Blog >> alfa
Hosszú történet, kicsit szomorú is, de elmesélem.
2010 karácsony szenteste anyukám agyvérzést kapott.
Sajnos nem voltam ott, így mikor a telefont kaptam, hogy mi történt, padlógázzal indultam a frissen esett 30 cm-es hóban, és sajnos az árokban kötöttem ki.
Megúsztam, sőt, a kis Alfi is csak egy bal lámpa töréssel átvészelte, de mivel utána, napokig csak a kórházban voltam, 29-én anyum elment, így utána meg a temetést intéztem, plusz akkor kerültem új munkahelyre, így az autóm az árokban várta, hogy történjen vele valami.
Egy terepjárós barátom, kb. január közepe felé kihúzott az árokból (még mindig szép nagy hó volt), és nagy nehezen haza húzott, a mozdulatlan hátsó kerekek ellenére.
Sajnos a kézifék és a hátsó fékek totál beálltak.
Időm nem lévén, nem foglalkoztam vele. Majd március elején a műszakim is lejárt.
Szegény Alfi, ott állt a fedett kocsibejárón, és csak várta, csak várta, hogy történjen valami.
Évek múltak el, és mivel céges autóm volt, így volt mivel járnom, a kedvesemnek meg saját autója, pénz meg egyben sosem volt annyi, így csak múltak a napok, hetek, hónapok, évek.
Aztán elkezdtem kicsit átnézni a gépet, hogy ha már ennyit állt, mit kell majd cserélni benne.
Sokat gondolkodtam, hogy adjam el így fillérekért (nem indul, lejárt forgalmi, nem mai autó, stb.), vagy költsek rá és támasszam fel fiatalkori nagy szerelmem, és még ha nincs is szükség rá, de legyen újra egy kis méregzsák.
Végül a szívemre hallgattam, és elkezdtem összeírni, hogy mi kell hozzá, milyen munka vár rá.
Elkezdtem részletekben megvásárolni az alkatrészeket.
Bontottakat Paulovicséktól, új dolgokat az Alba Autótól (Erhard 242 cartárstól).
2014.09.26.-án eljött a nagy nap, és egy Nagymarosi karosszériás/autószállítós haverral, elvittük az Alfit Német Mihályhoz Dunakeszire, aki egy olasz autó mániás szerelő.
Nagy melónak indult, de végül is elég simán ment minden.
2014.10.08.-án elkészült a kis drágaság. Kijavítva, levizsgáztatva két évre, ott várt rám a szerviz előtti parkolóban.
Olyan izgalom volt rajtam, mint amikor kilenc évesen megkaptam az első bringámat.
Amik ki lettek cserélve:
Bontott:
Bal első lámpa
Bal sárvédő
Hűtőrács
Új:
Kipufogó (három dob egyben) + gumik, bilincsek
Első komplett fékrendszer
Hátsó komplett fékrendszer
Hátsó fékhengerek
Kézifék, komplett
Gyertyák (Champion) + 2db gyertyakábel
Vezérműszíj szett + felújító szett
Felső holtponti jeladó
Alsó lengőkarok
Stab gumik
Két első szimering
Kürtök
Benzinszűrő
Pollenszűrő
Motorolaj (Selenia)
Olajszűrő
Váltóolaj
Fékolaj
Szervo olaj
Hűtővíz (fagyállóval)
Akkumulátor (60Ah)
Egyéb költségek:
Elszállítás
Vizsgáztatás
Munkadíj
Összességében nem volt olcsó, és valószínűleg, ha most el akarnám adni, így, friss vizsgával, szinte új gumikkal, felújítva, annyit sem kapnék érte, mint amennyit most összesen költöttem rá, de nem ez számít.
Én szeretem ezt az autót.
Nem ez a világ legtutibb autója, sőt, az Alfák között is az egyik legegyszerűbb típus.
De nekem ez volt az álmom anno, mikor az elsőt megláttam 1995-ben, ahogy leparkolt a Visegrádi palota előtt.
Gyönyörű volt, és a hangjától még ma is feláll a szőr a tarkómon.
Hogy akkor pontosan mennyibe is került ez a felújítás?
Hát eleve részletekben lett minden megvéve, így nem egyszerre kellett kiadni mindenre.
De a teljes összeg, mindennel együtt 404.600,-
Persze volt még tankolás, biztosítás, stb., de hát ez van.
Ha szerelmes vagy, nem érdekel mibe kerül, csak élvezed a szerelmet!
Nem számít más, csak a Cuore Sportivo!
Km óra: 157.521km


