Blog >> alfa
Csörinél jártunk komplett vezérlés olaj és szűrőcserén esett át a gép. Váltó olajat is cseréltünk. Egy darabig nyugodtság van. Klíma még mindig nem jó... Csövet kell cserélni, elengedi a gázt. km.: 166500
Amennyire szerettem volna elmenni alfa city-re annyira nem sikerült. Péntek reggel munkába menet az autó úgy gondolta, hogy lengéscsillapító tányérnak le kell rohadnia. Mankókerék mellett szerencsére elfértek a dolgok úgyhogy sikeresen átszáguldottam 20-al a városon hazáig, ahol szombaton sikerült is befejezni a cserét. Az új pár már pénteken megérkezett, de az alfa mérnökeinek hála és a 14 év rohadásának az autó csak másnap készült el. Remélem azért akik ott voltak élvezték az eseményt.




Júniusban, eddig kizarólag Budapest útjait koptatták a Michelin Energy Saver+ abroncsaim.
Az útviszonyok, még a városban is igen változatosra sikeredtek, hála az időjárásnak: eső, sár, tengelyig érő víz és szerencsére száraz felületek is akadtak az eddigi időszakban.
Levegőnyomás:
Elől: 2.25 bar
Hátul: 2.25 bar
Profilmelység (egységesen, az összes abroncson): 7.5 mm
Az egyforma kopás, a kifogástalan és jól beállított futóművemnek köszönhető.
Az átlagos fogyasztás: 8.5 - 9.7 L között ingadozott. Ez még mindig jóval kevesebb, mint az előzőleg használt abroncsaimmal mért adatok.









Volt itthon egy pollenszűrőm, gondoltam ha már van, belerakom. Nem volt vészes állapotban a bent lévő sem, de beleült már a por, apró levéldarabok, ilyesmik. Ez ellen viszont van egy módszer. Mármint hogy ne fészkelje magát oda a sok apró levéldarab, lim-lom. Ha már a levélfogónak nevezett műanyagon valahogy túljut.
Szóval vágtam egy darab geotextilt, kertes övezetben ez általában van raktáron .
Beraktam a pollenszűrőt, és a geotextil darab széleit egy pici imbuszkulccsal (mer' az volt kéznél) körben begyűrtem a szűrő mellé.
Ez a légáramláson nem fog lényegeset, ellenben a nagyobb darabok már ezen fennakadnak, nem a szűrő harmonikájában landol.



A Selénia Rallyról hazafelé ismét feltűnt, hogy a szélzaj egy része a fülem mellett keletkezik valahol. Egy Subaru fórumon korában láttam erre egy jó ötletet, gondoltam ezt egyszerű kipróbálni.
Az ajtó tömítést megvizsgálva egyből látszott, hogy igen, a sofőr oldali középtájon kicsit szakadozott már. Kívülről nem látszik, csak ha kifordítom egy kicsit a gumit.
Ez úgymond kapóra is jött, ugyanis a módszer nem más, minthogy egy szilikon/tygon vagy bármilyen csövet kell beletolni a gumiprofilba. Ezáltal kicsit merevebb lesz, jobban összezár az ajtóval. Nekem PUR hidraulika cső volt kéznél, ami épp nem a legpuhább anyag, ellenben átmérőre pont ez fért be a tömítésbe. A hasadékon szépen passzosan be lehetett tolni, remélem a fülem melletti sustorgás ezzel megszűnik.
Próbaképp mindkét oldalon elöl is raktam a szigetelés alá (tehát itt nem bele) ilyen csövet, ez így megemeli a szigetelést, hátha számít valamit.
UPDATE 06.11
Igen, van különbség. Nem tűnt el teljesen a szélzaj a kéderek felől, de lényegesen csökkent a sustorgás. Ha nem arra figyelek, nem tűnik ki az egyéb zajok közül. A tegnapi utam előtt a motortér tűzfal felőli gumitömítését is megtuningoltam, abba egy kicsit vastagabb szilikoncső került. Sok kicsi sokra megy.



Komolyan mondom ez a kocsi utál engem. Generátor után most elfosta magát a klímakompresszor. Csak hogy megint ugyan ott meg kelljen bontani. Most már viszont ez csak akkor következik be ha a vezérlést is cseréljük. Ja és a hab a tortán, hogy valami büdös ökör megkarcolta az első lökös bal oldalát. Elegem van... :D
Kis összefoglalo az elvegzett tevekenysegekröl:
-Nagy cooler, ködlampak, ködlampatakarok,gyari lökösracs off
-Cadamuro scudetto
-Elsö lökös, motortetö ujrafenyezve
-Elsö lökös toldat
-Motortakaro , szelvedö elötti müanyagelem,ablaktörlökarok, hatso kilincsek ujrafestve
-EGR off, szivosor - MAP szenzor ,legszürö,lmm kipucolva
-Eibach Pro Street rugok, GTA SW gatlok
-Also első lengőkarok cserélve, bal hátsó kerékcsapágy cserélve
-ATU fektarcsak uj betetekkel, feknyergek Rosso szinre fenyezve
-Küszöbök kihegesztve ujrafenyezve,TI küszöspoiler
-Lakkfekete 16"X7" sokküllös GT felnik, Hankook Ventus 2 225/50 R16 gumik
-Flexicsötöl 60-as kipuffrendszer sportkattal, dupla DTM ovál vegekkel
-Hatso lökös duplex kipuffhoz atalakitva, fenyzve, tolatokamera off,vonoszemtakaro off
-Hatso ablaktörlö off, helye lesimitva,feketere fujva.
-Hatso lampak, prizmak, 3. feklampa sötetitve
-Narancs müszeregyseg, börkormany, original alupedalok
-Hifi JVC, Audison, Kenwood,Ground Zero, Rockford Fosgate, MNC komponensekkel
-Led helyzetjelzök,es oldalso iranyjelzö izzok
-Matricak GT cartarstol
Asszem nem mardt kis semmi, meg par dolog meg tervben, ill. folyamatban ( LED belsövilagotas, LED rendszamvilagitas, kartergazlecsapato + szivocsöatalakitas, also motorvedö felszereles, nappali menetfeny? ,uj chip)






Egyik napról a másikra feldobta a fedélzeti, hogy nincs töltés. Autóvillamossági szerelő szerint generátor csere, de ő nem vállalja a kocsi szétszedését.... Telefon, Csöri. Szopás, de megcsinálja nekem nagyon szívesen, csak vigyek generátort. Telefon, Trencsik. Van generátor 30K. Jöhet! Tegnap ott is hagytam Csörinél a kormos nagyvasat. Remélem nem lesz több meglepi. :/






