Blog >> olaj
Amikor beültem az autóba és ráadtam a gyújtást, a szokásos 2/6 körüli olajszintet jelezte a digitális kijelző. 1 km mentem vele, aztán leállítottam, majd újra indításnál már 0/6-on volt a szint és szólt, hogy ellenőrizzem az olajszintet. A kocsi alatt nem láttam olajat és a nívó szerint még kb. középen volt. Előttem állt aznap kb. 400 km így nem akartam kockáztatni és beugrottam a Bárdiba egy 1 literes Selenia 5W30-ért. Pure Energy a DPF miatt. Azóta hol 5/6-ot, hol 6/6-ot jelez az olajszint mérő. Eddig nem tűnt fel, hogy enné az olajat. Ezután majd jobban figyelek. Másnak is volt már érdekes olaj eltűnése. Lehet, hogy ez is csak ilyen huncutság.

Sajnos úgy néz ki, hogy a feltevésem beigazolódott.
A szelepfedéltömítésnél szivárog az olaj a gyertyaüregbe.
Ez azért szar ügy, mert ragasztott :-(

Eljött ismét a kötelező szerviz ideje. Már 14.-én illő lett volna megejtenem akkor volt pont egy évvel ezelőtt az előző, a kilométer állás is majdnem 20 ezerrel lett több.
A cumót HpeDave kolléga szerezte be nekem, innen is köszönet érte ;)
Ami lett:
olaj: Selenia WR
olajszűrő: Champion
Üzemanyagszűrő: Champion
Légszűrő: Sofima
Pollenszűrő: Kristal (aktív szénnel)
Egy balos kézifékkötél: Cofle
Egy ködlámpa: Depo
Egy kuplung oldali főtengely szimering: Corteco
Egy vezérlés oldali szimering: Corteco
És amit már ki is cseréltem az az olaj, olajszűrő, üzemanyagszűrő, légszűrő és a ködlámpa. A pollenszűrőre és a kézifékkötélre még alszom egyet. A főtengely szimering meg majd ha sor kerül a kettős tömegű cseréjére.




Eltelt újabb 10 ezer km-er így hát eljött az olajcsere ideje plusz kapott egy motor öblítő adalékot olaj csere elött.
Km óra állása :203000 km
Következő csere :213000 km

Ismét olajfolt keletkezett az autó alatt, ami bő 1 hét alatt 200ft-os méretről, Bő A4-esre nőtt. Az olajszűrő-ház tömítése eresztett.
A szokásos jövök-megyek helyett egy hosszú hétvégét vendégeskedett az Alfa Várpalotán. A menü egy adag olajból és egy kazal szűrőből (olaj, levegő, pollen) állt.
Csöri, a soros szervizen túl, az elhalt távirányítókba is életet lehelt.
Kilométeróra állása: 166 295
@186.000km
- Termosztát csere - Behr.
- Friss fagyálló.
- Elrepedt gumicső cseréje a termosztátnál.
- Szervó olaj csere - Mannol Dex3
- Porlasztók felújítása.
- Jobb első felső lengőkar cseréje - TRW (alig 1 évet bírt az előző....)


Ennek is eljött az ideje... Trélerre került a kis drága...
Kis égett szagot éreztem, amikor álltam volna be az udvarra, gyorsan leállítottam az autót, rövid keresgélés után megtaláltam a füst forrását. A vezérműszíj elkezdett lemászni. Nem mertem egyáltalán beindítani, úgyhogy betoltam az udvarba.
Tréler Zé-ékhez, szétszedték, és elvileg a vízpumpa adta meg magát, gyári hibás volt (bő 30.000 km-t bírt ki)
Kapott egy teljesen új vezérlés szettet, új főtengely szíjtárcsát, olajcserét, meg motorbakot, mert eléggé tropa volt.
Ja, a felső turbócső is ramaty állapotban volt, cserélve lett az is.
A motorbak csere miatt finomabban jár, a turbócső miatt pedig jobban húz, mint eddig. Ha ezt tudom, hamarabb kicseréltetem ezeket. :)
307900

Régi olajhütő cserére szorult, elkezdett szivárogni a hűtőbordák között, tehát eljött ennek is az ideje mint ahogy az olaj teknő tömítésnek is. Szervízelés 10.000 km elteltével: Kapott Friss Olajat -olajszűrőt-üzemanyag szűrőt-levegő szűrőt és hogy szépen töröljön kapott új Bosh első ablaktörlő lapátokat ;)



2
435