Megejtettük azt amit minden használt autónál kötelező...
Cserélve lettek:
-komplett vezérlés szett
-vízpumpa
-hosszbordásszíj
-hosszbordás feszítője
-hosszbordás vezető görgő
-üzemanyagszűrő
-levegőszűrő
-pollenszűrő
Ezeken kívül kapott egy új kormány kapcsolót. A régin nem működött a SET gomb.
+ megigazították a motorháztetőt, mert kicsit felállt az orra :)
Újabb próbálkozás a "hangrendszer" jobbá tételére.
Próbálkozásom tárgya egy JBL GTO6508C ami 2 ohmos, tehát illeszthető a Bose-hoz. MDF kiemelőkeret segítségével cseréltem erre a gyárit. Egy szett csak előre.
Beszerelésnél szempont volt a teljes visszaállás lehetősége, stekkerek stb. a helyükön maradtak.
Első benyomások:
Sajnos a két ohm az valójában 2,5 szemben a Bose 2,2-jével, amit sajnos meg is lehet érezni, annyival halkabb az amúgy sem hangos rendszer.
A titánium (JBL) ill. a selyem dóm (Bose) között van különbség, a második (Bose) sokkal "finomabb" magasakat produkál, míg a titánium nekem túl kemény ill. sok.
még a -6db-s opcióval is.
Miután a mélyközepekhez már vágott jel érkezik az erősítőtől a mélyekben nem igazán bíztam, 80Hz-től kezd el szólni.
Elsődleges célom a középhangok csökkentése volt, amit el is értem, csak sajnos szétesett a hangkép ill. a színpad :-(
Miután a hátsó szett a gyári maradt és a "SUB" azzal van pariban, sajnos nem tekinthető a kísérlet sikeresnek, mert a hátam mögött a papír Bose túlsúlyos a közepekben, viszont, ha előre viszem a fédert, elveszik a basszus :-(
Update 2014.08.23.
Sok próbálkozás után a legjobb verzió a gyári Bose felállás megspékelve a JBL hangváltókkal. Gyengén vág középen, persze a JBL mély-középhez képest kevesebb a mély, de azt tudom kompenzálni a SUB-bal. :-)
Hátra is ez lesz.
Google+








Túl vagyunk az első 4 ezer km-en, a felmerült hiba a szerviz blogomban. A többi Alfásnak lelkesen villogunk, integetünk:) Néha lecsúszunk róla, de akkor utólag integetünk:)
Megjártuk Pécset, Sopront a párom (nagy szerencséjük volt, mert másnap már le volt eresztve a kerék, egy 5 centis vékony szakadás volt már a gumin), Bécset, Balatonboglárt, Mátrafüredet, Kiskunmajsát, Pörbölyt, szépen ismerkedik Magyarországgal. Meg a tökéletes, tükörsima utakkal:) Remélem sokat megyünk még ìgy együtt:)
A tegnapi napon Pesten jártam. Nem messze jártunk odafelé, amikor is jobb kanyarban erős pattanásokat, kopogásokat hallottam a futómű felől. Nem voltam túl boldog. Próbáltam rájönni menet közben a hiba okára: nem a kormányzás felől jött, mert volt, hogy bukkanóknál, vagy huplin fékezéskor csinálta. Nem fék, mert sima úton fékezésre nem csinálta. Se gázadásra. Lassú kanyarban nem hallottam. Mi a tököm lehet, valami valszeg eltört, és néha beleüt valamibe. (Túl sok a "valami".) Aztán éreztem, hogy igazából az úttartáson, a kormányzáson, fékezésen nem érezni semmit, haza érek vele. Annyira nem döngettem, nehogy baj legyen belőle. Ja, megrángattam a kasznit, a kerekeket, egy komplett rázópados vizsgálatot leszerveztünk ott saját kezűleg, semmit nem éreztünk. Majd holnap...
Ma reggel lementem a garázsba, mivel bal oldalról véltem hallani a dolgot, előbb ezt az oldalt bontottam meg. Kerék le, ééés elém tárult a gyönyör: a stabilizátor összekötő (ami a stabilizátort összeköti a lengőkarral) nemes egyszerűséggel eltört, és ott lógott, vert össze vissza. Ha ez van, kicserélem majd a szilenteket is a stabilizátorban, had örüljön a kicsike...

És végre megvan a magyar forgalmi. Sok magyar forint lehúzkodása után... :/ De remélem megérte.
Ki kellett cserélni az NKH-s műszaki előtt a gátlókat és a rugókat...hiába a TÜV papír stb....itthon leszarják. Szóval irány Tata, Trencsikéknél van minden. Tegnap be is szerelték őket. Valószínű nem kerülnek vissza(megmarad kényelmes magas autónak), Lassan lesz rendszámunk... :D
Akkor kezdjünk bele..2014 Februárjában megvettem éltem első Alfa Romeo-ját egy 145 1.4 TS személyében..Áron alul,de melegen néha leálló motorral.
Első Teendőim:Főtengely jeladó csere (10000Ft)
Lambda Szonda +Diagnosztika (20000Ft)
Olaj csere:Castrol Edge FST 10W-60 (12000Ft)+szűrők
A kocsi üzembiztos,de sajna erőteljesen megszólalt a vezérlésmódosító..
Km állás:193000
Mielőtt eltolnánk szigorított műszakira a gépet, még ezeket a dolgokat orvosolni kellett. Volt vele egy kis sz*pás, de megoldottam. Lassan összeáll a gép. Folyt. köv.


0
554
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Adok-veszek
- Spider
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Junior
- Stelvio
- 155
- Brera
- Coffee - Minden ami kávé
- Alfa reklám
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV