Blog >> alfa

>> Tuning és extrapedrobaa // Alfa GT 1.9 JTD Distinctive // 2015-04-23

Sikerült összeszervezni a találkozót Halesszal, így hozzám kerültek végre. :) Még este fel is kerültek kiérdemelt helyükre. Azért jobb így... :)

>> EgyébSanyi // Alfa 159 SW 2,4 JTDm Q-Tronic // 2015-04-04

Pár kép a beltérről, mert már sokan kértétek.. :)

>> SzervizMr. Z // Alfa 166 2.5 V6 24V // 2015-04-18

Felkerült az új Hankook nyári. Eszméletlen jó, mintha másik autóm lenne. A Nokian után sokkal halkabb, puhább. Mintha másik futóművem lenne.

http://www.gumiabroncs.hu/index.php?page=shop.product_details&product_id=6761&category_id=2&option=com_virtuemart

Hankook Ventus Prime² (K115) műszaki jellemzői:

1. Optimalilzált talajnyomás-eloszlás a nedves úton való nagyfokú tapadás érdekében
- A Multi-Tread Radius Technology (több sugaras profil technológia) a lehető legjobb kapcsolatot biztosítja az útfelülettel a kiváló kezelhetőség és nagy fékezőerő érdekében, különösen vizes útfelületen, éles kanyarokban és nagyon nagy sebesség mellett.

2. Ideális kezelhetőség és hosszabb élettartam

- A Hankook által szabadalmaztatott SCCT (Stiffness Control Contour Theory - szabályozott merevségű kontúr elmélet) segít a nagyon egyenletes talajnyomás-eloszlás elérésében a kisebb mértékű kopás érdekében.

3. Bionikus tervezés és asszimmetrikus profil kialakítás

- Az asszimmetrikus profil kialakítás lehetővé teszi a kiváló akvaplaning értékek, elsőrendű kezelhetőség és pontos kormányzási visszajelzés kombinációját.

- Egy ragadozó nagymacska foga adta az inspirációt a futófelület külső mintázati elemeine tervezéséhez, amelyek fecskefarkkötéssel tapadnak az útfelületre, folyamatosan optimális vonóerőátvitelt biztosítva, ami így jelentősen javítja a kanyarstabilitást nedves és száraz úton egyaránt.

4. Javított teljesítőképesség és környezetkímélő jellemzők

- A Ventus Prime2 gyártási eljárásában alkalmazott hibrid szilika futófelületi keverék új hibrid polimerláncai és nano-részecskéi maximálisra növelik a tapadást nedves úton, illetve jelentősen növelik afutófelület tartósságát és az üzemanyag hatékony felhasználását.

>> EseménySanyi // Alfa 159 SW 2,4 JTDm Q-Tronic // 2015-03-29

Már jó ideje foglalkoztatott a gondolat, hogy fiatalítani kellene. A Gt és a 159 között vacilláltam sokáig. Hónapokon keresztül csak a használt autót bújtam. Március 21-én azonban útra keltünk. Ez volt az első amit megnéztük. Apró hibái vannak, de egyben van...de sok a nyűg vele mire magyar papírja lesz(gondoltam). Aznap még 2-t megnéztünk itthon...egyik sem volt jobb mint az első. Aztán a rá következő héten még 2-t....és még mindig az első volt a nyerő. Így március 27-én reggel ismét útra keltünk, pénzzel a zsebben. Hatalmas élmény volt róni vele a km-eket hazáig. Ha igaz kedden már friss ropogós rendszámmal birtokba is vehetem. Remélem ez is egy gyönyörű szerelem lesz. Folyt. köv. :)

>> Egyébborosd // Alfa 159 Sportwagon // 2014-12-02

Készítettem egy kis képet. Én csak beast mode-nak hívom ha minden világítást felkapcsolok... :)

>> Egyébborosd // Alfa 159 Sportwagon // 2014-11-17

Előszó:
Arra gondoltam, hogy írok egy kis naplót, ami nem csak nekem segít emlékezni, de hátha tudok olyat is mondani, ami valakinek segítségére szolgál. Tehát jöjjön a 159SW-m történetének első hónapja...

