Blog >> alfa
Kicseréltem az akkumulátort. A régi kapocs feszültsége három nap állás után 11,39V volt, ami kimeríti a "mélykisült" állapot fogalmát. Napi használatban is csengusz volt nulla alatt. Cserében az új sem éri el az elvárt 12,7V-ot annak ellenére, hogy kapott egy CTEK-es töltést az éjjel, bár ez lehet, hogy a műszer pontatlanságából fakad. Remélem bejön az Exide.
A hővédő "bugyi" nyújtható volt egy mérettel nagyobbra :-)
Régi akku:
Banner P6212 62Ah 540A (EN)
Új akku:
Exide EA770 77Ah 760A (EN)
Töltés alapjáraton:
13,47V
Töltés emelt (2000) fordulaton (?):
13,53V


Felkerültek a téli kerekek a tegnapi napon. Elég későn tettem fel őket, mivel idén megint másik szettel gurulok, és mostanra állt csak össze. Gyári 16os aluk mentek fel, Vredestein Snowtrac 3 gumikkal. Kíváncsi leszek milyenek lesznek a GY UG 7 után.
Am. nagyon jól áll neki szerintem ez a garnitúra. Mondjuk nem hiába, gyári... :)


A mai nap jó híre, hogy nem lett rosszabb mint volt. Ezt is megtapasztaltam, csak az álljon neki aki nem normális. Fontos! Az eLearn ugyan nem írja, de a hűtővizet le kell engedni. Legalább a felét.
A szívósorral együtt az LMM ill. a komplett működtető szerkezet cserélve lett. Az EGR korábban lett cserélve egy úr darabra. Szívó rendszer tiszta és új. Pityukoma autójából cseréltük (kölcsön) a következőket: Légtömegmérő, légmennyiségmérő, turbó geometria izé ill. gázpedál elektronia. Ezek sem vezettek eredményre. Az autó jelenleg a gyári sw-vel rendelkezik, tehát most full gyári és mindene jó. Ami még játszik: porlasztócsúcsok, turbó geometria mechanika.
Mindezek után van egy jól működő 2007-ig szerelt , jelenleg koszos, szívósor a tartozékaival, ha valakinek kellene...






Megérkezett az Angol eBay-ről egy BMW-s alkatrészekkel foglalkozó emberkétől az alig használt műanyag szívósorom. Ezt 2007 közepéig tették a 16 szelepes Alfákba, állítólag ezzel a típussal nem szokott gond lenni. Fém lapátkák és mozgató mechanika akadásmentesen működik, némi olaj és koromsár eltávolítva a szétszedést követően brigéciol, csavarlazító, féktisztító, 3db poló, festőecset stb... segítségével. Belülről kb. új állapotra hozva. Lehet, hogy tök ugyan olyan mint amilyen benne van, csak jó ötletnek tűnt látni mielőtt szétbombázom az autót. Beszerelés az őszi szünetben.
2013. 10. 18.
Erhard meghozta a gyári tömítést, ezzel minden akadály elhárult a csere elől ami az Október 28-i héten fog megtörténni az őszi szünet alatt.










Olyan jópofa blogot írtam az ültetésről...de valamiért eltűnt a múlt héten. Úgy néz ki nem sikerül elővarázsolni már. Nekem meg nincs kedvem újra írni.
Képek:








Új alfa érkezett a családba, kicsit öreg, nagyon rozzant, de a miénk, pontosabban a férjemé. Szerintem hamarosan Ő is amore tag lesz. Tegnap sikeresen hazahoztuk, de a parkolóban már nem tudtunk arrébb állni vele, mert nem indult. Rögvest kapott új aksit és ma már bikázással sikerült beindítani, de a benzinkútra újra mehettem a bikával. Holnap reggel indulunk a nagy útra, ugyanis hazavisszük az ősökhöz, mert ott fog lakni a felújítás ideje alatt. A 3-ason fogunk menni (tudom, hogy ciki, de) egy Kiával fogom kísérni az öreget. Csupán 300km-t kell kibírnia. Szorítsatok, hogy rendben hazaérjünk. :-)

