Blog >> gumi
Eddig bírták az első gumik. Laci barátomtól ( Varga Laci, a Fiat/Alfa bontós ) nagyon korrekt áron kaptam két nagyon jó állapotú használt Goodyear Eagle F1 típusút, fel is kerültek a felnikre. A szereltetés GabCsi-nál, a Méta Gumiszervizben esett meg.
Felraktam a téli felniszettem, úgy vagyok vele,hogy inkább +15-ben, mint majd 5fokban fagyoskodva...
A GTA-kat levettem, lemostam, és mennek a pincébe téli álmot aludni :D
Nem mutat rosszul azért a 16-ossal sem szerintem.





Téli gumik figyelnek az autón vétel óta, így most ősszel nem kell cserélni a telet várva. De azért elvittem a gumishoz, hogy egyensúlyozza ki az acél felnikkel szerelt kerekeket. Meglettek. Tavasszal lesz alufelni és nyári gumi.
Történt ,hogy eladtam hirtelen a 17-es Selespeed felnijeim, amik télre már fel voltak készítve, így gyorsan új felni után kellett néznem.
Amit tudtam,hogy kisebbet,és keskenyebbet akarok a 225-os télik helyett ,így elkezdtem keresgélni 16os sportcsomagos felniket.
Egy helyre beírtam ,hogy keresek, jelentkezett rá egy cartárs, hogy neki van ,nincs padkázva, egy helyen pattant meg a festék ,de azt leszámítva szép állapotúak.
Na hagyjuk is azt a nincs megpadkázva dolgot, 4ből 3 megvolt ,mindnek volt valami baja....
Kérdezem ,hogy a kupakok szépek?
Igen, szépek ,nincs bajuk.
Nem tudom Ti ,hogy vagytok vele, de a sómart kupak nálam NEM tartozik a szép kategóriába.
Erőt vettem magamon, hogy lefényezzem a kerekeket.
Minden padkasérülést, és egyéb ütődést kicsiszoltam, egy gramm gitt nem kellett neki sehova!
Majd matt fekete alapozót kapott, arra 2réteg metál bázist, és 2 brutálvastag lakkréteget... Ha már téli felninek készül.
A kupakokra csináltattam matricát, majd azt is rálakkoztam a felületre.
A matricát természetesen GT cartást készítette nekem!
Csillog az is ,mert a lakkba kevertem candy pink, és candy lime effectport is.
A színe ezüst ,de nem az a gyári gagyi, némileg sötétebb, és napon picit látni a csillámporokat.
Röviden-tömören.
Szépek :)
Ma felrakattam a téli gumikat rá, 205/55R16-os méretben, kapott új szelepeket is ,ki lettek centírozva. Szóval már nemsoká mehet fel.
Megyek be a gumis műhelybe, a gumisok simogatják ,hallom mondják milyen szép.
Odaszólnak:
-Te ez nem gyári fényezés ugye?
-Nem, tegnap elötti,úgyhogy vigyázzatok rá :D
Sajnos nem készítettem képet ,hogy milyen volt, de koránt sem tökéletes!






Barátom intézett 4db, egy kocsiról származó, egyenletesen kopott 6-6,5mm-es profil mélységű gumi garnitúrát. A GoodYear Eagle F1-eket beszámították és a szerelési díjat is elengedték. Így került 40e Forintba.
Hát van különbség. Az újak komfortosabbak, halkabbak, később csúsznak fékezéskor ill. kevésbé tudom elpörgetni őket.
Soha nem veszek többé erősített oldalfalú (XtraLoad) gumikat. Lehet, hogy nem torzulnak annyira kanyarban, de szétverik a veseköveket.
Nagyon keveset járok télen az autóval, de nem baj, ha van téli kerék. 205/50 R17 méretben a Vaterán találtam használt, de jó állapotú Nokian garnitúrát, amit nem lehetett otthagyni. Bár még messze van a téli szezon, de ettől még nem baj, ha lassan összerakom a kerekeket. A felniket még le kell fényezni, aztán lehet összeszerelni.
Sajnos nem birták sokáig a vredestein gumik meg a hátsó pzero-k is elkoptak!
Helyüket 70% Conti Sportcontact 2 gumik vették át!Elvileg defektűrő, így még jobban meg van erősítve az oldalfala...ezt érezni is a menetkomforton, de a kezdeti tapasztalatok ettől függetlenül pozitívak!...ja és tapad mint állat:)
Szerencsésen elkaptam egy kátyút :-( Még jó hogy kb. 1500-2000Km-t mentem az új gumikon. Szinte még szőrös a futófelület.
A jó a rosszban, hogy úgy néz ki a gumi tompította az egészet.
(kb. 2 hete vettem 5 csavart a mankókerékhez, mert csak hosszú alufelni csavarjaim voltak. De jól tettem.)



Múltkoriban elgurultunk Egerszalókra egy pár nap pancsira. Aldebrő-Feldebrő irányából közelítettem, valami olyan úton, amit utoljára a tatárok tataroztak. A brutális kátyúk között szlalomoztam fél órát, és mindkét kerékkel sikerült elkapnom egy-két nagy lukat.
Éreztem hogy kicsit remeg az autó, otthon megnéztem a kerekeket. A bal elsőn szép kis daganat képződött a belső falán, a j.e.-n meg egy 10 cm-es mély repedés keletkezett. Ekkor már tudtam hogy zsebbenyúlás lesz!
Végül találtam a Taylor-guminál két használt gumit (de van nekik több pár is!), patent kis mintázattal, 9900/db áron. Az egyik felni ütött rendesen, görgőzni kellett. 6 pénzért megcsinálták. Összesen 30000-ből megúsztam, és ollyan szép simán gurul az autó, mint még soha! Taylor gumiszervíz, Méta u. Mindenkinek ajánlom!


1
541
Fórum
Friss topicok
- Alfa történelem, híres ...
- Alfa reklám
- Oldtimer, youngtimer
- Giulia
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Coffee - Minden ami kávé
- Filmek
- Zenebutik
- Stelvio
- 4C
Tagok
Új tagjaink
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth