Blog >> olaj
Az autóm gondoskodik a boldog, új, évről. Reggeltől így viselkedik, olajszint kb. 90%-on, hidegen-melegen, alacsony-magas fordulaton is produkálja. Nem tűnik el. Nem csörög, nem csattog, nem füstöl, a reggeli tesztkörön is sikeresen átment, így valószínűsíthető, hogy olajgomba.
Leraktam a kocsit, amíg ki nem nyitnak a műhelyek addig off. Egy olajnyomást azért nézetek mielőtt megrendelem a gombát...
2014.01.02. - Update1.:
Elvittem az autót a Korrekt 2000 Kft.-hez, olajnyomás mérésre, ott azt tanácsolta a szerelő, hogy fektessek be inkább egy olajgombára, és hagyjuk a nyomásmérést, ha csak ennyi a hiba. "Ennyi" alatt azt értem, hogy nem kopog, nem füstöl, megy szépen mint azelőtt. Azt is mondta, ha komolyabb baj lenne, már a műhelyig sem értem volna le. Így a Unixban megvettem a gombát, kőkemény 1740Ft-ot fizettem érte. Már csak keresnem kell valakit aki kicserélni...
2014.01.04. - Update2.:
Olajgomba cserélve, a hiba nem szűnt meg. Mégis csak olajnyomás mérés lesz hétfőn...
2014.01.06. - Update3.:
8-kor hívtam is a Korrekt 2000-et, hogy adjanak időpontot nyomásmérésre, azt mondták vigyem le és megcsinálják azonnal. Meg is lett, kb. 45percig tartott a mérő bekötése, olyan sz*r, hozzáférhetetlen helyen van. A nyomás rendben van, 3bar-t mutatott a műszer. Valami elektronikai dolog lesz, majd Gulyás Laci remélhetőleg megmondja.
Nagyon korrekt áron dolgoztak, 2500Ft-ot fizettem a mérésért.
2014.01.09. - Update4.:
Laci megtalálta a hibát, csatlakozó gond volt, vagy beázott vagy túl sok kosz került bele. Délelőtt 10-től, délután 4-ig bajlódott vele, de csak sikerült.
Újabb 5k-ba került ez a mutatvány, de most már legalább rendben van az autó.
Össz. 9240Ft-ba került az "olajnyomás alacsony" mutatvány.
A termosztátot, és a fagyállót tegnap előtt cseréltem ki a csomagtérnyitó teleszkópokkal együtt. A szervó olajat ma cseréltem ki, kicsit körülnéztem a tartálya alatt és feltűnt, hogy nem jó helyen vezették el a visszatérő csövét mert nekiért a váltó rudazat bakjának és már nagyon kidörzsölte, jó hogy nem lyukadt ki... így legalább ezt is megigazítottam. A fékolaj még várat magára.
Az előző tulaj 70e-nél cserélt vezérlést (mert megszólalt valamelyik görgő), viszont nem cserélte ki a vízpumpát. Ez nekem nem tetszett így. Jobb a békesség, úgyhogy kértem egy komplett cserét.
Ha már itt vagyunk, akkor kértem egy olajcserélt is. Bár ez elvileg 4e km-rel ezelőtt történt meg az előző tulajnál, de nem Selenia került bele. Jobb a lelkemnek, ha Seleniat tudok benne :)
Megcsináltattam a parkradart is, mert az első szenzoroknál szakadtak voltak a vezetékek.
Bal oldali ködlámpám már megint nem világított hetek óta, nem testelt rendesen, így tegnap Gulyás Lacinál kötött ki megint az autó. Megcsinálta, most jó, remélem ezzel már nem lesz több gond. De ha már vinni kellett hozzá, átolajoztattam a jobb oldali ablakemelő szerkezetet is, kicsit szorult. A bal oldalit még októberben megcsinálta. Most jó minden, és fillérekbe került. :)
Vezmód + Axiál + gömbfej + Olaj + Szűrők (~179.000Km)
Ma megejtettem az olajcserét. Km óra állás: 190111 km. Sokat vacilláltam az olajon, általában nyugodtan autózom, másrészt másik autókban amit szervizelni szoktam (155 2.0 TS, Fiat Marea 1,6), és 200ezer km. körül járnak, már bevált az évek során a Valvoline MaxLife 10W-40. A gyártói előírásokat teljesíti, úgyhogy probléma nem lehet. A lényeg: a vez.mód. elhallgatott, indításnál sem zörög, meg úgy általában sokkal simább lett a motor járása. Olajszűrő: SOFIMA, gyártó által ajánlott.
Olaj: Valvoline MaxLife 10W-40 5L - 11703Ft
Olajszűrő: SOFIMA S 9150 R - 2295 Ft
Az alsó motortakaró/kartervédő sajnos több helyen is folytonossági hiányban szenved, így ez most vissza sem került, a héten üvegszál+műgyanta módszerrel javítva lesz, hétvégén visszakerül a helyére.
Km: 134000
Cserélve lett: olaj (Selénia 5w30), olajszűrő, gázolajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő.
139.500km, olaj és szűrő csere
Castrol Edge 5w40
Csörinél új olajat kapott a digó plusz egy litert a csomagtartóba utántöltögetésre.
Volt egy idegesítő kattogás is a bal elejéből szűk balkanyarokban, de Palotán az istennek se akarta produkálni. Azóta egyszer sem hallottam, még a kontroll-körforgalomban sem, ahol eddig rendszeresen csinálta. Csöri újra szemmel verte a hibát. :)
Óraállás: 183.698