Blog >> zár

A történet a következő. Első csomagtér takarításkor kivillant előttem a kérdőjel, hogy hogyan tudnám takarékossági célból, időlegesen - a szöszölés idejére - lekapcsolni a 3 db 10W-os izzót. Nos, hogy-hogy, hogy nem, a puszta rágondolástól sikerült olyannyira likvidálnom a fényeket a csomagtérből, hogy úgy tűnt, azok az örök vadászmezőkre távoztak. Hosszas keresgélés után és Pityukoma és szosza tanácsaival felvértezve, szétszedtem a hátsó traktust. Ekkor tapasztaltam, hogy nem én voltam az első. Az előttem levő indítékára nem jöttem rá, de van rá esély, hogy ténykedése, visszavezethető a fényár eltűnésére. Munkája is hagyott kívánnivalót maga után:
1. A csavartakarók környéki karcok.
2. 2 db kárpit rögzítő csavar elhagyása, azok hlf.-re cserélése. (Az egyiket már korábban megtaláltam a pótkerék alatt)
3. 1 db rögzítő patent eltörése, és 1 db patent bölcső (műanyag takarólemezen) eltörése (1. kép).
4. A csomagtér ajtó belső fényezésének összekarcolása.
Mentségére szolgáljon, hogy egyet én is eltörtem. A takaró műanyag leszedése rémálom. Egy bazi nagy vicc!!! Nem értem, hogy 2006-ban, miért kell, ilyen p.csa, szar műanyagpatentokat használni? Ráadásul olyan szoros illesztéssel, ami lehetetlenné tesz azok szétszedését a patent bölcső, műnyag takarólemez törése nélkül?! Vagy törne bele csak a patent, azt egyszerűbb cserélni. Vihetem a műanyaghegesztőmhöz! Remélem meg tudja csinálni!
Szóval, világítás! A világítást egy mikrokapcsoló kapcsolja és kapaszkodjatok meg, a kapcsoló a csomagtér zárban van. Ez önmagában is hülyeség, de az már egyenesen katasztrofális, hogy a záron lévő műanyag takaró lemez oldhatatlan módon hozzá van szegecselve a zárhoz. (Az ePer is egy egységként kezeli) Kedves olasz mérnök urak! Miért nem gondolnak a javíthatóságra? Vagy, ha tönkremegy a kapcsoló mindenki vegyen meg kompletten, egy egész zárszerkezetet (2. kép)???
Meg kell itt jegyezni, hogy van egy másik mikrokapcsoló is, mely a computernek adja a jelet, hogy az ötödik ajtó nyitva van. Ez a kapcsoló a műanyag burkolat megbontása nélkül cserélhető! Érthetetlen, miért csak az??? Hozzáteszem, mindkét kapcsolót a zár nyelve működteti.
Egy zár kompletten a Tatáról 5.000,-Ft + 1.500,-Ft szállítás lett volna. Viszont ez sértette volna elveim (és pénztárcám :))...
Nem maradt más, mint a szegecsek lefúrása (4. kép).
A meghibásodás okára nem jöttem rá. A kábelek feszültek, és meg is voltak törve rendesen (szakadva nem). A mikrokapcsoló lemezecskéi épek, éppen csak egy kis elszíneződés volt felszínükön.
Korábban, ha a műanyaglemezt egy késsel (3. kép) megfeszítettem, világított.
Mindkét mikrokapcsoló egyforma, paramétereiket tekintve 1A, 125VAC. Az ajtó nyitást érzékelőn egy picit hosszabb a működtető lemez. (5. kép)
Egy helyi üzletben vásároltam 2 db noname kapcsolót 400 HUF-ért, melyek a berakás után azonnal elköszöntek. A nyelv nyílásakor rájuk mért ütés következtében, letörött a müködtető lemezt. A forgási pontján elpattant a műnyag ház. A második tönkremenetelekor elborította a vér az agyamat.
Másnap mikor Erhard-nál jártam, beugrottam a fehérvári ec bázisba és szert tettem 2 db 3A-es 1,47N-os D2F-L (12. kép) típusú Omron mikrokapcsolóra (7. kép). (Ár: 800,-HUF) A kapcsoló egycsapásra megoldott minden problémát.
A biztonság kedvéért az átvezetéseknél nem spóroltam a zsugorcsővel. (6. kép)
A szegecs fejét (8. kép) CO hegesztéssel rögzítettük (9. kép), törekedve a minimális hőbevitelre. A hegesztés után következett a varrat és környékének tisztítása, maszkolása és zsírtalanítása, majd festése, korróziógátló festékkel (10. kép).
A raktérben pedig lőn világosság (11. kép).
Köszönök mindent, mindenkinek.
Ja, és a lámpák ~5 perc világítás után maguktól kikapcsolnak. :)
Pityukoma! Az ablaktörlő tömítésnél nem találtam szivárgásra utaló nyomokat, így azt nem szedtem szét!

>> SzervizBeeGee // Alfa Spider / GTV 3.2 V6 24v // 2010-10-20

Ha már a GTVvel kell kibekkelnem a telet, megteszek mindent, hogy a lehető legkevesebb problémával járjon.
Amint bejött a hűvös idő, a zár máris meghülyült; rosszul becsukott ajtónál (első fokozat) csak a külső kilinccsel lehet kinyitni. Bár ezt típushibának mondanám, nyáron is csinálta és láttam már olyan gétévést aki ezzel szenved. Aztán a központi zár hideg nyirkos időben jól nyit, de azzal a lendülettel be is zár. Gyorsnak kell lenni, hogy elkapjam, mikor nyitható a kocsi.
Szóval bal első ajtó teljesen szétkap, bovden meghúz, amennyit a csavar enged (nem állítható, csak amennyi holtjátéka van), összes csati megtisztítása. A jobb ajtónál csak a zsanér meletti csatit húztuk szét, ott látszódott az egyik lábon egy kis korrodálódás, mint az akksi sarun szokott lenni. Ez okozhatta a kp-zár hibát.
Ezt az ajtót nem szerelték szét, de szeretném, ha úgy lenne, mert a bal jobb lett, mint új korában. Olman Zsolt kollégájának arany keze van hozzá, amit megszerel, az utána nem nyöszög, nem zörög.

Furcsa, de ennél a típust valahogy úgy tervezték, hogy érezze az ember, hogy minden múlékony és semmi sem állandó. És ezt nem jó értelembe kell venni. Folyamatosan bennem a para, hogy vajon mit török le, mi nem fog működni, mert esik az eső, mi zavarodik meg, mert hideg van. Ezt a kocsit a garázsba és a nyári napokra tervezték..

Ja, és felpattantak a téli gurulók is, hamár.. Egész jól áll neki. Illetve nem csúnya :)

Szerviz a'la Olman Zsolt
Gumi csere: Strauss Gumi.

>> Szerviztipoatti // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2010-06-13

Arno-nak hála a beszerzésért, Zsolti75-nek a beszerelésért... ÉS MŰKÖDIK végre az autón a zár!!! :) Valószínű, hogy a jobb1 lehet a "vezér" zár - a csere után működik a jobb hátsó is hosszú idő után. Örülünk... :)

>> SzervizPutyesz // Alfa 166 2.4 JTD // 2010-03-31

A központi zár vezetoldali motorja bemondta az unalmast....ugyhogy csere.....most már újra le birom zárni a bellát:D!

>> Tuning és extraRuuk // Alfa 145 1.6 TS // 2009-06-20

Nem akartam bajlódni a kulccsal ,ezért bele rakattam egy távirányítós központi zár nyitót.

Ma a tettek mezejére léptem , igaz eleinte hátrafelé:
a bal első ajtózáramban a műanyag elem elrepedése miatt a kulcszárral mozgatott himba szeret befeszülni, nem nyílik az ajtó ilyenkor. Egy ideje rendben volt, de pár napja megint kezdte :-(
Elhatároztam, hogy mielőbb bontóba megyek és megnézem az ottani gép első zárait, ha a műanyag nem repedt azokon, elhozom őket. Sőt úgy tűnt, akár ma el is juthatok böngészni...
Ebből persze az elhúzódó megbeszélések miatt semmi nem lett, viszont menet közben a bal első belső gombot lenyomva sikerült magamra zárni az egész kocsit, majd beragadt az ajtózáram :-p
A jobb egyben ki van véve a himba, ilyenkor az marad nyitva, igaz kívülről bezárni sem lehet , csak a hátsókat lehet kézzel nyomkodni - meg persze a jobb 1-en át kiszállni :-(

Végre lement a nap : szerdánként mutter jön a gyerekekre vigyázni, asszonyka tanfolyamon - én is leléptem egy órácskára a garázsba. Előlre a nyári kerekeket már napközben fel akartam tenni, most legalább nyugodtam megkerestem a kesztyűimet és nem a ház lakóitól zaklatva láttam hozzá.

A garázsba menet belülről - ajtóborítás nincs! :-) - lekaptam a B1 könyöklőt, majd sikerült a zárat kipattintanom, behúzó vissza és döntés:

Pénteken délután TURI:
1. zárak
2. műszerfalernyő - ha nincs szarrá érve! Az enyém a letört fülek miatt nem rögzíthető a műszerfalhoz és gyárilag csak órákkal együtt van 23k-ért.

illetve +1: ha nem drága, el kellene hozni a J1 műanyag kerékdobot - talán a repedt-törött, de nem hiányos lenne a legjobb - hátha kis módosítással a tervezett hátsóhoz öntőformaként szolgálhatna.... ?!


