Blog >> olaj

>> SzervizMarcox // Alfa 159 Progression // 2014-12-14

Elvégzett karbantartás:
 olaj és szűrő csere (Olaj: Selenia WR P.E 5w30 | TECNECO FM )
 levegő szűrő (MULLER PA3132)
 pollen szűrő ( TECNECO FM K1005)
 üzemanyag szűrő (CHAMPION L502)
 EGR & MAP szenzor tisztítás
 téli szélvédőmosó folyadék (from Lidl)

Óra: 105822 km

>> Szervizjancsi // Alfa 146 1.4 TS // 2014-12-10

Habár még néhány százas hiányzott a 10.000 km-hez, de megejtettem haver háza előtti árok fölött az olaj, olajszűrő, levegőszűrő és pollenszűrő cserét. Üzemanyagszűrő csere és futóműbeállítás később.
Olaj: Mobil Super 3000 5w-40
Szűrők: Filtron

Már megint rendetlenkedett a szervó. Most már rutinosabb voltam, amint hallottam a csikorgó hangot, egyből nyitottam a szervóolaj fedelét és újratöltöttem. Így, még mielőtt vittem volna szervízbe azt a pár kisebb utat sem csikorogva tettük meg. A hűtő csöve repedt meg, de ezúttal már nem tudták javítani, cserélni kellett. Ha már ott voltunk a kesztűtartó letörött nyitóját is megjavították. Ez egyébként hihetetlen, hogy több fórumon is olvastam, hogy egyszerűen nem javítható. Vagy ki kell cserélni az egész ajtót, foganytústól vagy át kell fúrni belülről, hogy javítani lehessen. Mi az utóbbit választottuk, így legalább tartós lesz (mivel ez egy elég ismert és gyakori hiba ennél a típusnál). Először még féltem tőle, de végül szerintem nem zavaró az pici lyuk és így lényegesen olcsóbb megoldás volt.

Pár nappal a vásárlás után természetesen irány a betervezett szerviz. Tapasztalataim szerint mindenki aki autót keres hangoztatja, hogy vásárlás után majd viszi "nagy" szervizre az autót, de valójában nagyon kevesek azok akik tényleg meg is teszik.

Mivel vásárlás előtt átnézettem a kocsit Watz-nál ezért tudtam, hogy az előre betervezett dolgokon kívül mik azok amiket még pluszban cserélni kell.
A szokásos olaj, összes szűrőn (levegő, olaj, üzemanyagszűrő) kívül
cserélve lett még a vezető oldali elektromos ablak motorja mivel vacakolt, cserélve lett a termosztát is mert már az első utakon kiderült, hogy még a nyári kánikulában is elég lassan éri el az üzemi hőmérsékletet a víz, illetve nagyobb tempónál vissza is hűl.
Továbbá komplett fék csere is volt elől, hátul, tárcsástól betétestől.....
Ahogy elnéztem a használt GT kínálatot szinte mindegyiken csere érettek voltak a tárcsák szóval ezzel is kalkuláltam vásárlás előtt.
Vezérműszíj és görgő csere is be volt tervezve de az előző tulaj azt mondta, hogy az kb 1évvel ezelőtt volt rajta cserélve. A vezérműszíj fedelén valóban rajta van, hogy kb20ezer km-el ezelőtt volt cserélve. Biztos ami biztos Watz ránézett a szíjakra és megállapította, hogy azok valóban nem rég leettek cserélve mert még olyan mintha új lenne ráadásul egy jobb minőségű szíj van benne szóval annak a cseréje még bőven ráér..

Azt gondolom, hogy a motor élettartamának meghosszabbításához elsődleges fontosságú a kenőanyag minősége. Ezért csak úgy házilag végeztem egy kis tesztet.
Egy festett lemez felületére cseppentettem egy-egy csepp olajat az általam összehasonlítani kívánt olajokból. A lemezt függőleges helyzetbe emelve azt tapasztaltam, hogy a 10w60-as lassabban kezdett lefolyni a lemezen, mint az 5w40-es. Gondolom ez eddig nem okozott senkinek túl nagy meglepetést. :) A lényeg most jön, ami az olaj viszkozitásán túl a tapadóképességet is jellemezheti. Két nap eltelt, nem mozdítottam el a lemezt azóta sem. Most azt vizsgáltam meg, hogy ennyi idő alatt melyik olajcsíkba tapadt bele több por és melyik olajcsík hagyott maradandóbb nyomot. Határozottan látható, hogy az 5w40-ból maradt több a lemezen. Most akkor mi van? Melyik biztosíthat jobb kenést? Melyik marad fent a henger falán tovább?
Úgy döntöttem, hogy megismétlem a dolgot és készítek egy kis videót is.

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2014-11-03

Majdnem 7 liter Selénia 20k borult bele a V6-ba, új szűrővel és termosztáttal egyetemben. Döbbenetes dolgokra képes azóta az autó. Például be tud melegedni, és nem hűl vissza menet közben.
További jó hír, hogy a gátlóim gyáriak, csak a rövid rugókat kell normálisakra cserélni. Már csak be kéne szerezni őket.
Szamosi szerviz, naná.

Kilométeróra állása: 124 130

>> SzervizChrisVaughn // Alfa GT 2.0 JTS Distinctive // 2014-10-04

Túl vagyunk a harmadik olaj és szűrő cserén, a tárcsákat, betéteket és fékcsöveket is illő volt már cserélni, illetve ezzel együtt váltó és fékolajat is kapott, és 1-2 apróságot is, itt a lista. :)

-Xado 10w60 Rally Sport 5x1L motorolaj
-Tutela ZC75 2x1L váltóolaj
-Liqui Moly DOT4 - 0.5L fékolaj
-Elől Juratek tárcsa + Juratek betétek
-Hátul Brembo Max tárcsa + Mintex betétek
-Alco olajszűrő
-Alco levegőszűrő
-Bárdi saját márkás fékcsövek

Előző olajcsere: 147.346km
Jelenlegi olajcsere: 157.771km
Megtett út: 10.425km

Hátsó-első rendszámkeretet is cseréltem, fémre, a krómhatású műanyag hamar elpattant. Ali-Expresszről pedig rendeltem 4db alfás szelepsapkát, imbusz csavaros, lopásbiztos. :)

Költségek:
85-90k között, 46-50%-os kedvezményekkel.

A hátsó tárcsákkal először sikerült befürödni, nem az autóhoz valót kaptam, valahogy nem egyezett az osztókör. De jó fejek voltak és rossz szó nélkül cserélték a bárdiban.

>> SzervizPityukoma // Alfa 159 1.9 JTDm 16V SW // 2014-09-20

Ma olajat és szűrőket cseréltem. Selenia WR PE motorolaj, Mann szűrők ill. Mahle levegő szűrő került bele.
Olajszűrő: MANN: HU711/4x 2368ft
Gázolaj szűrő: MANN: WK853/21 (gyári szám:77363657) 14003ft
Légszűrő: MAHLE-KNECHT: LX2790 5351ft
Pollenszűrő: MANN: CUK2232 (szenes) 7707ft
Motorolaj: SELENIA WR PE 5l 13507ft
A végén pedig lemostam szeretett vasam :-)

>> Szervizbetmen // Alfa 145 1.6 Boxer // 2014-03-23

Friss olajat kapott a motor, 10W40-es Seléniát.
Az óraállás: 226.393

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2014-08-06

Szamosiéknál kapott az Alfa friss Seléniát és szűrőket.

Kilométeróra állása: 197 030