításához. Utána olvastam sok blogban itt az Amorén mi ennek a menete.
Jelentem, kész lett..... Bár azt olvastam, hogy könnyű művelet lesz, hát nekem azért nem volt az :-)
Na sebaj, majd a kövi könnyebb lesz mert már tudom mit hogyan kell :-)
Sajna a nagy izgalomban el felejtettem képet csinálni hogyan is nézett ki, de aki már csinálta az tudja.
Nem mellesleg hamár EGR szelep, akkor a pillangó szelepet is leszedtem és azt is kipucoltam.
Hozzá valók:
- egy flakon féktisztító (had menjen neki :-) )
- fél flakon hideg zsíroldó ( well done )
- és egy kis benzin
Kiváncsi leszek hogy fog muzsikáli most az autó és mennyire lesz észre vehető. Azt olvastam, hogy sokkal jobb lesz... Na majd kiderül :-)
Km óra állás: 279.416
Sziasztok!
9 ev kihagyas utan ujra jelentkezem! Gyorsan repul az ido. Par ev kulfold, hazakoltozes, hazasodas, csaladalapitas utan nekilltam ujra a GTV-mnek. Sajnos az eredeti tervek szerint nem en lakatoltam es fenyeztem, de legalabb mar ezeken tul vagyunk... Ugy dontottem, szetszedem teljesen es kilakatoltatom, es lefenyeztetem. Ez lett a vege. Holnap erkezik haza a fenyezotol. A tervek szerint utana alvazvedelem, es az osszerakas...
Első fékbetétek cserélve lettek, már jelezte a gép hogy végük van. :/ :D
Következő alkalommal tárcsa csere is szükséges lesz.