Garázsban: lemostam a felniket és feltettem őket. Gyors orrfutó-szemle is volt közben - kilóra minden megvan, egyenlőre elvannak az elemek, ha kicsit kopogva is.
Bal első emelési pont környéke még decemberben beszakadt, még tart a szilós kinyomás, nyilván emelés csak a lengőkarnál addig. Fel is írom:

LAKATOLÁS B (kevésbé fontos részek-sorozat) 001: bal első küszöb-vég

Mocskos dísztárcsát elmosni szépen, ehhez kellékanyag: BRIGÉCIOL!

Kitaláltam még, hogy ha a lakatolás miatt hátul lesz egy darabig téli-kerék ,a peremén csorbult-sérült J2 RONAL-t megpróbálom rendbetetetni - bár ott tartanánk!

>> Szervizadmirális // Alfa 156 SPORTKIT 1998 // 2008-10-19

Az Amore-n sokan panaszkodnak arra, hogy 156-osukon a vezetőajtó nyitása után a nyitó gomb beragad, és csak kínlódások árán ugrik vissza a helyére. Ilyenkor mindenki WD40-et és zár olajozót ragad, de ez sem vezet eredményre.

Így jártam én is múlt héten. 10 és fél évig kibírta problémamentesen, de most eldobta magát. Gondolkodtam, hogy talán magát a zárat kéne lefújni, ami a B-oszlopon lévő kampóba akad be, de az sem segített, így végül elhatároztam, hogy ki fogom szedni a kilincset és megvizsgálom. Nagy kockázattal azért nem járt, mert nekem van itthon a lakásban egy kifogástalanul működő másik (dísztárgyként funkcionál), így ha máshogy nem sikerül, végül beszerelhettem volna azt.

Amikor a kilincs zárastul a kezemben volt, már egyből láttam, hogy a zár egy darabja rendellenesen becsúszik egy résbe, és ettől megszorul, nem jön vissza magától alaphelyzetbe. Gyorsan szétszedtem, és akkor láttam, hogy a zár körüli szigetelő gumigyűrű van elszakadva. A tartalék kilincsemről tudtam pótolni, és összerakás után már hibátlanul működött, pont mint régen.

A szétszerelés rávilágított arra, hogy a zárba, vagy köré fújt bármilyen csodaszer teljesen hatástalan, mert körbe van szigetelve a beázások elkerülése végett. Úgyhogy azt senki ne tegye, főleg azért, mert ha nincs szerencséje, a lecsurgó folyadék nyomot hagyhat a fényezésen is akár. Nincs mese, szét kell szedni, és egy bontott kilincsről áttenni a tömítő gyűrűt.

>> SzervizTrombozis // Alfa 156 1.6 // 2008-04-23

Már a múltkor észrevettem, hogy nehezen nyílik a géptető és nem kellett már a piros kis kart se felemelni. Így meg se akadt nyitáskor.Na gondoltam olyan durva erős a gép, hogy csavarodott a kasztni és emiatt szorul. :-)))) Kb 2 hete kiégett a bal első izzóm. Ma rászántam magam, hogy cserélem. Géptető nem nyílt. Kb 10 perc kellett, hogy felnyissam. Nem mozdult a biztonsági karral az a fütyike. Na gondoltam mi a rák lehet. Már magamba röhögtem. :-) Izzó csere nem lett, mert pont az hiányzott a készletemből. :-S Mindegy majd holnap. De a géptető nyitás baját legalább megoldottam. A zárat befújtam keményen XT féktisztítóval és kb 10 perc múlva minden tökéletesen működött. Kell egy kis takarítás a szerelő után az egész kocsin, mert nagyon megy mindenhova a dzsuva. Nem szereti. :-)

Szerelő jövő hét pénteken lesz felhívva, hogy mikor vállaja az autót. Várom nagyon. lesz egy apró kis meló rajta. :-)))

>> SzervizÁdi_3900 // Alfa 155 2.0 TS 8v // 2008-02-29

Végre sikerült időt szakítanom, hogy felrakassam a Yoyotól vásárolt szép állapotú jobb első sárvédőt, és így lecserélhettem azt a csúnya gittezett szart. Ráadásul kicseréltük a dobtakarót is, így remélem esőben nem fog nyifogni az ékszíj.
Ezzel együtt pedig a szuper szerelő srác haver rendbe tette a jobb első ajtó zárját is, ahol eléggé szétment a zár és a bovden, de megfikszálta ügyesen. Sajna közben beszereztem jó bonottt zárat, ami most feleslegfes kiadás lett így. De ha már megvettem, hamarosan beszereljük azt. De addig is minden tökéletes, újra szuperál a központi zár is.

>> EgyébÁdi_3900 // Alfa 155 2.0 TS 8v // 2007-06-08

A központi zár éppen nem működik.
A jobb első ajtónál van a bibi. Szétszedtem az ajtót, de egyelőre nem sikerült a végére járnom. Hamarosan megint szétszedem. Az ajtókárpit leszerelése és felrakása már jó gyorsan megy...