Az autót használtan vettem, de úgy gondolom, hogy eléggé jól körül jártam a vételt. Eldöntöttem, hogy milyen típust szeretnék, majd választottam motort (1.9 JTDm 16V) és váltót (manuális), minden másban kompromisszum képes voltam/ vagyok! Mivel olyan nagyon sok ilyen autó nem szaladgál (vagy ha szaladgál is nem eladó), ezért közel egy évig nézegettem a használtautót, fórumokat, olx-et, stb. (Egy másik posztban majd leírom, hogy miért éppen ezt választottam.) Megnéztem kb. 10-12 autót ameddigre eldöntöttem, hogy nekem EZ kell! Elmentem, megnéztem, ajánlatot tettem, tenyérbe csaptunk, két nap múlva jövök érte, de mielőtt elviszem nézessük át márkaszervízben. Ha rendben van, akkor papírozunk és még haza viszlek. , mondtam a tulajnak! RENDBEN VOLT! Egy év keresgélés után 2 nap alatt vettem autót! :)

Minden nagyon szép, minden nagyon jó. Tatabányáról indulok haza Budapestre. Boldogság van, ALFA van! :) Azóta megszoktam, még jobban megszerettem, benne élem az életem, ahova csak lehet kocsival megyek. Én is, a környezetem is imádja. Egy héten egyszer biztos, hogy takarítom, a lakásomat nem biztos! :)

Akkor a jelen:
Éppen tegnap volt egy hónapja, hogy elhoztam az Alfámat a korábbi tulajtól. Ez az egy hónap az izgatottság jegyében és ismerkedéssel telt, pláne, hogy ő az első Alfám! Egy hónap, 3500 kilóméter mosolygás városban, autóúton, autópályán. Minden olyan mint egy igazi álomban. Vagyis olyan volt... Két hete volt nálam az autó, amikor egy barátommal mentünk valahova két autóval, én mentem elől. Még menet közben hív, hogy nagyon füstöl a kocsi, tudok-e róla. Nem tudtam. Persze, mondtam én, hogy véletlenül se legyen igaza azoknak, akik szarolaszoznak.

Már mielőtt megvettem az autót körbe jártam a témát, így megtudtam előre, hogy hova is kell szervízbe vinni, kit érdemes keresni. Fórumokon majdnem mindenki Zé mestert ajánlotta (nekik ezúton is köszönet), másnap Zé műhelyébe el, időpont kérés (megjegyzem van egy nagyon jó Facebook alkalmazásuk ahol foglalhatsz magadnak időpontot), majd miután megbeszéltem Zével, hogy kb. mi a baj jött majdnem 2 hét várakozás, mert csak úgy volt időpontjuk.

Ebben a két hétben már mindent elolvastam, úgy mentem a szerívzbe, hogy felkészültem mindenre, megnéztem, hogy mennyibe kerülhet egy turbó, mi van ha az EGR rossz, mi van ha a turbó vákum csöve rossz. Mindenre felkészültem. Arra is, hogy ha azt mondja Zé, hogy a javítás 400ezer forint és mit csináljon, akkor azt válaszolom, hogy használtautó hirdetést... :)

Illetve időnként földobott egy hibaüzenetet az autó "Water in fuel", de ezt mindig csak rossz úton csinálta, úgyhogy biztos voltam valami kontakt hibában. Ezen nem is aggódtam.

A megbeszélt időpontban Zé szívélyesen várt és neki is látott az átvizsgálásnak. Gyorsan szétszedte kicsit az autót és tisztogatott rajta ezt-azt csatlakozót, szelepet, EGR szétszerelés, tisztítgatás (közben nekem is magyaráz, tanácsokat ad), majd azt mondja, hogy készen vagyunk.

Nem akartam elhinni! Semmi költséges alkatrész rendelés vagy anyag vagyonokért? Nem, készen vagyunk! Az EGR nem működik 100%osan, de abban maradtunk, hogy minden érték rendben van, a következő olajcserénél lehet EGR-t is cserélünk, de addig menjek nyugodtan! Hebegek-habogok, hogy mennyire köszönöm, jajj, de megnyugodtam, de azért felteszem a kérdést: Mivel tartozom mindezért?
Semmivel! - válaszolja- az átvizsgálás ingyenes! Még kétszer visszakérdeztem, hogy biztos-e. Igen, biztos! Megköszönöm, eljövök, nyugodt és boldog vagyok újra! :)

Ezúton is szeretném megköszönni Zének a hozzáállását, a munkáját és azt, hogy ilyen korrekt volt! Biztos vagyok benne, hogy legközelebb is oda fogom vinni!

Nem is lehetne ennél szebb az eltöltött 1 hónap! :)

>> SzervizBazsa72 // Alfa 145 1.4 Twin Spark 16V // 2014-10-15

Hosszú történet, kicsit szomorú is, de elmesélem.

2010 karácsony szenteste anyukám agyvérzést kapott.
Sajnos nem voltam ott, így mikor a telefont kaptam, hogy mi történt, padlógázzal indultam a frissen esett 30 cm-es hóban, és sajnos az árokban kötöttem ki.
Megúsztam, sőt, a kis Alfi is csak egy bal lámpa töréssel átvészelte, de mivel utána, napokig csak a kórházban voltam, 29-én anyum elment, így utána meg a temetést intéztem, plusz akkor kerültem új munkahelyre, így az autóm az árokban várta, hogy történjen vele valami.
Egy terepjárós barátom, kb. január közepe felé kihúzott az árokból (még mindig szép nagy hó volt), és nagy nehezen haza húzott, a mozdulatlan hátsó kerekek ellenére.
Sajnos a kézifék és a hátsó fékek totál beálltak.
Időm nem lévén, nem foglalkoztam vele. Majd március elején a műszakim is lejárt.
Szegény Alfi, ott állt a fedett kocsibejárón, és csak várta, csak várta, hogy történjen valami.
Évek múltak el, és mivel céges autóm volt, így volt mivel járnom, a kedvesemnek meg saját autója, pénz meg egyben sosem volt annyi, így csak múltak a napok, hetek, hónapok, évek.
Aztán elkezdtem kicsit átnézni a gépet, hogy ha már ennyit állt, mit kell majd cserélni benne.
Sokat gondolkodtam, hogy adjam el így fillérekért (nem indul, lejárt forgalmi, nem mai autó, stb.), vagy költsek rá és támasszam fel fiatalkori nagy szerelmem, és még ha nincs is szükség rá, de legyen újra egy kis méregzsák.
Végül a szívemre hallgattam, és elkezdtem összeírni, hogy mi kell hozzá, milyen munka vár rá.
Elkezdtem részletekben megvásárolni az alkatrészeket.
Bontottakat Paulovicséktól, új dolgokat az Alba Autótól (Erhard 242 cartárstól).
2014.09.26.-án eljött a nagy nap, és egy Nagymarosi karosszériás/autószállítós haverral, elvittük az Alfit Német Mihályhoz Dunakeszire, aki egy olasz autó mániás szerelő.
Nagy melónak indult, de végül is elég simán ment minden.
2014.10.08.-án elkészült a kis drágaság. Kijavítva, levizsgáztatva két évre, ott várt rám a szerviz előtti parkolóban.
Olyan izgalom volt rajtam, mint amikor kilenc évesen megkaptam az első bringámat.
Amik ki lettek cserélve:
Bontott:
Bal első lámpa
Bal sárvédő
Hűtőrács

Új:
Kipufogó (három dob egyben) + gumik, bilincsek
Első komplett fékrendszer
Hátsó komplett fékrendszer
Hátsó fékhengerek
Kézifék, komplett
Gyertyák (Champion) + 2db gyertyakábel
Vezérműszíj szett + felújító szett
Felső holtponti jeladó
Alsó lengőkarok
Stab gumik
Két első szimering
Kürtök
Benzinszűrő
Pollenszűrő
Motorolaj (Selenia)
Olajszűrő
Váltóolaj
Fékolaj
Szervo olaj
Hűtővíz (fagyállóval)
Akkumulátor (60Ah)

Egyéb költségek:
Elszállítás
Vizsgáztatás
Munkadíj

Összességében nem volt olcsó, és valószínűleg, ha most el akarnám adni, így, friss vizsgával, szinte új gumikkal, felújítva, annyit sem kapnék érte, mint amennyit most összesen költöttem rá, de nem ez számít.
Én szeretem ezt az autót.
Nem ez a világ legtutibb autója, sőt, az Alfák között is az egyik legegyszerűbb típus.
De nekem ez volt az álmom anno, mikor az elsőt megláttam 1995-ben, ahogy leparkolt a Visegrádi palota előtt.
Gyönyörű volt, és a hangjától még ma is feláll a szőr a tarkómon.

Hogy akkor pontosan mennyibe is került ez a felújítás?
Hát eleve részletekben lett minden megvéve, így nem egyszerre kellett kiadni mindenre.
De a teljes összeg, mindennel együtt 404.600,-
Persze volt még tankolás, biztosítás, stb., de hát ez van.
Ha szerelmes vagy, nem érdekel mibe kerül, csak élvezed a szerelmet!
Nem számít más, csak a Cuore Sportivo!

Km óra: 157.521km

>> SzervizSanyi // Alfa 147 1.9 JTD 115LE // 2014-10-01

Megejtettük azt amit minden használt autónál kötelező...

Cserélve lettek:
-komplett vezérlés szett
-vízpumpa
-hosszbordásszíj
-hosszbordás feszítője
-hosszbordás vezető görgő
-üzemanyagszűrő
-levegőszűrő
-pollenszűrő

Ezeken kívül kapott egy új kormány kapcsolót. A régin nem működött a SET gomb.
+ megigazították a motorháztetőt, mert kicsit felállt az orra :)

>> Tuning és extraShadin // Alfa 159 1.9 JTDm SW // 2014-08-16

Újabb próbálkozás a "hangrendszer" jobbá tételére.

Próbálkozásom tárgya egy JBL GTO6508C ami 2 ohmos, tehát illeszthető a Bose-hoz. MDF kiemelőkeret segítségével cseréltem erre a gyárit. Egy szett csak előre.

Beszerelésnél szempont volt a teljes visszaállás lehetősége, stekkerek stb. a helyükön maradtak.

Első benyomások:

Sajnos a két ohm az valójában 2,5 szemben a Bose 2,2-jével, amit sajnos meg is lehet érezni, annyival halkabb az amúgy sem hangos rendszer.
A titánium (JBL) ill. a selyem dóm (Bose) között van különbség, a második (Bose) sokkal "finomabb" magasakat produkál, míg a titánium nekem túl kemény ill. sok.
még a -6db-s opcióval is.
Miután a mélyközepekhez már vágott jel érkezik az erősítőtől a mélyekben nem igazán bíztam, 80Hz-től kezd el szólni.
Elsődleges célom a középhangok csökkentése volt, amit el is értem, csak sajnos szétesett a hangkép ill. a színpad :-(
Miután a hátsó szett a gyári maradt és a "SUB" azzal van pariban, sajnos nem tekinthető a kísérlet sikeresnek, mert a hátam mögött a papír Bose túlsúlyos a közepekben, viszont, ha előre viszem a fédert, elveszik a basszus :-(

Update 2014.08.23.

Sok próbálkozás után a legjobb verzió a gyári Bose felállás megspékelve a JBL hangváltókkal. Gyengén vág középen, persze a JBL mély-középhez képest kevesebb a mély, de azt tudom kompenzálni a SUB-bal. :-)
Hátra is ez lesz.


Google+

>> EgyébFordjee // Alfa 147 1.9jtd impression // 2014-08-11

Túl vagyunk az első 4 ezer km-en, a felmerült hiba a szerviz blogomban. A többi Alfásnak lelkesen villogunk, integetünk:) Néha lecsúszunk róla, de akkor utólag integetünk:)
Megjártuk Pécset, Sopront a párom (nagy szerencséjük volt, mert másnap már le volt eresztve a kerék, egy 5 centis vékony szakadás volt már a gumin), Bécset, Balatonboglárt, Mátrafüredet, Kiskunmajsát, Pörbölyt, szépen ismerkedik Magyarországgal. Meg a tökéletes, tükörsima utakkal:) Remélem sokat megyünk még ìgy együtt:)